1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590775 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04

« · 1070563 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2008-10-04
Olle: Ännu en lördag förstörd av timrå ik !!!
Kommentera

Rikta nu inte all ilska på något internettroll som har reducerat sig själv till att enbart glädja sig åt andras olycka. Kasta skit på dom som skit ska ha istället.
Kommentera

Ambroo: Jag vet inte vad du tror att jag missförstår. För Backlund var Bra, Riktigt Bra.

Hedströms prestation dock sämre än samtliga backar tillsammans.
S Erixon och D Persson inte elitmässiga.

Detta är inte en synpunkt utan ren Fakta.

Challe ger mig respekt, Hedström bänkad i tredje.
Kommentera

spud: ok men du skriver här i våran bok och bara spyr galla över vårat
älskade lag sånt tolereras inte,sen om du tycker att jag hoppar på dig personligt så är det min fulla mening,det är ju du personligen som hoppar på vårat lag.
Kommentera

friskan: Allvarligt talat så håller inte Backlund på den här nivån !!!
Kommentera

RTS: Backlund släpper 5 puckar på 15 skott. Det spelar ingen roll om han har gjort en hyffsad insats, han skall bytas ut inför tredje.

Challe förlorar respekt i mina ögon, det här är andra gången på dom fyra senaste matcherna han drar på sig en utvisning för delay of game och han har väl nästan blivit varnad i samtliga matcher för samma sak? Idag i en tredjeperiod där Timrå desperat jagar reducering.
Kommentera

Springsteen: "Ännu en lördag förstörd av timrå ik !!!"

....och ännu fler trendbrott mot Timrå, Rögles första vinst på bortaplan och Timrå's första förlust hemma!
Kommentera

Springsteen: javisst känns det så,men vi har ju haft många roliga lördagskvällar ochså pga TIMRÅIK,och vi kommer att få fler roliga
kvällar pga TIMRÅIK DET ÄR JAG HELT ÖVERTYGAD OM!

Nu lägger vi den här matchen till handlingarna och ser framemot
nästa match.
tack för idag nu går man ner på lokal och tar en öl o tjötar lite.
Kommentera

Springsteen: "Allvarligt talat så håller inte Backlund på den här nivån !!!"

Backe har varit bra sen säsongen 08/09 starta, det är för fan BACKARNA som inte håller elitserie klass isf!
Kommentera

spud: Nu menar jag det på riktigt. Snälla söta människa sluta. Vad är det för fel på dig??? Njut av din egen sista säsong i eliten i stället för att hålla till här. Du vet mycket väl att MoDos tid är ute i vilket fall. Argumentera på det forumet istället för att vara här inne. Låt oss gnällsa i fed eftewr en förlust.

Herregud människa - Du är ju för fan... ja - jag vet inte... saknar ord.
Försvinn och visa dig inte mer under den hör frigången
Kommentera

Springsteen: Jorrå backe gör väl inte sin bästa match för säsongen
precis men det gör ingen annan heller.
jag vill inte skylla på nån enskild utan det här är en jävligt dålig match av hela laget.
hoppas dom kan koppla av nu på resan ner till 08 och att dom har lite kul på
denna borta sejour.
Kommentera

Olle: Men om man är någolunda ärlig så var ju mist 9 av dessa 15 skott rena frilägen.

Delay of the game kan jag hålla med om, men domarinsatsen sett med nyktra ögon var jag inte speciellt imponerad av.
Han släppte 3-4 solklara utv på Rögle.

Men man ska inte glömma att Rögle var bra, det mest fartfyllda bortaspel jag sett i år.
Kommentera

RTS: 19 skott, 5 mål, 73,7% räddade... Det säger det mesta, men även det faktum att han idag, som så ofta ifjol, släpper retur rakt ut på i stort sett allt och att han har för vana att gå alltför hårt på skytten vilket gör honom totalt överspelad i sidled. Dessutom så stirrar han puck alldeles för mycket också.

Samtliga backar var under isen idag. Till deras försvar kan väl dock tilläggas att försvarspelet över hela banan var totalt uselt...

Hedström bänkad eller skadekänningar? Har du facit?
Kommentera

lincoln: MoDos tid är ute :P dom har två raka segrar vi har två raka förluster med en inställning till att spela hockey som inte ens påträffas i Irak!
Kommentera

fighter: Med tanke på vilket sparkapital som måste finnas i hjärta och kämparvilja så tycker jag att man kan kräva 6p mot DIF och SSK.
Kommentera

fighter:Wandell tycker jag var en klar lysande stjärna på en annars rätt mörk Timråhimmel. Pyörälä smålyste väl också om man ska vara ärlig.

Sen vette f-n om det fanns så mycket annat att glädjas åt.

Kommentera

Olle: Det är så fruktansvärt dåligt av Challe så det finns inte. Visst är det häftigt med en tränare som har attityd och är lite kaxig. Men nått måste man väl lära sig.

Om det inte var medvetet sent byte så måste han ju lära sig att han är dåliga i kommunikationen till spelarna om vilken som ska på. Grymt besviken.

Överlag är detta en pissmatch. Men å andra sidan känns det som om det här är klassen som TIK håller utan Lehtonen och Pärssinen. Nån som vet vilket skåp Hynning har gömt sig i? Vad hände med Hedström? Bänkad eller skadad?

Grymt besviken på lagets insats idag. Ska inte förglömma att Rögle gjorde en beundransvärd bortamatch. Klockrent enligt instruktionerna. Men Timrå IK måste skämmas. Uscha och fy fan!
Kommentera

RTS: 9 rena frilägen? Jag såg några 2-1 och några 3-1 och visst, man kan inte förvänta sig att målvakten ska stoppa allt men backe gör ingen storartad match. Om inte Åkerlund får chansen när backe släpper 5 puckar av 15 skott, när ska han då få det? Hur inspirerande ska det kännas för honom att agera båsöppnare ända tills backe blir trött eller skadad?

Rögle är ett allsvenskt lag som Timrå GÖR elitseriemässiga idag. Timrå är det allsvenska laget efter dagens prestation.
Kommentera

Ambroo:
Hade Hedström haft lön efter prestation hade han fått söka bostadsbidrag på måndag,
Kommentera

Ambroo: Yes det kan du vara säker på att jag har. Hans attityd på sistone är inte heller så uppskattat innanför omklädningsrummet.

Att skylla på Backlund är pinsamt.

Men vi är iallafall överense om försvarsspelet öer hela banan.

Lander line + Wandell och Mika ser riktigt heta ut.
Kommentera

Kerstin_k: I min mening spelar det ingen roll om utvisningen kommer till följd av att det är strul i femmorna eller om Challe gör det avsiktligt, det är lika jävla dåligt i vilket fall som helst. Det går inte att hålla på så här i match efter match. Vi är redan det mest utvisade laget i serien, vi behöver inte skänka bort tvåor pga strul i båset.
Kommentera

RTS: "Men man ska inte glömma att Rögle var bra, det mest fartfyllda bortaspel jag sett i år."

Jodå, det spelade iaf efter sina resurser, men det mest fartfylla bortaliret i år?! Icke då! Vad har du då sett för matcher??

Sen kan man ju fundera på hur det hela hade sett ut om vi också spelat efter våra resurser. Hade man satt press, haft ett högre pucktempo i kombination med frekvent skridskoåkning och satt Mylleniemi (som jag rankar som seriens sämsta målvakt) på prov så hade man vunnit detta utan problem.
Kommentera

usch, känns jädrigt tungt, hur var backe egentligen 73% måste väl vara bland det sämsta nån gjort överhuvudtaget? borde han tagit några? lyssnade på webradion, 1:a o 2:a var ju inte kul, det blev för sjutton nästan mål på varje anfall i Rögle.....
Kommentera

RTS: Bra så.

Inte pinsamt alls, bara jävligt enkelt och i högsta grad även befogat. Jag säger dock inte att han bär det största ansvaret.
Kommentera

Kerstin_k: Hedström har skrivit på för Iskristallena.vem fan har värvat D.persson o skogs.det här är den sämsta backbesättningen på 10 år
Kommentera

fighter: Backlund släpper alldeles för mycke returer inte stabil alls !!!
Sen Jonte hedström ? Vad gör han i matcherna ???? Helt osynlig....
Kommentera

Ambroo: Ja varken HV, Frölunda och defenetivt int Lulä har haft ett snabbare första pass "2 zoner oftast" än Rögle"

Men jag respekterar att vi ser Hockey olika.
Kommentera

RTS: Jag snor detta då jag anser det relevant; "Rögle är ett allsvenskt lag som Timrå GÖR elitseriemässiga idag. Timrå är det allsvenska laget efter dagens prestation."
Kommentera

250kg kärlek: Jarrå det kan jag hålla med om,men dom stjärnorna
lyser ju inte så starkt när resten skämmer ut sig så.

Nej förfaan nu glömmer vi detta och går vidare för TIMRÅIK ÄR FAAN SÅ MYCKET BÄTTRE ÄN SÅ HÄR.
Kommentera

zaccodog: Iskristallena?
Kommentera

Ambroo: Nu är jag övertygad, vi ser hockey olika
Kommentera

fighter: Är de? Tänk om alla experter har rätt då. Nån gång så må ju även de pricka rätt i sina analyser.
Kommentera

RTS: Ja det finns flera sätt och det känns bra.
Kommentera

Ambroo: Äntligen nått vi är överense om.
Kommentera

Ambroo: sundsvalls konståkningsskola med mycket åkning utan någon i närheten
Kommentera

fighter: "ju du personligen som hoppar på vårat lag." Jag är ju inte direkt ensam om det en dag som denna..
Kommentera

RTS: En liten detalj bara... Kan du förklara för mig varför man inte lyckats få några långa anfall de snaste matcherna?
Kommentera

zaccodog: Är det läderkörning som gäller?
Kommentera

spud: Ja men vad förväntar du dig då? Kanelbullar?
Kommentera

spud: Jag antar att du känner dig frän och superduktigt. Men det enda du framkallar hos oss här när du skriver är en ända stor kräkande känsla.

Kan du inte krypa tillbaka till din sekt i Nolaskogs.
Kommentera

Ambroo: Jag väntar mig ingenting, framför allt inte av er. Men min rätt att skriva här är ju knappast mindre för att jag håller på MODO.
Kommentera

Ambroo: näe,konsten att stå på skridskor i 60 min utan att bli svettig
Kommentera

spud: Skriv nåt av värde då istället för en massa provocerande dynga.
Kommentera

Ambroo: Nej jag kan inte svara på det. Men ibland ser det ut som om backarna släpper "blå" för tidigt.
Och jag tycker att Challe SKALL matcha Lander-line hårdare. Det kanske skulle bidra.

Men jag kan inte ge en förklaring.
Kommentera

spud: Det skulle ju faktiskt gå att föra en dialog med dig om du hade någon sorts konstruktiv grund i utformningen av dina inlägg. Eftersom du allt som oftast saknar detta så har du ju egentligen inte så mycket här att göra.
Kommentera

1) Skyll INTE på Backlund!
2) Skyll INTE på domaren!
Kommentera

Ambroo: Jag skriver inte dynga bara för att ni inte håller med. Faktum är att ni ofta kommer fram till samma slutsats om än lite senare.
Som i arena frågan, som i TIKs spel denna säsong.
Kommentera

+++++ - Pyörölä
++++ - ?
+++ - Wandell
++ - ?
+ - Sundh
Kommentera

spud: Vad i arenafrågan och i TIK:s spel ser du med bättre ögon än nån annan härinne? Du har en tendens att dra alla över samma kam, passa dig för det.
Kommentera

Btw...
Nån som tror att Rögle kan bli vårt nya Löven(mora. Vi ska ju som bekant ha ett sånt lag. Historien visar det

Jag sätter en peng på det
Kommentera

« · 1070563 · »