1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

587458 inlägg · 6217 ämnen

Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?

« · 995291 · » Till forumet


Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Begrim: switchen gör mig orolig också. Å andra sidan är det många switchar som står på låg effekt i hela serien just nu.

Ärligt talat tror jag vi får svårt att överleva kvarten oavsett vem i topp fyra vi ställs mot. Vi har för många bra borta helt enkelt.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
El Maco: Jag tycker det är jättejättejättedumt att ni inte diskuterar melodifestivalen och dess deltagare på typ SVT's hemsida.

Men en moderator gör väl aldrig fel.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
73Sjöbba: inte börjar bli ,det är störtlöjligt ,vad är det med folk?
dessutom så haussade Nyström (om hans åsikter är relevanta) Challe innan matchen för sitt härliga självförtroende som enligt honom stärkte Timrå
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Han förlöjligade ingen iaf som han har gjort tidigare.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Man säger att det inte bara går att slå på en switch när slutspelet börjar.
Spelsystemet skall sitta redan innan och intensiteten skall finnas där också.
Med det perspektivet känns det inte bra. Man får hoppas att Hynning, Pyöräla och Pärssinen kan leverera från start och att de håller sig ifrån skador, då kanske vi är på rätt köl igen.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
El Maco: Jag är lite av en Challeallergiker men jag tycker samtidigt att han har skött sina intervjuer bättre allt längre säsongen har gått.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Det tror jag fler kanske skulle göra om du dämpade lite på upprepningarna.

Och skulle jag inte ha hållit med dig till viss del så hade jag ändå accepterat din åsikt.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
73Sjöbba: Jag tycker man rakryggatt och enkelt borde kunna svara på journalisternas frågor. Utan att försöka göra sig rolig, ironisera o.s.v.

Vad är det som är så svårt med detta?
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Timrå har släppt in näst minst mål i elitserien! Det tycker jag är jäääävligt bra! sen att de inte har gjort så många målheller beroende en hel del på skadorna men de har i alla fall inte släppt in närmare hundrafemtio mål! de tycker jag är skitbra! Får vara kvällens ljuspunkt!
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
73Sjöbba: Glöm inte att han är Stockholmare och travkrönikör också. Den jäveln.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Vad var det som var så hemskt då? Att han berömde Timrås insats med tanke på att vi ställde upp med 6-7 mopedister och så många på skadelistan. Han gnällde iaf inte på domaren eller någon dum Moraspelare.

Detta börjar bli fjantigt.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
El Maco: Det var mer beteendet. Ingen idé att diskutera saken om du inte sett det.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
El Maco: Åh fan. Så han har kladdat på Kattis också. Det hade faktiskt gått mig obemärkt förbi. Vilken fuling han är Strömstedt. Kan ju berätta en rolig incident som utspelade sig i Hudiksvall för en räcka utav år sedan. Strömstedt var på nåt rökigt discotek och for och pillade på kvinnorna i salongen. Timmarna flöt på och Strömstedt blev mer och mer berusad och hånglade upp någon ung lokalförmåga i en utav lokalens soffor och musiken strömmade ur högtalarna och de dansades livligt. Då plötsligt får DJ syn Niklas och kommer att tänka på Efva och rotar fram balladen "Två Av Oss" med X-Models.

Behöver jag tillägga att Niklas pep iväg omgående med en skammens rodnad på sin kind utan ett ord.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Niklas Strömstedt håller på AIK och de spelade vi ur elitserien det året det var kris PÅ RIKTIGT. Solklar koppling. Fler frågor?
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Jag gav upp den tanken efter SAIK matchen och då man såg hur laget uppträdde mot DIF, efter ett likadant uppträdande idag så syns det väl ganska tydligt att man inte kommer anstränga sig för att nå den. Skulle man snubbla sig dit ändå så gör det väl inget. Jag räknar med max tre poäng de sista tre matcherna.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Han höll iaf känslorna inom sig utan att bete sog som en barnunge, han verkar ha snappat upp lite av mediaträningen.

El Maco: Den dan han har haft en trekant med sig själv blir jag imponerad.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Nej, efter slutsignalen var min makt över fjärrkontrollen över. Men jag förstår att han sa något jättejättejättedumt. Vad?
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
El Maco: Är inte du moderator, då kanske man verkligen borde hålla sig till ämnet Timrå IK...?
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
El Maco: Såg du intervjun med Challe efter matchen? Vad tycker du i så fall om hans uppträdande i den?
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Vad tycker du om Schlagersexet då? Var det frejdigare förra säsongen?
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Uno Gordon: Hänger du inte med? Han har bonkat på Kattis Ahlström också. Tveksam till att han hann med båda Evorna men vad vet jag.

Johan Davidsson har väl haft ihop det med hon vad hon nu heter som spelar fiol och är med i lets dance för att gå över till fredagsunderhållningen.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
glenninski: Ok, jag kan hålla med om att jag har en tendens att upprepa mig...
Skönt det att du också kan se "en viss poäng" i det jag skriver.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
El Maco: Få se nu. Agneta Sjödin, Efva Attling.....men sen då? Inte hade han väl trekant med Efva & Eva?
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Uno Gordon: Det är fantastiskt irriterande att det inte går att undvika melodifestivalen. Sex veckor i rad.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Jag kollade på Melodifestivalen. Och Charlotte Perelli motsvarade de högt ställda förväntningarna och hade en kanonlåt. Sedan var även Calaisa väldigt duktiga. Grymt läckra tjejer och vilka röstresurser! Imponerande.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Frella: Med andra ord hade både du och laget gett upp en topp 4-placering redan före Mora matchen?
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Du har utan tvekan vunnit en jordskredsseger i tävlingen Årets RocknRolf2. Motiveringen lyder:

"För att på ett exemplariskt sätt bygga sina inlägg på ett fåtal meningar såsom "Vi har förvandlats till Tråkiga Timrå" och "Är det ingen som ser det jag ser?" och sedan återupprepa detta gång på gång så att till och med originalet bleknat har årets vinnare förtjänat detta pris. Och vinnaren är..."... RITSCH... LAKEN *folkets jubel*.

Något enformigt må jag säga. Och då tycker jag ändå att du i har en viss poäng i dina två mantran... men jag hörde dig första gången och förstod vad du menade redan då.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Matchen. Jag gillar nämligen att kolla på Timrå även i år. Synd att det är så trist för dig att du måste tala om det här med tjugo likadana inlägg efter varje förlust.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Uno Gordon: Ur Niklas Strömsteds presentation på Hockeysnack:

[X] Jag har legat med minst tre kändistjejer
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
El Maco: Såg du matchen eller Melodifestivalen...?
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
El Maco: Och då är jag väldigt snäll i mitt omdöme.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
El Maco: Jag hade varit mer förbannad om laget gått ur och kört stenhårt och man åkt på någon skada inför slutspelet. Vi spelar just nu träningsmatcher utan kroppskontakt mer eller mindre. Gott så, ingen kommer tro på Timrå i slutspelet iaf.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
El Maco: Men helt seriöst. Jag gillar Niklas Strömstedt faktiskt. Men ikväll var inte karln bra alltså.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Frella: Vem är förvånad över att vi förlorade ikväll med de här förutsättningarna? Vem? Ändå ska ett par-tre stycken predika domedagens ankomst. Mmmmm...

Då är det mer synd om Niklas Strömstedt som kom sist ikväll.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Om det vore så enkelt med en sådan ekvation, eller vad man ska säga, så skulle alltså folket springa benen av sig efter en förlust bara för att laget spelar rolig hockey.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Passar de supportrar man har då med andra ord...
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Citerar mig själv från tidigare i denna tråd:

"Istället när man pratar med folk i sin omgivning (supportrar, kompisar, kollegor) så säger flera att det är inte lika roligt att gå på Timrå denna säsong som tidigare. Då menar jag att detta bör man ta på allvar och undersöka varför!?"

Ikväll lär ju inte heller den stora massan tänkt att nästa hemmamatch måste jag gå på... Ser ni inte sambanden?

Rolig hockey=nöjdare spelare=mer publik.

Men vi har mer och mer denna säsong förvandlats till Tråkiga Timrå. Sorgligt men sant!
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
73Sjöbba: Håller med dig. Det är konstigt hur vi själva vänder kappan efter vinden efter en förlust. Timrå var inte bra idag heller men jag tror faktiskt att det är en fråga om mental trötthet. Något som inte Mora lider av just nu.

Såg det inte likadant ut ifjol när Clöbben gick förbi oss upp på 4:e plats utan "Challes jävla skitsystem"

Sen kan den där expertbloggaren och Co tycka vad dom vill om Challes intervju, samma bloggare som för nån månad sen skrev i sin blogg att det är bra med tränare som visar att de är dåliga förlorare eller nåt sånt.

Det är sånt förbannat tyckande och analyserande av allt. Här sitter det folk i en studio som redan VET att Timrå har mycket skador och säger att de kommer inte att orka med så många juniorer för att efter matchen säga att Timrå måste sluta skylla på sina skador....
De där experterna ger jag inte mycket för.... Blomsten är däremot en expert som man kan lyssna på

By the way - Timrå är klart för slutspel
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Jag skämtar aldrig, precis som Challe.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
73Sjöbba: Jag ser det jag ser och orkar tänka kritiskt.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Jämmer och elände! Allt är så hemskt.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: Ändå kommer vi gå till semi minst innan det är färdigt. Om nu inte Backe och Hahl bryter bägge benen på väg hem ikväll.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Frella: Snälla jämför inte Challe med Mourinho... Men du skämtar va!?
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Alla: Hur dum är ni som tror att Challe är nöjd med dagens insats? Klart att det är ett spel för gallerian. MEN klart är det att Mora var hungrigare ikväll och hade mer att spela om. Har positiva vibbar om ett skapligt slutspel och en helt annan matchbild än i afton.
För övrigt så var det här en av dom bättre intervjuerna med Challe som inte gnällde som Harald Hålögd.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
lincoln: "Först bör man, inklusive Challe, konstatera att detta kan vara den sämsta match och den sämsta inställning ett lag visat sedan Elitserien instiftades. Det var fan i mig synd om Luleå och Brynäs."

Jag tycker inte det var speciellt mycket sämre än när Timrå släppte 4-1 ledningar mot Mora och Luleå borta. Eller hemma mot Skellefteå i början på serien när man låg under och lyckades skjuta en puck på mål under en hel period...

Något är sjukt i årets upplaga av Timrå IK, riktigt sjukt!
Det har jag sett sedan länge, mycket länge!
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: På något sätt påminner det om Mourinho, för just nu handlar allt om Challe här inne. Kan han fortsätta att flytta fokus från spelarna så är det bara bra i detta läge.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Laken: hahahaha......besök stormen !!!!
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Blizzard: Jag gillar det. Han lyfter fram det som är bra, bygger vidare på det och glömmer det dåliga. Det gillar jag. Men det är klart, jag försöker se ljuspunkter.
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
Springsteen: Nej företräder man Timrå IK ska man f-n i mig agera professionellt i alla mediasituationer också! Jag skäms som supporter!

En sak förmedlar Challe Berglund ikväll - "Jag har inte kontroll på situationen". Är det bra?
Kommentera

Sv: Vad är fel i årets upplaga av Timrå IK?
lincoln: Det gör mig mest arg!! att Challe J-Ä-M-T är nöjd efter förlust, Han kan säga "ja vi spela ju bra sista 5min" JAHA och ??? 5min av 60.... ibland fattar han nog inte allvaret...han....ja...jag vet inte hur jag ska säga men berömmer laget alldeles för ofta i en platt match!!
Kommentera

« · 995291 · »