Jag har sett ganska många träningsmatcher med bättre fart och passion.
Det jag säger inte funkar i försvaret, att åka runt lite halvhjärtat och sträcka fram klubban… det är vad som räcker för att checka fast Timrå i egen zon när Timrå har pucken…
Backarna är så fruktansvärt dåliga att hantera press nu eftersom självförtroendena är i botten och fötterna står stilla när dom får pucken. Det är sämre än pojkhockey. Det är så jäkla sorgligt att se. Snacka om gratis momentum till motståndarna.
Vad har Sandra tränat hos spelarna? Vilken spelare utom OJ och Mieho har bättre syreupptagningsförmåga i år mot i fjol?
Timrå har åldrats 5år på ett.
Det var så trötta lirare på isen idag alltså.
Fysiskt var man fullständigt utspelade. Svensson, Mieho, Hartmann och Boyce hade några tacklingar men närkamperna i övrigt…
Duellerna, 50/50 chanserna..,
Helt förlorade.
Det var männens lek med småkottarna på den fronten.
Det måste vara ett antal spelare i truppen som har sjukdom i sig.
Annars har Sandra verkligen inte gjort något vidare arbete med laget.
Passningarna var hemska, när lyckades Timrå ta med sig fart genom mittzonen?
Frw lämnade backarna helt i sticket idag. Någon måste våga våga hemåt när vi ska vända spel.
Edfeldt gör mycket rätt. Han placerar sig perfekt och han hittar spelbara ytor på isen ofta! Men avsluten… Noel: när träningarna är slut… stanna kvar och skjut… 50 skott minst en gång i veckan. Både direktskott och i rörelse. Kan ha ligans sämsta avslut tyvärr! Det måste upp! Han gör så mycket rätt men det blir aldrig hett på grund av detta…
Igår rann gravölen lätt I strupuslingen!!! Vs fan ä glädjen i lage? Länge sen ja såg ett Timrå så jävla blekt. Inte ens när vi ramla ur sist så va vi så tama å lama i 60 min.... Att var så dåliga på hemmaplan.. Dä håll int.. Då ta säsongen slut tidigt i år..
Kapanen är lite tjurig i ST tycker jag . Antegate ska inte påverka , Vi lyckas bara hitta sätt att förlora , vi ska inte byta tränare i förtid och inte värva en back heller
söder över: Sjukt ändå hur det kan vara. Rögle har Everberg, Zaar, Tambellini med många fler sjukt bra spelare på pappret. Dom spåddes vara ett topp3-lag denna säsong men det sket sig i början av säsongen av förklarliga anledningar. Igår spelade dom med en otrolig fart och presspel så att våra backar och forwards knappt kunde få tag i dom. Starka i sargspelet. Det var dom som gjorde oss dåliga. Det var mycket möjligt att scoutingen före matchen som var felande, och det är förståeligt. Dom har ju trots allt en ny tränare som skruvar. Vi spelade med 3 centrar som fick hoppa in i en ny kedja konstant = Kaos. Även fast det såg skitdåligt ut igår så ska ingen sparkas, ingen ska behöva kritiseras för de allra flesta försökte och det kommer inte vara såhär dåligt någon mer denna säsong likaså.
Det positiva med gårdagens match är Röglespelarna har ont tills på torsdag, för tacklingarna som delades ut ger stora blåmärken resten av veckan. Slut upp bakom spelarna istället för att kasta bajs och jämför inte en 2-3 förlust mot Rögle med en match på 80-talet som slutade 0-100 mot Stargate-1.
DenRöda: Äntligen en åsikt med vett o sans!👍 Vi kommer inte att spela kval denna säsong. Men vi kommer inte ta guld heller. Har vi tur får vi spela kvart eller möjligen semi, men huvudsaken är att vi klarar oss kvar. Nästa sässe blir det åka av!❤️🤍❤️
DenRöda: Just det där med tre centrar som går runt på fyra ytterforwardspar varje byte borde göra att det hackar konstant, de fjärde paret borde kanske enbart avlasta ibland eller att man flyttade Boyce som center och varvade på en ytterforward.
DenRöda: Dom tre spelarna producerade som Dahlén, Hartmann och Halloran ifjol. Denna säsong har dom mäktat med 36 poäng tillsammans på 86 matcher. Jäkla grymma spelare, bäst vi tar av mössan och bugar.
Ingen ska sparkas och ingen ska kritiseras för att alla verkligen försökte? Snacka om att skylla ifrån sig. Det är ett bottenlag vi torskar mot, vi har kass statistik på hemmaplan, vi kan inte föra spelet mot något lag i serien, vi förlorar skotten som vanligt. Visst vi har några spelare skadade men det har ALLA lag, hela tiden.
Vissa här inne svävar fortfarande på härliga rosa moln, vi får väl se om det är lika muntert om 10 omgångar till.
Olle: Även om jag håller med till viss del, så vad är det som blir bättre av att sitta och spy galla? Vi har det lag vi har och har fortfarande chansen att gå till slutspel. Om man kör din linje och sparka alla inklusive Ante, vad händer då? Som sagt, ingen vett och/eller sans! Mår illa!🤮
Zoogin62: Sparka alla? Jag tror bara man behöver ersätta ante, spelarna kan lira vidare. Sen kan man fråga sig om det går att sälja någon spelare, man kan fundera på att inte förlänga vissa kontrakt men i nuläget behöver väl det inte sparkas så mycket? Att sedan lyckas sälja någon spelare, det känns så avlägset att det nog bara är att glömma.
Du får spy bäst du vill men att säga att vi förlorar för att Rögle har så grymma spelare, det är strutsbeteende. Dom är ett bottenlag, det har dom visat så många gånger denna säsong, men vi hittar ett sätt att förlora och tycker man att beteendet från Timrå igår är ok, då bryr man sig nog inte så mycket egentligen om klubben.
Villervalla: ja ineffektiviteten gäckar oss fortfarande, skulle du inte säga det? Alltjämt sist i hela ligan.
Sen ville jag belysa skottstatistiken för att påvisa att vi inte kan föra matcher på hemmaplan. Vi blir spelmässigt hunsade på hemmaplan. Bortaspelet känns bättre men statistiskt sett vinner vi lika mycket hemma som borta men det beror kanske på att förväntningarna är lägre borta? Har vi ett hemmaspel som kan locka fler än 4000 på läktarna just nu? Fyra raka torsk.
1: Lagkapten Anton Landers mindre smarta insats som föranleder utvisningen, där matchen avgörs.
Det är svårt att se själva händelsen som orsakade utvisningen (interference), men alldeles oavsett - den sker i mittzon - totalt ofarligt och så fullständigt onödigt agerat, nästan på juniornivå, av vår lagkapten som spelat ishockey på högsta nivå i jag vet inte hur många länder. Nej, Anton, inte särskilt smart.
Men det kanske tråkigaste av allt är ju i intervjun efter match, där står Anton Lander och skyller insatsen på "för dålig energi i laget"? Nej, Anton, här är det DITT ansvar och ikläda dig rollen som lagkapten och göra det fullt ut och de facto ta på dig en stor del av ansvaret för förlusten, för det var DU som gjorde så att vi fick spela i numerärt underläge de sista minuterna av matchen. Vi hade gissningsvis inte förlorat alla poängen åtminstone.
2: Tim Erixons "insats" vid Rögles 3-2.
Jag vet, Tim är väl inte direkt någon "role-model" för hur ett bra backspel i egen zon ska utföras. Mer den exakt raka motsatsen. Men här har vi återigen ett misstag som inte ska kunna göras av en back som ändå varit med ett tag. Ja, igen, jag vet, Tim är Tim, och hans bäst-före datum har det börjat växa mossa över redan, men ändå f a e n vad pinsamt att ta del av. En så solklar matkeringsmiss är svår att hitta.
Andersson: Om nu det här bara är ett normalt olycksfall i arbetet och en liten sedvanlig svacka som inte har det minsta lilla att göra med slitningar i gruppen och Ante-gate så förväntar jag mig att det syns på torsdag. Inställningsmässigt alltså, även om jag önskar seger så förväntar jag mig inte det. Men ett lag som tydligt kämpar för varandra, blir glada tillsammans vid mål och knyter nävarna tillsammans vid motgång. Där man backar varandra och där a l l a gör jobbet!
Turkiska Tiken : Tycker det verkar som många lag har hittat modellen att spela mot Timrå. Hög forchecking och mycket press och stress. Likadant när TIK är i anfallszonen. Stenhård press så att våra (spelgurus) inte får en lugn stund utan tar dåliga avslut. Och i egen zon blir det svårt och där har vi en del ungtuppar som inte är så rutinerade så det blir lätt sarg ut och blindpass. Dom rutinerade backarna får ta på sig (ibland) en väldigt stor arbetsbörda och det straffar sig med enkla misstag även för dom. Tror TIK behöver "tajta till" laget och förflytta sig över hela banan i samlad trupp för att backa upp varandra. Sedan tycker jag att man inte jobbar klart situationerna. Man slutar åka skridskor och går inte in i närkamperna med fart. Ja, jag vet, det är fantastiskt vad man kan mycket hockey på sidan om. Men det är väl roligt med engagemang :-)
Misstag hit och misstag dit! Han gjorde fel där och han glömde bort att markera honom där! Det är mycket värre än så, det är inget lag längre!! Ingen glädje, inget jävlaranamma! Och det är det som gör mig förbannat orolig!
kulltorp: Kapanen är nog bakbunden av styrelsen, marknadsavdelningen oförmögen att jaga in x-tra sponsring för de nödvändiga förändringarna. Har man blivit för fin för att be om hjälp? Vi har ett på papperet ett topplag i en av Sveriges största idrotter. Hur svårt kan det vara? Back in Ante ut. Annars tror inte jag att SHL sejouren i blir så långvarig. Publiken börjar visa vad man tycker. Hur faan kunde det bli så här?
Tom Topp: Det kan ju vara där roten till alla problem finns just nu också. Mycket snack om misstag och fel hela tiden sätter sig i skallen. Man vågar inte göra något. Osäkerheten flödar.
Bra spelare som spelar dåligt, match efter match talar ju sitt tydliga språk. Behövs någon ny bakom rodret som får dessa spelare att växa och bli bättre, som finns där >för< spelarnas skull.
Matchen igår är svårsmält. Det känns ledsamt och som många är inne på, uppgivet.
Man kan räkna ut med en halv kromosom och en handfull hjärnceller att det inte är god stämning i laget då det ser ut som Digerdöden på isen. Första perioden den här säsongen utan ett skott på mål och ett totalt fall sedan nyheten om Ante gick ut. Luften ur.
Positivt dock är väl att det roddades om i PP där vi nu kan hota från båda sidor, jag förväntar mig dock att en sån idé bör kläckas tidigare än när 2/3 av säsongen har passerat, av en coach med SHL-mått.
En annan positiv sak är att Didde snart är tillbaka, en bra injektion som behövs.
Jag minns en intervju med Hartmann för några år sedan, där han och Kajsa Kalméus tog en fika på Café Charm i stenstan. Där berättade han om hur bra stämning det var i Timrå, och hur "hemma" man kände sig som spelare. Jag fick en känsla av att det fanns en stolthet att representera klubben som behandlade en så väl. Den känslan upplever jag inte längre, det är helt ärligt bättre energi i intervjuer med spelare och ledare i IKO, Luleå eller HV, vilket är rätt talande.
Jag förväntar mig att det ageras i dagarna av Timrå, kanske till och med idag. Giftet måste ut ur ådrorna, och känslan av att det är kul att gå till jobbet måste åter infinna sig.
mikenomad: Det kan du glömma. Ante har som sagt tappat omklädningsrummet och vi får fortsätta att gå på 3 centrar så förväntar mig att det ser lika lojt ut och att Rögle vinner med större siffror på torsdag.
Fattar inte vad Kapanen håller på med när han säger att inga förändringar kommer att göras. Det är som att ge ett dödsbesked till resten av säsongen. Jag är allvarligt orolig. Hoppas att det han säger bara är ett spel för galleriet.
jhnd91: Delar helt och hållet din analys. Något måste hända för att skjuta in energi i laget. Om Ante har tagit det här uppbrottet så hårt så måste man tyvärr kapa bandet med honom. Både för hans egen skull och för lagets skull.
Det vore så fruktansvärt tråkigt om det här ska få fläcka ned Antes tid i Timrå, Ante är ändå Ante. Han måste kunna bli bemött med respekt även om det sket sig den här säsongen för honom. Han är ingen dålig människa, men med det sagt, han måste bort.
jhnd91: Ja att Didde är tillbaka i helgen eller senast nästa vecka är ju positivt. Det är tidigare än förväntat och en ny back lär inte tas in då. Bara att hoppas att han och resten håller sig skadefria resten av säsongen.
Håller förövrigt med dig om att något måste göras så att glädjen kommer tillbaka i truppen. Den är a och o.
Tom Topp: timråhockeyn har blivit lite tråkig. Det där man föll för en gång i tiden, ständiga underdogs som inte ber om ursäkt för nånting, det finns inte idag.
Det var kul att se Manderville tackla Norrena sönder och samman och det var VÄRT matchstraffet han fick. Det var kul att se Per Styf gnugga foppas tryne i isen. Det var kul att se Hallin buffla framför kassen.
Det är inte så kul att se timråspelare klappa en motståndare på axeln och be om ursäkt när man råkade krocka framför kassen. När såg man en timråspelare slå av klubban mot målburen i frustration senast?
Känslorna måste tillbaka till omklädningsrummet och dom måste följa med ut på isen. Denna likgiltighet och passivitet som vi ser nu, det kan ta oss en bra bit neråt i tabellen. Och alla som tänker att Timrå är ett givet slutspelslag, tänk igen. Vi har 8 poäng ner till plats 11 i tabellen.
Vår snittpoäng senaste 15 matcherna: 1,53 10 matcherna: 1,20
Vår snittpoäng första 10 matcherna: 1.60 15 matcherna: 1,53
Vi trendar neråt, sista 10 matcherna ligger vi på plats 11 i tabellen med en mer vinst är dom 3 lagen under oss. Vad är problemet med det? Två av dom tre lagen är Växjö och Luleå, lag som definitivt förväntas klättra i den tabellen. Man kan säga att vi just nu är beroende av att vi har lag ovanför oss som överpresterat senaste 10-15 matcherna och förväntas dippa senare.
DenRöda: Jag håller med dig till en tredje del. Alla försökte i stora delar av första perioden och små delar av tredje. Men därimellan, fy fan vad det var dåligt! 0 skott på mål i andra perioden trots två pp.
När det återstår 18 sekunder och vi spelar 6 mot 4 så slår Dahlen? en slarvig pass som Hanzl hade kunnat nypa om han tagit i, istället gliiiiiider pucken långsamt ut ur zonen och vi får börja om igen. Livsviktiga sekunder försvann, pga dålig inställning.
Jag har alltid tyckt att Hanzl går till jobbet och kämpar. Efter att ha sett denna match och LHC matchen kan jag inte längre tycka det är fallet. Och han är inte ensam.
Den enda förklaringen jag har är att Ante har tappat omklädningsrummet, rejält.
En bekant som jag har, med bättre insikter i laget än vad jag har, uppger att flera ledande spelare meddelat föreningen att de lämnar laget om Ante blir kvar till nästa säsong.
Patrick Polly: Har hört detta också. Samt att det måste hända saker redan denna säsong och det snart. Missnöje finns och det är inte hållbart. Energin och glädjen måste tillbaka. Som det är nu får vi ut max 10% av våra ledande spelare och det finns orsaker till det som måste lösas.
Men det där är ju även en svunnen tid, hela hockeyn har ju ändrats och försämrats med avsaknaden av det fysiska och kampen framför målen. Samt att förr fick man gruffa utan att riskera avstängningar….
Hockeyn har ju tyvärr blivit innebandy på is, samt man ser ju mer och mer hur hockeyspelare numera förstärker situationer. Förr fick man ingen utvisning med dig för sådant. På den tiden det var riktig kamp där ute.
Och visst såg det nästan lite uppgivet där i de två första perioderna vilket naturligtvis är ledsamt.
Och visst bör det ageras så snart som möjligt!
Om inte så är det stor risk, även om vi sprattlar till ibland, att denna syn kommer fortsätta och då kan nog de flesta räkna ut att vi rasar neråt med publik o sponsortapp som följd och som lök på laxen ett missat slutspel...
Lomond: Som det är nu så skänker vi bort alla poäng i alla matcher förutom någon enstaka. Det är nästan lika bra att lämna walkover till de 2 kommande matcherna Rögle borta och Färjestad. Poängchansen är mycket liten.
The great one: jo jag håller till största del med, det var bättre förr. Men det måste adderas något till det här laget som gör att varje enskild spelare sliter hårdare än vad man gör nu, känslor tycker jag låter som ett ”billigt” sätt att komma en bit på vägen.
Sen finns det dom som sliter, Hållander, Lander (dom flesta håller väl inte med), OJ, EA osv. Men det räcker inte, fler måste vakna.
Patrick Polly: Men det här med omklädningsrummet och ante är ju intressant. Exakt VAD är det ante har gjort som gör att halva laget vill lämna om han blir kvar? Samtidigt som halva hockeysnack och fansen avgudar honom?
Toppar han med fel spelare? Är han för dålig taktiskt? Svag ledare? Lever något kvar sedan kvalsäsongen med Freddan?
Vad är det med ante som gör att spelarna mer eller mindre är beredd att begå myteri?
Olle: Det blir förhoppningsvis lite bättre nu när Didde snart är tillbaka. Iaf lite mer fysiskt. Sedan skulle vi behöva Lyytinen också men han är ca 2 månader borta.
Zäta75: Vad Kapanen säger i media ska man inte gå på så mycket. Han försöker nog lösa Jokinen redan nu och innan något är klart kan han ju inte säga det? Då får nog Ante hjärnblödning eller
Zäta75: Vet du vad missnöjet gäller? För det vet inte jag.
Det som är uppenbart för oss supportrar är att Ante inte organiserar laget efter prestation utan något annat. Men vad som händer eller inte händer på träningen vet jag inte.
Igår var ju vid 2-2 målet när Ante såg heldeppig ut, han skrek inte ens "jaa" och övriga laget inte mkt gladare. Något är väldigt fel.
Alla verkar rörande överrens om att Ante är problemet, han är kass och förstår inte hockey. Jag som inte har någon insyn alls men ändå följt laget i ganska många år är inte helt säker. Är Kapanen helt överjävligt fantastisk så att han inte kan ha något ansvar i att det ser ut som det gör? Om vi går från att ha en otroligt bra stämning till att ha slitningar och grupperingar, har det med hur man bygger om truppen och verksamheten att göra?
Är det rätt att gå helfinskt? Kan vi inte åtminstone vända på fler stenar än att Ante ska ut, jag gillar Ante. Jag tror på Ante. Det är säkert så att han tappat omklädningsrummet, men är det hans fel? Är han anledningen eller finns det fler stenar som behöver vändas för att vi ska hitta och hålla kvar i en identitet som gör att vi vinner fler matcher än förlorar över tid? Jag har ju som ni förstår ingen aning men om vi ska diskutera behöver vi väl vända på fler stenar.
frågorna är många, alla verkar dock överrens om att Ante är problemet. Tråkigt.
Samma gäller egentligen spelarna också, samma ensidigt trötta och ihåliga kritik över samma spelare om och om igen.
Olle: Ja det skulle jag också vilja veta. Jag har tyvärr ingen insikt där utan kan bara spekulera i vad som skaver.
Men att det inte rör sig om "sandkorn" kan man nog utesluta. Att Kapanen så tidigt på säsongen också bestämt sig för att byta coach och gå ut med det styrker det jag hört.
Kanske att vissa spelare inte är ens nöjda med det utan vill ha bort Ante redan under säsongen?
Olle: Jag tror knappast att Ante gjort något för att "tappa omklädningsrummet". Jag tror fortfarande att han är en fantastisk tränare och gör allt han kan för att få till ett bra grundspel. Det som jag tror saknas är den där lilla edgen att i mitt i brinnande match analysera och identifiera brister i eget spel samt identifiera motståndares hot och råda bot på. Som utomstående känns det som att tränarteamet bara såg på igår när vi blev totalt överkörda istället för att aktivt försöka hitta lösningar där och då.
Checkar motståndarna hårt? Väntar de passivt på mittlinjen? Det måste ju finnas något man kan göra åt motståndarnas spel och nyttja det till vår egen fördel! Det är väl därför man har Time out? Inte bara för att vila upp sig och vara redo för mer stryk efter 30 sekunder, utan gör nödvändiga förändringar sett till var bristerna finns där och då!
Jag tycker det känns som att det är där vi brister. Vi har ofta tjatat om att vi ska spela vårat spel. Timråhockey. Men det måste ju få vara vad det är; en grund. Sedan ska väl scouting och rent hockeykunnande kunna lösa resten?
Detta är ju självklart något som de redan jobbar hårt med, och tränarnas hockeykunnande är garanterat många dimensioner över alla vi som sitter och tycker si och så om vårat älskade lag. Men något fel är det ju när vi ser tillbaka på sättet vi gett bort de senaste hemmamatcherna.
I Expressen skriver man om flera spelare som mitt under säsong gjort klart med andra klubbar till kommande säsong. Man nämner hur positivt det kan bli för såväl den enskilde spelaren, som genom sitt tydliga agerande tar död på alla redan på förhand givna spekulationerna.
Spelarna är Rodrigo Abols från Örebro till Rögle, Marcus Sylvegård till Växjö förra säsongen och bara nu i dagarna Victor Ejdsell till Bern.
Så har vi "situation Ante Karlsson" mitt i alllt detta. Varför kan inte våra spelare sluta sig samman som en stark grupp, där man behåller såväl sina roller som tron på att göra nånting gott och växa av allting?
Rip Kirby: Kanske därför Lander har varit ”blek” i år, spelare som är missnöjd kommer till han för att snacka om Ante och det blir jobbigt för han att ta med farsan, men vad vet jag. Lander är en klass för sig om han kommer upp i nivå, vad är det som skaver?
Rip Kirby: Hör vad du säger, men det där blir väl lite omvända situationen? Spelarna där väljer ju själva aktivt att byta klubb för att få fortsätta utvecklas. Det var ju inte så att varken Örebro eller Malmö vade velat fortsatt med berörda spelare.
Ante däremot har ju fått via media att Timrå inte väljer att fortsätta med honom, istället för att han fick höra det via Kapanen först. Den situationen skapar nog mycket groll överallt. Framförallt om det ligger någon grund i det här med att det han tappat omklädningsrummet, han har spelare som önskar bort honom, det är grupperingar inom laget etc etc.
Fyfan för att behöva vara chef i en sådan arbetsmiljö. Det finns att önska ifrån ALLA berörda i den här sitautonen, såväl Ante som Kimmo och spelarna. Står fast vi det jag sa förut, Ante är inte mer än människa, men när situationen blivit så behöver man gå vidare, om man inte kan rensa i luften och härda sässen ut.
Patrick Polly: Jag vet en hel del om hur det står till. Men tänker inte gå ut med det i forumet. Låt de i föreningen ta hand om detta och lösa det på bästa sätt. Timrå IK behöver ny energi och glädje nu.
Lichln: Oavsett vad du tycker så är Antes tid förbi. Var sak har sin tid. Efter 5 år som tränare så kan det ju helt enkelt vara så att det är dags att byta. Spelare hamnar lätt i fack hos tränaren som är svårt att ändra på, Lex Walli. Med en ny tränare öppnas helt nya dörrar. Det här kommer bli toppen bara vi klarar oss till bytet sker.
Kan också vara sjukdom som härjar i laget. Flera har varit sjuka o alla som vet hur Coviden tar, fattar att då har man ingen kräm kvar, på nån eller några veckor efter att man är frisk.
Jag ser det så just nu. Det är mitt bidrag till VM i killgissning härinne.
Jag har sett ganska många träningsmatcher med bättre fart och passion.
Det jag säger inte funkar i försvaret, att åka runt lite halvhjärtat och sträcka fram klubban… det är vad som räcker för att checka fast Timrå i egen zon när Timrå har pucken…
Backarna är så fruktansvärt dåliga att hantera press nu eftersom självförtroendena är i botten och fötterna står stilla när dom får pucken. Det är sämre än pojkhockey. Det är så jäkla sorgligt att se. Snacka om gratis momentum till motståndarna.
Vad har Sandra tränat hos spelarna? Vilken spelare utom OJ och Mieho har bättre syreupptagningsförmåga i år mot i fjol?
Timrå har åldrats 5år på ett.
Det var så trötta lirare på isen idag alltså.
Fysiskt var man fullständigt utspelade.
Svensson, Mieho, Hartmann och Boyce hade några tacklingar men närkamperna i övrigt…
Duellerna, 50/50 chanserna..,
Helt förlorade.
Det var männens lek med småkottarna på den fronten.
Det måste vara ett antal spelare i truppen som har sjukdom i sig.
Annars har Sandra verkligen inte gjort något vidare arbete med laget.
Passningarna var hemska, när lyckades Timrå ta med sig fart genom mittzonen?
Frw lämnade backarna helt i sticket idag. Någon måste våga våga hemåt när vi ska vända spel.
Edfeldt gör mycket rätt. Han placerar sig perfekt och han hittar spelbara ytor på isen ofta!
Men avsluten… Noel: när träningarna är slut… stanna kvar och skjut… 50 skott minst en gång i veckan. Både direktskott och i rörelse. Kan ha ligans sämsta avslut tyvärr! Det måste upp! Han gör så mycket rätt men det blir aldrig hett på grund av detta…
Nä ikväll var det bedrövligt igen.
Tystnaden från ansvariga är väldigt oroväckande.
Något är sjukt.