1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587978 inlägg · 6217 ämnen

Timrå IK:s ekonomi

« · 1577928 · » Till forumet


Sv: Timrå IK:s ekonomi

Moverare:

alltså va fan gör du i vår gästbok nu vomerare? Här har du lyst med din frånvaro under Timrås elitserieera, och när vi hoppat ner ett steg så dyker du upp som en joker i leken.

Varför håller du dig inte på ditt Sundsvall hockyforum och vomerar din blåvita sörja?

Den sista man vill höra ifrån nu är ju du.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
kulltorp: jag försökte med att " stada av" Moverare men det fick man inte, Hubbernorlen gick i taket för en grannkatt!!
Dessutom en som genom tiderna pissar på altaner likt en övergiven katt.(Moverare)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
kulltorp: Här var det grinigt värre
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Carl Lejonkräk: Klackarna i taket jmft med tonen överlag i ert forum.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Jo så är det :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Ja än så länge är det väl lite för snäll ton för en brynäsare:)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

250kg kärlek: Norrporten erbjöd Timrå IK hela kostnaden för att plocka hem Zäta under lockouten, upplägget var att TIK skulle få 3års förskott på Norrportens sponsring till föreningen. 

Nu blev dom utan allt....

Att Handelsbanken kräver garantier på 45 milj kronor av kommunen för att dom skall köpa tillbaka hallen vid ev konkurs för att låna ut 15 miljoner till TIK, bör innebära i klartext att TIK idag har lån hos Handelsbanken på 30 miljoner kronor. Detta kan bli TIKs räddning för blir det konkurs så blir nog Handelsbanken helt utan dom 30 miljoner man redan lånat ut... 

Jag tror det är en förskönad balansräkning och räkneskaper som nu kommit upp till ytan, dom tidigare personerna i ledande befattningar har nog med vilje gömt en del sura citroner i bokföringen. 

Reklamförsäljningen i Timrå IK är ett kapitel för sig som har skötts mycket märkligt, att man som anställd ett par dagar före sin anställning upphör kan sälja flerårs kontrakt till sponsorer och få lön i fler miljonklassen verkar lite märkligt. Känns lite omoraliskt att anställda på marknad ska kunna plocka ut löner och pensioner för flera miljoner sitt sista anställningsår...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
kraft: Det enda jag gick i taket över var att jag tycker det är så sjukt barnsligt av en 50-åring att retas och förminska på det där sättet. Kan han diskutera konstruktivt så har jag ingenting emot att han är här. Men den typen av retorik har jag hittils inte sett prov på från honom.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

hubbenorlen:okej,ska skärpa mig,tycker det är sjukt barnsligt att du säger att jag är 50 när jag är 62 år..va fort tiden går... ;-)

Nu lägger vi detta bakom oss,i min bok är han och förblir en som jag aldrig kan förlika mig med,aldrig, oavsett, någonsin...men det står bara för mig..

Nu får vi knyta nävarna alla rödvita hur en illa allt har blivit,men jag kan lova att blir det KK är det kört för all framtid,vi får inte lag att skrälla och avansera genom serierna ..

Kämpa ALLA för Allsvenskan ska bli verklighet,sen om vi får kvala oss kvar ,är det "GULD" värt,allt annat är ett stort svart hål..

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
RED DEVILS: Det där är ett väldigt intressant inlägg.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Skarin: Jag hävdar fortfarande att ni skulle ha tagit in Zäta under lockouten (Norrporten var tydligen heta finansiärer för detta). Ni spelade riktigt bra hockey och skuggade MoDo i tabellen. Det är väl skitsamma idag, men fan vilken möjlighet till lite hetta i serien som försvann...Lätt dock att sitta med facit i hand, risken var rätt stor.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Skarin:Helt klart rätt ute..

Men så är det i alla föreningar i eliten,när en som ska dra en pallyft ska få ut mellan 40-80,000:- i månaden..(helt sjukt)

Man får ha i bakhuvudet att Timrå och övriga Elitserielag omsätter som en mellanmindre ICA Kvantum butik ca100,000milj,ingen monsterveverksamhet,typ..

Och 15 milj är inga pengar,problemet är att ingen vill kliva in!

Vi håller på hoppet och KK finns inte ....

Då kan vi slå i spiken och resa en sten,men det finns inte.....

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Jag hoppas inte Jonte blir kvar i Timrå kommande säsong. Alltför omständig och tar inte direkt dom där extra skären.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Laken: Jag är som sagt för en fortsättning. Med det hoprafs det här sena lagbygget lär bli behövs några med timråerfarenhet. Han skulle funka typ två säsonger i allsvenskan innan föreningen kan börja bygga rejält.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Bragd-Birger: Ok, vi tycker helt olika i frågan.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Laken:

Glöm inte att det förmodligen är "Jonte" som avgör för Asplöven mot TIK kommande säsong. Om han nu spelar där. Om vi nu inte har gått i KK vid det laget. Det är så det fungerar här i livet. Tyvärr.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

DJ Hemp: Må så vara i så fall.

Allt i livet är inte bara skit och bitterhet, för eller senare vänder det! ;-)

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
RED DEVILS: Är det så jädra illa så förstår man ju att Z inte velat att de lallarna sätter sprätt på pengarna.
Det kan nog ligga oss i fatet isåfall att vi haft ett gäng sopor som ekonomer.
Sorry Nomaden. Jag vet att du satte punkt för den diskussionen
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Laken:

Hoppas verkligen att det vänder innan allt är över. Innan dess är det förvisso mest skit och bitterhet. Önskar att man kunde säga något annat... : /

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
RED DEVILS: Kan inte förstå mig på hyllningskörerna som var om en viss bank när det kom fram att dom var enda bank som förhandlade, det verkade ha varit egen situation som var prio 1 och inte Timrå IK:s.  Kräver dom kommunal borgen på banklånet om ca 45 mkr då det endast är nyutlåning på 15 - 20 mkr kör dom ett spel som gränsar till ut...... Jag har full förståelse till att Timrå kommun är kall och avvaktaande i denna fråga. Att som bank hålla på med kreditprövning i fyra månader måste vara något av världsrekord, första signalerna från Nollan kom i december om utbyte av panten.Sedan att Nollan och Tommy A. orkar hålla på med denna soppa vecka ut  som faktiskt har utmynnat i en betalningsinställelse som Timrå de facto har i dag genom att lönerna är stoppade . Dom förtjänar all heder, andra kan ifrågasättas, typ kreditgivare som försöker pressa fram bättre säkerheter och dom som eventuellt mörkade hela klubbens ekonomiska status till sina efterträdare. Jag får säga som doctor Dengroth . jag är skeptisk.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Nisse: men att Handelsbanken försöker finna en lösning för att rädda de pengar de har lånat ut är väl knappast något som väcker känslor. Om de sedan skall låna ut ytterligare 15-20 millar till en förening med otroliga likviditetsproblem så förstår jag att de försöker få en så bra deal som möjligt.
Nej, jag har svårt att bli förbannad på en bank som försöker rädda hem en stor summa pengar man lånat ut till en förening vars ledande personer varit slarvig och oaktsam i deras uppdrag. Jag kommer alltid att hävda att denna soppa har ingen annan än personer i föreningen ställt till med...och de borde stå till svars för det.

Det är otroligt sorgligt att så fina människor som tagit över föreningen måste börja i ett näst intill omöjligt läge. Jag hoppas och tror att de ror detta i land och kan börja om och bygga nytt. Tiden går tyvärr väldigt fort just nu.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Att Handelsbanken försöker med kommunal borgen på nyutlåningen har jag full förståelse för. Att få kommunal borgen  för gamla fordringar kommer aldrig kommunen att gå med på. Snacka om överklaganden från boende i Timrå kommun. Varför skall en bank få full täckning för gammal kreditgivning från kommunen när skolan måste dra in, åldringsvården inte är värd namnet, vägunderhållet är ett hån mot trafikanter o.s.v.  Att personer som ställt till med detta borde ställas till svars kommer inte att ske om det inte kommer fram att det dom gjort varit brottsligt. Dom är faktiskt beviljade ansvarsfrihet av årsmötet på inrådan av revisorerna. Att tiden går väldigt fort nu skulle jag vilja rubricera till att klockan är 23:55 och gong gongen går 24:00. Om Timrå klarar sig från kk är väl frågan om det finns några spelare kvar i silly season när Timrå eventuellt kommer in i silly season.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Snygg straff av Sarri nu.
Han kanske vi har råd att värva iallafall
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Fy fan vad jag är less på att läsa om detta med ekonomin nu. Vill ha något konkret. Finns det något fastställt datum för när vi går i konkurs eller inte? Det är ju totalt ointressant att läsa om hur "vi gör vårt bästa för att lösa situationen" etc. Gäääsp...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
RED DEVILS: Är det eller har varit personer på Timrås kansli som fått flera miljoner i lön? Låter ju helt orimligt. Stämmer det vill jag veta vem eller vilka det är och vem som skrivit på de löneutbetalningarna. Oanständigt och oansvarigt om det stämmer.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: Låter helt osannolikt.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
skiter man väl i...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: du kan tex kolla vad RN tjänade när han slutade...
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
RED DEVILS: Du som kollat, berätta.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
El Maco: "...lön i fler miljonklassen.."

Ja det där vill man nog ha lite mer preciserat. Låter ju helt barrockt, konstigt att scoopkåta journalister inte rotat reda på det här ännu utan envisas med att servera "nyheten" om att "Timrås ekonomiska kris är akut!!1!1"
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Ääääh va fasen en bonus måste man väl få....?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Helt ärligt börjar det kännas ganska rökt.
Har vi inte grejat ett lån till veckan är nog trädgårds- samt Öl & Whiskeymässor det mest upphetsande vi får uppleva i Eon framöver.
Förbannade skit
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Vi är fetrökta, bara att acceptera och gå vidare. Jag har redan ställt mig in på ett liv utan hockey, när Timrå dör så dör även mitt intresse för sporten. Kommer aldrig kunna följa den mer, smärtan och saknaden blir allt för stor. Tatueringen, i något omarbetad form, får leva kvar som ett minne av en svunnen tid.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
mikenomad: Nä dör Timrå då dör mitt hockeyintresse tills dess vi återuppstår i någon form som fågel Fenix istället för en ful örn
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

Kanske lika bra det. Hockey som sport känns inte överdrivet het ändå. Det är bara slutspelet och kvalserien som är något att ha. Typ en månads intressant hockey. Resten kan man vara utan. På grund av detta urusla seriesystem. Men Timrå Hockey lär väl bestå i någon slags form trots allt. Dessvärre snäppet under ettan då eller...?

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
DJ Hemp: Antagligen. Hockey inte hett? Nähä...men i det här landet är det nog ändå det hetaste vi har i sportväg. Kom inte dragandes med fotbollen nu, nåt mer patetiskt får man leta efter. I det här landet alltså. Är ju inte direkt la liga, PL eller Bundesliga vi bjuds på under några svinkalla vårvinter- och regniga, snöblaskiga höstmånader. För under sommaren, när man faktiskt skulle kunna komma på tanken att släpa sig till en match, ja då har spelarna gudbevars semester(!)....
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
DJ Hemp: Seriesystemet rules. Finns fem-sex publika storlag i fotbollen i Sverige men lägstanivån är betydligt högre i hockeyn. Hockeyallsvenska sparkar stjärt med superettan och hockeyns division ett har lika bra eller bättre publik än fotbollsettan. Så folk verkar gilla hockeyns serier.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi

El Maco: 1.111.000kr sedan så tillkommer pensioner också.

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
RED DEVILS: Pensioner? Han jobbade väl?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Med den hockey Timrå spelat säs. 11-12 och 12-13 så är det nog bättre med ÖL & Wiskey-mässor i EON -arena det ger alltid någåt ? Då får man iallafall %-en.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
bobrov: Vår räddningsprocent....
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
RED DEVILS: Med ITP blir det i och för sig inte flera miljoner - men 100 000 i månaden för en säljare på Timrå IK låter HELT sjukt. Om klubben haft en massa innestående skulder till honom för gamla saker kan jag förstå det (taxeringen bygger på kontant utbetalning) annars blir jag väldigt nyfiken på de anställningsvillkoren. Ingen utanför sporten ska rimligen ha löner på den nivån. Då blir det svårt med ekonomin.
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
RED DEVILS: Taxerad inkomst? Och i den ligger ingen kaptalvinst från husförsäljning eller liknande? 
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Kan ju vara. Eller bonus på % av försäljning som släpat.
Kan vara mycket.
Men var det fler i klubben som hade sån lön då blir man ju mörkrädd

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Finns ju andra namn än RN. BB t ex vad tjänade han? PS?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Bragd-Birger....?
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Japp :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Jag tror det är en tät jäkel.
Rykten gör gällande att han går in som storsponsor nästa säsong.
Tänk dig; Birgers Borg
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Timrå Icon: Jäkel? Ja kanske han........
Kommentera

Sv: Timrå IK:s ekonomi
Greven: Lennarts Hörna....
Kommentera

« · 1577928 · »