1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590751 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08

« · 2626727 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Rögle BK 2024-01-08
Turkiska Tiken : Vi har ett problem. Det är inte enkelt att lösa. Ante har tappat omklädningsrummet.
Ante har kontrakt, vi har inga pengar, det finns inte så många bra tränare på marknaden. Och jag tror inte att Molinder/ Marklund ska ta över själva.
Tro inte att inte Timrå IK jobbar på en lösning på detta.

Övrigt,nya klubbchefen. Här sitter alla och jämför med Torines. Gör inte det. Klaga inte om ni inte har en aning vad han gör för Timrå IK på dagarna.
Att han ”inte syns som Torines”,
är väl en jäkla usel anledning att kasta skit på han. De styr olika. Det som är viktigt är vad som händer och vad han presterar. Tycker det mesta runt omkring Timrå IK går framåt. Teamsters mm. Men det kanske bara är jag som ser det.
Lagets prestationer är en annan sak.
Låst ämne

Rip Kirby: Skillnad på fans och fans också när det kommer till kravställning. I Luleå vecklas missnöjesbanderoller ut på läktaren, här applåderas det. Ajabaja om nån nämner banderoll. Så gör vi inte i snälla Timrå. Här sätter vi oss i ringen och tar varandra i hand

Men så har vi inget SM-guld heller
Låst ämne

Banal: Ja 3 torsk till och vi är i träsket. Och jag tror tyvärr att det kommer att hända. Rögle borta på torsdag 99% torsk. Färjestad hemma på lördag likaså. Sedan Frölunda där borde vi ha ett övertag på dom men om vi kommer in med 3 raka förlust och detta spel finns det inte stora chanser.

Klubben måste agera innan det är försent. Jag är rätt säker på att Ante inte överlever denna vecka. Vid förlust mot Rögle igen så får han nog gå.

Sedan tror jag inte att vi har så stor chans att komma topp 6 med vår bästa back borta i ytterligare 2 månader, men hoppet lever iaf fortfarande. Snart kan det vara släckt.
Låst ämne

mikenomad: På något jävla vänster har vi skapat oss en liten buffert ner till kval. Jag tror Kapanen begår ett stort misstag om han tänker att han inte behöver agera för att vi är på säker mark, då underskattar man hur snabbt den här klubben kan sjunka i tabellen.

Det kan inte vara pengar (eller bristen av) som hindrar Kapanen från att agera. Man bara kan inte ha lagt dom sista jäkla slantarna på den sista jäkla hemvändaren? Snacka om Linkan-varning i så fall.
Låst ämne

Turkiska Tiken : Och för er som inte ännu oroat sig för kval… det går jäävligt fort i hockey och så länge vi rullar på med denna smörja på isen/båset så är vi långt ifrån säkra från att undvika dom 2 sista platserna.
Låst ämne

Hoppas vi överlever,denna skiit säsong
hoppas kapanen sätter krav o tar obekväma beslut
eronen, där har han ett problem,
skulle behållt stenkvist, dumpat eronen
Låst ämne

Roligt att Ty Rattie räddar laget kvar i SHL krigar som djur och skickar han iväg hämtar in hemvändarna som tömmer kassaskåpet och pillar naveln istället. :D jävla sopor.
Låst ämne

jhnd91: Precis, ledarskapet är en väldigt avgörande faktor kring vad som presteras av laget. Såklart. Trodde man annat får man tänka om. Det är klart att man på individnivå kan tycka illa om en chef men ändå känna arbetsmoralen att göra sitt yttersta. Men det vanliga är att den viljan naggas i kanten. Och i ett större perspektiv, gruppprocesser och hur en arbetsplats presterar påverkas till 100% negativt
Låst ämne

bar mofftak: Håller med klubbchefen måste bara bort. Om inte under denna säsong så efter säsongen. Inget styrka alls därifrån även om det är svårt att ersätta Torines.
Låst ämne

vonDöbeln: Ganska enkelt. Man vågar inte. ST har alldeles för mjuka reportrar som inte vågar göra annat än att stryka medhårs. Minsta kritik, ja, då dyker ju ingen upp och för klubbens talan. Där var ju Jonas Torines HELT klockren! Han vågade stå upp de gånger som det gick emot. Men framförallt fick ju vi supportrar en regelbunden insyn i hur klubben mådde. Tro faen nu att folk är helt vansinniga! Ingen har uttalat sig, inte yppat så mycket som.en stavelse, förutom de tyvärr väldigt veka kommentarer som Kimmo Kapanen gett.

Tydlighet. Fucking jävla tydlighet!!! Det kräver jag från och med nu, annars är det ju skandal detta som bara får rulla på!?!?
Låst ämne

jhnd91: hursomhelst så är föreningen skyldig supportrarna en förklaring! Så här kan det inte få fortsätta!
Låst ämne

roger_sundsvall: Tror att vi kommer att få se ett helt annat lag, helt nya spelare(prestationer) om en ny tränare kommer in.
Låst ämne

Ante @ co inkl. molinder = tack o hejdå
förläng, lyytinen+ erik andersson
resten har gjort sitt
Låst ämne

The great one: Du har en poäng, absolut. Men däremot, om det är en klyfta mellan spelare och ledare så speglas ju det i det mesta, speciellt under match då saker blir på riktigt och man ”stör sig” på olika beslut i vem som får spela, hur man spelar, agerande mot spelare som inte gör jobbet etc.

Timrå har ingen spelidé, och det är på ledarstaben att ordna. Det är precis hela fundamentet till att spela bra hockey.

Spelarna har sitt ansvar, absolut, och allt ska inte läggas på Ante & Co, men arbetsmoralen grundas i en sund arbetsplats med god stämning.

Det är min take på det hela.
Låst ämne

Olle: Hade velat sett Färjestads stjärnor åka runt som våra gör. Match efter match. Nej, för i såna klubbar ställer man krav. I Timrå kommer man hem och gör lite som man vill. Och det bevisar hur jävla amatörmässig denna klubb är. Kunde fan inte bry mig om Kapanen skeppar 50% av hemvändarna nästa säsong. Inte ett smack kunde jag bry mig mindre. Fler obekväma beslut skulle denna klubb må bra av.
Låst ämne

The great one: Så klart är det så. Samtidigt kan det vara väldigt bökigt att prestera på topp om chefen inte motiverar de anställda. Man har ju själv varit med om att förändringar i ledningen påverkar moralen hos en själv och hos kollegor. På en vanlig arbetsplats kanske det inte märks i någon större utsträckning, men i ett lag blir det betydligt mer påtagligt. Om varje spelare tappar ett par procent kommer laget i stort straffas hårt. Nåt säger mig att det är det vi ser just nu.
Låst ämne

mikenomad: ännu värre nu
Låst ämne

NDR: Sen blir jag lite trött på de som klagar på Anton i detta läge. Om man är förälder själv, då förstår man vilken skitsits han sitter i som lagkapten och Antes son. Lojalitet mot föreningen, lojalitet mot familjen. Tycker Anton gör det jäkligt bra utifrån förutsättningarna.
Nä, tror ngt händer denna vecka jag.
Låst ämne

roger_sundsvall: Så har Ante sett ut hela säsongen, oavsett seger eller förlust
Låst ämne

Tom Topp: Oskarshamn vad är det?(obs skämt) Påhittad stad!

Så som det såg ut idag, klarar vi inte av Östersund eller vita hästen, möjlig chans att vi skulle vunnit ö er Kovland men den är osäker med
Låst ämne

Men det här är väl Timrå IK i ett nötskal. Är det inte fylleskandaler när det väl börjar likna nåt på papperet så är det ett lag som ser ut som tjejsura Paradise Hotel-primadonnor på nåt jävla ö-råd
Låst ämne

Ante helt borta i blicken efter matchen
Lysande 🌼
Låst ämne

Kollat presskonferensen efter dagens match och var man inte förbannad innan så är man det tamejfan ännu mer nu.

Som precis alla andra JÄVLA. FÖRBANNADE. GÅNGER. så ger Ante en "räckerså-analys". Kort, inte ingående, håller bara med föregående talare.
Skickar en känga till laget att "ni kan minsann inte skylla på mig, se er själva i spegeln" när han säger att ALLA ska se till sig själv.

ST uteblir med kritiska frågor, som vanligt - jävla PISSmedia.

Ingen ursäkt för hur det ser ut.
Ingen känsla.
Ingenting.

Det går inte att tiga sig till förståelse eller förlåtelse.
Folk lägger sina DYRT OCH SURT förvärvade pengar på en produkt som pissar dem rakt i halsen.

Känns tamejfan som att det inte finns en enda kompetent jävla anställd kring det här laget längre på någon som helst post. Jag hade själv gjort ett bättre arbete både som media-ansvarig för klubben och som sportjournalist som bevakar laget.

Dra åt helvete. AVGÅ ALLA.
Låst ämne

Andersson: backade
Låst ämne

Sune: Det tror jag säkert.. vilken match tittade du på? 🥱
Låst ämne

Blev vi bättre i tredje eller backade mögle ?
Låst ämne

The great one: Du skulle bara veta.. :-/(
Låst ämne

Favorit i repris, hela säsongen
Så jävla dåligt
Låst ämne

Karlsson74: ska bli intressant att se ST imorgon om dom har ryggrad nog att ställa obekväma frågor till ledningen och spelarna!
Låst ämne

joergenB: Jag förväntar mig att det ageras under morgondagen och att Ante inte finns med laget på resan till Ängelholm på torsdag. Det är ett första och helt nödvändigt agerande av Kapanen i den här soppan. Men jag kan dessvärre inte tänka mig att Ante är det isolerade problemet här, det måste vara betydligt mer än så. Det är ju närmast övertydligt att det är sprickor inom gruppen också
Låst ämne

Karlsson74:

Jag är nöjd med offensiven idag.
Låst ämne

DE e kört
Va fan händer i timrå ik????
Förklara snälla,innan ja smäller av 💩
Låst ämne

Kaj Ko: protest genom att medvetet förlora och spotta alla som tagit sig till arenan och löst on sig för dyra pengar? Knappast. Isåfall ska dom väck illa kvickt.
Låst ämne

Kaj Ko:

Det här med att Ante skulle ”tappat omklädningsrummet” vad Fn är det för något egentligen. Blir förbannad på spelarna jag om dom inte kan spela för Antes sista säsong. Trodde vi skulle bli bättre efter beskedet inte tvärtom. Galet förbannad på spelarna nu som gick ut och brydde sig inte om vare sig hemmapubliken eller klubbmärket eller Ante.
Låst ämne

thorwald: Felrekrutering Torinus var en klippa lyssna på alla tyvärr är förening svag på alla fronter
Låst ämne

n.W.o: inte mycket att spela på hv är inte långt bakom 3 vinster till och 3 torsk på oss så är vi där i träsket. Inte mycket som talar för våra hemvändare. De två senaste segrarna har vi inte pga bra spel utan bara att motståndarna hade sämre dar. Se vinsten mot saik.hade de spelat på halva nivån de hade i derbyt mot oss då hade de blitt 2 siffrigt
Låst ämne

Olle: Ja nån måste ju göra det när Molinder och Sävlund står i båset.
Låst ämne

4 hemaförluster på rad med uselt spel (ikväll med katastrofalt spel), men 2 bortasegrar på rad med betydligt bättre spel. Är det någon form av protest från spelarna, eller i alla fall en del av dem?
Låst ämne

Både ja och nej.
Det är ytterligare ett tecken på att klubben är på väg käpprätt åt helvete.

Var man upptagen med annat än att sitta inne på Timrå IKs YouTube-kanal den femte April 2023 så är det stor chans att man inte ens vet att man rekryterat en ersätter på klubbchefspositionen.

Saker går ALLTID hand-i-hand.
Låst ämne

MTIK: Dahlén säger si, Dahlén säger så. Var det antes fel att Dahlén sölade ut pucken med ett tvåmeters felpass när vi jagar kvittering också? Som sååå många gånger förr. Det verkar saknas någon som sätter ner foten i den här klubben. Ska en ”superstjärna” på plats 30 i poängligan stå i tv och säga hur laget ska spela PP?
Låst ämne

n.W.o: klarar vi av Oskarshamn den här gången?
Låst ämne

Något måste hända nu!
Detta var så bedrövligt dåligt och känns som att kommunikationen utåt är noll.

Hoppas på lite aktivitet och vända detta, stjärnorna måste vakna och ta ansvar NU!
Låst ämne

thorwald: Långsökt att skylla på den karln
Låst ämne

Zäta75: Om något så Dahlens intervju i pausen mot Luleå ang PP säger väl lite så. Har aldrig hört en spelare uttrycka sig så negativ om en spelform mot sitt eget lag.
Låst ämne

Red Bulls: Ja rätt skumt. Torines visade sig lite då och då och man fick intervjuer med honom där han uppdaterade kring vad det jobbas med(oavsett var vi låg i tabellen). Nya snubben är det helt tyst kring.
Låst ämne

Nisse1: Allt med klubbchefen osar felrekrytering. Bilhandlaren syntes mer.
Låst ämne

Man kan ju fascineras över sådant här spel, inte bara idag utan alltid när sådan här kollektiv härdsmälta sker.

Man har i välavlönad arbetsuppgift att under cirka 20 minuter, 2-3 gånger i veckan ge sitt yttersta i sporten man ska älska att utföra. Kommer aldrig förstå just denna typ av förluster..
Låst ämne

Tallnäs: Med gråten i halsen sparkas samtliga på Domustrappan och ersätts med podd-praktikanter.
Låst ämne

3908 stackare på plats ikväll, ni gör det bra. Nu blir det paus för en annan från hockeyn, syns lämpligt till säsongen 24/25 i HA.
Låst ämne

Tallnäs: …och Bulla
Låst ämne

« · 2626727 · »