BlackBay: sista 2min visade Åberg en jävla vinnarskalle, men det var ju för att vi låg under med 2 mål. Att han inte visar det redan vid första bytet fattar jag inte? Man får känslan av att halva laget inte ens vill vara med. Är det pga att de äldre spelarna med barn osv känner att 6 matcher och 1 veckas turné är för mycket? Separationsångest från familjerna?
Nisse1: Inte för hemvävt igen. Och Robban o Hallin, tänker du att de helt plötsligt ska kliva in och bli huvudtränare i SHL? Bara för att de var omtyckta spelarprofiler för ett par decennier sedan?
Nisse1: Nej in med Ulf Dahlen Peter Andersson Bert Robertsson nån av dessa som huvudtränare tränare som brinner och kan öppna käften om det behövs. Finns inte på kartan att vi överlever ett kval med tre totalt handlingsförlamad tränare. Agera inte Nubben på spelarmarkmaden och tränare sidan så Avgå kom inte svammlande med marknaden är död för 174 gången spyr på det den feghet som råder i klubben (alla kompisar ska med )
Sputnik:In med Hallin, Robban karlsson och Hedström i båset och ut med avskrapet som står där nu. Hoppas att Nubben redan nu planerar för sin egen reträtt. Nollan tillbaks som klubbchef. Då kan det finnas hopp igen.
Sputnik: Åberg har tyvärr samma nonchalanta kroppsspråk som Olofsson. Skillnaden är att Åberg har en betydligt högre nivå så då är folk ok med det. Skulle en sån skicklig spelare däremot visa lite "jävlar anamma" - kroppspråk.... Lite "vinnaratttityd" likt Jonte Dahlen skulle säkert hela laget vakna till när det behövs.
ionloo: ja ibland undrar man ju hur FreAntNub tänker. Så jävla blinda och dumma kan de väl inte vara att de inte ser att PP blivit sämre med Åberg istället för Rattie på den positionen i PP? Förutom Ante så var ju FreNub med och spelade ut oss i SHL när de envisades med att matcha en iskall Svedberg i målet. Nu ska de spela ut oss genom att kväva PP med en ljummen Åberg till förmån för en stekhet Rattie?
Och faan vad mkt lättare det är att skriva långa haranger med text när man är missnöjd. Förra säsongen skrev man ju mer korta tillrop som "hurra, yay, fantastiskt" etc.
jå1: Ibland är det rätt oklart vad vi har lagledningen till. Spelarna bestämmer positioner. Spelarna har allt ansvar för att komma till match med rätt inställning. När man väl byggt ett lag så är det det som gäller hela säsongen. Lagledningen lyckas aldrig sätta ett spelsystem.
Vi borde kunna spara massor av pengar genom att skippa försäsong och endast ha Nubben anställd under februari -> juni.
jå1: Har sett den infon men inte de påtalade intervjuerna. Hur som helst så fungerar det uppenbarligen inte, är det då spelarna själva som ska inse det och göra en förändring eller är det coacherna. Min åsikt är att det är de senare.
mikenomad: Ja den är extremt märklig, har man lovat Åberg den positionen i kontraktsförhandlingen, det är ju exakt inget som blivit bättre sedan det skiftet. Sätt dessa två herrar i varsin pp-uppställning istället då
JanneH: bara att inse, vi har dom tre sämsta tränarna i SHL. Vet inte om jag ska kalla Molinder för tränare, nån form av utfyllnad? Nubben sitter nöjd och hoppas på det bästa.
JanneH: Nä och som Olle påtalat; När man väl hittat ett pp-vapen av rang även på SHL-nivå så överger man det och flyttar ner själva vapnet (Rattie) i hierarkin. Mkt märklig coachning
fantasilos: ja som tur var så förlorade både Malmö och DIF också igår. Känns som att kampen om att undvika att bli lag 13-14 handlar om att vara minst sämst bland de dåliga. Man blir ju smått orolig när Ante står och pratar om att special teams inte sitter (har han fått ordning på försvaret nu?). Det som inte sitter mer än halvvägs in på säsongen lär kanske inte förbättras så där värst mkt senare heller utan ska vi klara detta så är det nog bara blåställ på som gäller... GRISA OCH KRIGA!!!
297: Håller inte alls med dig om lööke. Men spelar man med en ludin som inte gör många rätt nu för tiden så blir han i säg ganska osynlig också. Tycker dock jag ser han mer o mer nu när han spelar med lodin. Men för mig platsar inte Lundin i nuläget i shl.
Lodin måste skärpa sig med sina jävelskap som gör dommarna trött och tar ut han för minsta dragning. Han borde veta vid det här laget att dommarna har koll på han.
Tycker man borde göra om i kedjorna och det här har jag sagt ett bra tag och fattar ärligt inte varför man tuggar på i samma fyrkantiga tankesätt.
1a. rattie hanlz Åberg. laleggia och strömberg. Denna kedja blir oerhört toppad och 4 offensiva vapen samtidigt som det är tryggt hemåt. anledningen jag vill se Åberg och rattie ihop är att bägge har förmågan o skapa och skulle då dom få nån match o spela ihop sig tror jag dom skulle prestera bra.
2. Lodin.Blomman. Hartman Svensson, Westerlund Återigen ett ganska offensivt vapen, men framförallt jävligt skridskostarka och jobbig o möta. 3a. alvarez. Andersson lööke. Erixon,zajac
Tycker alvares har steppat upp men platsar enligt mig inte högre upp utan få bidra med lööke o vara jobbig i zon, få till tekning och trötta ut motståndarna
4a. Walle. Lundin. Liljegren bohm. Carlsson fw som spelar på samma nivå alla matcher, jobbig o möta och lyfter kämpar andan i hela laget vissa byten. Kan chockera och göra poängen men ska transportera puck in i anfallszon. Få till tekning.
hockeyärnice: För att inte tala om ytterligare ett långt speluppehåll. Nu finns det återigen en match i benen och förhoppningsvis kan det se lite bättre ut på lördag. Skulle dessa tre matcher (Örebro, Rögle, Rögle) flyttas så är det helt plötsligt då inte match förrän 17/2, om de nu inte lägger om och tidigare lägger andra inplanerade matcher. Det funkar ju inte att hålla på så här med sönderryckt schema, det blir inte rättvist för något lag och de lag som tävlar kring strecken kommer lida mest.
Nisse på Mon or: Verkligen domedagsstämning här inne. Visst, vi spelade dåligt från andra och framåt och jag är besviken men nu ser vi framåt och hoppas på bättre insats mot Örebro. Än har vi bra chans att gå om Malmö.
kulltorp: Sen är det ju tråkigt att den typ av kritik ska behöva komma från en spelare. Att inte ledare kan sätta ner foten och ta tag i situationen eller åtminstone stå för den här typen av kommunikation.
Någon av er kanske har tagit upp detta tidigare men helgens matcher kan bli uppskjutna för att hemmalagen ska kunna fylla arenan nästa vecka. Man kan ju förstå deras situation men hur fan ska man lösa Timrå situation och andra lag som är på roadtrip? Ska dom lagen få betala 3-4 hotellnätter och hyra busschauffören några extra dagar, vad kostar inte det!? Näe låt matchjävlarna spelas då vi ligger efter massa matcher och kommer avsluta säsongen i Juli i bästa fall...
ionloo: Jonte har ju föreläst och är en inspiratör. Jag vet inte hur han fungerar som ledare dock, av någon anledning känner jag mig tveksam. Min bild av Jonte är att han är känslosam och kontroversiell, motsatsen till trygg och stabil. Vet inte om han är optimal i en grupp som behöver jobba för att komma ihop och dra åt samma håll
mikenomad: Undrar om chansen på Lander till nästa säsong ökar eller minskar om farsan hans får sparken. Någon nämnde att Jonte Hedström skulle kunna ta plats i båset, den idén gillar jag, han verkar engagerad och var en pådrivare som spelare. Det är åtminstone inte något som kan göra det sämre men det är väl heller inget garanterat recept för succé, men varför inte bara testa. I dagens läge känns ju all förändring som bra förändring.
kulltorp: I andra sammanhang, i andra föreningar är den naturliga slutsatsen att det är en ansvarsfråga för ledarskapet och att det fallerar. Men nu pratar vi Timrå IK här. Ingen skugga falla över Freddant....
För mig är det självklart. Jag kan t.o.m gå så långt att jag menar att de segrar vi tar bara bekräftar Freddants problem. De blir ytterligare bekräftelse på uselt ledarskap när det visar sig att laget faktiskt k a n spela hockey men tydligen bara när individen känner för det och det lyckas falla sig så väl att tillräckligt många vill just den matchen
kulltorp: Och Didrik tar väl upp det stora problemet som Timrå har generellt, i dagens ST. Disciplinen. Individens ansvar. Tycker inte att vi ska måsta ha disciplinära problem i dagens Timrå IK.
Va fan hänn i Väksjö ikväll?? Ja ä fan bedsviken satan!! Sitt hä i hemmabaren å Nattsuddar mä Vhsen ikväll å gravdrick lit!! Dä ä ju freda å helg!! Tacksam satan att Malmoe tvålades dit satan ikväll å glappe ä kvar!!! Nu jävlas skärp ni till er rabbuslingar i Berhn Arena i Örebro på lördag!! 3 points vill ja se då!! Vi ge fan Aldrig upp sa hann somm Gav upp!!
7043: Ganska självklart, men tror du att en timeout hade vänt på matchbilden i just detta fallet? Det var det jag ifrågasatte, allt hojtande att man inte tog en timeout.
pingvin: Ja han är riktigt bra hockeyspelare,men han måste försöka lugna ner sig,problemet med han är ju att han kommer så fel i positionerna så hela femman blir ju osynkat man tappar is å gubbar..
297: Lodin har kapacitet att bli en habil SHL-spelare. Gott så men mer blir det inte, det har han inte psyke för. Och det kommer som du skriver inte ske i Timrå, här blir han ihågkommen som youtubespelaren med potential
NDR: Man tar väl inte en timeout INNAN det ser dåligt ut? Eller EFTER det sett dåligt ut? Man tar väl en timeout när det ser ut som att spelarna verkligen behöver andrum och eventuellt förhindra motståndarnas momentum, vilket Växjö hade gott om.
Långben: det är lite för många i Timrå som gör det lite för enkelt för sig, lite för ofta. Lundin mot Gynge på 2-1 är ju pinsamt. Istället för att gå in med kroppen eller låsa spelaren så står han likt en sopare i curling och försöker vinna nån tafatt klubbkamp. Samma tafatta ingripande från flera spelare gör att vi får dom där 10 minuterna i andra, konstant i egen zon. Så klart kommer boxplay som ett brev på posten efter det. Vad gör en sån som Lööke i en sån här match? Han går från stabila insatser där han krigar för varje puck till idag då han knappt vill delta.
Albin Carlson är ju en gåta. Från att spela 100% stabilt i allsvenskan, vinna +/- i hela ligan och spela som lugnet själv så beter han sig som en panikslagen hare i vartenda byte i SHL. Är det hans storlek som spökar? Väger han för lätt?
NDR: JAG personligen tycker att vi tappade mycket kraft av att bli pressade i dom dära 8 minutrarna. Vilket är varför jag "snöar" mig in på de så mycket.