Vafan gör Walli? Har världens chans att proppa Pudas i planket men spelar passivt liksom de övriga rödfärgade på isen. Varför ska vi spela så jävla passivt för?
vonDöbeln: Myckey orättvist. En av de bästa perioder Timrå spelat i år. Men gäller att få utdelning. Fortsätt så kommer det. 2-0 då tror jag det är kört däremot
Tikarn97: Tror det är nackdelen med Antes strikta spel att folk inte vågar något för att inte "gå bort sig". Såg ut som Walli inte vågade pincha istället låter han SKE spelaren få fri lejd.
Labban: Om Walli följer med Pudas så släpper han pucken upp på blå och motståndaren kan vandra in hela vägen ner i slottet och ta avslut för både Lundin och Walli är nere i sarghörnet. Generellt tycker jag man-man-försvaret är patetiskt, tex mot Färjestad senast så hittar ju inte timråspelarna sina markeringar när man möter skickliga motståndare och då blir det pajasnivå.
Går ju inte att spela mot de här senapsflaskorna. Hur fan kan någon ta dem seriöst? Varit så här varje match, slänger sig hela jävla tiden. Och de tankesvaga zebrorna ger till slut gehör.
empa11: två nästan identiska situationer i den sekvensen men det är klart att timråspelaren ska visas ut när dyra toppklubben Skellefteå är på besök, helst när det är en av deras stjärnor som ligger och simmar på isen också. Det är en show detta, inte en sport.
Olle: Handlar inte om att följa med utan att störa. Walli gör ju ingenting och håller inte ens slottet. Han är inte ensam om detta spel. Tyder på osäkerhet när man inte kan kliva in i situationer utan att tappa huvudet.
Olle: Japp. Wingerli hann väl knappt avvakta till pucken släppts för första period med innan skridskorna ”tappade skäret”. Det är så jävla satt i system, och vår käre SvenSavage i Luleåboken kan förklara detta bättre än vad jag kan.
Överlag en bra period. SAIK är en riktigt svår motståndare men jag tycker man stör de bra i uppspelsfasen och lyckas också vaska fram några riktigt bra lägen.