Jag har sett ganska många träningsmatcher med bättre fart och passion.
Det jag säger inte funkar i försvaret, att åka runt lite halvhjärtat och sträcka fram klubban… det är vad som räcker för att checka fast Timrå i egen zon när Timrå har pucken…
Backarna är så fruktansvärt dåliga att hantera press nu eftersom självförtroendena är i botten och fötterna står stilla när dom får pucken. Det är sämre än pojkhockey. Det är så jäkla sorgligt att se. Snacka om gratis momentum till motståndarna.
Vad har Sandra tränat hos spelarna? Vilken spelare utom OJ och Mieho har bättre syreupptagningsförmåga i år mot i fjol?
Timrå har åldrats 5år på ett.
Det var så trötta lirare på isen idag alltså.
Fysiskt var man fullständigt utspelade. Svensson, Mieho, Hartmann och Boyce hade några tacklingar men närkamperna i övrigt…
Duellerna, 50/50 chanserna..,
Helt förlorade.
Det var männens lek med småkottarna på den fronten.
Det måste vara ett antal spelare i truppen som har sjukdom i sig.
Annars har Sandra verkligen inte gjort något vidare arbete med laget.
Passningarna var hemska, när lyckades Timrå ta med sig fart genom mittzonen?
Frw lämnade backarna helt i sticket idag. Någon måste våga våga hemåt när vi ska vända spel.
Edfeldt gör mycket rätt. Han placerar sig perfekt och han hittar spelbara ytor på isen ofta! Men avsluten… Noel: när träningarna är slut… stanna kvar och skjut… 50 skott minst en gång i veckan. Både direktskott och i rörelse. Kan ha ligans sämsta avslut tyvärr! Det måste upp! Han gör så mycket rätt men det blir aldrig hett på grund av detta…
Zäta75: Ja, jag håller med fullständigt. Ante Karlsson må ha det allra rödaste av Timråhjärtan som går att finna.bland A-lagstränare med SHL-erfarenheter. Men det blev inte pyspunka den där dagen (jag minns inte exakt när) då klubben gick ut med att hans tjänster inte längre var önskade. Den vad man hoppades bandförsedda och stryktåliga stridsvagnen blev fucking rippad på hela drivlinan. Sopslut på energi, helt och fullt!
Ska laget ha en rimlig chans att kunna komma någonstans, enbart sett till de krav som finns på resultat innevarande säsong, är slutspel helt nödvändigt! Men för att kunna ha iallafall en rimlig möjlighet att nå dit behövs en ny röst, med n y energi! Inget ont om Ante Karlsson. Jag älskar honom för (nästan) allt han gjort för den här klubben. Men som läget utvecklats till så tillför han noll och nada till laget han är ansvarig för. Då kan man inte få sitta kvar.
sargad: inte helt otroligt. Timrå ik.är en liten bonnklubb och liten klubb med shl mått mätt ..vi agerar exakt som en sådan..därför är det inte helt otroligt att vi är tillbaks där om något år. . agerar spelarna som i kväll absolut. ...då är vi där redan nästa säsong. Garanterat .
Rip Kirby: Vi måste nog få in en ny tränare, helst Jokinen redan nu i januari om möjligt. Med en ny coach tror jag att vi får se ett helt nytt lag. Med rätt coach dvs. Dahlen mfl tror jsg skulle kunna nå nya höjder då. Men det måste vara någon erfaren som har respekt med sig. Jokinen tror jag blir perfekt
sargad: Jag tycker det ser ut som att vi just nu gör en Linkan 2.0 Vi har förköpt oss på spelare med förmodad stjärnstatus som inte levererar och nu har vi inga pengar kvar för att rätta till misstaget. Vi har släppt spelare som gör mer eller mindre succé i andra lag och vi har värvat spelare som floppar hos oss. Den matematiken går inte ihop, tyvärr tror jag som du. Jag kan inte se hur vi långsiktigt ska bygga vidare på dom här hemvändarna för att på något vis etablera oss i ”toppen”.
Rip Kirby: "Jämför man #51 status 23/24 med 22/23 får du outprintat F- i betyg. Och då är bedömningen ändå snäll. Det är alltså fasligt nära ett IG där."
Starostenko: Nu ska jag marinera mig i elände. För många pilar pekar åt fel håll nu och vi är inget FBK eller HV som kan köpa sig ur kriser, tvärtom är vår ekonomi under press... Vi är tillbaka i HA inom 2-3 år tyvärr.
The great one: Kanske är tur att man bara skrev 3 år med honom och inte 5 som övriga. Rycker han inte upp sig nästa säsong blir det inget nytt kontrakt. Kan ju hoppas det släpper när Ante försvinner. Det mesta ligger nog i det som pågår just nu. Det är inte hållbart med farsan som tränare i laget.
Starostenko: Ska erkänna att jag har gett upp mitt intresse för Timrå i några år en gång tidigare. Det var efter 1-16(tror jag) mot SG-83 1986. Efter andra perioden idag fick jag samma känsla av uppgivenhet. Känns märkligt när vi är 6:a i SHL. Var på varenda match när vi slogs i botten av HA Kanske rätar upp sig om något händer i föreningen
Timrå Isstadion: H e r r e g u d. Dahlén har det tungt likt laget just nu och då ska han skeppas. Fan ovärdigt att ens skriva den saken efter allt Dahlén gjort för denna klubb. Du hade inte ens haft möjlighet att gnälla över att laget just nu ligger 6a i SHL om det inte vore för den grabben. Han kommer resa sig.
Dahlén har inte dragit in lika många miljoner som Lander heller. Men all ceed till Lander för det. Men han är ju en spillra av fjolåret Lander. Ifjol utsedd till årets forward. Är han inte skadad så är det ju ett kraftigt motivationstapp från Landers sida. Första poängen idag på typ 2 månader.
Rip Kirby: Det Lander ska ha creed för är iaf att han valde själv att ta en lägre lön än vad hade hade kunnat få. Tjänar inte alls lika mycket som exempelvis Dahlén, Pettersson och Wedin. Vad jag hört.
Turkiska Tiken : Precis. Och man är ju vanvettigt orolig över utvecklingen, eller ska vi istället kalla det avvecklingen, då det gäller vår lagkapten, Anton Lander. Den status som han har haft genomgående under hela jävla höstsäsongen liknar ju ingenting. Han bidrar inte med alls så mycket som man har rätt att kräva av en sådan spelare.
Man jämför ju konstant med fjolårssäsongen där. Det bör vi nog alla från och med september månad sluta göra. Helt. Jämför man #51 status 23/24 med 22/23 får du outprintat F- i betyg. Och då är bedömningen ändå snäll. Det är alltså fasligt nära ett IG där. Och det värsta av allt är att det inte verkar finnas någon eller något som på riktigt kan råda bot på progressionen. För vi saknar en tränare som har energi nog att ta tag i den situationen som han själv är utomordentligt ansvarig för?
- pågående rättsprocess mot förra klubbchefen - sparkad j20 tränare och direkt svaga kommande kullar
En perfekt storm närmar sig och Kimmo måste nog lyclas med allt nu. Kommer det en till röst in i båset snart? Kan man kicka Ante och få in en till back och rädda EK samtidigt? Fan det här är som erik edmans gamla filt där man antingen fryser om tårna eller huvudet.
Bragd-Birger: Men är vi en klubb som kommer nå nya höjder med hjälp av Silja Line 2.0?
Dom här billigare tvåvägsbackarna tror jag inte vi hittar i Finland, dom finns en allsvenskan. Kolla bara på Forsmarks utveckling. Jag är oerhört skeptisk till Kapanen och inte särskilt imponerad av vår finske scout så här långt. Vad egentligen status på våra finska backar? Lyytinen var skadad innan han kom till oss, nu är han i princip borta resten av säsongen. Eronen blev skadad. Rindell var väl skadad i slutet av fjolårssäsongen och missade hela (det korta) slutspelet. Juolevi hann väl aldrig bli skadad, han var bara kass, kanske för att han var skadad innan han kom till oss?
Även om Lyytinen varit bra och Rindell spelat upp sig så tror jag att vi shoppar från en ”skadat gods”-hylla som sportchefer i mer etablerade klubbar inte är och pillar i. Vi har på tok för många skador och långtidsskador för att kunna skylla på ”otur”.
Vi behöver hitta fler Forsmarks som spelar hela säsonger och färre Lyytinens som är bra 50% av säsongen och skadad resten av tiden.
Karlsson74: Man hade ju velat sätt vad vi hade kunnat fått för någon av dessa hemvändares löner. En riktigt bra backsida lätt. Även något spännande ungt namn som gått in på topp6. Men nu har vi signat upp topp6 kommande 2-3 åren redan. Och inte yngre blir dom heller.
Karlsson74: Att skeppa våra dyrgripar är nog inte aktuellt. Finns nog ingen klubb i världen som vill ta över deras löneutbetalningar. Inte ens om Timrå själva betalar viss många veckolöner likt de gjorde till Laleggia när han gick till HV.
Bragd-Birger: ja just nu känns det som att för varje steg vi tar framåt tar vi två bakåt. Detta är en ledarfråga! Om tränartrojkan inte kan leda laget bättre måste sportchefen göra sitt jobb och byta ut dem. Om laget är för klent måste sportchefen värva in förstärkningar. Låter enkelt men så gör alla andra föreningar så varför inte vi? Har mysiga klubben blivit för mysig?
Olle: jag vet, var bara ett namn som dök upp i huvve! Men känslan är att det här laget skulle behöva en Abbott i båset nu! Nån som går in och pekar med hela handen!
The great one: visst, men det var han som förlängde med Erixon typ karriären ut, och sen plockade han in Eronen som siste (och, vad det verkar, väldigt dyre) back. Särskilt det sistnämnda har jag, som tidigare tjatats om, oerhört svårt att förstå. Vi hade l ä t t kunnat få in två billigare allroundbackar för samma päning, och det hade gjort vår backsida betydligt bättre.
Tom Topp: Ska vi byta en farsa mot en annan?! Nej stopp nu 😅
Sen, alltså har vi inte står precis här SÅ många gånger förut? Med känslan av att det måste bli sämre innan det blir bättre? Inte alltid har det blivit bättre men vi har sannerligen passerat gränsen där det inte längre finns någon återvändo. Skillnaden den här gången är att vi inte är där Oskarshamn är, vi är på slutspelsplats. Så visst har vi tagit kliv framåt även om det mer är som ett fall framåt. Vissa av oss bär bördan av att alltid se det negativa i situationen, glaset är halvtomt. Det fina just nu är att det faktiskt hade kunnat vara sämre.
Chrille: Ja det får fan räcka med inavel nu. Hela klubben har ju bestått av släktingar, söner, sambos, kompisar, pappor, fan och hans moster. Mysiga familjeklubben. Trött på skiten.
Tom Topp: Frågan är om Jokinen går att få hit tidigare. Helst redan inom kort. Någon med koll på hur hans kontrakt ser ut? Han har väl säsongen ut har jag för mig. Tror inte att Marklund/Molinder vore en bra lösning resten av säsongen.
Om någon undrar hur "en organisation som saknar ledning" ser ut är det bara att kolla in Timrå. Här saknas det på alla plan:
- den högsta ledningen (finns ens vår klubbdirektör på riktigt? Är det någon som har ett fysiskt exempel på hans existens efter att han klev in på posten?)
- sportchefen (som med öppna ögon gått in i säsongen med en högriskbacksida, därefter inte lyckats lösa akuta skadeproblem, samt verkar sakna förmåga att styra upp problemen som finns i truppen)
- tränarstaben (har lyckats med konststycket att få vår högpotenta offensiv att bli ä n n u impotentare än i fjol, saknar förmåga att tända laget samt implementera någon form av konsekvent spelidé)
- på isen (vår kapten har gått från SHL:s bästa forward ifjol till att knappt hålla 4-linenivå, övriga "stjärnor med timråhjärtan" är lessna i ögat och tycker bara att det är kul att lägga flippmackor)
- utanför isen (det händer inte ett skit runt klubben, ingen verkar intresserad av att skapa innehåll till supportrar eller hajpa matcher, rent ekonomiskt verkar det gå "sisådär" att dra in pengar)
- i supporterleden (kände att det var klädsamt att lägga till den lite sådär självkritiskt men egentligen tycker jag att klubben just nu får betydligt mer stöd än man förtjänar)
Utgår från att det Ageras!!!1 redan innan returmötet mot Rögle. Nu får man fan lägga upp byken på bordet och göra det bästa av den dysfunktionella situation man satt sig i. Är det gnissel i spelartruppen? Lös det. Bänka, skicka, ryt till! Är Ante problemet? Entlediga honom NU! Och: fixa den urkukade backsituationen! Ett jävla korttidslån kan vi väl få till? Kravspec: allround, hyfsat stabil, ska kunna tugga 10 minuter per match och slå ett förstapass på minst 10 meter.
Berätta vad han gör då, du som verkar ha koll. Klart det blir frustration i supporterleden om man inte har transparans med fansen. Det man hört om honom säger ju tvärtom.
kulltorp: du har alldeles rätt! Men folk är frustrerade, och kräver svar! Och jag hoppas verkligen att vi får det så fort som möjligt! Sedan så tror jag inte att det behövs en ny tränare i dagsläget. Det behövs en ledare!! Ante har ju klart och tydligt lagt ner! Uffe Dahlen? Men han är väl svårövertalad!
kulltorp: Ja och man kan nog ta bort om där o istället ha när en ny tränare kommer in... Många årtionden har man sett Timrå men vete fasen om jag sett nått så håglöst, viljelöst o oinspirerat som under de två första perioderna. 😬 Och det var inga glada o vänliga ord på läktaren efter två perioder kan man säga...😈🐴💣
Så att det inte står rätt till förstår man ju o att det har med Ante att göra är uppenbart.
Nu måste det ageras fort annars är haveriet ett faktum.
Publikbortfall o sponsortapp o sist men inte minst missat slutspel.
Detta som skulle bli nåt riktigt bra denna säsong och så ser det ut så här just nu.
Bara hoppas Kapanen trollar med kortleken nu då och plockar fram några ess...💪
mikenomad: Jag tycker att det syns rätt tydligt på Antes miner och kroppsspråk att han känner att han kommer att få lämna snart (om han inte redan vet om det). Man ser det så tydligt. Det är tråkigt och ovärdigt om Ante får lämna i förtid. Men det är nog så det måste bli. Och det kanske inte blir så mycket bättre beroende på vem som tar över tillfälligt. Det enda som kan rädda Ante nu är 1-2 vinster de kommande matcherna, om ens det.
The great one: Att Lander lovade att de skulle spela för Ante resten av säsongen betyder tydligen ingenting. Har man förlorat omklädningsrummet så är det kört oavsett. Finns alltid grupperingar inom ett lag. Trist men sant.
Jag har sett ganska många träningsmatcher med bättre fart och passion.
Det jag säger inte funkar i försvaret, att åka runt lite halvhjärtat och sträcka fram klubban… det är vad som räcker för att checka fast Timrå i egen zon när Timrå har pucken…
Backarna är så fruktansvärt dåliga att hantera press nu eftersom självförtroendena är i botten och fötterna står stilla när dom får pucken. Det är sämre än pojkhockey. Det är så jäkla sorgligt att se. Snacka om gratis momentum till motståndarna.
Vad har Sandra tränat hos spelarna? Vilken spelare utom OJ och Mieho har bättre syreupptagningsförmåga i år mot i fjol?
Timrå har åldrats 5år på ett.
Det var så trötta lirare på isen idag alltså.
Fysiskt var man fullständigt utspelade.
Svensson, Mieho, Hartmann och Boyce hade några tacklingar men närkamperna i övrigt…
Duellerna, 50/50 chanserna..,
Helt förlorade.
Det var männens lek med småkottarna på den fronten.
Det måste vara ett antal spelare i truppen som har sjukdom i sig.
Annars har Sandra verkligen inte gjort något vidare arbete med laget.
Passningarna var hemska, när lyckades Timrå ta med sig fart genom mittzonen?
Frw lämnade backarna helt i sticket idag. Någon måste våga våga hemåt när vi ska vända spel.
Edfeldt gör mycket rätt. Han placerar sig perfekt och han hittar spelbara ytor på isen ofta!
Men avsluten… Noel: när träningarna är slut… stanna kvar och skjut… 50 skott minst en gång i veckan. Både direktskott och i rörelse. Kan ha ligans sämsta avslut tyvärr! Det måste upp! Han gör så mycket rätt men det blir aldrig hett på grund av detta…
Nä ikväll var det bedrövligt igen.
Tystnaden från ansvariga är väldigt oroväckande.
Något är sjukt.