saasta: Det som stör mig är att dom "fryser" så fort det blir farligt och upptar pratandet efter att det där avgörande passet missade klubban eller att ett skott går över mål. Man fattar aldrig vad som händer :)
Olle: Haha jaa precis! Det är så störande att det inte är sant! Det är ibland att man tänker att man kunde gjort deras jobb så mycket bättre än vad dem gör haha ^_^
Bigthelin: Såg du den? Skaik spelaren förlängde ut pucken ur egen zon och förbi skogs, när han själv är på väg ut plockar Skogs bort honom. Svårt läge, kan vara interference och kan vara tackling av den som har pucken. I mina ögon kunde man både fria och fälla, båda sakerna är lika rätt och fel.
Bigthelin: Skogs försökte tackla en Skellefteåspelare men han hann undan. Men Skogs träffade kanske lite på det släpande benet (eller inte) och Skellefteåspelaren föll. Vilket gav tripping enligt Lärking.
Kanske rätt, kanske inte. Däremot släppte han några grejer tidigare som borde ha varit mer klara, bl a tackling i ryggen på Björn Svensson vid sargen.
Jag tycker inte att tacklingen i ryggen på Björn Svensson ska ge någon utvisning. Enligt de nya reglerna för i år så är det inte tackling i ryggen ifall puckföraren själv vänder ryggen ut mot planen för att göra sig icke tacklingsbar (som det var tidigare), och det var precis det Svensson gjorde där.
Rytter: Samtidigt är det väl rimligt att Svensson vänder sig mot pucken i det läget. Eller ska han istället vända sig utåt med ryggen mot pucken och bara bjuda ut sig som en sitting duck?
Rytter: kanon . då kör vi på de .. om de skulle hända en modo spelare då i övik .. kan ni då snälla sluta vissla så att högtalarna på tvn nästan går sönder .. de är så fruktansvärt irriterande
Slappna av för fan, ger ju bara min syn på en tackling i matchen. Hade lika gärna kunnat vara en SAIK spelare som fått den av en Timrå spelare och jag tycker fortfarande inte att det skulle ha varit utvisning.
superfalle: Publikens uppgift är ju att försöka få domarna lite knäsvag, det tycker jag bara är roligt. Och hade jag varit TIK och på plats o arenan hade jag garanterar försökt få domarn att blåsa där. Men då jag inte håller på något av de inblandade lagen så håller jag med rytter att det inte var något att blåsa på där.
Ja han får väl vända sig åt vilket håll han vill i den situationen. Men tar han det beslut han tog nu så kan inte motståndaren bli utvisad för checking from behind enligt nya regeltolkningen.
Här har du från elitdomarna.se:
Fråga: Hur är det egentligen med checking from behind-regeln? Vad är det för kriterier för utvisning, och hur ser straffskalan ut? Jag är nyss hemkommen från Brynäs-Luleå, och i den matchen förekom två situationer som i min bok är just checking from behind, men domaren blåste inte. Skulle vara intressant med lite vetskap i området, så att man slipper gå och vara arg på domaren, om domaren har rätt.
Svar: Tacklingen skall komma bakifrån i ryggen på motståndaren, den som får tacklingen får inte "utnyttja" att han står med ryggen ut i banan. Vänder han upp och "tar" tacklingen i ryggen blir det således inte Checking from behind. Straffskalan är 2+10, 5+Game Misconduct eller Match Penalty. Vid skada finns endast MP som alternativ. Inlagd: 2010-02-09
Olle: Ni kan få minimal information från hockeyligan. "Timrå fortsätter att skapa lägen mot Eriksson, men i stället kontrar Johan Forsberg in 0-1 genom att sätta pucken mellan benen på Pitkämäki i ett friläge."
Se nu till att göra några mål så man får in spelet sitt.
Webradion började igen, hallelujah! Dock kan inte kommentatorn bli mer dum! "...Dock har inget av vikt och värde hänt sedan vi försvann.." Uhm, nej nej, SAIK gjorde inte alls mål -.-"
Vad har hänt sedan HV matchen, trögare skallar får man leta efter, känne hela tiden som vi inte riktigt är där, fy fan sömnpiller och avblåsningar 24/7. KOM IGEN NU GRABBAR.
Isbjörnen2: Måste ta Erixon i försvar nu känner jag. Han spelade halva säsongen ifjol med ett ben brutet i foten som mörkades. Han tvingades att spela ändå då vi inte hade några andra backar att tillgå eftersom skadesituationen var ren ... | #Läs mer ·