1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

591729 inlägg · 6217 ämnen

Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03

« · 2284983 · » Till forumet

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-02-03
mikenomad: Ja den är extremt märklig, har man lovat Åberg den positionen i kontraktsförhandlingen, det är ju exakt inget som blivit bättre sedan det skiftet. Sätt dessa två herrar i varsin pp-uppställning istället då
Låst ämne

JanneH: bara att inse, vi har dom tre sämsta tränarna i SHL. Vet inte om jag ska kalla Molinder för tränare, nån form av utfyllnad? Nubben sitter nöjd och hoppas på det bästa.
Låst ämne

JanneH: Nä och som Olle påtalat; När man väl hittat ett pp-vapen av rang även på SHL-nivå så överger man det och flyttar ner själva vapnet (Rattie) i hierarkin. Mkt märklig coachning
Låst ämne

fantasilos: ja som tur var så förlorade både Malmö och DIF också igår. Känns som att kampen om att undvika att bli lag 13-14 handlar om att vara minst sämst bland de dåliga. Man blir ju smått orolig när Ante står och pratar om att special teams inte sitter (har han fått ordning på försvaret nu?). Det som inte sitter mer än halvvägs in på säsongen lär kanske inte förbättras så där värst mkt senare heller utan ska vi klara detta så är det nog bara blåställ på som gäller... GRISA OCH KRIGA!!!
Låst ämne

297: Håller inte alls med dig om lööke. Men spelar man med en ludin som inte gör många rätt nu för tiden så blir han i säg ganska osynlig också. Tycker dock jag ser han mer o mer nu när han spelar med lodin. Men för mig platsar inte Lundin i nuläget i shl.

Lodin måste skärpa sig med sina jävelskap som gör dommarna trött och tar ut han för minsta dragning. Han borde veta vid det här laget att dommarna har koll på han.

Tycker man borde göra om i kedjorna och det här har jag sagt ett bra tag och fattar ärligt inte varför man tuggar på i samma fyrkantiga tankesätt.

1a. rattie hanlz Åberg. laleggia och strömberg.
Denna kedja blir oerhört toppad och 4 offensiva vapen samtidigt som det är tryggt hemåt. anledningen jag vill se Åberg och rattie ihop är att bägge har förmågan o skapa och skulle då dom få nån match o spela ihop sig tror jag dom skulle prestera bra.

2. Lodin.Blomman. Hartman Svensson, Westerlund
Återigen ett ganska offensivt vapen, men framförallt jävligt skridskostarka och jobbig o möta.
3a. alvarez. Andersson lööke. Erixon,zajac

Tycker alvares har steppat upp men platsar enligt mig inte högre upp utan få bidra med lööke o vara jobbig i zon, få till tekning och trötta ut motståndarna

4a. Walle. Lundin. Liljegren bohm. Carlsson
fw som spelar på samma nivå alla matcher, jobbig o möta och lyfter kämpar andan i hela laget vissa byten. Kan chockera och göra poängen men ska transportera puck in i anfallszon. Få till tekning.
Låst ämne

hockeyärnice: För att inte tala om ytterligare ett långt speluppehåll. Nu finns det återigen en match i benen och förhoppningsvis kan det se lite bättre ut på lördag. Skulle dessa tre matcher (Örebro, Rögle, Rögle) flyttas så är det helt plötsligt då inte match förrän 17/2, om de nu inte lägger om och tidigare lägger andra inplanerade matcher. Det funkar ju inte att hålla på så här med sönderryckt schema, det blir inte rättvist för något lag och de lag som tävlar kring strecken kommer lida mest.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Verkligen domedagsstämning här inne. Visst, vi spelade dåligt från andra och framåt och jag är besviken men nu ser vi framåt och hoppas på bättre insats mot Örebro. Än har vi bra chans att gå om Malmö.
Låst ämne

ionloo: undrar om baktankar fanns när Ante K anställdes på 5 år?
Låst ämne

kulltorp: Sen är det ju tråkigt att den typ av kritik ska behöva komma från en spelare. Att inte ledare kan sätta ner foten och ta tag i situationen eller åtminstone stå för den här typen av kommunikation.
Låst ämne

ionloo: Jonte i båset vore en dröm! Jävlar vilka anekdoter grabbarna kan få höra och en jävla bra pådrivare!

En övrig fundering. Hur många matcher har vi vunnit när Bohm har varit i backuppsättningen?
Låst ämne

Någon av er kanske har tagit upp detta tidigare men helgens matcher kan bli uppskjutna för att hemmalagen ska kunna fylla arenan nästa vecka. Man kan ju förstå deras situation men hur fan ska man lösa Timrå situation och andra lag som är på roadtrip? Ska dom lagen få betala 3-4 hotellnätter och hyra busschauffören några extra dagar, vad kostar inte det!? Näe låt matchjävlarna spelas då vi ligger efter massa matcher och kommer avsluta säsongen i Juli i bästa fall...
Låst ämne

ionloo: Jonte har ju föreläst och är en inspiratör. Jag vet inte hur han fungerar som ledare dock, av någon anledning känner jag mig tveksam. Min bild av Jonte är att han är känslosam och kontroversiell, motsatsen till trygg och stabil. Vet inte om han är optimal i en grupp som behöver jobba för att komma ihop och dra åt samma håll
Låst ämne

mikenomad: Undrar om chansen på Lander till nästa säsong ökar eller minskar om farsan hans får sparken. Någon nämnde att Jonte Hedström skulle kunna ta plats i båset, den idén gillar jag, han verkar engagerad och var en pådrivare som spelare. Det är åtminstone inte något som kan göra det sämre men det är väl heller inget garanterat recept för succé, men varför inte bara testa. I dagens läge känns ju all förändring som bra förändring.
Låst ämne

DenRöda: Ja och naivt runtomkring att låta de som är ansvariga för det lalla på. Nä Bjästa-Freddan och hockeystjärnefarsan måste bort
Låst ämne

mikenomad: Naiv anfallshockey! Precis som förra året i HA.
Låst ämne

Det är så sjukt naivt att inte se vad som försiggår i Timrå IK..
Låst ämne

kulltorp: I andra sammanhang, i andra föreningar är den naturliga slutsatsen att det är en ansvarsfråga för ledarskapet och att det fallerar. Men nu pratar vi Timrå IK här. Ingen skugga falla över Freddant....

För mig är det självklart. Jag kan t.o.m gå så långt att jag menar att de segrar vi tar bara bekräftar Freddants problem. De blir ytterligare bekräftelse på uselt ledarskap när det visar sig att laget faktiskt k a n spela hockey men tydligen bara när individen känner för det och det lyckas falla sig så väl att tillräckligt många vill just den matchen
Låst ämne

kulltorp: en ledarfråga, naturligt bra ledare får med sig gruppen och glädjen att jobba för laget och för varandra.
Låst ämne

kulltorp: Och Didrik tar väl upp det stora problemet som Timrå har generellt, i dagens ST. Disciplinen. Individens ansvar.
Tycker inte att vi ska måsta ha disciplinära problem i dagens Timrå IK.
Låst ämne

Nisse på Mon or: Tråkigt med en till torsk. Just att Växjö inte är på topp, och att vi inte tar chansen då känns lite beiget.
Låst ämne

Va fan hänn i Väksjö ikväll??
Ja ä fan bedsviken satan!!
Sitt hä i hemmabaren å Nattsuddar mä Vhsen ikväll å gravdrick lit!! Dä ä ju freda å helg!!
Tacksam satan att Malmoe tvålades dit satan ikväll å glappe ä kvar!!!
Nu jävlas skärp ni till er rabbuslingar i Berhn Arena i Örebro på lördag!!
3 points vill ja se då!!
Vi ge fan Aldrig upp sa hann somm Gav upp!!
Låst ämne

7043: Ganska självklart, men tror du att en timeout hade vänt på matchbilden i just detta fallet? Det var det jag ifrågasatte, allt hojtande att man inte tog en timeout.
Låst ämne

pingvin: Ja han är riktigt bra hockeyspelare,men han måste försöka lugna ner sig,problemet med han är ju att han kommer så fel i positionerna så hela femman blir ju osynkat man tappar is å gubbar..
Låst ämne

Långben: gillar ändå laleggia
Låst ämne

297: Lodin har kapacitet att bli en habil SHL-spelare. Gott så men mer blir det inte, det har han inte psyke för. Och det kommer som du skriver inte ske i Timrå, här blir han ihågkommen som youtubespelaren med potential
Låst ämne

NDR: Man tar väl inte en timeout INNAN det ser dåligt ut? Eller EFTER det sett dåligt ut? Man tar väl en timeout när det ser ut som att spelarna verkligen behöver andrum och eventuellt förhindra motståndarnas momentum, vilket Växjö hade gott om.
Låst ämne

Långben: det är lite för många i Timrå som gör det lite för enkelt för sig, lite för ofta. Lundin mot Gynge på 2-1 är ju pinsamt. Istället för att gå in med kroppen eller låsa spelaren så står han likt en sopare i curling och försöker vinna nån tafatt klubbkamp. Samma tafatta ingripande från flera spelare gör att vi får dom där 10 minuterna i andra, konstant i egen zon. Så klart kommer boxplay som ett brev på posten efter det. Vad gör en sån som Lööke i en sån här match? Han går från stabila insatser där han krigar för varje puck till idag då han knappt vill delta.

Albin Carlson är ju en gåta. Från att spela 100% stabilt i allsvenskan, vinna +/- i hela ligan och spela som lugnet själv så beter han sig som en panikslagen hare i vartenda byte i SHL. Är det hans storlek som spökar? Väger han för lätt?
Låst ämne

Sputnik: ja är vi avsågade efter roadtrippen blir det nog ingen publiksuccé när det väl är dags för hemmamatcherna
Låst ämne

NDR: JAG personligen tycker att vi tappade mycket kraft av att bli pressade i dom dära 8 minutrarna. Vilket är varför jag "snöar" mig in på de så mycket.
Låst ämne

Dubbeld: Herregud, du snöar in på att inte ta en timeout och du tycker att det är där matchen förloras eller?
Låst ämne

Apropå vårat PP

Jag måste ha missat något, för jag förstår verkligen inte varför vi inte har någon framför kassen för att ta en pass eller eventuell retur?
Låst ämne

Sputnik: Precis, Nubbens ik, klubben som fullständigt skiter i sina supportrar.
Låst ämne

7043: Ja eller innan eller efter, ibland är det lätt att vara efterklok. Min tanke var mest runt alla skriverier runt just detta, det var inte problemet. Timeout = överskattat.
Låst ämne

mikenomad: Nubben IK.
Nej men skämt åsido, inga ursäkter nu. Om föreningen förväntar sig folk på läktarn när restriktionerna släpper. Ja då behöver man nog visa handligskraft. Lär nog inte vara många som kommer om vi är avsågade framöver..
Låst ämne

Andersson: Sen om man har spelat hockey så bör ju alla se Laleggia är ju helt ute å cyklar tillsammans med Albin Lundin.Som jag ser de så är de alldeles för mycke strul för vissa spelare som inte klarar av å veta riktigt va man ska va på isen.
Låst ämne

Såg matchen i efterhand.

Kort och gott; hockey är en jävla rövsport. Timrå är ett jävla skitlag och Freddan är helt jävla oduglig. Fel jävla vitfärg har Timrå på bortatröjorna också. Fel isotejp använder dom också. Och dom där jävla pisslagen ovanför fuskar och har spelare som kan göra tre mål när Timrå knappt har tre spelare som KAN göra mål.

Helvetes jävla röv.

#affekt
Låst ämne

NDR: Nej det kanske inte hade löst det, men nu tog man ju inte ens chansen att ta reda på det. Tycker det var ett klockrent läge att ta en timeout. Laget hade behövt fått en paus där.
Låst ämne

mikenomad: Kompisklubben IK.
Låst ämne

NDR: Ja du har rätt. Coacha är överskattat. Va
Låst ämne

NDR: " en timeout något man tar när det ser helt sjukt ut" Så.. Till exempel när vi blir totalt överkörda oavbrutet i hela första halvan av andra perioden så vi blir helt trötta i bena och sinne som leder till slarv och misstag med puck? Kan hålla med om att ta timeout när de börjar se knapert ut när man nu har ledningen.. Men man ska inte behöva slösa en timeout i slutet av en match bara för att säga "Okej, JJ du kommer ut så fort du ser pucken glida in en centimeter i deras zon? Okej bra, jamen dåså grabbar nu kör vi!"
Låst ämne

7043: Förstår vad du menar, frågan var om en timeout hade löst problemet? Det var ju just det alla klagade på att Freddan/Ante inte tog, jag tycker det är överskattat.
Låst ämne

Nisse1: Sitter Nubben tomhänt och bölar om en tom marknad 16/2 är det inget snack. Då ska han entledigas.
Ja jag vet, det kommer inte ske. Av den enkla anledningen att i Timrå IK är det sportchefen, så länge han heter Kent "Nubben" Norberg, som har sista ordet gällande s a m t l i g a anställningar. Inkl. sin egen
Låst ämne

Hassan: ja sorry time out men du fattar 😄 allt i den situationen var obegripligt.
Låst ämne

9037: Icingtecknet? Varför gjorde han det?
Låst ämne

9037: sen tar han iallafall timeout , direkt efter 2-4 ... Avd . Nu grabbar vänder vi de här va , kämpa va
Låst ämne

7043: Det finns bara en som kan och bör agera i det här läget, det är Nubben. Gör han inte det så kan han dra åt helvete!
Låst ämne

Fredde tog egen time out vid icing medan alla andra fortsatte spela och mål i arsle. Och Fredde stod fortfarande och gjorde time out tecknet efter det 😍
Låst ämne

Zäta75: Du var visst inne på samma linje, haha! Inte första gången man läser kommentarerna efteråt och man känner sig som en copycat.
Låst ämne

NDR: Ja precis, då borde du tycka att en timeout var behövlig där under dom 10 minuter som Växjö bodde i vår zon. Vi såg ut som skadeskjutna kalvar.
Låst ämne

thorwald: Lodin och Hartmann i andra. Har fungerat bra ihop tidigare.

Skjut inte upp fler matcher nu tack!
Låst ämne

« · 2284983 · »