erathoo: Vi behöver ta snabbare avslut när vi väl har folk framför kassen. Nu tar de avsluten alltid i täck på grund av sega avslut. Träffa mål, eller i alla fall ben är rätt viktigt det också.
Olle: Spelar väl ingen roll, jag vidhåller att han inte hade behövt vara så passiv. Men jag är inte den som brukar gnälla på spelare så vi skyller väl på systemfel.
Såg målet i repris nu och det var mycket riktigt passivt från vår sida. Mer av detta än en individuell prestation från Pudas sida. Borde inte ha fått hända…
Vidhåller att vi gör en bra period, bra presspel. Visst, vi gör inte mål men jag är inte helt uppgiven som jag var efter senaste matchen, eller när spelet helt gått i baklås som mot Luleå senast.
Olle: Tycker 50/50, kollade reprisen igen och redan vid sargen hade Walli chansen att ge han en tryckare från sidan. Men sen så håller jag med att Lundin glider runt i slow motion och stirrar blankt på pudret medans Walli måste lägga en markering på spelaren vid blå
Tråkigt men tröga Svensson och Stenqvist.. och vi har inget framåt som kan göra mål.. väntar på Dahlén eller kanske Walli.. det finns ingen annan. Lander kämpar bra.
PRECIS detta jag menar. Vet att jag är otroligt småaktig och färgad i mycket. Men vi spelar på jävla HEMMAPLAN och kan inte ens få med oss de rättmätiga?? Och slänger sig en senapsflaska ska armen upp direkt. Det är -JÄTTE-allvarligt enligt mig. Vi ska väl för helvete ha precis samma förutsättningar att vinna som de hade haft på sin hemmaplan, och inte minst med den tysta överenskommelsen mellan alla lag att på hemmaplan missar man fan inte det solklara.
FAN att man alltid ska vara så jävla arg över detta.
Rico01: Men har det inte sett ut så här flertalet perioder i matcherna genom säsongen? Där Timrå, vanligtvis delar eller hela första, trycker på och skapar lägen men gör inte mål. Sen grinas det, skylls ifrån och man klappar ihop fullständigt
Dubbeld: Det är inte 50/50, det är lundins gubbe. Walli är bara där nere och stör för att Lundin ska hinna till sin markering så Lundin är på fel plats till att börja med. Walli kan inte binda upp sig på Pudas för Lundin har mycket längre att åka för att då istället ta Wallis markering.
vonDöbeln: Funderar på om inte den röda färgen på tröjorna drar till sig mer uppmärksamhet. Timrå borde kanske tvätta tröjorna nå jävulskt, så att de går mer åt det rosa hållet.
Timrå gör en bra perre. På det stora hela. Ett slött ingripande och ett ovärt 0-1. Nu hoppas jag på en mer likvärdig bedömningsnivå resten av matchen, då kan det här kanske bli jämnt.
HKN: Nej Hållander kanske inte är en målspruta, men han är oerhört välkommen till nästa säsong. Där kommer vi få en dimension till. En Lander light men kanske lite mer producerande istället, som kommer ge oss mer tyngd och samtidigt spets. En hel och frisk Wedda på det så har vi helt plötsligt en riktigt bra topp 6. Hartmanns tyngd saknas idag med iofs. Jag har nästan redan börjat lägga mentalt fokus på nästa säsong då vi är för ojämna och ihåliga i lagbygget denna säsong.
Annars gör vi en riktigt bra period, avsaknaden av mål till trots skall sägas!
Labban: Stenqvist kan gärna bänkas till förmån för att lufta Forsmark. Om Svenssson strör puckar omkring sig så är jag nog mer skitnödig över hur Stenqvist spelar fast sig gång efter gång.
Villervalla: Man ledde alltså skotten med 6-2, efter periodens slut är det 6-8, snacka om att tappa spelet och inte lär det bli bättre i andra perioden då vi vet hur de ser ut.
The great one: Svårt att skapa några lägen mot ett skickligt Skellefteå. Vi får i princip inga spelvändningar alls, dom är fler gubbar hem än vad vi anfaller med.
Alltså Svensson-nallebjörn eller Mjäkiho, kan någon hugga tag i pudas? Åka och jaga Dahlén hela tiden ska inte vara gratis.
Träffa mål, eller i alla fall ben är rätt viktigt det också.