1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590255 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 130323

« · 1572591 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Rögle BK 130323
Greven: jo det var det jag menade med spåna lite löst. Går ju inte att förutspå i det här läget. Men man kan ju fantisera lite. såg att någon nämnde något rykte i modoloid boken att robinson är aktuell för dom. Men att han drar var väl redan klart innan.
Kommentera

Förvisso är skadan redan skedd men jag vill passa på att be om ursäkt till en hel del människor (ingen nämnd och ingen glömd) här inne för att jag har betett mig som en riktig jävla f***a rent ut sagt. Det är svarta dagar och jag trodde att jag skulle klara av att hantera det bättre än jag har gjort. Jag har inte varit mig själv och vissa grejer som jag har skrivit har känts som att det inte har varit jag som har skrivit det.

Men sen är man en tjurig jävel och vill slutföra det man påbörjat och då är det svårt att backa och erkänna att man har gjort fel. Åtminstone tills man kommer till en viss punkt. Det har jag gjort nu och jag skäms och kan som sagt bara be om ursäkt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bygg om. Bygg rätt. Några junior Zätas på det här o vi är tillbaka. Det tar nåt/några år...men det ska kunna gå.

Timrå IK är klubben i mitt hjärta. En sjuk o störd kärlek...men ändå min.
Det ska gå!
Kommentera

DJ Hemp: jag måste erkänna att jag fått en helt skev bild av dig. Har hela tiden innan uppfattat dig som att du varit ute efter att provocera hela tiden och hade alltid något negativt att säga. Men senaste tiden har du varit klockren i dina kommentarer och inlägg. Och hållt i alla fall mitt mod uppe när jag varit i det djupaste av dalar i det här kvalet.
Kommentera

putte_patte87: Modoforumet spekulerar redan vilka dom kan roffa åt sig.. Är nog mer än fråga vilka som inte alla andra vill ha som vi ev får behålla...

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Ja inte fan kom det här som en chock. AS-kostymen har vi ju haft länge nu, kanske dags att sluta planka in med falskt leg och istället röja med jämnåriga. Däremot är jag livrädd för kk, DET får inte ske!
Kommentera

El Maco:

Robert Laul ja. Han med militärmunderingen på bildbylinen. Bara en jävla fjant i mina ögon men det är jag det. Visst, du var säkert ironisk mannen... : )

Kommentera

El Maco:

Jag misstänker också att Hallin blir kvar oavsett serietillhörlighet. Han verkar ju ha rotat sig i stan eller? Privatlivet betyder ju också en del...

Kommentera

Hahl Bundy:

Det var roligt att höra. Ja, jag vet att vi har bråkat en del. Helt i onödan givetvis. Men nu har jag varit mentalt förberedd på den här skiten ganska så länge och tar därför inte degraderingen alltför hårt. Det är ju bara att inse att vi fan inte räcker till längre. Deppigt värre lik förbannat är det... : (

Kommentera

putte_patte87: haha soppåsar:-) skulle stå spånar. sketna rättstavningsprogram
På mobilen.
Kommentera

DJ Hemp: Robert Laul har ju lirat i Ljungskile. Det ger väl cred.

*jag märker att jag babblar maniskt*
*faaaan att de åker ur!*
Kommentera

El Maco: Frågan är vilka vill vi vi ha kvar om vi soppåsar lite löst allesammans.
Kommentera

DJ Hemp: Fy 17 vad jag är glad att du är här o styr upp mina känslor. Min värld har rasat..för tillfället.

Du o jag har inte alltid varit bästa vänner....men jag är tacksam för att du styr upp mina tankar.

Tack mannen! Jag menar det.
Kommentera

superfalle: Hallin lär bli kvar ändå även om kontraktet får skrivas en gång till.
Kommentera

Bragd-Birger: Jag håller med om att det är bättre att ta en skyttekung i allsvenskan än Färjestads 13 forward. Men blir man sist klar för nästa säsong är man långt bak i kön.

För övrigt har väl du också delat läktare med Hemp och mej?
Kommentera

DJ Hemp: jo men greken är väl att det kontraktet inte gäller om vi åker ur. Alla kontrakt som är skrivna i elitserien rivs om jag inte fattat fel.
Kommentera

DJ Hemp: kontraktet gäller inte i allsvenskan
Kommentera

putte_patte87:

Hallin är väl klar för två nya år. Lagkapten och allt. Blivande rekordman för Timrå IK. Allt det där...

Kommentera

putte_patte87: Mycket möjligt. Och eftersom Nubben värvat demon-Monty litade han så klart på honom. Två fel blev inte ett rätt.
Jaja. Tänker inte tjata mer om Nubben nu.
Kommentera

Greven:

Självaste Gunnar Nordahl har ju lirat allsvenskt med Degerfors på 1940-talet. Och Ralf Edström kommer väl därifrån. Klassisk fotbollsmark verkligen. Ljungskile är bajs. Hoppas aldrig att de nuddar vid allsvenskan igen. Fy fan ja...

Kommentera

putte_patte87: blir spännande att se vilka som kan tänkas stanna kvar om vi åker ner. Eller rättare sagt vilka spelare vill vi ha kvar., hoppas i alla fall att pelle hallin vill stanna.
Kommentera

putte_patte87: Stämmer, Montën gillade Bäckström, hade haft honom som junior.
Kommentera

DJ Hemp: Japp Max L. Jag har alltid liknat ÅBK med Degerfors av nån anledning. Gillar kanonerna, klassiska. Var inte nån Nordahl med i Degerfors? Och Ralf Edström va? Ljungskile, Panos nä fy fan.
Kommentera

Bragd-Birger: Nils Bäckström har jag för mig att monten hade ett finger i spelet med om jag inte minns fel. han la väl ett gott ord för honom.
Kommentera

Det jag gillar med den här kvällen är att vi är några gammgubbar från förr som trots allt verkar hålla ställningarna oavsett om vi åker ur. El Maco t ex är ju en skön snubbe från det förgågna som man har många roliga gemensamma minne med. Från det att Timrå IK var på väg upp från dyn under andra halvan av 1990-talet. Vi möttes i TIK08 som på sin tid var en fantastisk supporterfalang. Somliga av oss åkte iväg på alla möjliga bortamatcher. Till slut fick vi förenas i en ljuvlig fest på Oscar´s i Sundsvall då Timrå firade sin återkomst i Elitserien efter 4-0 mot Nyköping i april 2000. Det kändes inte helt fel. Man snodde med sig delar av den där jävla kristallkronan den natten...
Kommentera

El Maco: Nej, Tommy var bra jobbat. I övrigt har han värvat extremt uselt. Ingenting från Allsvenskan, bara nostalgi eller dynga. Misslyckandet i VF var ingen slump. Snubben har helt tappat det.
Men, men. Han har ju hjärta och 'brinner för det här'. Folk verkar ju gillahonom.
Kommentera

Greven:

Ja, jag plöjde igenom böckerna också. Vad hette författaren nu igen, Max Lundgren väl? Minns att ÅBK missade allsvenskan på mållinjen och att jämförelser gjordes när Ljungskile gick upp 1996. Skönt nog har det där skitlaget inte lyckats etablera sig i högsta serien. Men det är själva fan att Giffers ska få möta dem igen nu i år...

Kommentera

Henrik Ellemo: Okej. Jag driver med dig. Sluta nu.
Kommentera

Inte läst allt men får känslan att nubben får lite oförtjänad kritik här, han gör ju absolut allt han kan för Timrå och de är ju inte bara att hämta spelare dom ska ju vilja spela här också, och senaste säsongerna har det knappast blåst positiva vindar här uppe, man har ju haft en enormt ansträngd ekonomi och de hjälper ju inte heller, det är bara knyta näven stenhårt för något som aldrig oavsett vilken serie vi spelar i så är kärleken alla här har för Timrå Ik den kommer aldrig gå ur.
Kommentera

El Maco:

Jag säger det samma. Var på ett synthseminarium tidigare i dag (hör och häpna!) och föll i sömn i slutet av de tidigare spelade kvalseriematcherna. Vaknade upp brutalt med att jag såg att Timrå låg under med 0-3 efter sju minuter. Man vad fan??? Tänkte jag, men det var bara att samla ihop sig och kvickna till för att bege sig till O´Learys. Då stod det i alla fall 3-4. Men det blev total jävel på plats och ingen annan än jag tycktes bry sig så det var bara att gå hem igen och deppa ihop...

Kommentera

Bragd-Birger: Nåja. Förra året scoutade hann Tommy Andersson i Töva Tigers. Hade inte vem som helst gjort... Och för att vara fair så har han haft minst tid, minst pengar och minst att locka med. Han har inte heller haft en Bustersäsong i år
Kommentera

El Maco: Mig veterligen har vi följt de regler förbundet ställt upp. De verkar dock ändra dessa regler nu. Men i Sverige straffas man aldrig retroaktivt, eller hur?
Kommentera

DJ Hemp: Mycket bra böcker där också. Bagarn, Hittejoel, Edvard... jisses
Kommentera

Henrik Ellemo: allt är möjligt. Om ni fick elitlicens i somras när ni inte skulle ha fått en kansler ni nekas nu när ni myglat till balansräkningen så den ser snyggare ut. Nästan logiskt.
Kommentera

Greven:

Eller Bob Tennisspelaren. Fan när han vann Wimbledon alltså. Hans agent Eddie hade ju satsat rubbet på torsk när Bobs farsa dog men Bob trotsade alla naturlagar. BUSTER hade verkligen the shit i slutet av 70-talet. Måste dock erkänna att den personliga favoriten var Åshöjdens BK...

Kommentera

Nils Bäckström, Jonathan Carlsson, Dement-Dijoun, Rasmus Edström, Robin Sterner, Joachim Rohdin, Crippe Söderström, Jonte Hedström, Radek Smolenak, Tomas Montén...

Jodå, nog har han fingertoppskänslan kvar den gode Nubben.
Kommentera

DJ Hemp: nej det funkade inte idag heller.

Men det hade varit episkt. 3-0 i arslet, tvingas ställa Bellissimoigen efter att ha lyft honom, kontraktet on the line... Hade vi vunnit hade jag onanerat till highlightsen

Men eftersom Timrå inte spelar i en Busterserie var det bara en jävligt skitig förlust som symboliserar allmän misär. Hej och hå.
Kommentera

El Maco: Vi Supportrar har samlat in hittills nästan 6 mille till föreningen på rätt kort tid. Bakom Leksand finns mängder av privatföretag och fans som sluter upp när det krisar. Skulle vi nå Elitserien så ser vi helt enkelt till att lasta upp de cash som behövs. KOmmer komma in en helt ny spirit till föreningen om vi når ES. Så det finns inte en chans att vi nekas elitlicensen OM vi går upp.

Redigerad kommentar

Kommentera

DJ Hemp: Bättre med Johnny Puma.  Eller boxaren Ben Bolt, vilken klassiker..Silkesmasken oj oj oj..eller var han i Fantomen, minns inte?
Kommentera

El Maco:

Tror du verkligen på allvar att Leksand nekas elitlicens? Jag tänker inte ens tanken. De har varit smarta nog att spela spelet. Det har inte vi : (

Kommentera

Kan tillägga att de inte hade några hjälmar heller. Däremot rätt så tillrättalagda frisyrer. Som sagt, vilken jävla serie. Typisk jävla kanadensisk hjältegrej från det förgågna. Helt otidsenlig skit...

Kommentera

Raggaren Putte: Vi kan spela i randigt istället för rutigt denna gång..
Kommentera

sargad: Kan vi inte köra samma race som senast och slå oss ihop med Sundsvall. Kanske kan kalla oss för TS Hockey den här gången, låter väl fräscht. Osså kan vi sätta upp en sån där treårsplan igen. Då kommer allt att bli bra igen...
Kommentera

DJ Hemp: slåss för tredjeplatsen så räddas kontraktet när Leksand nekas elitliscens.
Kommentera

Greven:

Ha ha, det har jag också något slags svagt minne av. Men inte så mycket mer. Minns ju mer av The Rockets. Spelarna hade namn som Bud och Ches. En ganska så stel serie egentligen. Ingen jag rekommenderar till mina barn direkt...

Redigerad kommentar

Kommentera

sargad:

Så illa kan det väl ändå inte bli. Jag räknar ju kallt med möten mot Malmö och Djurgården nästa säsong. Glassigt nog det. Vill inte ha CRIF och Kågedalen i samma serie igen för då kanske man tappar intresset trots allt...

Kommentera

DJ Hemp: Det närmaste jag kommit hockey i serier eller böcker är tvillingdeckarna och Ishockeymysteriet. Hubert Norlén blev värvad till Vindseles IFs hockelag....
Kommentera

putte_patte87: Livet hade varit så mycket enklare om man föddes som Fbk:are eller nåt sånt. men men tack vare min farfar som var en trogen timråit så halkade jag in på Timrå och har varit dom trogna sen 2002. tyvärr så lever inte min farfar längre då han gick bort för några år sen. vet inte om någon känner till honom föresten. Har tänkt att fråga förut men aldrig blivit av. han Hette Runo Söderlund och brukade alltid hålla till i ståplats. Min pappa är uppvuxen i Sundsvall och hade smeknamnet Vimse om nån känner till med. 
Kommentera

DJ Hemp: Om ekonomin kärvar så kanske det ändå blir derby mot Svall Hockey nästa säsong eller skulle vi hamna ännu lägre i seriesystemet?
Kommentera

Nisse:Glöm inte 50
Kommentera

« · 1572591 · »