Olle: Spelar inte Timrå IK en sjuhelvetes glödande hockey på torsdag så är det tyvärr bara två saker som återstår! Sparka Challe och Nygårds alternativt värva oss ur krisen. Har man inte förmågan att få med sig sina adepter och man talar inför döva öron så får man vika sig för massorna och gå. Jag säger inte att det är den bästa lösningen rakt över. Och helst av allt vill jag inte se några huvuden rulla alls i nuläget. Men desto längre man väntar med att täta luckorna i i vårt för stunden sårbara hangar och tillåter vattnet välla in desto prekärare blir situationen. Och vill man ge en eventuell efterträdare en sportslig chans att vända skutan rätt och en sportslig chans att sätta sin prägel på det hela så kan man inte vänta många matcher till.
0p denna vecka och motorsågen måste fram!
Jag tankar upp bränsledunkarna tills vidare i avvaktan på vad som händer och sker!
Godnatt!
Tellus: Jag vet faktiskt inte om jag skall vara helt ärlig. Jag har så inställd på Challe Nygårds att jag inte funderat i dessa banor förrän de senaste dagarna. Jag tror inte de hjälper med Leif Boork, Pär Mårts eller Pär Bäckman.
Anders Eldebrink? Kvar i Schweiz?
Lars "Molla" Molin? Kvar i Norge?
Perra Johnson? Sitter visserligen på kontrakt med FBK.
Johan Schillgard? Tränare Vita Hästen. Med ett förflutet i Skellefteå AIK.
Rolle Stoltz? Ja hockeytränaren Rolle Stoltz alltså.
Jeff Hällegaard?
Igor Matushkin? Tränare Piteå HC!
Ja det där var bara ett axplock utav namn!
Kollar man till vårat andra elitlag, GIF Sundsvall, så markerade truppen ganska kraftigt nere i Halmstad för några år sedan då man åkte ner och ställde ut skorna och åkte på en fet-torsk. Bara för att ledningen skulle bli tvungna att agera mer eller mindre. På något sätt känns det som att det var något liknande vi såg i går. Nu händer det att man åker på stora förluster mer frekvent i hockey än i fotboll, men det finns olika sätt att förlora på. Som man förlorade i igår är inte ett av dom och ett tecken på att allt inte står rätt till.
Nu möter vi visserligen seriesuveränen Brynäs på trosdag och en 5-1 förlust skulle vara enklare att ta där då vi ofta har svårt mot just dom. Jag nästan kräver seger på torsdag för att vara lugn, vid förlust kan vi nog rikta in oss på en vinter där vi slåss med SSK och Luleå om att undvika KS och då vill jag se en ny huvudtränare redan veckan därpå.
Ser man till senaste tidens resultat och prestationer så är det en 17-åring, en succécenter, en klassback och en andramålvakt som bär laget på sina axlar. Övriga åker runt och hänger med huvudet.
Att sedan tränarmarknaden är lika skral som spelarmarknaden känns som skitsamma. Obekväma(?) Arvedson eller numera iskalla Lundh är iaf två förslag.