1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

586445 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24

« · 2734807 · » Till forumet


Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Modano: Det är precis som jag skrivit tidigare och som nu Sportbladet skriver (Abrahamsson). Montreal har för många envägskontrakt på centersidan. Suzuki, Dvorak, Newhook, Evans och Dach. 5 ordinarie på Envägskontrakt. Utöver det har dom Owen Beck och Oliver Kapanen som försöker sno en plats av dessa 5 centrar.

Rykten säger nu att Montreal kommer att sätta Kapanen på en vinge i nästa match. Där är det desto lättare att ta plats. Gallagher, Anderson och Caufield samt Armia på högerkanten. Laine, Slafkovski och Harvey-Pinard(Skadad) på vänsterkanten. Rykten säger att Heineman kommer att göra lite fler matcher i NHL detta år, Barré-Boulet får sin sista chans innan Europa-äventyr. Filip Mesar får mycket uppmärksamhet och tar för sig mer.

För att summera Montreals situation, så behöver dom trejda bort 2 envägscentrar för att få plats med Beck, Kapanen och nästa års superstjärna Demidov.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
DenRöda: Wedin gjorde det bra igår. Starkt jobbat. Jag kan definitivt se honom som vikarierande center mer gånger. Tekningarna går det inte att gnälla om, han vann åtminstone 4. Pettersson skulle dock behöva träna mer på tekningar, men det gör han väl redan. Vi mötte också seriens bästa tekningslag. Örebros spel kretsar kring vunna tekningar och att vara stark framför båda målen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
DenRöda: Allt mer som talar för att Kapanen kommer tillbaka till Timrå. Om 1-2 v vet vi enligt Kimmo. Han behövs! Vi får hoppas att vi kommer att ta hyfsat med poäng tills han ansluter. Minst 3p i de två kommande matcherna mot Färjestad och Rögle vore ju att föredra.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
DenRöda: det kändes som att Björninen tog alla deras teckningar ett tag!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Nu börjas det med "Dicken" kan bli
Böter, men för felaktig utrustning,
(halsskyddet) Men detta är bara början på gnällspikens säsong.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Zäta75: Han kommer
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
TIK_TIK: Halsskyddet har väl inte torkat efter det bärgades ur havet
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Barkborren: Det är ännu tidigt. Men man kan redan nu se att de förmodade bottenlagen Modo, Leksand, Brynäs och HV har problem och ligger sist i tabellen.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
kulltorp: Imorgon blir det intressant att se om Ollis in your face hockey kommer att fungera borta mot topplaget Färjestad. Eller blir vi genomskådade och sönderlästa och storförlust? Orkar vi 3 perioder på bortaplan att forechecka så hårt. Står Juel och är Lander tillbaka? Frågorna är många.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Så här säger Örebros tränare i Nerike Allehanda:

"Hur värderar du den här poängen borta mot Timrå?

– Högt. Vi möter ett bra lag, som jag tror kommer att vara med högt den här säsongen. De spelar en aggressiv hockey, och jag tror tat [sic!] många lag kommer att få svårt här."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Rico01: men en ganska nykter analys ändå av den gode Niklas.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
DenRöda: Spekuleras det dock inte att Montreal kommer att behöva trejda en center på grund av lönetaket som dom nu ligger över? Skickar Montreal Newhook så är det en mindre att konkurrera med för Kapanen. Men det ser tjockt ut för Kapanen att ta en plats.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Zäta75: Modo och Brynäs har spelat en match vardera. Svårt att dra några slutsatser kring det egentligen, men HV dock, där tror återigen på haveri. Inte nog med att Kaski och Molgord är borta ett tag så fick dom ytterligare två spelare igår skadade. Riktigt mörk start kan man säga. Blir nog tufft att återhämta sig. Dom har Frölunda borta nästa match och där blir det inga poäng.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Tom Topp: Stort grattis till Jonathan Dahlén som passerar Joakim Nilsson i Timrå IKs totala poängliga och står nu på 403 gjorda poäng! Mest i Timrås historia.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Några reflektioner efter igår, nu när man fått sova på saken.

1. Lundmark och Boyce, vilka hjärtan, vilka killar. Bäst på isen matchen igenom.
2 Kul att se EP måla, och det där skottet som gjorde honom så bra i Växjö! Han måste dock lära sig teka, jag vet inte vad han höll på med.
3. Örebro hade pucken ungefär 4 minuter i >anfallszon< under förlängningsspelet, och mäktade med 2,5 skott (drog bort ett halvt för det var så jävla dåligt).
4. Att läsa på HS efter första perioden var mer deprimerande än att läsa Konjunkturinstitutets reporäntebedömning.
5. Pucken stod på högkant i 60 minuter för Dahlén.
6. Hatten av för introt, tifot och klacken.
7. Hög högstanivå och desto lägre lägstanivå, finns att jobba på. Lite för svajigt för att hamna topp 6.
8. Tänk när vi får igång förstakedjan, och när vi får två kedjor med utpräglad spets!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Rico01: Samma artikel för den som vill läsa:

"Tre fina perioder och solklara 5–0 i premiären mot Modo.
Örebro Hockey följde om med en poäng i Medelpad, efter tre ruggigt olika perioder och en förlängning.
– Vi får vara glada att de bara gör två mål i andra perioden, erkänner tränaren Niklas Eriksson.

Första perioden rullade på lite som det såg ut hemma mot Modo i lördags.
Ett snyggt ledningsmål i powerplay, och bud på något mer mål, även om det var ganska jämnt spelmässigt.
– Jag tycker att vi gör en bra första period. Vi är redo att spela, och har många anfall då vi spelar förbi dem och skapar långa anfall. De har ändå några för många spelvändingar på oss, tror det är fyra tre mot tvåor, och det försöker vi prata om i pausen, säger Niklas Eriksson.
Det snacket föll dock platt.
– Men matchbilden blir en helt annan i andra perioden. Timrå kommer ut hårt, de sätter oss under press och mal ner oss.
Ingen överdrift i det. Örebro tog sig med nöd ur egen zon då och då, såg mer eller mindre paralyserat ut. Jhonas Enroth, som ersatte Jonas Arntzen från premiären, storspelade men tvingades ändå släppa två.

– Vi får vara glada att de bara gör två mål i den perioden, konstaterar Eriksson.
Ett rejält snack i pausen inför tredje, så klart. Och någonstans hittade örebroarna en väg tillbaka in i matchen.
Filip Berglund kvitterade efter två och en halv minuts spel, frispelad av Robert Leino, med dennes femte poäng i SHL-uppstarten.
Och på det ordnade Patrik Karlkvist ett ledningsmål, från nära håll efter att han själv tagit upp pucken från egen zon och fått tillbaka den från Robin Norell.

– Det vi pratar om i pausen är att det blir ett tufft läge för dem om vi kan komma tillbaka och vinna över initiativet igen. Det tycker jag att vi gör i början av tredje, när vi lyckas kvittera tidigt. Det blir tufft mentalt för Timrå, som haft ett sånt övertag i andra perioden, att vi tar tillbaka ledningen.
Det kunde alltså ha blivit tre poäng, och med Karlkvist som matchvinnare. Men en kvittering kom med åtta minuter kvar av ordinarie tid när Anton Lundmark vände på en femöring och stänkte in den.
– Sedan tycker jag att vi gör det bra i förlängningen, och det är riktigt surt att de får det där sena målet. Men på det stora hela rättvist att Timrå vinner med 4–3.
Sju sekunder kvar när Anton Wedin kan peta in sin egen retur på volley efter en räddning av Enroth på ett skott som ändrade riktning på en försvarande klubba.
Ledning 1–0 efter en period, men andra perioden är det stora frågetecknet.
Det bara blåser det till i andra, Timrå vänder till 2–1 med bud på mycket mer, och skjuter förkrossande 16–1 i skott på mål. Och sanningen är att Örebro inte har enda målchans under 20 effektiva minuter.

Vad är det som händer i den perioden, om du ska beskriva det?
– Två saker. Timrå blir intensivare och spelar ett bättre närkampsspel. Vi å andra sidan blir alldeles för plåttriga med pucken och spelar väldigt ”ovuxet”. Inget cyniskt alls, ger bort puck efter puck efter puck, och de får komma över oss med fräscha killar in hela tiden. Vi hamnar i dåliga cirklar, och det är svårt att ta sig ur. Det är vad som händer.

Ni valde att byta målvakt, trots att Jonas Arntzen höll nollan i premiären. Var det självklart?
– V har en långsiktig plan med vårt lag, där vi vill matcha in alla våra spelare. Vi har fyra matcher den här veckan och då tycker jag att det är naturligt val.
Ni blir rejält översköljda i andra perioden, som du beskrev. Inget läge för time out någonstans?
– Det kunde man kanske ha gjort. Vi pratade om det men väntade in powerbrejk. Kanske hade vi kunnat ta den tidigare, men ja, det går alltid att spekulera i.
Backen David Quenneville lämnades hemma i Närke, sjuk.
– Vi hoppas att han är med på torsdag, men vi får se.

Hur värderar du den här poängen borta mot Timrå?
– Högt. Vi möter ett bra lag, som jag tror kommer att vara med högt den här säsongen. De spelar en aggressiv hockey, och jag tror tat många lag kommer att få svårt här."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
jhnd91: Den andra perioden mot Örebro var precis som Timrå vill spela. 16–1 i skott, ett Örebro som såg närmast menlöst ut och Timrå som hade kunnat göra ett par mål till, minst! Örebro måste ha känt det som att de stått i en stark fläkt som aldrig slutar blåsa i 20 minuter. Det var en överkörning som heter duga.

Hoppas att Timrå kan spela så i en större del av matcherna framöver då blir vi svårslagna. Just nu är vi dock lite tunna och går bort oss framför mål ibland och motståndarna får lite för lätta mål. Längtar tills Lander, Hartmann och Kapanen är tillbaka så vi kan mönstra ett ordinarie lag.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Olle: Newhook kan även spela på en kant, vilket jag ser ha gjort rätt så ofta förra säsongen. Problemet är också att hitta någon som vill ha honom isåfall.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
kulltorp: Olli Jokinen om matchen igår: "– Andra perioden, det är Timrås nya dna. Det är en riktigt stark period, vi gjorde två mål men kunde gjort fyra, fem, säger han.

Han återkommer till just mellanperioden som en målbild hur Timrå kan och vill se ut. Nästa steg ligger i att sprida ut den prestationen över hela matchen.

– Vinsten var en bra boost och fansen fick se lite av hur vi kan spela när vi är som bäst. Kan vi bara spela likadant 10–15 minuter i varje period, då blir vi ett tufft lag att möta, säger Olli Jokinen."
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
72 i räddningsprocent håll int!!
Juvelen måst in å känn på att i Löfbergs imorgon!!
Annat vor tjänstfel utav Jokki!!
Nä ja ä besviken att vi int kann stäng matchen i annra igår!
Dags att stepp upp å en jävlas propp på Tomahawken direkt utav Skägget!!
Ret upp Lodin mä ..
Nä nu ladd vi tusen så sug vi ur musen ur kaffebönona imorgon kväll!!
Låt dä rinna lätt rabbuslingar morgon eftermiddag kväll natt dygnet runt Åre om!!
Vi ä Timrå IK å vi spott int i glase!!🥳🥳🥳
Halleluja 🙏🙏🙏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
SMÅLAND: Härligt fighting face på Olli!

Krossa FBK!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Vill bara klargöra att 1:a perioden igår inte tillhör mina stoltaste stunder i den här boken. För att sammanfatta det kort:
Nej. Dahlén är INTE en bluff på SHL-nivå
Nej. Olli bör INTE avgå
Det är lite skämskudde ibland när ens frustration avslöjar de oceaner av okunskap man besitter
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
mikenomad: Jag är inte heller så stolt över vad jag skrev under första perioden igår. Ibland tar känslorna över. Det kändes som om inget fungerade och vi skulle bli nollade igen. Sedan kom den magiska andraperioden.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Zäta75: Köp lite Sobril till nästa gång så kommer 1:a perioden inte vara lika mörk :D

Tänk om våra spelare hade haft samma psyke som oss, då hade vi ju degraderat serie varje säsong :p
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
mikenomad: ibland kan det vara bra att framstå som ett varnande exempel också, skriv inte i frustration! Men jag kan erkänna att mina tankar gick ungefär i era banor efter första!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Cobbel: Laget flyger till Karlstad. De värmer hemma, käkar lunch i godan ro, tar planet ned. Spelar match och åker hem så att de kan träna på fredag inför matchen mot Rögle på lördag. Med buss hade de knappt hunnit med sig.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Zäta75: Bra av Kapanen att budgetera för mer flyg. Tror det är helt rätt.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
mikenomad: Reptilhjärnan slog till mao.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
mikenomad: Ja men jag tror de flesta av oss har mörka stunder i denna bok, när våra reptilhjärnor och känslor mixas ihop till en mörk sörja.
Vi är dock bara människor. Till största delen bestående av vatten.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Tom Topp: det jag skrev om kräftgång igår står jag delvis fast vid men så här dagen efter och med lite mer analys så kommer jag på att det var ännu jävla skönare att ta den där extra pinnen än vad jag tyckte redan igår kväll. Visst vi kanske borde haft 3 pinnar i en sån match men ett loser-lag hade fan torskat bonuspoängen och gått ifrån den där matchen med bara 1 pinne. Jag lyfter därmed blicken och ser framtiden an med förhoppningar
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
JanneH: Timrå förra säsongen hade packat ihop grejerna och gett upp betydligt mycket tidigare.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Cobbel: ja jag tänker t ex på den första hemma mot LHC från förra säsongen.
Skönt att vi tog betalt igår... även om vi gav bort en pinne i rabatt
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
JanneH: och jag får för mig att det var en del som inte går så ofta på hockey igår. Dom kanske fick lite mersmak, för spännande var det ju!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Tom Topp: De kanske skulle ändra tidsspärren för hur ofta man får skriva under match till 5 minuter så hinner man lugna ner sig innan man kan skicka nästa inlägg? 🤣🤣🤣
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Zäta75: ” Det är ännu tidigt. Men man kan redan nu se att de förmodade bottenlagen Modo, Leksand, Brynäs och HV har problem och ligger sist i tabellen.”

Alltid roligt när folk försöker se saker till sin fördel. Brynäs har alltså spelat EN match, LHC borta, där vi alltid har svårt. Dessutom med våra 2 toppbackar borta. Vi förlorar med uddamålet och har en i ribban i slutet av matchen. Men Brynäs har problem… HV däremot, där håller jag med hur det sett ut hittills ihop med skadorna.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Ingen presskonferens?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
covfefe: Har sökt överallt men hittar ingen.
Konstigt, efter Lule borta dökt det ju upp en ganska snabbt?
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Jugge: Serien brukar sätta sig efter 1-2 omgångar, det är sen gammalt!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Tom Topp: Hoppas att vi får ett högre snitt än ifjol. Fullsatt skall det vara på många matcher.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Zäta75: hockey ska vara underhållning enligt Jokinen! Vi får hoppas att folk kommer tycka det också!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Nån som tycker det vore intressant för Timrå?
Uppladdat:

450x300-img5483.jpegimg5483.jpeg

Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Tom Topp: Jag hade en 11-åring, en 12-åring och en 14-åring (3 tjejer) med mig igår. De två förstnämnda var på sina första Timråmatcher förra säsongen och ser sig följaktligen som klackveteraner. 12-åringen grät av glädje när Wedda avgjorde och kompisen (14-åringen) sa på vägen ut "Det här var seriöst det roligaste jag gjort nån gång!"
❤️🤍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
mikenomad: sånt där är härligt att höra! Även om det bara blev 2 poäng så var det ett perfekt avslut, avgöra i sudden med 7 sekunder kvar!
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
mikenomad: Bra jobbat, så kände jag också 1980 när klacken tände tomtebloss som intro (var andra brandskyddsregler då)
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Gorkyman: Nä, det får vara slut på övergångar mellan Timrå och modo nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Jag var på Västra Stå igår. Det mesta har avhandlats härinne med variabla uttryckssätt.
Det jag verkligen tar med mig är att vi inte ska underskatta betydelsen av den här segern för laget.
Att ligga under efter första och sen totalt massakrera Örebro i andra o där man borde ha gjort minst 4 kassar o avgjort matchen, för att sen tappa ledningen i början på tredje, kvittera o sen vara rundningsmärken i 3.30 i OT o avgöra när 7 sek återstår.
Förstår ni vidden av betydelsen för det här laget rent mentalt och självförtroendemässigt?
Oerhört viktigt! Så ser jag på det.
Hjälmen av boys 👏👏👏👏
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Hank: När vi flyttade upp från Stockholm 1976 hade Timrå precis åkt ur. Jag var 7 år och lärde mig av klasskompisarna att man skulle hålla på Timrå och inte, som några lömska typer försökte framhärda, Esste Hockey. Mitt första riktiga hockeyminne på plats är dock förlusten mot Björklöven hemma med 0-10 inför en smockfull ishall. Det formade mig, jag var fast då. Jag visste därefter att jag aldrig skulle bli fri från det här jävla laget ❤️🤍
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Gorkyman: Vad jag förstått på Modofans har Rundblad varit seg på rören och misstagsbenägen.
Får en känsla av att han just nu är en sämre variant av Erixon. Två Skellefteå-ex i samma ålder och som man hade förväntat sig lite mer av än den nivå de är på nu.
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
mikenomad: Jag stod vid sargen och slog vantarna mot plexiglaset bakom Pecka Lindmark. Sedan fick man ju även hans autograf när han tog en cigg och drack folköl?på badhusfiket, då var man fast för evigt sedan
Låst ämne

Sv: Timrå IK - Örebro HK 2024-09-24
Gorkyman: NEJ!
Låst ämne

« · 2734807 · »