1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

590818 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22

« · 1403870 · » Till forumet

Sv: Timrå IK-Växjö Lakers 2011-09-22
erathoo: Så Växjö spelar disciplinerat tycker du? DOM TAR 7 (SJU) JÄVLA TVÅOR.

Det här är Timrås förlust, inte Växjös vinst.
Kommentera

om räknar alla minuter vi spelat i pp så blire över en period vi inte ha kunnat göra mål på , tänk er en hel perioid 5vs4 UTAN O HA GJORT MÅL!!!
Kommentera

Timrå Icon:
Ja, helt jävla oseriöst spelat .
Kommentera

liston: Ja inte ett enda pass på bladet. Dessutom ett jädra drällande av puckar ut över blålinjen av Robinson och Hedman.
Kommentera

Timrå Icon: Själv hoppas jag att han hittar tillbaka till Karlstad. Var fan finns känslorna i laget?! Det uppstår ETT enda gruff på hela matchen och det är när Högström lägger armen runt en växjöspelare och frågar om dom ska hångla. Inte en jävel blir förbannad när man släpper till 1-2, INGEN bråkar med någon.

Spelarna har höga löner för att leverera en bra produkt till publiken som BETALAR deras löner och dom har inte ens vett att LÅTSAS bry sig!

Patetiskt. Ibland ser det ut som att man bara vill kliva av isen. Spela av matchjäveln, duscha, åka hem och spela Xbox resten av kvällen. Röymark kanske har en vass kopia av sig själv på "Be a pro"-mode på NHL12 som faktiskt hittar nät när han blir ren i slottet...
Kommentera

fredriko74: Bagarn sämst på planen idag - utan någon som helst konkurens! Är han inte bättre än så här lär han bli utlånad till Antjärn när Alex Larsson är spelklar igen. För i Sundsvall platsar han inte :-(
Kommentera

Olle: Man kan säga så här, lite one-liners....

- Timrå har väldigt svårt mot lag som spelar disciplinerat och inte bjuder på nåt, (förutom målet då).
- Mot lag som har bra målvakter (Fasth o Gerber) har Timrå väldigt svårt eftersom spetsen saknas.
- Farhågorna från i somras finns i högsta grad, vem ska göra målen i Timrå?
- Vampola MÅSTE få rätt lekkamrater.
- OM man saknar målskyttar i ett lag - MÅSTE PP vara bättre - tränar man det öht?
Kommentera

Edb:
Inte efter tre matcher , men dom är på god väg om inget händer
Kommentera

Timrå Icon:

Ja Ridervall men resten, klart noll plussare om inte sämre på vissa skridskor.
Man måste väl ändå kunna slå en passning på 10 meter än minder kunna kräva att dom kan emot densamma.
Kommentera

RTS:
Därav träning, för det är väl ändå där man drar upp riktlinjerna.

Det är bara så jävla dåligt att ha gjort NOLL mål, NOLL.
Kommentera

Berglund: Hade bolaget kvällsöppet...?
Kommentera

liston: Ja vi får hoppas att det var effekten av övertända hemmanerver vi såg.
Men Riddarn var bra tycker jag. Vampola, Hedin och Jonte också.
Kommentera

The Fat Bastard: Tyckte du Högström var bättre än Mat? allvarligt
Kommentera

Nyss hemkommen. Var så besviken jag blev tvungen att stanna och handla tröstgodis och grejjer på hemvägen. Fy fan.

Redigerad kommentar

Kommentera

liston: Måste vara svårt för Tik att träna PP med den boxtyp man använder sig utav.
Kommentera

Oavsett resultat, guld, kvalserie, så hejjar vi alla på timrå. Förövrigt tycker jag perra clabbe nubbis ska avgå
Kommentera

Olle:
Nu utgår jag ifrån att man börjaqr träna PP samt hur man tar emot resp. slår en passning.

Den här matchen var så jävla dålig fråmTimrås sida att vi borde inte avhandla den här utan koncetrera oss på lördagens match.

Vem som gjorde vad idag är helt ovidkommande då ALLA gjorde allt fel som kan göra.
Kommentera

Olle: Jag håller med. Jonte skall inte vara i samma kedja som Vampola.
Hoppas Per-Erik hittar in på hs så han lär sig något
Kommentera

Timrå Icon: En konsekvent domare hade avhjälpt deras ledningsmål.

Fast nu är det ju inte domarens fel att vi torskade. Det är ju så jävla ineffektivt. Vi gjorde ett mål på alla skott, och det målet assade Gerber till med en klack. Det är uddlöst så in åt helvete. I pp och med lika många på banan. Tycker iof att Timrå är det bättre laget i 5 mot 5.

Men Timrås PP...Timrås PP är en styggelse. Nåns fel är det att det ser ut så här...i år igen. Känns svårt att bara skylla på materialet när det är 146 nya spelare i år jämfört med ifjol. Visst, det är tidigt på säsongen. Men PP-inledningen känns, minst sagt, oroande.

Som läktarcoach, och outbildad, känns kedjorna konstigt komponerad och coachningen obefintlig i många fall.

Men va faan; det är ju bara två poäng till en slutspelsplats. Blir nog bra det här också med tiden...
Kommentera

fredriko74: Som jag skrev kom han inte upp i sin normala standard men han visar att han är en stor tillgång i Timrås backuppsättning, han gjorde något som inga andra backar utom då kanske Torp, han gjorde sig spelbar!!
Kommentera

The Fat Bastard: Ställer mig i ledet bakom dig och delar din åsikt! Allt annat än en överkryssad geting i expressen är en högoddsare !
Kommentera

RTS: Jag hoppas du placerade Robinson på fel rad nu....
Kommentera

mikenomad: Det man hela tiden varit rädd för är ju verklighet där ute just nu. Vampola trixar och åker runt i en klass för sig men han har inget att skjuta på eftersom ingen tar kampen framför mål och han har ingen att passa till eftersom ingen har vett nog att åka sig fri.

Det är otroligt lätt för motståndarna att stänga ner Timrå just nu eftersom man bara behöver hålla Vampola utanför för att lyckas. Jag tycker att man använder honom på ett väldigt otacksamt sätt just nu.

Inget ont om jonte, han gör en helt ok match, men han är inte den som kommer att trycka dit puckarna i år, så är det bara.
Kommentera

fredriko74:
Robinson = Sämst på planen!
Kommentera

RTS: Robinson??? Vad gjorde han för bra idag ??
Kommentera

Nyss hemkommen ifrån arenan och kan konstatera att bäst var,  Vampola,Hagos Hedström, Torp o Robinsson,trots att Mat inte kom upp i vad han kan. Hallin även Hedin trots hans misstag vid 1-2 målet

Sämst: Högström Bagarn, gnagarn, Friberg, Röyan.
Timo o Murrey märktes knappt.
Avsaknaden av spets är total, undrar om Vampola funderar vart han hamnat.?

Nej usch detta var inget vidare,, nya tag på Lördag.

PS, Hedin är vår försteback enligt ledningen ifall någon undrar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Laken: Problemet uppstår ju när "kämpar och gjorde så gott dom kunde" inte ens är i närheten av att duga mot nykomlingarna, på hemmaplan, i premiären.
Kommentera

Laken: Ja vi kan inte backa hem så djupt. Vi måste stå upp tidigare
Kommentera

mikenomad: Mål? Vi är för fattiga för sånt. Att Växjö som nykomling och från mindre region har fler naturliga målskyttar är ovidkommande.
Kommentera

RocknRolf2: Som jag sa tidigare vi är avhängda efter 15-20 omg och går minus igen. Tro inte inavlen tänker agera fören det är kört !
Kommentera

Timrå Icon: Tja....mot ett fullständigt impotent motståndarlag räcker ju 1-0 jävligt långt...
Kommentera

mikenomad: Känns lite som Halonen saknas milt uttryckt!
Kommentera

Timrå Icon: Vampola är väl en av få i laget som verkligen har lite klass i sig. Jag tycker jonte är 2:a bästa anfallare idag och det är ett skapligt jävla underbetyg till resten av dessa trötta lirare.

Fan Röymark som skulle ta klivet i år, det är dags att du slutar placera puckarna 1,5 meter ovanför ribban när du är ren i slottet! Ta lite ansvar för helvete...
Kommentera

Laken:
Vi måste ha sett olika matcher! Jag såg ett uddlöst och förvirrat lag med backar som drällde puckar och slog snedpassningar ...
Kommentera

mikenomad: Tänk om man fick svar på den frågan :)
Kommentera

mikenomad: Vampola gör målen , Röymark gjorde 14 i fjol ... sen vete ???
Kommentera

mikenomad: Ja det kan man fråga sig. Dock tycker jag att Växjö fick 0-1 målet gratis.
Där avgjordes mycket
Kommentera

Jag tyckte Timrås spelare kämpade och gjorde så gott dom kunde. Helt ärligt tyckte jag inte fem mot fem spelet var så illa (ok, vi släppte några farliga spelvändningar).

Vi förlorar matchen i "special teams" och för att vi inte klarar att hålla koncentrationen efter att ha kvitterat.
Kommentera

Det har klagats som fan på backsidan och visst, den är om inte annat underbemannad. Följande uttryckte jag som största frågetecken dock för nån månad sedan och jag är inte beredd att ändra mig:

"Timrå Icon: En stor fråga är vilka som ska göra poäng i TIK kommande säsong. Å andra sidan gick Luleå ganska långt senast utan att göra mål i nån större utsträckning så visst fan kan ett kämpagäng få fjonge på grejorna också....
mikenomad Kommentera 2011-08-19 00:11"

Vem FAN ska göra målen i Timrå IK????
Kommentera

Timrå Icon:

Tur det finns humor i Ladan, kan behövas när vi möter katter och Pirater nästa säsong... ;)
Kommentera

RocknRolf2: Totalt värdelös var coachingen ändå från kedjan han öppnade matchen med
Kommentera

Hur fan ska vi klara oss i kvalserien, detta är uruselt!
Kommentera

The Fat Bastard: Det enda roliga var när Skarin spelade Sabrinas Boys boys boys när Boyce gled in på isen :-)
Kommentera

Timrå Icon: Hans coaching var märklig, stundtals helt obegriplig.
Kommentera

fredriko74: Man kan mycket väl spela ett framgångsrikt "dump & chase" men då kan man inte spela som Timrå gör idag där man dumpar puckar helt random, var som helst i kortsargen. Man måste ju endera dumpa den på en plats där en kille med fart kan vara 1:a eller så måste man valla den lite hårdare för ett pass till någon som kommer i 2:a våg efter långsargen.

Men det är alltså ett framgångsrikt dump & chase...inte det timrå spelar alltså. Det är något helt annat. Det är att dumpa och sedan ställa om till försvarsspel för att man är för rädd/lat/trött för att försöka komma först på puckarna.

Och det är skamligt att se. Jag blev fullständigt äcklad av att se Timrå spela "hockey" ikväll.
Kommentera

RocknRolf2: Precis, nu stoppar vi alla fingrarna i halsen och sen så sjunger vi tillsammans i kör; "Back In Black" då helst med lite Bon Scott-feeling, apropå spyor dårå. Jo jag vet att Bon Scott inte levde när Back In Black-plattan släpptes, men ändårå. Som avsluttning så spyr vi upp kaskader med galla och drar refrängen på "Black Ice"...

Nepp era plattnackar, nu går man och knyter sig, det är en jävla massa omgångar kvar att lira!

ZzZzZäta på er!
Kommentera

Vilka Backar!!! Ser till och med darrigare ut den här säsongen... Vampola behöver en Tjeck forvardskompanjon och varför även inte en Tjeck på backen så vi får ett PP, nu ser det bedrövligt ut! Robinson, vilken SOPA!

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Perra Johnsson kan INTE boxplay och powerplay! Han vet helt enkelt inte hur han ska styra upp det. Det kommer vara minst lika uselt som förra säsongen!
Ska det bli bättre måste TIK ta in någon utifrån vad gäller dessa spelsätt.
Men det lär väl inte hända...

Bara konstatera skillnaden när Växjö spelade boxplay och powerplay. Janne Karlsson har styrt upp detta. Alla spelare vet vad dom ska göra och vet sina roller.
Kommentera

RocknRolf2: Det är väl Per-Erik Johnsson du skall spy galla över!
Kommentera

« · 1403870 · »