1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02

« · 1522451 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2012-10-02
Bragd-Birger: Rätt av dig, tisdag har de Indianerna. 
Kommentera

Bragd-Birger: Ingen match på torsdag. Vad jag vet iaf är väl bäst att tillägga...
Kommentera

Kerstin_k: Nja, just spelsinnet är väl där det brister för Haggan ändå? Han gör allt rätt förutom att spela ifrån sig pucken i rätt lägen.
Kommentera

fredriko74:". På torsdag har jag goda vibbar på att Indianerna kammar 0. 4-2 till TIK"

Tvmatchen visar att vi spelar på lördag mot luleå och har FHC på tisdag. är matchen flyttat till nu på torsdag eller vadå?
Kommentera

fredriko74: Hmm...lirar Timrå på torsdag? Enligt mitt spelschema som jag lagt in i mobben är nästa Lule på lördag?
Vore ju typiskt, eftersom jag storsint gick med på aktiviteter då.
Kommentera

Bra match ikväll gubbar!
Kommentera

fredriko74: ta Aiks motståndare - oavsett vilket lag det är. Aldrig att AIK vinner två i rad.

Hagos förövrigt förbluffande bra. Aldrig att jag hade trott att man kunde banta fram spelsinne, känsla och kyla. KUL!
Kommentera

KORITFW: Bara man fortsätter att "vara" där varje match och att man står upp som ett lag, då bör man kunna vara mellan plats 8-10. På torsdag har jag goda vibbar på att Indianerna kammar 0. 4-2 till TIK känns väldigt bra såhär på förhand. 

Ska faktiskt ge mig på en dubbel på oddset, 1an på TIK är redan bestämd. Får kika vidare på vilken matchvinnare som tar följe på kupongen. 

Kommentera

KORITFW: Håller med!
Och skulle det hända något oförutsett vi inte kan påverka och vi ramlar ur ändå då gör vi det ändå med huvudet högt i år känns det som.
Nubben, Nollan, Montén, Ante får det här kämpalaget att nå slutspel tror jag
Kommentera

Timrå Icon: Man ska ju inte vara otacksam men tänk om man fick önska in en liiiite mer pricksäkrare forward i laget. Någon som sätter det där friläget som crippe hade, någon som skjuter istället för att försöka väggspela där som Hallin gjorde på vänsterkanten.

I dagsläget så tycker jag att vi ligger en bit över förväntan och vi tar poängen vi kan förväntas ta. Men med en sniper i laget så skulle vi promenera hem matcher som den mot Rögle tex.

Kommentera

Olle: Precis. Det var länge sedan man hade känslan av att det kan gå oavsett vilket lag vi möter.
Knappt man kommer ihåg hur det kändes.
Jädra skön känsla faktiskt!
Man kanske slipper knapra åtminstone före jul i år....
Kommentera

Vilka vågar hålla med mig om att det inte finns en chans i helvetet att vi åker ur Elitserien denna säsong? känner mig tämligen säker på att vi kommer vara med i striden om en slutspelsplats, om vi inte bärgar den kontrollerat utan några större problem. 

Så. Jävla. Bättre. Hockey! 

Redigerad kommentar

Kommentera

Timrå Icon: Exakt. I år, efter en match som den mot brynäs, så känner man "nästa gång vinner vi mot det här laget", när man förra säsongen kände "vi kommer att torska fyra raka mot det här laget". Det känns som en enorm skillnad och det kommer att göra den här säsongen till en betydligt gladare historia :)
Kommentera

Olle: Nu vet vi med säkerhet att vi kan slå ALLA lag!!!
Och Perra får kanske fortsatt förtroende efter att de slagit sin bottenkombatant.
Sebbe är ett praktexempel på en spelare som kommer tillbaka med sargat (ja hugg på den) självförtroende.
Men han kommer att bli viktig framöver. Var så säkra.
Kommentera

hockeysnackaren: äh! 1:an på Jonte och Friberg är ju sanna egentligen! Friberg ska ju ta ett till steg iår men just nu står det tvärstill. Kass jävla straff var det också. Jonte är ju så osynlig och tjurig så man skulle kunnna dra på han en smäll för att leka lite foppa.
Kommentera

fredriko74: ja visst är han bättre idag, men det är endå inte helt godkänt. Han har mycket kvar innan man blir nöjd. men som dusäger det var mer bedrövligt för nån match sedan.
Kommentera

Blizzard: Erixon tar en del konstiga beslut men det gör även Robinson, hans indianare idag var det hög klass på. Robinson kommer lätt undan kritiken för att han gör saker som den där uppåkningen i dagens match och sedan det där målet mot Rögle. Men även Erixon gör bra saker i offensiv zon, han har bara inte fått in puckarna än och även Robinson gör tabbar i egen zon, han har bara inte gjort självmål än.

Framförallt så tycker jag att sebbe gör en bra sak som vi sett lite av när det gäller timråbackar dom senaste åren. Han SKJUTER från blå. Han skjuter istället för att passa ner i hörnen igen som en kille som hedman är expert på.

Kommentera

Blizzard: Klart hans uppåkningar gör nytta. Allt som transporterar pucken ut ur vår zon och in i motståndarens är av godo. Sen borde han släppa pucken bättre/smartare och vara mer beslutsam när det gäller skott osv, men...jodå.

Dessutom har han kyla. Något som är till såväl hans för- som nackdel. Det är hursom något den ibland lite överhettade backlinjen behöver en dos av.

Kommentera

Blizzard: Idag tycker jag Sebbe minimerade sina misstag, han förde upp pucken vid flertal ggr på ett bra sätt, kommer även med 2-3 bra skott mot mål, även om de inte är stenhårda. Bakåt spelar han idag enklare än några matcher innan då han gav bort pucken enkelt. Iaf min syn på det hela. 
Kommentera

Så kommer matchrapporten som jag lovat. Ta den med en nypa salt, betygen kände jag var lite hårda mot vissa.
Kommentera

Bragd-Birger: Inte sett er match men att nypa två p mot Saik är bra gjort!

Tycker vi siktar mot en kvartsfinal alà 2007 till våren! :-) (Nej inte -08)
Kommentera

Blizzard:

Tur du skriver om det här, för imorgon kommer Wennergurkas tråkiga lista, och du får EN chans att gissa vilka som ligger där, efter Luleå?

Idag hade han roliga lista och den vann MoDo?

Kommentera

Bragd-Birger: men hans uppåkningar gör ju absolut ingen som helt nytta just nu. Eftersom han även gör dom fel. han är ju ensam krånglar in sig i 3 motståndare och tappar pucken till dom. ingen annan vet vart han ska heller.

han kör solo in i anfall i PP utan någon plan när han väl har kommit in, då kör han antingen solo enda in på mål eller slarvar bort pucken.

Redigerad kommentar

Kommentera

Blizzard: Orättvist mot Sebbe ändå. Han tar konstiga beslut och har allmänt dålig tajming i offensiven, men hans uppåkningar är en dimension Timrå behöver.
Kommentera

Några teorier här nu.

De senaste matcherna har vi spelat riktigt bra hockey i 1:a perioden, jag tror det pga.

* Motståndarna vet inte vart dom har oss, vi kör vårat spel och det är svårt för motståndarna att ändra utseende sen i samma period.

-----

Senaste tiden har vi gjort betydligt sämre 2 och framförallttredje perioder, jag tror det pga.

*Motståndarna har sett oss i period ett och gått igenom vad som ska ändras, vi som inte kan göra så mycket annorlunda får liksom svälja det och köra vidare - går det så går det typ..

---

Hedström är kass, utstrålar inte ens glädje. kass hela säsongen än så länge.
Erixon är kass, utstrålar slarv och som att han inte bryr sig.

Robinson växer i mina ögon, han blir bättre och bättre, börjar äntligen gilla snubben. vet inte om det är för manfått lite bättre syn på verkligheten nu när man ser hur dålig erixon är.
Kommentera

Olle: Såna här matcher spelade vi inte förra säsongen. Vi har inte varit uppe i dom höjder offensivt som vi kunde nå då (jodå, i ett par matcher åtminstone), men den här svetthockeyn man spelar nu är betydligt mer charmerande och lajkabel.

Fortfarande spelare som famlar en smula, men grundspelet och arbetsinsatsen är klockren. Skulle vilja se lite omvaskningar, men jag litar på Monty (även om han måste vara förlagan till den där gubben Ny Demokrati hade som partisymbol?).

Det här behövdes! För spelarna, för publiken och för oss icke-bidragande internet-/radiosupporters.

Hockey är en mysig sport!

Kommentera

Bragd-Birger: Klockren analys, framförallt att man inte backar hem och är rädd om poängen, då blir man i de flesta fall väldigt sårbar. Detta är den bästa matchen efter AIK och BIF, fortsätt såhär så kan man iaf våga ett tag att blicka framåt med positiv anda. 
Kommentera

Bragd-Birger:

Hehe bra där. Tyckte bara att det var lite orättvist att Olle skulle få vara ensam om att sprida dålig stämning.

Men vi har ju faktiskt vunnit i kväll! Tagit två jävligt viktiga och sköna poäng!

Kommentera

Lill-Spaps: Ta ALLT ovidkommande bitchande i BUBBLOR till mig hädanefter. Vad är du för tråkig jävel som ska vara barnslig direkt efter en vinst?
Kommentera

Mycket att fira i kväll. En stor grogg för att "fågelholken" ser ut att bli kvar några veckor till i AIK. Det lär gynna oss på sikt;)
Kommentera

Lill-Spaps/Olle/Freddie: Gruppkram!!1
Kommentera

Bragd-Birger: Det visar väl lite på en kapacitet, byggd av kämparanda, som inte fanns där förra säsongen för hade den här matchen spelats förra säsongen så hade vi torskat med 1-4...vilket vi förmodligen också gjorde ett par gånger, jag minns ej.
Kommentera

Olle:

Spud? Var det det bästa du kunde komma på?

Fel, fel, fel som Brasse skulle ha sagt.

Men du har dock rätt i att allt inte alltid är vad det synes (höres i ditt fall va?) vara.

Kommentera

Olle: det får vi hoppas:D
Kommentera

Knylan: 4518 åskådare på hemmais och tillbaka på ett vinnande spår, det måste väl ändå vara första steget mot en bättre atmosfär på hemmaplan? :)
Kommentera

Fan vad gött! Det trodde jag inte, varken att man skulle hålla tredje perren eller att man skulle greja förlängningen. Straffar mot Skellet kändes också som ett skämt. Men: Gunno och Hallin ägde ut Holloway och Lindström! Respect!

Jävligt, löjligt viktiga poäng detta. Extra plus i viktighetsskålen för att vi inte vek ner oss och fegade ur. Tyckte man stod upp bra i tredje.

Härligt Timrå! Nu bygger vi vidare härifrån!

Kommentera

superfalle: Hehe, man glömmer lätt bort hans dribblingar, Kommer du inte ihåg Färjestad borta förra säsongen? Jag kommer ihåg den nu iaf! :)
Kommentera

Yes!!! Grymt skönt med 2 pinnar! Sebbe, Hagos och Robinson höjer sig lite över övriga idag, men stark lagseger tot sett över 3 per. Ta 3 pinnar på tors nu boys! 
Kommentera

Men förhelvete! Det var ju fel man som avgjorde. Då kunde ni lika gärna förlorat tycker jag
Kommentera

JAG HADE FETT MED FEEEEEEEL!

FAAAAN VAD SKÖÖÖÖÖÖNT!
Kommentera

Knylan: Haha...att dom fortfarande går hem!
Kommentera

Hahaahaha . Pelle. Var kom de där ifrån
Kommentera

söder över: Fyfan va gött!
Kommentera

KEPS!!!!!!!!!!!!!! Syrgasare! Hallins miljonte syrgasare!

Fan så skönt!

Kommentera

Det trodde jag aldrig! Satan i helvete vad mysigt!
Kommentera

Hoppas Friberg får lägga straff om han e me
Kommentera

Inte en chans att vi vinner en straffläggning..

Jo

Om lundström håller nollan...

Det visar sig rätt snart...

Saik har vassare skyttar än vi...
Kommentera

Olle: Hahaha, vilket bra försök att snygga till ett makabert misstag. Du är inte sann Olle, har hört mycket om dig, börjar nu förstå och kan knyta ihop säcken. Med lätthet, ska tilläggas. 
Kommentera

« · 1522451 · »