1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588907 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK - Växjö Lakers 2012-10-18

« · 1528219 · » Till forumet

Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2012-10-18
RTS:

Det som avgjorde matchen var att vi bara lyckades göra ett mål!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

RTS: Precis som att man aldrig kan vara godkänd om man är anställd för en sak främst men fullständigt misslyckas med det. Dvs vara forward och producera i stort sett nada zip zero....
Kommentera

The great one: Det här håller inte. Det måste ageras.

Jag blir så vansinnig att jag inte hittar ord. Fy f... för BB som kan skriva i affekt..... Heder.

Nu...andas....andas....andas
Kommentera

söder över: jag tror inte att avsaknaden i tempo har med viljan att göra. Så här har det sett ut i ett antal säsonger, mot lag som tajtar mittzon och styr Timrå så att dom tappar farten. Dags att komma på ett motmedel nu. Om det nu går med dom här sarggnuggarna. Jag skulle i a f inrikta träningarna på att braka in i zonen, storma kassen och bara bomba med puckar. Kommer förmodligen bli värsta okontrollerade mongohockeyn, but I double-dare you motherfuckers att det kommer ge ett bättre poängfacit hemma än det här.
Kommentera

Mäster T: äsch det ordnar sig! Vi har ju en ny back på ingång...det är ju det vi behöver...eller nåt.
Kommentera

Olle: Nästa hemmamatch Rögle hemma den 24e. Känns ju lagomt skoj både spelmässigt och publikmässigt. Men vi har en relativt stark defensiv och ett PP som fortfarande fungerar. Det är positivt inför ev. kval. 
Kommentera

The great one: Ja egentligen vad som helst för att försöka bryta förbannelsen. I tre år har vi varit genomusla hemma medan vi kunnat ta lite 3poängare då och då borta. Spela bortaspel hemma, gör något oväntat, som sagt ta i en duktig psykolog....

Fast vad jag mest saknar, skulle egentligen behövas bara så lite spets till detta lag...en spelskicklig center att para ihop med Gunno så vi skulle kunna få något som liknar en förstafemma vilket vi inte haft sedan Hahls trojka för 4-5 år sedan.. En som kan avgöra matcher på egen hand..... Nu är allt så jämntjockt att det finns inte......Trolla med knäna Nubben, vaska så kanske du finner guld som inte bara är kattguld....för en spottstyver (en nästan omöjlig ekvation jag vet)!

Kommentera

Bragd-Birger: Impotens är tyvärr vad vi pratar om här. Impotens i kombInstion med masochism i mängder...

Självspäkning, självplågeri och älska smärta. Nu jävlar ska jag gnälla av mig fyra säsongers ångest:

Vi har fan inte vunnit en viktig Elitseriematch sedan 2007!!! Fy fan om man skulle räkna alla torskar mot Ouäögle, Mora, AIK och Växjö? Om man skulle räkna hur många gånger vi haft möjlighet att öppna lucka nedåt mot lag? Om man skulle räkna hur många gånger materialen har fått tvätta bruna underställ efter att vi basat på oss i sexpoängsmatcher?

Det går inte att hålla på det här laget!!! Jag tror fan jag åldrats trettio år på de senaste fyra säsongerna. Aldrig - ALDRIG får man nån jävla andningspaus. Aldrig en skön nattsömn med lucka nedåt.

Fy fan vad jävla trött jag är på detta nu. 

Fy fuckin fan vad trött jag är på detta...

Dra åt helete att vi aldrig kan prestera mot slitagen när det gäller

Fy fan vilket meningslöst inlägg också - ARGHHHHHHHH!!!!

Kommentera

Olle: Jag tar ruskigt illa vid mig när det gång på gång på gång blir så här. Det är min värld som rasar o det är inte lönt att förklara för dom som inte begriper....men jag vet att du gör det.
Varför kan dom för en gångs skull inte göra det dom ska?
Nä vika ner sig som en döende HIV smittad sköka utan kraft det kan man gång efter annan. Jag blir hänförd....typ.
Kommentera

lincoln: Å inte går det att stava på paddjävelnheller
Kommentera

Vilket skit!!!
Kommentera

Vilken publikfriarhockey som man blir bjuden på i kväll gör ju att man jublar från tårna ända upp till flinten.

Är det inte minst 5500 nästa hemma blir jag besviken.  
Kommentera

Timrå spelar med hjärta och kämpaanda men får ingen utdelning! Effektiviteten måste bli bättre. Spelmässigt var vi minst lika bra som Växjö.

Men tanke på hur det har sett ut på hemmaplan de senaste åren och inledningen på denna säsong så tycker jag faktiskt över 4000 är en bra pubiksiffra!

Kommentera

Mäster T: Man hade det ju på känn på förhand. Förra säsonger hade vi ju några matcher mot Växjö där dom knappt fick låna pucken men ändå vann. Är det isen? Är det en lång bussresa från Linköping som sitter kvar i benen? Är det något i luften i Timrå?

Man kan ju knappast tro att dom känner nervositet eller underskattning då man möter ett sånt här lag eftersom Timrå IK inte just kan vara mer underdogs än vad vi redan är. Vi har ju redan blivit avrättade av media och experter på förhand. Tänk när AIK eller Växjö åker upp till Skellefteå eller Luleå...det kan inte vara kul. Sitta ett halvt dygn på en buss för att möta ett lag som förmodligen kommer att krossa dom. När man istället åker till Timrå så är det som att motståndarna alltid vet att det finns en riktigt god chans till tre poäng och det visar sig ju i spelet.

Att vi inte har "hemmafördel", det visste vi ju redan förra säsongen. Men att ständigt ge motståndarna den där "feel good"-känslan av att komma hit, det är inte nyttigt för någon. Det ska inte kännas bättre eller mer hoppfullt att sitta framför teven och kolla på timrå i bortastället än vad det gör att stå på läktaren och onda.

Kommentera

Måste vara ruskig dålig slipning av rören i Timrå IK,kan inte vara nå annat!!
Kommentera

Olle: Här har man världens chans att börja prestera. Vinna 2 matcher i rad, varav en hemma.rycka ifrån botten, ha häng på slutspel o så går man ut o presterar...detta?

Say no more. Är så ruskigt besviken att orden stockar sig i halsen.
Kommentera

diffe: Ja, nog är det skit alltid. TIK KAN INTE VINNA på hemmaplan, det har dom återigen bevisat. Hur kan dom tro att publiksnittet skall öka då? 
Kommentera

Kan ingen spränga upp EON i träflisor? På det viset kan vi bygga nytt o spela resten av säsongen på bortaplan. Någon?  För nån förbannelse vilar över stället!

Spräng och bygg nytt. Ett Terror tips bara...i all sin enkelhet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Att Anton Wedin är den som liksom visar vägen bäst säger väl allt om det här. Han och några ytterst få andra såg ut att ha senaste matchen i bakhuvudet. 

Det är chockerande uselt. 

Äh. Det finns annat här i världen.
Kommentera

Olle: Det mest tragiska var ju att få se den där hockeyhoran Vampola lalla runt i pp och ändå få åka flinande från arenan.
Kommentera

Usch, jobbigt detta. Ingen ro förstås. Dock slapp vi bli trendbrytare på ett plan iaf. Inget mål för lakers i PP ....
Kommentera

Hemma nu efter en skitmatch av skandal hur i helvete kan man vika ner sig hemma gång på gång. Varför spelar man J Andersson i 4a kedjan ska spela i 1a eller 2a. Patetiskt att se mjukheten i fysisk spel och hur jävla länge ska man behöva se fröken crippe i pp boxplay. Utan Lundström har matchen vart över tidigare ja jimmy du snacka om de utdömdas revanch ska bli kul och se hur länge polar inavelbetygen fortsätter. Hoppas fler ser hur verkligeheten ser ut och vågar öppna den trångsynda norrlandskäften.

Kommentera

Man är sur och grinig efter kvällens fadäsinsats. Försöker på nåt naivt sätt inse att man inte är bättre än så här. Som ifjol kommer man likt iår studsa rätt ett antal matcher , då framförallt bortais, och knipa 3 or. Men sett över 55 omg har man inte den spets framåt som kan avgöra o gå i bräschen de jämna matcherna som står och väger. Man har inte heller den killer backen som tar ett skär upp i ex pp och nyper av ett slagskott som nästan vill leta sig genom näten bakom målvakt. Man har heller ingen " 1e" målis som kan kliva fram några matcher i rad och ge laget den trygghet för att kunna chansa med mer offensiv lista, då med chans kontring entré sig 2 mot 1 lr 3 mot 2. Kontentan av kvällens analys, var kan pengarna komma ifrån för iaf spetsa till med en gubbe framåt? Som jag läste av en annan skribent, man måste laborera ihop så man får en stark 1a lina. Bygga runt Nordgren på något vis. Suck , nu är det bara krascha till sängs. Som någon skrev, hockey är inte allt. Den devisen köper jag ikväll med lätthet.
Kommentera

Tillbaka.

Bragd-Birger: "Hade Växjö varit lika frikostiga med utrymme och drällpuckar som LHC hade vi plockat det här".

Det finns två sorters dräll min vän. Det ena drället rår man för helt på egen hand. Man gör grova misstag helt enkelt. Den andra sortens dräll kommer till då det andra laget spelar aggresivt, intensivt, fysiskt. Man ligger nära. Man går rakt på mål. Det gjorde vi mot just LHC.

Idag gjorde vi inte det. Förutom när Lakers hade powerplay (Pelle Hallin) samt när Anton Wedin var inne. Han ville in på mål, la puckar mot mål och låg nära.

I övrigt håller jag med.
Kommentera

Jag äcklas över det jag bevittnade idag. Hur kan man vara så enormt tam mot Vaxjö, som är så viktig att inte släppa poäng till, och så går man till råga på allt och ger dem tre av denna åtråvärda vara.
Kommentera

Modano: Skrev han å avslutade med en punkt.(!)
Kommentera

Modano:

Stod du på ståplats idag ? Orange tröja ?

Den personen verkade iaf missnöjd på det mesta och det passar ju in på dig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Fan vad patetiskt att torska en sådan här match efter bragdvändningen senast. Helt jävla idiotiskt. Vi kunde ha haft sju poäng ner till kvalserien men nu väntar den runt hörnet istället. Rent ut sagt löjligt! Har tänkt på en sak förresten. Precis de två TIK-matcher som visats i C More Sport har vi tagit trepoängare i men inte i några andra. Med andra ord har en annan bevittnat just dessa vinster. Ganska coolt egentligen. Men det hjälper oss inte nu...

Kommentera

Orkar egentligen inte kommentera ännu en halvtasig insats där vi åker på en hedersam förlust Mot en bottenkollega. Vi har staplat dem på skyskrapehögar sista åren.

Men när laget inte ens tacklar på hela matchen, möjligen 1st i sista perren. När man glider på rören och inte fullföljer situationerna. När junisarna ska måsta gå i bräschen. När laget som på papperet är sämst inte ens kan ge 100%. Då vet man att detta bara kan gå åt helvete!

DE BORDE ÅTMINSTONE KUNNA KÄMPA SÅ FLISORNA, BLODET OCH SVETTEN SPRUTAR I 10 MINUTERS TID PÅ ISEN VARANNAN DAG!

Är det för mycket begärt?

Jag mår så jävla dåligt av att se detta, jag blöder inombords...

KOM IGEN NU FÖR FAAN!

Kommentera

kulltorp: Mkt bra analys. Bland dom bättre faktiskt.
Kommentera

Per HApps: Blir det ens över 5000 mot Modo?
Kommentera

Skarin: Skillnaden på att möta LHC och Växjö är att dom senare inte är inställda på glamour. Dom vet att dom måste hålla ihop laget, ligga på rätt sida, få ner farten på Timrå genom mittzonen osv, och sedan jobba med omställningar. Dom skiter i hur det ser ut, eller hur tråkigt det är.

LHC däremot jobbar inte så. Dom vill dyrka upp gnetlag genom skills. Dom är inte nöjda med att vara kompakta och trista. Dom vill själva ha farten genom mittzon, och är ett lättare byte rent fysiskt och mentalt om det inte funkar. Mot dom fick Timrå lite extra utrymme, vann fler närkamper och fick matchen precis dit man ville.

Den här matchen - och den förra - följer bara den logik vi sett de senaste säsongerna. Timrå har lättare mot öppna, spelskickliga lag än mot kompakta och mindre glamorösa. Tyvärr har det också resulterat i att man vunnit fel matcher.

Vi får väl se på lördag. Jag gissar att Timrå kommer att se betydligt vassare ut än i afton. Frölunda borta. Betydligt mer passande för Timrå än Växjö hemma.

Kommentera

Bragd-Birger: Självklart. kulltorparns inlägg passar som svar här.
Kommentera

Det var ju snack innan säsong hur mycket man skulle kämpa, åka mer skridskor osv än andra lag.

Det försvann fortare än en avlöning. Mycket snack med liten verkstad.
Kommentera

Frella: När kommer Modoliderna ?
Kommentera

fredriko74: nån gång i november  , tredje tror jag
Kommentera

fredriko74:

3/11. Och kaos väntar! ;)

Kommentera

Bragd-Birger: ja, precis samma visa som förra året då alltså.

En och annan poäng mot ett topplag som underskattar oss, och förluster i alla viktiga matcher. Och se vart det tog oss då....

Jag vill så gärna.. Men min hjärna säger annat!

Kommentera

Andersson: ok,tack
Kommentera

MrMorris: Förmodligen,de har revansch att kräva, nu med Steen i laget. Jobbigt är bara förnamnet
Kommentera

fredriko74: jag trodde orden "sten" och "kaos" betydde något helt annat när man pratade om modoiterna...
Kommentera

Andersson: Kan vara bra när Modo kommer till oss. Spel på bortaplan. 1:a gången det är fler modoter än hemmafans i EON
Fördel oss?
Kommentera

Bragd-Birger: Fortätter vi så här "bra" så kan vi ståta med mäktiga 55p när serien är klar mot ynkliga 52p i fjol, då vi ändå träningsmatchade sista 10-15 omgångarna. Känslan är ändå att många(undertecknad inkluderad) tycker att vi startat över förväntan. Men det kanske är en chimär p g a att vi har haft ett par lag efter eller runt oss. En del tyder dock på att åtminstone Växjö o AIK kan om 5-10 omgångar lämnat oss i sticket. Får hoppas att bollklubben från Ängelhom håller oss sällkap ett tag till. Vore väldigt tråkigt om Monten gör en Perra.
Kommentera

sargad: Jag har skrivit det förut; den stora skillnaden i år jmft med förra säsongen är inte kvaliten på Timrå IK. Det är att i år är vi inte ensamma därnere. Förra säsongen var vi hopplöst jävla sämst, i år är det tre lag till (än så länge) som är det också. Jag har hyfsade förhoppningar om att åtminstone AIK och Rögle kan hålla oss sällskap, Växjö är det bottenlag som ändå känns som det som har mest outnyttjad kapacitet. Hur kul det sen är att hålla på ett lag som tävlar i att vara minst uselt, det är en annan fråga....

Redigerad kommentar

Kommentera

mikenomad: Men... då var det alltså till syvene och sist inte Perra det satt i :-) Det som gör en mest skrajsen en svart kväll som denna är känslan att vi inte fixar KS ännu en gång. 

Avslutar med dagens gonattvisa, Hank Williams-cover i moll :-(

Kommentera

Skarin: håller med dig till 100%

Detta årets timrå ik står redan sin hemmapublik i skuld för det två senaste årens pissiga hemmaspel...

Årets timrå ik är helt enkelt skyldiga oss sitt bästa.
O det har visat sig vara noggrant o rejält försvarspel med snabba omställningar när motståndaren kladdar puck på vår defensiva blå. Med puck ska vi snabbt över offensiv blå o ta avslut om man inte kommer in till ett bra läge så
bör man lägga ett lågt skott mot målvaktens bortre stolpe för att ev påfyllande spelare ska få öppet mål på returen. precis som robinson gjorde mot lhc som gav rohdin läget på hans tjusiga och effektiva balja.

Det som stör mig är att spelarna tamefan vet om det med!

Ändå ska det spelas omständigt o knepigt på hemma is!

Jag tänker en sådan som hedström som åker in över blå o stannar upp för att passa puck inåt i banan... Tappar vi puck där vänder motståndarna spelet precis som vi vill... Fall in i spelet för fan! sedan dessa korta kladd pass som vi lägger i anfallszon? Varför spela pucken 2 meter fram eller bak till en spelare med samma förutsättningar som den som passar? Man vet juh lixom om redan att det inte funkar... Man vill inte ha pucken helt enkelt men det är rätt taskigt att lägga över skiten i knäet på en lagkamrat. Hallin är inget offensivt superhot direkt men har rör på sig hela tiden o det ställer till det för motståndarna. Kommer dom inte loss måste puckarna läggas iväg på ytor som är lediga. Då hinner man avgöra om man måste slå om till försvar eller om vi kan vara först på pucken o således tvingar motståndaren att förflytta sitt försvar... Dessa jävla kortpassningar längs sargen bjuder juh bara motståndaren på ett enkelt försvar och suger musten ur våra frw...
Kommentera

Bragd-Birger: fast o andra sidan så trillar vi dit på vår egen iver mot växjö o det är jävligt illa! Växjö ska fan inte få komma till eon o styra spelet. Dom har ett par ordentligt puck kåta killar i sitt lag som definitivt inte skulle tveka på att ta taktpinnen om vi inte vill ha den.
Vårat lag ska spela bortaspel hemma is med. Däri finns vår effektivitet...
Spela på motståndarnas misstag is tha shit! Kan man bara hålla sig till planen så vinner man i synnerhet mot botten kollegorna. För dom gör fler misstag än vad topplagen gör...
Kommentera

sargad: Årets trupp är, spelare för spelare, sämre än den förra. Perra förfogade över ett bättre material som han misslyckades kapitalt med. Monty har givits en trupp som är lenare och menlösare än big pack vaniljglass. Av detta har den sistnämnde åtminstone lyckats åt ett håll, dvs täta bakåt. Framåt måste han antagligen ingå i ett förbund med hin håle själv för att få till det, så långt sträcker sig inte hans egna magi.
Kommentera

Bragd-Birger: Fan, det är som en rejäl berg och dalbane tur detta. Utspelning av LHC och man andades morgonluft, Trodde att man skulle slå Lakers av bara farten, men inte.
Håller med dig om din Frölunda-feeling. Kör järnet som mot LHC så kan det gå. Vi har haft hyfsad bortastats tidigare mot dem.
Sedan är det väl raka ner i kolkällaren igen när Öuögle Boll Klubb kommer upp till veckan..

Hopp och förtvivlan, hopp och förtvivlan, hopp och förtvivlan,,,.....

Kort sagt, en helt vanlig säsong som TIK-supporter.

Kommentera

söder över: Håller med om kladdet och kortpassningarna i anfallszon. Det funkar bra om man har en tanke med det, platsväxlingar och folk som söker lediga ytor inåt i plan. Timrå har inte det. Man lägger all kraft på att bara hålla pucken i anfallszon, med pass upp till back efter sargen, backen lägger ner i rundeln, timråspelare tar pucken bakom mål, lägger tebaks i rundeln, timråspelare kommer och byter av, lägger pucken tebaks i rundeln...osv.

Man lägger offensiv energi på helt fel saker. Skulle vara intressant att kolla genom alla mål (går ju hyfsat fort) och se hur dom kommit till. Antalet man fixat genom 30 sekunders uppmjukande sarggnugg gissar jag är tämligen få.

Den gamle gladfotbollstränaren Drillo hade ju sin omställningsregel. Hans analys visade att dom flesta mål gjordes efter typ 3 passningar inom laget efter erövrad boll. Höll man i bollen längre än typ en halvminut var det bättre att ge bort bollen till motståndaren och sikta på att erövra den och kontra igen.

Jag skulle vilja se något lika analt i Timrås anfallsspel. Förbud mot alibi-lall längs sargen. Snabbaste vägen till avslut, annars kan man lika gärna slå pucken bakom mål och ställa upp igen. Trianglar behöver man inte bara använda i försvarsspelet. Man kan göra det också i anfall. In med backen i banan när pucken kommer till forward längst upp i anfallszon så att han är beredd att ta passen och skjuta. Redan när pucken går upp där ska forwarden som myser bakom mål in FRAMFÖR (= det område varifrån man vanligen gör mål) och skymma, styra och vara beredd på retur.

Kommentera

« · 1528219 · »