1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587612 inlägg · 6216 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1583962 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Jag tror dig och erkänner att jag inte tog med den aspekten i hastigheten. Såklart att det är en jätteskillnad. Men för att återigen klargöra; jag jagar inte rätt eller fel utan framför bara min egna, högst subjektiva åsikt att Roffe är en patetisk skjutjärnsjournalist-wannabe som väljer en sanning som passar hans syften bäst. Och uppenbarligen även Mittnytts i stort eftersom det som iconen påpekar finns en ansvarig över skjuta från höften-Rolfie.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Anställ en pr-byrå ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Självklart!
Eller snarare chefsredaktören.
Någon måste ju vara ansvarig för skiten :-).
Men å andra sidan.....hade inte den här mupp-murveln dragit upp det här så hade det ju varit lugnt.
Nu vill vi ha positiva rubriker
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Så nu är det redaktörens fel? Bestäm er nu;)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Hahaha!!
Ja och om de tidningarna slickar läsarröv så är Roffe bosatt i arslet på redaktören
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Skillnaden är att ST och Dagbladet är privatägda media som slickar läsarröv, medan SVT är public service.
Tro det eller ej, men skillnaden mellan de två mediatyperna är enorm.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Men jag menar, ST och Dagbladet har väl samma uppdrag....att jobba i sanningens tjänst. Och deras vinklingar har inte alls väckt denna reaktion hos mig och då har väl de ändå inte varit odelat positiva kring händelseutvecklingen runt TIK.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hej Rolf!
 
Jag tycker det är bra att ni granskar.
Det jag vill fråga dig kopplat till Timrå IK och dess rekonstruktion är följande:
 
1) Vad hade det kostat Timrå kommun om de inte ställt upp på rekonstruktionen och klubben hade gått i konkurs?
2) Har du/ni redogjort för den kostnaden i era sändningar?
3) Om nej, varför inte?
 
Det finns alltid två sidor av ett mynt. Min känsla är att du/ni enbart väljer att titta på vad rekonstruktionen kostat kommunen.
Ett Timrå IK i konkurs hade så klart också belastat Timrå kommun hårt. Det kan du/ni inte helt bortse ifrån som ni vill utge er
för att vara oberoende journalister.
 
Trevlig helg! Med vänlig hälsning,
 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Jag är ledsen, men jag kommer att svara nej på den frågan. AVGÅ!!!1!!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Nu är du orättvis tycker jag. Har du inte högre tankar om vår förmåga att ofärgat bedöma artiklar kring Timrå IK? ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Jag tror att det för de flesta här inne, i egenskap av TIK-fans, är omöjligt att bedöma hans objektivitet objektivt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Klart han inte gjort fel men hans uppenbara ogillande av TIK är så övertydligt och minst lika oproffsigt som det vore ifall du tilläts vinkla samma fråga i enlighet med dina känslor.

Som sagt, inga tjänstefel begångna. Bara jävligt dålig journalistik. Av en journalist som ger ett desperat "jag vill leka med de stora grabbarna i de stora mediehusen"-intryck.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Man får tycka vad man vill om vinklad journalistik, men faktum är att positiva nyheter är i klar minoritet av en anledning. Den genomsnittlige läsaren vill helt enkelt läsa om problem och skandaler. Och journalisten å sin sida är utbildad till att vinkla artikeln så att den väcker så starka känslor som möjligt.
Men man kan absolut efterlysa en annan utgångspunkt i den här snubbens nyhetsvärdering.
Hade jag haft hans jobb hade jag, när oppositionen åter igen opponerade sig mot rekonstruktionen, researchat kommunens kostnad för en konkurs.
Men så älskar jag Timrå IK också, och att styras av känslor i sin nyhetsvärdering är att begå tjänstefel.
Så jag tycker faktiskt inte att den här journalisten har gjort något fel. Rent yrkesmässigt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Erytrocyt: Javisst är det korrekt men det är ju inte själva sakfrågan här. Det är inga osanningar kring TIK han levererar heller. Det jagvänder mig emot är dock vilken fakta han väljer att göra "scoop" på och hur det vinklas. Man skulle kunna leverera en precis lika sann bild som grundar sig på vilket hästjobb föreningen gjort senaste året samt hur viktig klubben är för orten.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Bra!!! Buss pån'!!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad:

Fast hans svar är ju helt korrekt i sig även om han försöker glida undan sakfrågan.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Fick svar:

"Tack för ditt mail.
Vårt uppdrag är inte att värna lokala intressen utan att berätta vad som sker.

Mvh
Rolf Lunneborg"

Goddag yxskaft tyckte jag så jag svarade:

"Fast det är ju en sanning med kraftig modifikation. Det Ni (Du) gör är att servera Er (Din) godtyckligt valda del av sanningen, vinklat att passa Er (Din) agenda. Med vänlig hälsning ****** *********"
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: som en parentes i sammanhanget så har jag för mig att någon gjorde en mycket seriös bedömning hur mycket det skulle kosta Leksand som kommun om Lif hade gått i konkurs. Den siffran landade på 130 millar, och bedömdes som högst relevant.
Så det Timrå Kommun gjorde i detta läge var det minst dåliga, precis som du säger.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

mikenomad: Men du glömde;

"PS Dra åt helv...."

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Skickade ett mail:


"Hej Rolf! Hur är det att inte ha ett liv förutom att bedriva häxjakt mot TIK? Svider det så fruktansvärt att Timrå IK lever vidare? Den här typen av propaganda du sprider är det sista klubben behöver i sitt hårda och seriösa jobb att städa upp och återhämta sig från gamla synder. Gräv istället lite i hur mycket en konkurs för TIK kostat och skadat kommunen. Tycker det är så tråkigt med ditt (och Mittnytts) ställningstagande MOT ett av den lokala idrottens flaggskepp. Som om det inte räcker med riksmedias dissande av Timrå IK de senaste åren. Även om media ska belysa alla sidor skulle man väl ändå önska att lokalmedia i lite högre grad värnade om de lokala intressena. Med vänlig hälsning, ****** *********"
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: "Roffe Lunneborg tjaalalalala...Roffe Lunneborg tjaalalalalala...."

Seriöst; vilken jävla pajas. Har han tagit som livsuppgift att bedriva häxjakt mot Timrå IK eller? TIK lever vidare Rolfie, deal with it.

Frågan han borde gräva i är vad en konkurs, och med det TIK:s undergång, hade kostat Timrå kommun i det långa loppet. Ingen lösning var bra men det gällde att välja den minst dåliga.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Det är ju samma idiot som vanligt som gör de där reportagen.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Mittnytt fortsätter sitt race. Det där inslaget tror jag INTE att Lindstrand är särskilt imponerad av.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Dream Team: Men orka!!1
Kommentera


Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Säkert släkt med Hallin ;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Dream Team: Konkat. Där har vi en av hjältarna!
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Vad hade Timrå IK gjort utan såna här människor?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
hubbenorlen: Fast flyttas vi ner en division kanske vi till slut blir ett topplag...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Dream Team: Det innebär ju att vi måste uppvisa en ekonomi i balans till våren. Lyckas vi inte med det, så flyttas vi ner en division.
Så visst fan blir man lite orolig. Mycket hänger ju på att vi får folk på matcherna.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Jag tror inte detta har nämnts, åtminstone inte här, men detta är väl bara gängse regler och inget vi ska behöva känna nån större oro över (intervju med Stefan Bengtsson, v.d HockeyAllsvenskan):

"Har alla lag haft sin ekonomi i balans och hur ser den biten bättre ut inför framtiden?
- Ja, samtliga klubbar har fått sin elitlicens. Det enda som finns när är att Timrå hamnar i ett så kallat "kontrollår" på grund av sin rekonstruktion." 
Kommentera


Sv: Timrå IK:s ekonomi

Positiva vibbar!

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Kongo: yes är editerat ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
dr-nix: Du blandar ihop kommunfullmäktige med Förvaltningsrätten.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Kongo: Nej alltså överklagan är inte över utan de som överklagade ville att det tidigare beslutet om ok till rekonstruktion inte skulle gälla fram till att förvaltningsrätten hanterar och kommer fram till beslut angående överklagan. 

Man har sagt nej, beslutet om ok till rekonstruktion gäller. Fullmäktige kan fortfarande komma till slutsatsen att överklagan är giltig och förstöra hela grejen. 

Rent teoretiskt dvs.

Edit: så har jag iaf tolkat det hela. Frågan är vad detta egentligen betyder. Det känns som en fingervisning om att saker och ting kommer gå Timrå IKs väg vad gäller överklagan men man är ju fortfarande orolig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
dr-nix: I så fall borde det inte vara någon större fara. Beslutet inhibieras inte, och kommunfullmäktige tar ett nytt beslut på måndag(?) där man förhoppningsvis lärt sig av eventuella misstag.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Det beslutet ger ju förhoppningar om att de kommer dömma till TIKs fördel vad gäller rekonstruktionen men vill inte ropa hej de faktiskt prövat överklagan. Frågan är dock när det sker.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Det där kan ju du få ett plus av mig för... men det får inte bli nån vana. ;)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
TikAlltid: Känns som om detta borde innebära fler gröna inlägg i rad. Låt oss hoppas att Timrå IK kan köra på nu då.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
haha detta är ju totalt jävla underbart! Vilka sköningar! och så många gröna i Tik's ekonomi tråd, haha!

Vilken fin dag vi fått här i Timråboken, vi kan väl fortsätta såhär till säsongsstart? 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Jaja, jag bidrar väl med en tumme upp då
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
jå1: Ja nu passar jag på att skriva mitt 10.000:e inlägg :-).
Hoppas det oxå blir militärgrönt så sidan ser ut som en gräsmatta
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Hahl Bundy: Jefflar vad grönt det var här idag. Trodde nästan att vi hade värvat nån superstar innan jag läste igenom allt:)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
TikAlltid: Mitt fel. Jag tryckte plus på PerHappa inlägg innan jag läste skiten. Så är det med kompisar.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

6st gröna inlägg på rad samma dag, HS levererar!


Edit: 6st olika nick dessutom! 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Man misstänker nästan dubbel-nickare....
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Haha! Din lille spjuver.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Det är så tråkigt förutsägbart att Spud och Bragd-Birger ska vara överens om allt.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

TikAlltid: Jag tror också att rekonstruktören har på fötterna när det gäller Timrås bästa. I övrigt är den här härvan så invecklad och snårig att jag inte förstår ens hälften av alla turer med lån hit, säkerhet dit, osv. Men rekonstruktion känns najs.

Dock: jag tycker ändå inte att klubbens företrädare (Nolander) ska ut och agitera på hemsidan om frågor som rör demokrati och partipolitik. Moteratpolitikern må vara helt dum i huvudet och önska Timrå ner i division 4, men så länge han han agerar utifrån sin politiska uppfattning med de demokratiska medel han har till förfogande är det bara att gilla läget.

Timrå IK har satt sig i sitsen att man är beroende av kommunens stöd för att överleva. Detta faktum innebär inte att kommunen är skyldiga att hjälpa föreningen. Däremot gör man självklart det om man anser att alternativet - Timrås utplånande från hockeykartan - blir en värre konsekvens än en räddningsaktion.

Aber: Olika partier/politiker kan faktiskt tycka olika i denna fråga. Dessa politiker och den makt dom besitter i form av mandat och inflytande är ett resultat av kommuninvånarnas röster i valet 2010. Så, i förlängningen avgörs denna fråga - i a f från kommunens sida - av kommuninvånarna själva. Och det är väl svårt att ha några principiella invändningar mot.

Kommentera

« · 1583962 · »