1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

588004 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1577219 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi

Så här strax efter degraderingen känner jag ingen större sorg över att behöva spela i Allsvenskan. Många nya och spännande motståndare väntar. Om det sedan visar sig att vi hamnar på den undre halvan efter ungefär halva serien så blir det förstås inte lika roligt, men i nuläget råder tillförsikt. Frågan är vad som händer med E.ON-bussarna? Jag befarar att det kommer att dras in på dessa...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: hehe, ja exakt; inte alltid man har tur när man försöker tänka :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Isstadion: Jo från och med nu vill jag väldigt gärna uppleva en kvalserie igen....Om den pekar uppåt ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: nu när vi hamnat där kan jag nästan hålla med. Men det är väl också ett slags rationalisering/förträngning. Ännu en säsong i ingemansland hade jag gärna tagit. Däremot känns KS som något man aldrig mer vill uppleva. Dock, allt speglas ju mot hur det går med ekonomi/lån.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
renen: Sa jag det? Lägg ner den där attityden. Om du inte har något konstruktivt att säga så kan du lika gärna låta bli att skriva.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Ja absolut måste ju vara bättre att spela i AS än ES det vill nog alla lag.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
söder över: Vi här inne är nog inte representativa för publiken i stort. Men jag för min del tycker i alla fall att det känns rätt spännande med Allsvenskan.
Det gäller bara att inte ha för stora förhoppningar, vilket vi förvisso inte har haft på flera år nu.
Hur som helst ser jag Kvalserien som ett betydligt roligare mål än slutspel. 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: det beror väl på vad troja respektive timrå befinner sig på för platser i tabellen och vad de sex pinnarna i potten kan åstakomma? Det finns många lag i as som inte kittlar särskillt mycket så här på förhand. Tur i oturen var att löven gick upp så vi får en motståndare som säkert väcker gamla minnen till liv och ger en anledning utöver att timrå ik är det enda rätta att ge sig av ut till sörberge...
Sä länge det inte ser ut som det gjorde efter nov uppehållet iår på isen så borde vi väl klara att generera en bra allsvensk publik.

Hoppas nu bara att vi hinner få ihop ett lag.
Jag menar det är juh alltid trevligt...
Lånet får ta o lösa sig snart.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

söder över: Fast att se Troja två dagar i rad.... kittlar inte!!

Risk för stort publiktapp dag 2.  Men förnuftig tanke iofs.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad & greven: allsvenskan borde ta ett snack med någon som är bra på logistik. Resekostnaden i as är kanske tom högre än för es lagen.

Undrar hur mycket pengar det går att spara åt föreningarna genom att låta logistik styra en större del av spelordningen. Dom pengarna kunde användas till en bättre spelare eller avbetalning av kommunlån tex.

Gillar tanken med att nu o då möta samma lag direkt dagen efter match. Spelarna tar med sig den tidigare matchens händelser ut på isen till match två. Hetare matcher och lägre kostnader skulle juh ingen förlora på.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Dream Team: Sedär...såpass. Ja man är ju inte så up to date när det handlar om slutspelshockey numera...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Nix, det där har ändrats. Numer (fr.o.m den förra säsongen tror jag) gäller (det bäst placerade laget grundserien börjar förstås hemma): H, B, H, B, H, B, H. Alltså varannan hemma och borta rakt av.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
John K: Fast visst spelas väl även 4:e matchen i Skellefteå? För att det bäst placerade laget skall ha fördel av hemmaplan i ett sånt här läge. Eller har det ändrats?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
superfalle: Nu har SAIK 3-0 i matcher. Om dom förlorar 4:e matchen så får dom höja bucklan på hemmaplan efter 5:e matchen. Förmodligen planerar man så, en ekonomisk höjdare?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
John K: utan den minsta lilla tvekan är dom värda det . Fantastiskt vilket jobb den föreningen har gjort dom senaste åren . Och vilken härlig ishockey dom bjuder på små pojkarna .
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

superfalle: Det där tror jag inte på. Luleå kanske vinner en match men inte fler.

SAIK får höja bucklan i år och det är dom väl värda.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Stöd klubben, åk och köp! :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
superfalle: Lundström verkar ha tjyvat ditt 4-2 tips
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
superfalle: Ungefär så ja.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: så sporten ishockey intresserar dej inte utan det är endast klubben timrå ik som är intressant egentligen ? Jag personligen uppskattar bra hockey oavsett vilka som spelar .
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
superfalle: Vad är det ni diskuterar? Hockey? Men säsongen är ju slut, den ev. hockey som spelas nu skiter jag högaktningsfullt i. Det intressantaste som sker med koppling till hockey just nu sker inte på nån is utan bland män och kvinnor i kritstrecksrandigt inom bankvärlden. Dessvärre.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
sargad: vilka man ska hålla på ? Kan de vara något att fundera på . Vilka håller du på då chelsea och barcelona spelar fotboll ? Eller greklan- holland . Självklart så håller man på skellefteå . Länge leve den offensiva fartfyllda hockeyn . Tyvärr så får nog bromsklossarna ner farten på skellefteå och vinner med 4-2 i matcher
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad: Missade starten runt Dragan, vad är ursprunget? Wahlbecken kanske(se länk)?

I övrigt är det svårt att veta vilka man ska hålla på i SM-finalen. Min far hade faktiskt dekalen "Skellefteå AIK, jomenvisst!" på bilen runt ca 78-81 ungefär, tills någon påhittig Povelrameltyp var framme och bytte v till s :-)
Luleå hade ju faktiskt ett riktigt profilstarkt lag under slutet av 80-talet till slutet av 90-talet och spelade vad radiosportens L-G brukar säga en "frejdig" håkky då. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
TikAlltid: Ja hade jag vetat att jag skulle sätta igång denna lavin av Dragan-skämt skulle jag aldrig nämnt honom för nån vecka sen. Hoppas det ebbar ut så att alla som sitter bakom tangenterna med vässade fingertoppar och bara väntar på en lucka i Draganflödet kan få chansen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Läge att släppa Dragan skämten snart eller? Dom börjar ju bli en aning uttjatade, samma visa om och om igen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Äh! Såg en V70 i stan idag med stor text skrivet efter sidan "Live Striptease". Det betyder att Dragan är i stan. Det ordnar sig vettu!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: absolut! Men Nollan sitter på banken med en svettig nummerlapp i handen och väntar på sin tur den här veckan. När likviditeten är fixad blir det kanske mer konkreta innovationer.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

El Maco: Javisst. Men bra idéer måste mogna som ett årgångsvin. Och kansliet hos Timrå IK är väl inte kända för att vara blixtsnabba att hitta på nya grepp eller känna vart vindarna blåser. Sedan är det sommarsemestrar och en massa andra saker som har högre prio än denna till synes enkla åtgärd som dock kan få ett stort symboliskt värde. 

Med god planering slipper man bli tagen med byxorna nere vid knävecken! Eller nåt!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Inte dyslektiker men saknar Blackberry och tangenter. Annars nöjd med Samsung.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: ett yag kvar tills årskorten släpps...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Laken: Hur gick det med mailet till Nolander/Norberg om staplarna på sålda årskort? Har du skickat det än? 

Vi har ett krig att vinna så det går inte att slappna av, buss på!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrakollen twittrar vidare i ämnet:

"Lars Nolander meddelar att det går sakta men säkert framåt. Han säger även att det troligtvis inte kommer hända något inom en vecka till." 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Bra det så kan man plussa 2 ggr.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Marcus: He he...kan inte nog upprepas :)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
De kommande åren får vi sällskap i Allsvenskan av fler lag som havererat ekonomiskt, det är jag helt övertygad om. Det hela är lite som EU-ländernas ekonomi, man väntar bara på nästa som ska falla. Som vanligt på våren så kommer nyheter om Modos ekonomi.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Visst är det modoiter som brukar raljera härinne om vår ekonomi lite då o då o det här med kommunen?
Har lite dåligt minne se.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Knylan: Till att börja med kan vi väl titta lite på vad det innebär att starta en ekonomisk förening. Är man inte ekonom eller egenföretagare typ så behövs lite basic facts. Följande hämtat från skatteverket.se:

 

En ekonomisk förening bildas av minst tre fysiska eller juridiska personer. De ska ta beslutet att bilda föreningen, anta stadgar, välja en styrelse samt en eller flera revisorer.

När man bildar en ekonomisk förening måste den registreras hos Bolagsverket. Det gör man direkt på deras webbplats. När Bolagsverket har registrerat föreningen får den ett organisationsnummer. Föreningen anses inte vara bildad om man inte registrerar den.

 

 

Rättskapacitet

Föreningen får också rättskapacitet i och med registreringen. Rättskapacitet innebär bland annat att föreningen kan vara part inför domstol samt att den får olika rättigheter och skyldigheter. I och med registreringen hos Bolagsverket skyddas även föreningens namn i hela Sverige.

 

 

Ansvar

Medlemmarna i en registrerad ekonomisk förening är inte personligt betalningsansvariga för föreningens skulder utöver insatsen. Är föreningen oregistrerad kan dock medlemmarna bli personligt betalningsansvariga för föreningens skulder.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Jag är som tidigare sagts på, i alla former av ekonomisk stöttning. Dock är jag av ullen att jag förlitar mig på andras initiativförmåga. En ordbajsare, helt enkelt. Med lite stålars som bränner i fickan.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Knylan: Bra där. Mycket bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Syftet skulle alltså kunna vara att låna ut pengar till Timrå IK i de tider som råder just nu t.ex. Pengar som sedan ska betalas tillbaka men till extremt förmånliga villkor. Att möjliggöra investeringar som spelare, marknadsföring eller vad som helst.

Jag har även någon vision av att kunna samla kompetenser, folk sitter på massor av kontakter. I mitt fall kanaler till olika former av reklamproduktion så som affischer, folieringar i olika former, skyltar. Ett redskap för klubben att hitta den kompetens man behöver vid alla situationer. På så sätt skulle klubben kunna minimera antalet mellanhänder och på så sätt spara pengar.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Nu är det alldeles för pladdrigt här, igen. 

Vad tror vi? Skulle det vara möjligt att genomföra något i stil med AIK:s Den Svarta Massan? Andelar á 12 000 som man endera slantar direkt eller avbetalar via autogiro. 

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Nu har jag stöttat laget i mitt hjärta med en dryg tusing. Man gör juh som man blir tillsagd:-}

1

 

Replica 11/12 Röd
: XL

250,00

200,00

50,00

250,00

1

 

Iphone 5 skal Tallarna

149,00

119,20

29,80

149,00

1

 

Mugg Tallarna

80,00

64,00

16,00

80,00

2

 

Mugg i rött

70,00

112,00

28,00

140,00

1

 

Hood svart med vit brodyr
Storlek: XL

200,00

160,00

40,00

200,00

2

 

Iphone 5 skal Örnen

149,00

238,40

59,60

298,00

1

 

Mössa svart med grått Timrå IK

100,00

80,00

20,00

100,00

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Rensa detta idag nu grabbar och tjejer!! Jag funderar själv på att åka ut efter jobbet och handla lite. :-) Utsocknes TIK'are handlar via webben.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Greven: Riktigt bra idé och det är kanon att Nolander är inne på att ta tag i nått sånt här.

Men på något sätt tror jag att kraften i kampanjen blir större om den sköts helt utanför Timrå IK. Att det är supportrarna som äger och driver den. Givetvis ett jättearrangemang och det krävs verkligen att någon brinner för det.

Ur det hänseendet är det förmodligen lättare om föreningen sköter det. Dom jobbar ju med Timrå IK. Vi supportrar älskar bara klubben, men jobbar hos en annan arbetsgivare.

Hur som helst; i vilken form som helst så är det en jävligt bra idé.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
När klubben styrs och sköts som den gör nu av Lars o Tommy mfl så känns det bra.

Jag har varit inne på det förr att en nystart i as med helt nytt tänk och nya ansikten som inte har lönekuvtet i första rum kan vara bra.

Med killar som Lars i styret, en öppen person som driver timrå ik öppet och rakt känns underbart. Så sannslöst skönt att slippa arrogansen som satt där innan. Nu börjar man verkligen känna för att skicka in sina korvören till Timrå ik. Hoppas verkligen att allt det nödvändiga för överlevnad faller på plats så jag får älska vidare!

Bygga rätt nu o skörda frukten av det under kommande decenium vore mumsigt. Snart kanske vi kan få stå med rak ryggrad!
När får dalahor... leksands supportrarna uppleva det? Nu finns dom som påstår sig redan göra det. Dom viftar jag bort som efterbliva. Det är sådana killar o tjejer som röker medans de tankar bilen. Men eftersom att dom är ansvarsfulla av sig så drar dom inga hårda bloss...
Som timrå supporter är man på steget att man använder mobiltelefonen medans tankning sker. Här verkar man för att göra rätt för sig. I leksand verkar man tro att man får låna pengar ur den statliga lönegarantin... som om länstyrelse får låna ut dem? Haha ja jo... efterblivet vare!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Jag skulle behöva någon som dig nu!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Vem skulle bestämma om inte klubben? Löven-byggare - se länk.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad: Det är bara att mobilisera :-)

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven:

Hey! Du levererar som fan...:)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Ett ord: Legend!
Kommentera

« · 1577219 · »