1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588046 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1537723 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi
Lumber Jack: Rumour has it att modokonomin är allt annat än bra just nu. Men ni har ju ju redan så stora lån på arenan att mer pantbrev blir meningslöst så där får ni lösa kassaflödet på annat sätt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Lumber Jack: Gjorde vi ju redan innan. Men till högre ränta.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: i sändningen 26/11 18:10 2min in i klippet, för er som letar en skriven artikeln helt i onödan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

För er som inte sett den glädjande nyheten.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Lumber Jack: därför vi hade råd med RDW i 6matcher, Nubben hade fått inside info, så det vara bara att börja jobba iland värvningen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Laken:På Mittnytt för en minut sedan,

Nu kan ni börja låna pengar, känns stabilt.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: De sa det på MittNytt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hälge: Länk?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kommunen överlåter pantbreven till TIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Sssschhh....röj inte min identitet.. :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
erathoo: Det blir säkert.......jättebra. Mina musikaliska begränsningar och dåliga fantasi gör att jag inte förmår audio-eller visualisera det. Men jag ser fram emot en tajt klack där kanon sitter som en smäck! Det är lite Lönnånivå på den där...B-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Epost: Nej, MODO vann kvalserien den säsongen, dock bara en poäng före Luleå. Skoterraggarna gick upp säsongen efteråt när man slog Hammarby i direktkvalet. Bajen tog dock revansch och gick också upp efter seger i kvalserien före storheter som MODO, IK VIK Hockey och HV71.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Var det inte så att Luleå gick upp i ES på grund av den där matchen? Har bara vaga minnen. Spelade Bulla?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad: Man kan köra en combo av sång o ramsa, ett förslag som borde funka är:

BPM c:a 130...

Halva klacken kör ramsa i 2 takter

"Kom igen Timrå, kom igen - klapp,klapp" klappen på slag 3 o 4 i andra takten.

samtidigt sjunger halva klacken en variant av Markoolios låt från VM 2004,

"In med pöcken i mål, in med pöcken i mål, in med pucken i mål, in med pöcken i mål" - varje in med pucken... är två takter.

Blir skitbra bara vi får öva....

sen kan man lägga till en tredje stämma:

"Heja Timrå, klapp,klapp - klapp,klapp,klapp" också två takter...

:-=)

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Dream Team: Jag var också på Luleåmatchen. De hade tomtebloss med sig. Coolt tyckte jag. Den lilla Timråklacken skrek "Lappdjävlar", Lulingarna svarade "vi älskar samer". Jag tycker Luleå vann den läktarkampen på poäng.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: 5-5 blev det och 6326 besökare gästade Scaniarinken den kvällen. Sport kom ju trots vår monumetala 8-0-kross att vinna allsvenskan och även sopa banan med Luleå HF i tre raka i det direktkval mellan 1:an och 2:an i allsvenskan som spelades då.

Timrå kom trea i allsvenskan blott en poäng bakom Lulää. Sen avancerade vi via playoff vidare till kvalserien men där blev det tvärstopp. Det blev en sista plats med bara en inspelad poäng via 2-2 mot Luleå på hemmais. En match som jag för övrigt var på. Varför jag kommer ihåg det (jag var blott 12 år)? Jo, av de hela 516 personer som besökte matchen så var en betydande del Norrbottningar. Jag har för mig att matchen gällde rätt mycket för Luleå. Fortsatt chans att norpa ES-platsen från MODO eller nåt i den stilen. 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Helt rätt, all time highramsa!! Var ett jäkla tryck i Scaniarinken på den matchen, jag var där... Var det 5-5 det blev, eller 3-3? Har också tjatat om den nån gång, finns även andra klassiska ebba&punkdängor som kan användas till skitfräcka ramsor eftersom de är uppkäftiga till sin natur
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
arnio: Nä. Skulle kännas märkligt om andra klackar hade peppramsor om Timrå så det har du nog rätt i. Att ingen annan kört den alltså.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: jag kom på en annan kul ramsa som ni kan köra när Timrå spelar riktigt bra:

"Timrå spelar (nu klappar alla samtidigt två gånger istället för att sjunga "klapp-klapp") hockey !"

Repetera så länge ni spelar bra!!!
Garanterat ingen annan klack som kört denna.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Lysande! Mer smarta ramsor.
Trött på sånt som är snott från italienska fotbollsklackar och andra elitserieklackar.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Jag tjatar vidare om min all time high- favorit. När Timråklacken borta mot SSK, efter att ha vunnit hemma med 8-0, sjöng "8-0 till Timrå..du kan lita på mig, du kan lita på mig..." i dåvarande AS. Säsongen -83, året efter vi hade åkt ur, vill jag minnas att det var.

Jag skulle kunna tänka mig en travesti på travestin. Dvs nåt i stil med "3 poäng till Timrå...du kan lita på mig, du kan lita på mig..."
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Hantverkaren: Haha..klart den är förlegad. Men ingen har ju kört den på typ 30 år, så att ta den tillbaka skulle vara sjukt oväntat. Och därmed coolt. Ett tag i alla fall.

Ett annat alternativ är, om vi spelar mot Brynäs, en annan gammal klassiker:
Heja Timrå friskt humör. Biffar steker man i smör, Heja, heja, heja.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

hubbenorlen: "Forza Timrå" är över huvud taget en tämligen medioker och relativt torr ramsa. "Heja Timrå friskt humör" må vara unik och inbringa en viss nostaligisk känsla, men känns hopplöst förlegad, och i ärligthetens namn en smula pinsam, men det min åsikt som gissningsvis inte delas av alla. Fast självfallet tenderar ramsor som ljuder i var och varannan arena i Sverige att uppfattas som ointressant. 

Personligen ser jag gärna fler ramsor som kan kombineras med lite visuell fantasi, dvs ramsor där man hoppar eller viftar/håller upp halsdukarna. 


Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Det kan jag intyga att den har. En värdefull klenod...så att säga.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Jag kan sjunga den för dig på AIK-matchen på Hovet.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
KORITFW: Jag har lagt ett bud på Hahl Bundys gamla bortamatchtröja. Den har enligt uppgift sett mer action är Chuck Norris....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
SuperMupster: har jag inga barnbarn i framtiden så ska jag se till att skaffa det så jag kan berätta om det passet! 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
KORITFW: hissen till robinson med backhanden, var det mot leksand hemma tro ? den var rätt skaplig :)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
söder över: Brembergs tröja vore inte fel, den Djurgårdiska legoknekten som ensam räddade vår förening (jaja, men utan honom tror jag fan inte det gått!) och sänkte klubben i sitt hjärta på kuppen, höjden av professionalitet! 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

KORITFW: Har inte råd måste köpa blöjor...

annars så skulle jag köpt hedströms revanch tröja... tror jag!

hoppas de blir ett fett bud som plockar hem Pärssinens lyxförpackning...

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Den ramsan skulle man vilja ta del av. Synd att det förmodligen finns så lite dokumenterat från den tiden, framförallt i rörligt format. 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Det var hårda bud förr...på Lars Ejes tid.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Köp förra årets tröjor nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Vänta nu. Lars-Eje var väl back i laget när klacken sjöng "Ska vi ta dom jävlarna...." Han kanske sa ifrån?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
jokklas: Sassa brassa pappersmassa i så fall....

När jag var typ nio år och fick följa med på matcherna så sjöngkacken i början av matcherna något jag minns som: "Ska vi taaaaaa dom jävlarna? Ja det skaaaaaa viiii! Ska vi ta dom jävlarna, ja det skaaaaa viiii" Den försvann på historiens soptipp nånstans sent 80-tal.Men den var enkel, lättsjungen och vet inte om jaghört i annan klack? Och Retro!

Minns PerHapps eller nån annan stofil vad jag menar?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
jokklas: Tycker seriöst att det vore så sjukt mycket coolare med retroramsor än att sjunga nya trista grejer som alla andra gör.
Heja Timrå friskt humör, det är det som susen gör", slår "Forza Timrå" alla dar i veckan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
jokklas: Den här med friskt humör o skjortan hänger utanför...vore nåt.
Annars är jag barnsligt förtjust i: "Öka takta sesta kvarta...Tidahölm Tidahölm Tidahölm."

Den skulle passa i omgjord form. Back to basic.

Edit: den sista passar Giffarna bättre det soplaget.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

El Maco: En återgång till "Å" som avslutning i "Ge mig ett T" vore grejt!

"Vrrräääk in pöcken" har jag heller inget emot men kommer du dragandes med "Sassa brassa mandelmassa.." eller "Ettan kom.." får vi nog skicka dig på hemmet :)

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: hahaha vilka sköna inlägg du levererar ikväll! helt underbara, mer sånt El taco Maco :)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

JimmyH: Du skojar!? Fantastiskt. Lars-Eje sa ifrån.

Nåväl, nu har vi inte Jörgen Erikssons franska nerver, Jocke Nilssons nervöst svettiga handflator eller Tjobbas svaga psyke på isen nar vi spekar power play utan nu har vi nya tuffa hårdarbetande Timrå IK 2012 på isen. Har man som Jonte gått igenom så mycket skit, då klarar man av att höra VRRRRÄÄK IN PÖCKEN! i power play.

Är det gymnasieungdomen i Rätta Virket man ska skicka en motion till? Jag vill ha mitt 80-tal tillbaka.

(För övrigt är den rätta bokstaveringen  av "Ge mig ett T..." att man slutar efter Å. Alltså bokstaverar man T I M R Å enbart och inte IK. I alla fall var det så på Bullas tid. Den nuvarande skiten är möjligen Habbas eller bröderna Uhlins fel och har stört mig sedan vi tog tillbaka namnet. I och för sig väldigt mycket bättre än under S/T-tiden när klacken ibland bokstaverade S-U-N-D-S-V-A-L-L T-I-M-R-Å. Herregud! Perioden var slut och ismaskinen hade nästan spolat klart innan man var klar med den.)

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: En anekdot till anekdoten: Vräk in pucken slutades användas för att Lars-Eje Lindström (dåvarande huvudtränare) bad klacken att ta bort den. Han upplevde att den gjorde spelarna stressade.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

T T:

Leksand måste lära sig att inte leva över sina tillgångar. Rätt åt dom.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mattias - 74: Hellre sossekvinnor än moderattanter.  ;)
Kommentera


Sv: Timrå IK:s ekonomi

Blizzard: Jag vill minnas att jag pluggade en kurs i "Kredit och obeståndsrätt" i omedelbar anslutning till det (då) förkrossande nederlaget mot Nyköping NH90 i play off 1 1997. Tänk att man ska ha nytta av de studierna på timråplanket 15 år senare.

The Great One var då cirka sju år gammal och grät floder eftersom det var det sista vi såg av Dmitri Starostenko. Laken och Kongo tröstade och sa "den där nya killen, Micke Lind, han är ju kvar och han är jättebra".

Ett annat minne (verkligt till skillnad från ovanstående TGO-fundering) från matchen var annars att El Maco, som då bott i Stockholm i fyra år, dessutom fyra år med totalt en match för Timrå (S/T!) i Stockholm, var pinsam i klacken i Nyköpings hall. Helt opåläst och inte up to date. Timrå fick chansen i Power Play och jag stämde upp i gamla fina VRRRÄÄÄÄÄK IN PÖCKEN varvid Stenkarn (som jag träffade IRL för första gången?) knackade mig på axeln och teaterviskade *vi kör inte den ramsan längre*. Jamenvafan!

Kan vi inte återuppliva VRRRÄÄÄÄÄK IN PÖCKEN igen föresten? Lite Retro? Den där "Forza Timrå" är den ramsa som är tråkig och uttjatad nu efter 15 år och delas med 1289 andra idrottslag bara i Sverige.

Imorgon kan vi prata andrahandspantsättning av överhypotek och varför Kyösti Karjalainen blev en ettårig parentes i Timråhistorien. Obeståndsrätt och säsongen 1996/1997, together again at last.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Ah, det är så det är. Klok man du! tack för väldigt tydligt svar, nu gick hissen upp :) 

Det som är bra för timrå är bra för själen :) 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Blizzard: Nej. Man äger inte mer av arenan. Timrå äger hela arenan och fortsätter äga hela arenan. Däremot kan den som lånar ut pengar till Timrå få säkerhet i form av pantbrev. Det betyder att om Timrå går i konkurs och en konkursförvaltare tar över föreningen så kommer hen att försöka sälja alla tillgångar. Om konkursförvaltaren säljer arenan kommer pengarna som kommer in på försäljningen först användas till att betala tillbaka lånen till den som har pantbreven som säkerhet innan någon annan som har fordringar får betalt.

Det som är bra för Timrå är att föreningen nu har möjlighet att ta lån med hallen som säkerhet som är mindre riskabla för banken. Eftersom Timrå nu har pantbreven kan de lämna ifrån sig dem till banken, därför är det sannolikt att föreningen får lite lägre ränta eller andra fördelar jämfört med att inte ha pantbreven att erbjuda.

När kommunen hade pantbreven hade kommunen säkerhet för Timrås skulder till kommunen, kommunen skulle få betalt först om klubben gick under.

Låt oss för övrigt hoppas att Timrå inte går i konkurs...

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Tvåtallar: ja du äger då mer på arenan, men det höjer inte ditt egna kapital :)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Okej du har säkert rätt. Men tycker bara att äger man pantbreven så borde man äga värdet.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Tvåtallar: Nej, så funkar det inte. Men har man pantbreven så kan man lämna dem i pant om man vill låna mer från någon som vill ha en del av arenan som säkerhet.
Kommentera

« · 1537723 · »