Staten... Så nu är man med och betalar de där lallarnas löner?
Härligt... till och med Dagens Industri skriver om Timrå IK. Kanske första gången? och även sista...?
"Sedan att det fattas namn, att gamla pensionsutbetalningar felaktigt finns med o s v vill jag blunda för."
Jag vet inte om Jimmy syftar på just precis detta med spelare så som Gahn men det skulle ju kunna finnas fel i ST:s sammanställning också.
Lista i Dagbladet i dag. Robban, Casselståhl, Micke Lind, Gahn och Magnus Nilsson kan se fram emot att få ut gamla fordringar.
Några exempel:
Bagarn 60000
Crippe 90000
Bello 98000
Pelle 80000
Jonte 65000
Montén 90000
Nolander 80000
Nubben 64000
Hagos har de lyckats missa...
TikAlltid:
Jag uppfattar det inte som att han klagar på de som "kryddar" sina inlägg, tvärtom saknar han dem och undrar vart de tog vägen. Eller?
hubbenorlen: Alldeles rätt Hubbe! Och vart tog alla vägen som "kryddade" sina inlägg med "-FÖR TIMRÅ IK, I MED- OCH MOTGÅNG!"
Nu är det framtiden som gäller. Till elitserien skall vi återvända, det är bara en tidsfråga så är vi där.
Redigerad kommentar
Snoop: Tydligen så verkar dom ju inte ännu ha lärt sig ett skvatt, när man går till en som har fodringar på 500.000 som skrivs av med 375.000kr och frågor om sponsring till en resa...
Sjukt var bara förnamnet.
Men jag lovar att inte störa er mera, för tydligen så är det ju som vanligt här inne på forumet. Jag förstår att det inte är så många kvar på detta forumet nu för tiden.
Spelarjakten, hur kunde det bli så fel?
Timrå IK slog på trumman och tiggde pengar till spelarjakten, men nu när man ser att Smolenak endast får ut maxgränsen 178.000kr från lönegarantin så undrar jag vad som gick så fel?
Det känns som om TIK plockade in pengar för spelare som sedan användes till andra skulder, jag trodde dom pengarna var öronmärkta för spelarlöner...
Undra hur mycket pengar som Smolenak gick miste om? Inte för att han var värd så mycket mer efter prestationen men TIK har ju själva hävdat att man inte skulle göra en LIF.
Tycker hela den här soppan luktar riktigt illa, och om spelarna nu inte får ut sina pensioner så är det riktigt bedrövligt ifrån klubben.
Finns ett bussbolag som är kraftigt missnöjd på TIK med fodringar på 500.000kr, undra om dom tar sparkcykeln nästa säsong till matcherna? (som grädde på moset så har även TIK besökt bussbolaget och frågat om sponsring. LOL)
De som köpte spelarjakt paketet och fick en WM resa på köpet, undra om den blir av och vilket bussbolag som isåfall kör?
Hur kunde det gå så här illa, 80milj i skulder och 260pers som skall ha lönegaranti, jag trodde de flesta som jobbar på matcherna jobbade för tex ungdomssektionen...
mikenomad:
Jag bryr mig inte om hur andra sköter sin ekonomi faktiskt, snackade med rätt högt uppsatt idrottsledare här i Uppsala som sa att " Rotar man riktigt djupt i de flesta stora föreningar inom svensk hockey så hittar man garanterat nåt som inte är ok "
Tyvärr är det nog så.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
250kg kärlek: Klart att man kan vara kritisk. Det är även jag. Jag tror att problemen vi har/hade är liknande dom ni har. Kan tänka mig att ni också betalat ut ganska mycket i löner, precis som vi gjorde. Tror att det sett mycket värre ut om vi inte fått in Tommy Salo som sportchef. Löneavgifterna på spelare har sjunkit ganska mycket.
I mina ögon so är Timrå en förening som ska finnas i Elitserien. Men samtidigt så tror jag att det är nyttigt med några år i Allsvenskan. Nu får ni chansen att bygga om från grunden och bli ett lag. Speciellt då ni har bra juniorer som får en bättre chans att slå sig in i laget och bilda en ny grund.
mikenomad: Ja, det är skönt att det finns supportrar som gör annat än att klanka ner på andra lag. Ser faktiskt inte vad det skulle vara bra för.
Alla supportrar har ju samma kärlek till sporten.
Har aldrig klankat ner på ett lag med dålig ekonomi och lär aldrig göra det heller. Tycker att det ska avgöras på isen. Det är mest sportsligt.
Lycka till i Sveriges hetaste serie och jag säger detsamma, satsa med förnuft. Hoppas att ni bygger ihop något från grunden så att ni kanske kommer tillbaka med bra ekonomi om 2-3 år.
T T: Ok, tack!
El Maco: Vilket alternativ tror du är mest fördelaktigt?