KORITFW: Bara man fortsätter att "vara" där varje match och att man står upp som ett lag, då bör man kunna vara mellan plats 8-10. På torsdag har jag goda vibbar på att Indianerna kammar 0. 4-2 till TIK känns väldigt bra såhär på förhand.
Ska faktiskt ge mig på en dubbel på oddset, 1an på TIK är redan bestämd. Får kika vidare på vilken matchvinnare som tar följe på kupongen.
Timrå Icon: Man ska ju inte vara otacksam men tänk om man fick önska in en liiiite mer pricksäkrare forward i laget. Någon som sätter det där friläget som crippe hade, någon som skjuter istället för att försöka väggspela där som Hallin gjorde på vänsterkanten.
I dagsläget så tycker jag att vi ligger en bit över förväntan och vi tar poängen vi kan förväntas ta. Men med en sniper i laget så skulle vi promenera hem matcher som den mot Rögle tex.
Vilka vågar hålla med mig om att det inte finns en chans i helvetet att vi åker ur Elitserien denna säsong? känner mig tämligen säker på att vi kommer vara med i striden om en slutspelsplats, om vi inte bärgar den kontrollerat utan några större problem.
Så. Jävla. Bättre. Hockey!
Redigerad kommentar
Blizzard: Erixon tar en del konstiga beslut men det gör även Robinson, hans indianare idag var det hög klass på. Robinson kommer lätt undan kritiken för att han gör saker som den där uppåkningen i dagens match och sedan det där målet mot Rögle. Men även Erixon gör bra saker i offensiv zon, han har bara inte fått in puckarna än och även Robinson gör tabbar i egen zon, han har bara inte gjort självmål än.
Framförallt så tycker jag att sebbe gör en bra sak som vi sett lite av när det gäller timråbackar dom senaste åren. Han SKJUTER från blå. Han skjuter istället för att passa ner i hörnen igen som en kille som hedman är expert på.
Blizzard: Klart hans uppåkningar gör nytta. Allt som transporterar pucken ut ur vår zon och in i motståndarens är av godo. Sen borde han släppa pucken bättre/smartare och vara mer beslutsam när det gäller skott osv, men...jodå.
Dessutom har han kyla. Något som är till såväl hans för- som nackdel. Det är hursom något den ibland lite överhettade backlinjen behöver en dos av.
Blizzard:
Tur du skriver om det här, för imorgon kommer Wennergurkas tråkiga lista, och du får EN chans att gissa vilka som ligger där, efter Luleå?
Idag hade han roliga lista och den vann MoDo?
Redigerad kommentar
Olle: Såna här matcher spelade vi inte förra säsongen. Vi har inte varit uppe i dom höjder offensivt som vi kunde nå då (jodå, i ett par matcher åtminstone), men den här svetthockeyn man spelar nu är betydligt mer charmerande och lajkabel.
Fortfarande spelare som famlar en smula, men grundspelet och arbetsinsatsen är klockren. Skulle vilja se lite omvaskningar, men jag litar på Monty (även om han måste vara förlagan till den där gubben Ny Demokrati hade som partisymbol?).
Det här behövdes! För spelarna, för publiken och för oss icke-bidragande internet-/radiosupporters.
Hockey är en mysig sport!
Bragd-Birger:
Hehe bra där. Tyckte bara att det var lite orättvist att Olle skulle få vara ensam om att sprida dålig stämning.
Men vi har ju faktiskt vunnit i kväll! Tagit två jävligt viktiga och sköna poäng!
Olle:
Spud? Var det det bästa du kunde komma på?
Fel, fel, fel som Brasse skulle ha sagt.
Men du har dock rätt i att allt inte alltid är vad det synes (höres i ditt fall va?) vara.
Fan vad gött! Det trodde jag inte, varken att man skulle hålla tredje perren eller att man skulle greja förlängningen. Straffar mot Skellet kändes också som ett skämt. Men: Gunno och Hallin ägde ut Holloway och Lindström! Respect!
Jävligt, löjligt viktiga poäng detta. Extra plus i viktighetsskålen för att vi inte vek ner oss och fegade ur. Tyckte man stod upp bra i tredje.
Härligt Timrå! Nu bygger vi vidare härifrån!
KEPS!!!!!!!!!!!!!! Syrgasare! Hallins miljonte syrgasare!
Fan så skönt!