Själva kärnan i frågan som jag ser det är väl huruvida spelartruppen har förtroende för Challes sätt att leda laget. Sen kanske truppen inte lyfter av att byta tränare ändå i ES, men man kanske undviker nedflyttning med en tränare som man ändå har förtroende för.
Kollar man till vårat andra elitlag, GIF Sundsvall, så markerade truppen ganska kraftigt nere i Halmstad för några år sedan då man åkte ner och ställde ut skorna och åkte på en fet-torsk. Bara för att ledningen skulle bli tvungna att agera mer eller mindre. På något sätt känns det som att det var något liknande vi såg i går. Nu händer det att man åker på stora förluster mer frekvent i hockey än i fotboll, men det finns olika sätt att förlora på. Som man förlorade i igår är inte ett av dom och ett tecken på att allt inte står rätt till.
Nu möter vi visserligen seriesuveränen Brynäs på trosdag och en 5-1 förlust skulle vara enklare att ta där då vi ofta har svårt mot just dom. Jag nästan kräver seger på torsdag för att vara lugn, vid förlust kan vi nog rikta in oss på en vinter där vi slåss med SSK och Luleå om att undvika KS och då vill jag se en ny huvudtränare redan veckan därpå.
Ser man till senaste tidens resultat och prestationer så är det en 17-åring, en succécenter, en klassback och en andramålvakt som bär laget på sina axlar. Övriga åker runt och hänger med huvudet.
Att sedan tränarmarknaden är lika skral som spelarmarknaden känns som skitsamma. Obekväma(?) Arvedson eller numera iskalla Lundh är iaf två förslag.
Nu kan man ju i och för sig inte förenkla så mycket utifrån den där artikeln i Expressen som att säga att ett tränarbyte aldrig löser något problem. Om man tittar lite mer noggrannt (se länken) så ser man ju att det faktiskt finns en faktor som är klart mer signifikant med positiv verkan jämfört med ett tränarbytes negativa verkan. Och det är tränarens förmåga.
Dvs, har man en tränare som tidigare visat sig leverera bra resultat och sedan panikartat byter bort honom när det börjar gå dåligt får man sällan positiv effekt. Men har man en dålig tränare och byter till en bra, så är chansen att utfallet blir bra mycket större än det första fallet.
Det stora frågetecknet vad det gäller Challe är ju att vi inte har en aning om han är dålig eller bra, då han inte tränat några lag tidigare som ger någon indikation om hans förmåga.
Tre kronors team manager med Timrårötter säger att Timrå IK uppträder som ett lag i kris inte bara en match, trendens är att laget spelar ett helt annat spel än föregående år man spelar som man vore i kvalserien. Tycker han är klockren, laget kan bättre men det måste till harmoni i laget det verkar bara ha blivit sämre sen i fjol fast man pratar att det är ett ny sammanhållning i år
Min syn som jag har sagt förr men fullt lag kan det gå vägen inte till topp men en fajt om slutspelsplatsen kan vara rimlig. Nu varkar Thomas Christer eller om det är Linkan som styr kosan antingen jobbar man i hop eller så har man en sportslig chef, Som jag bedömmer det är materialet ganska bra men det gäller att få ihop det, som det ser ut nu drar laget inte jämt,
Vad som ska göras är jag inte mannen att svara på men nåt bör göras, förstärkning backsidan? center? tror inte det finns så mycket att fiska efter, men en svår sitution är det, Challe och Nygårds och Linkan måste jobba än mer hårdare och ha en dialog en min lilla lösning. kallar mig ofta expert jag såg efter en 6-7 matcher åt vart det bar, och det har besannas. Var faktiskt inbjuden av jobbet att närvara vid Sundsvalls hockeys match mot Leksand för nån vecka sen, vart faktisk impad av Gradin tränaren i Sundsvall han hade t o m utväcklings samtal med spelarna i busen på väg till Malmö det var ju bra att ta till vara på tiden det är väl en 93 mil enkel resa. Impad vsrt man också av Leksand som ser ut som dom hoppar på tåget i till ES. Tänk kanske Timrå är där också..
MB: Ja visst är det så därför har jag hållt på det länge, men kunde inte hålla mig nu.
Men man får ta det för vad det är, ett tomt ryckte. Men dock så fick jag höra det. Om det finns någon här med större inblick så får den gärna dementera, jag tänker inte argumentera emot.
Anonymous: Sådana rykten är ju livsfaliga att nämna...om de inte har en jävligt stark substans. Är Challe ovän med var och varannan och vad ska det i så fall handla om?
Dryparen: Challe ja. Jag hörde ett illasinnat ryckte om att när Lehtonen och Lotvonen båda fick ryggskott efter en träning så skulle det varit som så att de egentligen blivit ovän med tränaren under träningen. Lotvonen bad sedan om ursäkt och kom tillbaka, medan Lehtonen blev långsur.
Är det inte dags att byta tränare nu. Redan i fjol när Challe kom till Timrå så misslyckades han totalt med att motivera spelarna. Även innan skadeproblemen började ifjol vek laget ner sig och tappade 3 måls ledningar flera gånger. Det tog över 30 omgångar ifjol innan Timrå lyckades vinna en match som man inte gjorde första målet i. För det är väl tränarens uppgift att motivera spelarna att göra sitt yttersta i varje byte och inte vika ner sig ? Innan Challe kom till Timrå hörde och läste man hela tiden att det var en så bra stämning i truppen , det var lite av Timrås paroll att truppen var som en stor familj som tog hand om varandra och drog åt samma håll. Det är möjligt att jag inte är lyhörd nog, men jag tror inte jag har hört det sägas en enda gång att vi har en bra stämning i truppen sedan Challe tog över rodret. Jag är helt övertygad om att Calle inte har så mycket heder i kroppen att han skulle göra som PO Larsson gjorde och ställde sin plats till förfogande när han inte längre hade så mycket att tillföra klubben. Jag har väldigt svårt att tro att Challe skulle fälla nån tår om han skulle lyckas spela ner Timrå i allsvenskan. Han skulle kanske grina en skvätt för sin egen karriärs skull men inte för Timrås. Slutsatsen blir att Timrå har inte för vana att kicka tränare och Challe har inte för avsikt att avgå frivilligt och med dagens trend blir det kvalserien med en tränare som skiter helt i Timrå som förening. Tack för mig. Nu känns det lite bättre när jag har fått skrivit av mig lite av mina funderingar. Antar att det finns många som anser att det är rent vansinne som jag har skrivigt men även Sveriges gulligaste supportrar måste få ryta till ibland.
Kollar man till vårat andra elitlag, GIF Sundsvall, så markerade truppen ganska kraftigt nere i Halmstad för några år sedan då man åkte ner och ställde ut skorna och åkte på en fet-torsk. Bara för att ledningen skulle bli tvungna att agera mer eller mindre. På något sätt känns det som att det var något liknande vi såg i går. Nu händer det att man åker på stora förluster mer frekvent i hockey än i fotboll, men det finns olika sätt att förlora på. Som man förlorade i igår är inte ett av dom och ett tecken på att allt inte står rätt till.
Nu möter vi visserligen seriesuveränen Brynäs på trosdag och en 5-1 förlust skulle vara enklare att ta där då vi ofta har svårt mot just dom. Jag nästan kräver seger på torsdag för att vara lugn, vid förlust kan vi nog rikta in oss på en vinter där vi slåss med SSK och Luleå om att undvika KS och då vill jag se en ny huvudtränare redan veckan därpå.
Ser man till senaste tidens resultat och prestationer så är det en 17-åring, en succécenter, en klassback och en andramålvakt som bär laget på sina axlar. Övriga åker runt och hänger med huvudet.
Att sedan tränarmarknaden är lika skral som spelarmarknaden känns som skitsamma. Obekväma(?) Arvedson eller numera iskalla Lundh är iaf två förslag.