1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587624 inlägg · 6218 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1578349 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Jorå. Undkom med en hårsmån
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Det är lugnt. Det kunde inte du veta
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
12h

håller på att jobba in en bra grej med Nolander, laget som gick upp möter a-laget i aug, all överskott till ungdomsverksamheten!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
skoskavf: Ja...just nu känns det väldigt skönt att vi Timråiter inte gick med i drevet mot er och kastade en massa sten i glashus. Lycka till i ES, håll gladhockeyns fana högt och satsa med förnuft! ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Frella: Vettefan alltså, när han värvas från Norge. Robinson är helt enkelt en av de bästa värvningar som gjorts inom Timrå IK under elitseriesejouren. Inte lika fet bang for the buck som för Strålman men nästan.

Robinson ska han minst sagt ha cred för, den gode Link.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Aj då. Tråkigt att höra. 
Och så kommer jag med ett av historiens sämsta fylleskämt. Sorry. 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Carl Lejonkräk: bla bla bla
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
erathoo:cody hade inget NHL kontrakt när han värvades till Brynäs och därför är inte zonen grå.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Hoppas allt är bra.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Hoppas att ni slipper det vi Leksingar fick leva med. Konstanta svarta rubriker, andra fans som helt plötsligt var experter inom ekonomi o.s.v

Hoppas verkligen att er rekonstruktion går bra!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Håller med. Det är ju just det där naggandet av framtida intäkter som satt oss där vi sitter idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Vi blickar framåt ist, nu när det finns en framtid!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Gusse: nä, allt resonemang om hur det hade gått för olika lag om man plockat in NHL-spelare är såklart väldigt hypotetiskt. Det jag kanske mest ville föra fram var det faktum att Zäta är en sådan stor spelare och som faktiskt betyder mycket för distriktet att jag tror att hans närvaro hade lockat mer publik till arenan och med det också en kringförsäljning med allt vad det innebär. Eftersmaken hade dock varit att Norrporten inte sponsrat på ett par år och då är vi där återigen: den nya styrelsen visade gott omdöme och tog ansvar. Dels följde man det regelverk som hockeyligan satt upp och dessutom ansåg man att inga mer pengar skulle tas från framtida intäkter.
Jag tycker att alla diskussioner om 'Norrporten-ville-sponsra-men-Timrå-tackade-nej-och-se-hur-det-gick' är rätt bottenlösa.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Carl Lejonkräk: gråzons-Brunääs....
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Gusse:fjärde lag?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
jå1: Hade Timrå som fjärde lag tagit in NHL spelare så tror jag att många andra lag hade hakat på tåget.Speciellt dom som var med i botten.Inte säkert att Timrå känat på det. Att Modo och Frölunda gjorde det är ingen hemlighet.Men då var dom ensamma om det också.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Fy fan, otäckt. Bra att det ordnade sig!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: 178 000 är väl maxtak? Lär väl haft det dubbla. Robinson bör haft sign-on med så låg grundlön?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Jag höll på att förlora en familjemedlem.
Men det gick bra till slut
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: bittert
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

NuMo: Zäta gnidröv kommer spela med modo en vacker dag var så säker, Timråhjärta har han tyvärr aldrig haft och kommer adrig att få.

Njurunda-hjärta ligger närmast till hands men jag säger inget-hjärta. 

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

250kg kärlek:

Zäta borde ha valt att spela med er. Tråkigt att han valde att låta bli. Jag vill ha Timrå i ES. Jag tror att Zäta ångrar sig bittert  och just därför kommer han säkerligen att kompensera det nu.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Har du dragit på dig aids igen?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Konstgjord andning ja. På tal om det så sitter man på akuten på Valborg
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Precis min åsikt. Jag har sagt det förut, men jag tycker verkligen att nästa säsong känns väldigt spännande. Jag får tillbaka känslor för Timrå som jag inte haft på 20 år. 
Nu har vi chansen att bygga upp en organisation som vi klarar av att hantera.
Och när vi går upp igen så kommer vi aldrig att göra samma misstag igen.
Mitt enda orosmoln är att jag inte kommer att kunna se lika många matcher.
I övrigt känner jag mig bara ledsen till 30 procent. 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: nä, det hade troligtvis varit en konstgjord andning. Jag är dock av den uppfattningen att vi hade tagit 3 trepoängare till med Zäta i laget och då hade vi faktiskt bytt plats med Växjö. Ett fortsatt elitseriespel hade borgat för 24-25 miljoner i tevepengar, högre intäkter på de flesta håll vilket antagligen hade inneburit att föreningen kunnat trixa ihop ytterligare ett år i eliten. Men, som sagt: i långa loppet tror jag inte att Timrå hade rett ut den situation man satt sig i. Så det kanske var lika bra det som nu hänt. Det går ju inte att leva i en fantasivärld år ut och år in. Lika bra att ta tjuren vid hornen och börja om.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Jag funderade och räknade också. Och det här är vad jag kom fram till: Om Zäta spelade med oss den här säsongen så skulle det, med facit i hand, ha rört sig om ett par månader – högst. Han var inte redo under hösten, och sedan började NHL igen.
Så vad hade han egentligen åstadkommit under den tiden? Och om vi hade klarat kontraktet med honom i laget, så hade det inneburit att vi fått vara utan Norrportens pengar i ett par säsonger. Och det hade väl aldrig funkat? 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: menar att vi med Zäta i laget antagligen hade hängt kvar i högsta serien och där ed också haft helt andra pengar att röra oss med. Det hade inneburit att föreningen kunnat överleva säsongen, kunnat göra rätt för sig och köra på något år till. Men den krassa sanningen, det vi upplevt den senaste veckan, den var nog oundviklig i långa loppet.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: nja, jag tror det hade kunnat undvikas om vi gjort en Modo och Frölunda, värva en Zäta under NHL-lockouten. Jag har räknat och räknat och jag tror att Zäta lätt hade lockat 1000 personer fler till arenan. Jag tror dessutom att Zäta hade vunnit matcher åt oss, nästan på egen hand och jag tror dessutom att han hade lyft flera spelare.
Om det dessutom är som någon påstår att sponsorer skulle betala Zätas lön mot att inte sponsra efterföljande två år, tja, då hade det sett lite annorlunda ut. Dock är det nog så att föreningen kanske överlevt denna säsong och kanske någon till. Men det hade antagligen sett ännu mer ointressant ut denna säsong än den gångna. Så det var nog lika bra det som nu har hänt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Det som händer nu är otroligt pinsamt! Jag mår piss. Allt skit jag kastat på lif. Snacka om glashus demolering. Nu blir det paus i det här med hockey för att få distans. Jag ska in på komponent bas lära mig hur ett stort passagerar plan fungerar.

Och tj ce linkan o grabbarna vandrar iväg utan ansvar från det här? Fyyyyyyy faaaan.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Andersson: Det var många saker som skulle ha suttit fint den här säsongen. Och med facit i hand så hade vi fan kunnat ta in vem som helst. Vi hade ändå hamnat i rekonstruktion.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

hubbenorlen:

Känns ju som att Stumpel hade suttit fint då . 50 poäng gjorde han i år .

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Det var ju den första tanken. Känns som att det går att ifrågasätta Nubbens scouting i fallet Smolenak.
Kollade han ens in honom på plats, eller var det EP och agenten som fällde avgörandet?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: och de roligaste i såna fall skulle ändå vara att sebastian myten eriksson tjänar dubbelt så mycket som robinson . Hahaha . Vilken grej . Undrar hur de kändes . Robinsons tandskydd gjorde mer nytta än hela eriksson
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
T T: det är nog så. Men det förefaller vara väldigt många olika personer som jobbat under denna månad. För även om det är mycket som kräver bemanning låter 250 personer som mycket.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Strötimmar på folk i köket, restaurangen, pubarna och kioskerna gör väl att listan blir lång.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: är det så kan man konstatera att en sån som Smolenak inte riktigt var värd slanten. Måste ju vara en av de sämre värvningarna genom Timrås historia sett till lön. Finns fler på den listan som borde ses som oprioriterade fordringsägare!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Så, är det månadslönerna vi ser i artikeln?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Härligt att Mittnytts styvmoderliga inställning till Timrå IK inte alls skiner igenom i reportaget..:P
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Fanns en hel del fel i artikeln också. T.ex. Timrå IKs dotterbolag...Cervera.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Isstadion: 260 namn på lönelistan? Trodde det var mest ideella krafter bortsett från de fast anställda.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Mittnytt listar nu några exempel på spelare som det sökts statlig lönegaranti för (grejar tyvärr inte att länka i mobilen).
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Är det någon som vet hur förhållandet mellan ungdomssektionen och huvudföreningen ser ut? Inryms timrå IK US i själva Timrå IK? Som jag förstått så skall det ju finnas ett rätt stort överskott i ungdomssektionen, vad händer med det? Även om likviderna inte finns 'fysiskt' så bör det finnas ett bokfört värde motsvarande det överskott som egentligen finns.
Det hade ju inte varit fel om dessa pengar räddades då jag är övertygad om att är det någonstans det skall satsas är det redan från tidig ungdom. Om jag inte missminner mig så hade US i samband med att man höjde priset på parkeringen, ambitionen att ordningställa en utomhusrink på korpenplan för att erbjuda ännu mer träningstider för våra ungdomar.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Johan J:Hagos kan dom för h-e inte ha kvar 1min till,det har väl varit en av dom som precterat sämst vad gäller lönen ?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
T T: Men tobleronen i styrelserummet ska vara betald.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

El Maco: T T-konton, dubbelt så bra! Sunsvall Hockey är en av fordringsägarna. Undrar om dom säger ja till rekonstruktionen - för distriktets bästa?

...och inte har dom betalat tv-licensen heller. Det finns ministrar som har fått gå för sånt.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
T T: Ja, typ. Du är såklart bättre på T-konton.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Du har jobbat för mycket och försummat fortbildningen.   ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
T T: Jag tycker att de olika ekonomiska redogörelserna är fantastiskt röriga.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Har precis skummat igenom Dagbladet och noterade följande: Om rekonstruktionen går igenom är kvarvarande skuld 17 miljoner och inte 40 som nämnts i dag. I dom 40 räknade man in lånet från kommunen för arenan som ju betalas av kommunen själv genom finansieringsbidrag. Man kommer att skriva över Confereras tillgångar på klubben och sedan få ett lån av banken motsvarande den återstående skulden.

Positivt är också att man kommer att förhandla fram ett nytt avtal om driften av arenan med kommunen. Det gamla avtalet gäller inte längre efter en rekonstruktion. Förskotten blir alltså ingen belastning framöver.

Kommentera

« · 1578349 · »