1150x200-gbn1jswykthddd5.png

Timrå IK

592555 inlägg · 6217 ämnen

Vidtag nödvändiga åtgärder!

« · 616823 · » Till forumet

Sv: Vidtag nödvändiga åtgärder!
dr dängroth: Touché!
Kommentera

dr dängroth: Bugar respektfullt inför Dina åsikter !!!
Jag är en "lallande fåne" och stolt över det"
Kommentera

Jag håller fortfarande inte med alla som envisas med att påstå att laget inte visar upp någon kämpaglöd. Det är inte där det sitter i. Hade det endast räckt med att vara mer trött än motståndarna så hade tabellen sett lite annorlunda ut. Då hade vi varit högre upp. Nu funkar det inte riktigt så. Laget kämpar och sliter. (Mkt vi och dom nu ;)

Vi ska komma ihåg att Timrå får fruktansvärt tunga mål emot sig. Det är klart att det måste vara så in i helvete frustrerande för spelarna gång på gång att ha ett ganska markant spelövertag men som i verkligen mynnar ut i en mängd missade målchanser, öppna mål, grova misstag som resulterar i baklängesmål, onödiga utvisningar etc, etc. Snacka om tungt mentalt. Har vi upplevt detta scenario tidigare? Ja, alldeles för ofta. Att bli gråhårig i tidig ålder kan ju på sitt sätt vara ganska gulligt också i och för sig.
Att spelet i numerära överlägen inte håller elitserieklass har vi lärt oss vid det här laget. Men det är ändå en stor skandal att inte lyckas producera mål i spel 5 mot 3. Det har varit ett par sådana på slutet om man säger så.

Nej, nu är det för det första Johan Asplund som gäller. Tyvärr har jag en ond känsla över att han kommer få en mycket svår match i morgon. Jag räknar kallt med honom i buren nu. Hittills har Aspen varit riktigt bra ska vi komma ihåg! Klackens "kelgris", Oksa, har jag ingenting emot för fem öre. Men han känns för osäker fortfarande. Att mota cirkus 13 skott är givetvis inte dåligt. Men det är svårare att vakta kassen mot lag topp 4.

Känns som att Kenta Johanssons coachning under morgondagens match kommer bli riktigt intressant. Kanske t.o.m. avgörande.

Jag hoppas att Pelle Hallin kan vara med. Hallin - Warg - Nielsen i en förstakedja känns intressant.
Kommentera

Olle: ¨Det var inte "Z" som talng scoutade Sloans liniment.
Han ville vi skulle ta en som inte plattsade i Detroit längre, en målgörare.
Men tydligen var Dallas stars bättre.
Kommentera

Talangscouten, rupert mfl: Härligt att man får den reaktion som förväntades. Att Laken utpekades var inte helt rätt då han faktiskt försöker göra ngt konstruktivt. Men mitt inlägg kan ses som ett test då jag till och med kritiserade mig själv i mitt inlägg... :)
Nu har de nya reglerna i GB införts och detta kanske inte blir lika aktuellt.

Jag var inte på matchen i tisdags då jag inte pendlar 52 mil för varje hemmamatch, men jag lyssnar på matcherna ser på ppv och får rapporter hemifrån.
Hjärta har de absolut, det har märkts de två matcher jag faktiskt har sett live i år.

Visst saknas det lite kvalité i årets lag men man kanske kan se lite mer realistiskt och vidsynt på frågan. Alla som själv har spelat i ett lag vet att saker inte bara fungerar och att psykologi har stor betydelse.
Jag kan garantera att de i laget inte mår så bra då det går dåligt, om de sedan får nys om vad vissa skriver här inne om dem kommer inte att göra dem bättre.
Jag pratade i tisdags med en spelare i Gif Sundsvall om förra säsongen och han sa att han hade mått riktigt dåligt under långa perioder.

Visst finns det ett oändligt antal förslag att förändra och kritik ska man kunna ge, men hur skulle ni själv reagera om ni fick elak kritik utan någon förklaring. Ja svaret fick vi i samband med mitt förra meddelande, man blir sur grinig och less.
Konstruktiv kritik(se länk) får ges och ska ges!

Jag tror fortfarande att laget är bra nog för en plats 5-8 med slutspel som resultat. Man kan inte missa öppet mål hur länge som helst, eller kan man det?

Det jag tycker har varit oroande är försvarsspelet, ända sen Eldebrink lämnade klubben har vi åkt på väldigt billiga mål bakåt. Dessutom saknas lite coaching från Kenta, detta syndes tydligt i fjolårets slutspel och även under denna säsong. Jag trodde Micke skulle lösa den biten.
Dock tror jag inte på en föränding i manskap på ledarsidan, det får bli en diskussion efter säsongen.

När det gäller spelarna har nyförvärven inte levt upp till förväntningarna, sen tycker jag inte att all kritik har varit helt befogad.
Det är (som någon redan skrivit) framförallt den gamla stommen som har haft svårt att komma upp i standard. Kanske beror det på att tongivande spelare från tidigare säsonger nu inte längre finns med i laget.
Men att säga att alla är värdelösa håller jag inte med om, då skulle vi ligga 12:a och inte 8:a.

Tror på en vändning mot Brynäs idag. Vinst med 3-1 och Sloan får göra första poängen.

För övrigt ser jag Laakonen som den naturliga målskytten i årets trupp inför säsongen, sen att han inte trivdes kan vara svårt att göra något åt.
Kommentera

Helg Ernest: Jaså? Har jag fått allt detta om bakfoten månne? Jag trodde nubben, på lösa rekomendationer från Z, hämtade över Sloan. Då har jag missat något. Och jag är verkligen inte sarkastisk när jag säger det :) Vem som gjorde vad i den frågan är kanske inte så mycket att haka upp sig på nu iaf.

Stars? Tänker du Hagos då eller?
Kommentera

RocknRolf2: MM Corey Hirch hade vart så mycket bättre än Blake Solan skitsamma att han är en icke eu-spelare måste finnas grymma målskyttar i de europeiskaligorna.
Kommentera

Tycho: Detta beror på att Kenta aldrig gav honom chansen i 1 eller 2 kedjan hade han fått ett förtroende så hade Laakonen spelat som en riktig målskytt.
Kommentera

Dum fråga, Vad säger ni om jag säger att de enda spelare som har förtroende för kenta är de gamla spelarna.

De nya tror jag inte känner sig direkt poppis hos Kenta känns som han favoriserar de som spelat längre.

Sedan måste han va Finne älskare, Samtilga finnar i laget får spela hur de vill bra som dåligt men de får inte en smäll på käften om det spelar dåligt. Va fan satsa svenskt var lte patriotisk sätt in Asplund så kommer vi få en ny Lundqvist det kan jag lova, han har samma spelstil som honom i alla fall. Han får en chans misslyckas han får Oksa stå.

Men misslyckas Oksa nä han får stå om och om igen. Fel Asplund borde få lika många chanser han.

Tycker att Kentas chochning under denna säsong har varit under all kritik. Sprarken kankse????
Kommentera

TIK-Supporter: håller med dig helt låt Asplund få stå 3 -4 matcher i rad även om det skulle bli förlust i någon han kan bli mycket bra om han får chansen
det kan ju inte vara någon prestige i detta att oksa måste vara förstemålvakt..
Kommentera

Laken: H Hammers i konkurs lediga spelare till dec.fönstret tyvärr håller väl ingen klassen? möjligen Ahlstrand el. J. Karlson .. nä knappast..det här är nog för desperat..grabbarna vi har klarar det nog ändå..SLUTSPEL!
Kommentera

TIK-Supporter: Känns som en måstematch, nu vilar mycket på Oksa
Men hur ska spelarna känna sig, laborera med femmorna i varje match? känns som gott och blandat varje gång inför varje match, Brynäsfan ringde
så man kanske bör åka upp Ändå och morrsa på Jimpa, fast man är lite risig pricis som laget Timrå alltså
Kommentera

Något måste göras, vet vi alla. Men vi får ej glömma bort att vi faktiskt ligger 7:a och på en slutspelsplats. Bara vi blir bland de 8 bästa så kan vad som helst ända, dessutom måste nubben ha vissa ESS i rockärmen inför nästa fönster det måste dyka upp någon spelare helst två.

Skulle vara bra i vi i alla fall hade två femmor som kunde producera en Nodgren och en cool målgörare från Junislaget eller allsvenska kanske??

De som producerar i allsvenska måste kunna prducera i elitserien också. Vi har ju assist killar i laget i alla fall vi behöver bara två som kan få pucken och sätta den i målet. Mer än så behövs inte.
Kommentera

gud: En frustrerad Sjöstedt fick fatt på Nubben igår innan nedsläpp mot Brynäs.

- Vad i h-e är det som händer, frågade jag spontant.
- Ja du Mange säg det. Jag sliter mitt hår och grubblar mer och mer för varje dag!

- Ett målsnitt på 1,94/match är under all kritik. Öppna plånboken för guds skull människa.

- Men vad fan skall jag göra då Sjöstedt? finns ju en spelare värd namnet att skriva hem om.

- Men någonting måste ju göras. Lyft upp juniorerna, gör vad fan som helst, bara vi börjar producera framåt och vinner matcherna.

- Men det får du ta med Kenta. Jag värvar spelarna, Kenta komponerar enheterna, så slå honom en signal!

- OK men det är riktigt jobbigt just nu!

- Förstår det. Nu måste jag kila vidare, vi hörs!

Over and out.

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Här finns kanske några av morgondagens målgörare. 3 st Timråspelare bland topp 5 i J20.

1 30 Omark, Linus Luleå LW 16 13 13 26 20 21:9
2 10 Lindström, Jonas Timrå CE 19 12 14 26 38 34:28
3 46 Johansson, Oskar Timrå LW 18 14 11 25 48 32:17
4 6 Herrgård, Alexander Löven CE 18 6 16 22 22 18:15
5 55 Österholm, Henrik Timrå RW 18 8 12 20 10 28:27
Kommentera

Per HApps:

Varför inte låta Jonas Lindström, Oskar JOhansson och Henrik Österholm spela en match med A-laget det kanske gör mål och då skulle Timrå äga.

Timrå dominerar de flesta matcher det spelar vinner skottstatestiken tydligt.

Vi behöver folk som kan producera och inget annat för allt det har vi.
Kommentera

TIK-Supporter: Där håller jag med dig. Är det något jag tycker saknats de senaste säsongerna i Timrå är det gambling med egna juniorer. Som RR2 varit inne på - man är ju inte rädd för att pröva riktiga långskott när det gäller värvningar. Varför så fega under match?
Kommentera

Per HApps: Kenta verkar vara alldeles för feg för att våga satsa på några juniorer...!
Kommentera

Vilka juniorer tycker du duger då?
Kommentera

Lindström Jonas?
Johansson Oskar?
Österholm Henrik?
Nyberg Magnus?
Moe Erik?
Kommentera

Med tanke på rubriken... Än så länge har det inte hänt någonting!
Kommentera

HÄR KOMMER MINA FÖRSLAG PÅ HUR VI SKA VÄNDA (KVALSERIE)TRENDEN:

Gör Kent Manderville till lagkapten. Inget ont om Sanny Lindström men Manderville känns som den naturlige ledaren i den situationen "vi" försatt oss i.

Göra sig av med några spelare som underpresterat (se tråden Spelarbetyg hittills...). Man måste våga statuera exempel för de andra spelarna!

Värva nya spelare (se tråden Nyförvärv?).

Behåll Kenta över säsongen men låt Micke Andersson ta ett kliv fram. Kenta känns för snäll och kamratlig med spelarna just nu, "mysfarbrorn" ni vet... Fungerar perfekt i framgång men inte i motgång.

Coacha hårdare, våga bänka de som underpresterar under matcherna. Låt spelare som Manderville, Robban, Sanny o.s.v. gå i bräschen!
Kommentera

Istället för att i all evinnerlighet diskutera vad som gick fel INNAN säsongen startade kanske vi istället borde ägna oss åt nuet. Hur tar vi oss ur svackan, vad bör göras o.s.v.

Se framåt, inte bakåt!

(Mina förslag ser ni tidigare i denna tråd).
Kommentera

Laken:

Japp...och det är precis vad jag GJORDE förut.
Kommentera

Laken: Håller med dej nästan,går inte att ändra på det som skett. Här har du lite förslag från mig:

* Juniorer - In med lite ungt hungrigt,så de etablerade kanske känner lite flås i nacken.

* Våga bänka - Aalto och Koskinen ser ju ut att ha löst säsongskort som första backpar. Spelar kanske därefter.

* Kräv bättring - Alla i laget måste ransaka sig själva. Det finns ingen Z som kan vinna matcherna ensam. Nu har vi 20 slitvargar,om inte alla sliter så vinner vi inte några matcher heller.

Eller vad tror du ?
Kommentera

FM:
In med Juniorer? Visst är det viktigt med Juniorer... men dom som är aktuella har lite och ingen Eliserie rutin alls. Är det verkligen det Timrå behöver nu? Några Juniorer på planen som gör enkla misstag pga nervositet och orutin? Juniorer ska matchas in försiktigt under en hel säsong och inte bara slängas in som några frälsare som många verkar tro här.
Tycker det gnälls för mycket, har Timrå folket blivit medgångssupportrar på äldre dar? Ha till tilltro på våra spelare vi har idag så kan det gå vä'gen fortfarande för laget vi har idag är för bra för att åka ur!
Kommentera

Varenne: Nä tror inte heller att vi har några juniorer som i nuläget skulle gå rätt in i laget. Dock tror jag att det finns en handfull som skulle kunna gå framåt under säsongen och säkert vara med på 3 femmor i mars.
En junior kan utvecklas,det kan inte nån som har passerat 26.
Kommentera

FM: Näe...Foppa har ju inte utvecklats en mm sedan han fyllde 26...
Kommentera

rupert: nja ingen regel utan undantag. Dock kan jag väl inte påstå att Foppa var någon dussinlirare före 26 år fyllda...:)
Kommentera

FM:
New Jerseys bästa back för tillfället gjorde ju debut i NHL efter 26 års ålder , då menar jag givetvis Rafalski .. sen även Martin St Loius är en spelare som blommade ut sent så visst finns det sånna spelare men dom växer inte på träd
Kommentera

WarhawK: Nä som sagt,ingen regel utan undantag. Har ingen koll på vad dom där lirarna gjorde före dom slog igenom men jag antar att de spelade nånstans iaf. Vilken nivå kanske du vet ?
Kommentera

FM: Kände mig bara tvungen att kommentera..*L*..Men visst, förstod själva "andemeningen" av ditt inlägg annars!
Kommentera

FM:
Rafalski harvade här i ES och i Finland , innan fick genonbrott när fick chansen i Devils

St louis spelade i flames utan lyckas som mest 3 mål på 56 matcher och när dom gett upp hoppet på han trada dom han till tampa och han gjorde 18 mål 1:a säsongen där följt av 33 och 38 säsongerna efter
Kommentera

HÄR KOMMER MINA FÖRSLAG PÅ HUR VI SKA VÄNDA (KVALSERIE)TRENDEN:

Gör Kent Manderville till lagkapten. Inget ont om Sanny Lindström men Manderville känns som den naturlige ledaren i den situationen "vi" försatt oss i. Sanny och Robban blir assisterande.

Göra sig av med några av de spelare som underpresterat (se mina spelarbetyg).

Värva nya spelare (se tråden Nyförvärv?).

Vidare så bör man också tänka över om inte Kentas "bensin" tagit slut? Precis samma sak som hände med Peo Larsson. Max tre år bör en tränare stanna i klubben. Om klubben kommer fram till det jag antyder ovan så har vi den naturlige ersättaren i Mikael Andersson, en ny röst i omklädningsrummet!

Nubben bör så klart stanna! Även han har rätt att misslyckas någon gång.
Kommentera

Jag tycker kontrasten mot GIF-planket är slående. Där fick Urban, styrelsen m. fl. utstå svidande och välformulerad och framförallt välmotiverad kritik under hela säsongen.
Fansen var upprörda och förbannade på sin klubb. Och Giffarna hade inte ens stålar.

Här sväljs däremot det mesta.
Kommentera

RocknRolf2:

Nubben bör stanna!
Kenta bör gå?
Kommentera

Problem: Vi har två jämnbra ANDREmålvakter.
Åtgärd: Bort med Oksa och in med en riktigt bra förstemålvakt (Kapanen?).

Problem: Kenta har varit för länge i klubben?
Åtgärd: Bort med Kenta och låt Micke Andersson ta över! En assisterande tränare (Huss?) behöver man anställa. Huss finns dock redan i klubben.

Problem: Vi har inga målskyttar!
Åtgärd: Bort med Sloan, Wennerberg, Ström, Crippe. In med nyförvärv!

Problem: Det etablerade spelarna (Aalto, Koskinen) viker ned sig.
Åtgärd: In med en ny tränarröst som ställer K R A V!

Problem: Gör Manderville till lagkapten.
Åtgärd: Hjärtat och kravställaren i laget blir lagkapten. Sanny och Robban blir assisterande.
Kommentera

Laken:

Jag vet inte om jag kan hålla med dig riktigt. Tror snarare att om inte Kenta skulle finnas där skulle vi nog göra sällskap med Leksand. Det är spelarmaterialet som inte räcker till över huvud taget. Som det är nu så finns det kanske 5-6 st som håller Elitserieklass enligt mig.
Kommentera

Taurus: Lägg märke till frågetecknet.
Men jag blir mer och mer övertygad om att Kentas "bensin" är slut. Det behövs en ny röst. Någon som ställer (nya) krav. Kenta känns för snäll och det fungerar säker när det går bra men inte i motgång!
Han kanske helt enkelt har varit för länge i klubben, blivit för mycket "kompis" med spelarna? Har alla spelare tillräcklig respekt för honom?
Kommentera

Nu måste det göras något, En Förändring måste till,
Kommentera

Laken:

Jag tror att Kenta maskerar sig bra i media. Tror nog han kan vara ganska tydlig i omklädningsrummet. Farten och jobbet finns ju där, fast det där sista fattas, och det beror på kvaliten.
Kommentera

Taurus: Ja, han är nog mer mediatränad än Hedström
Kommentera

Laken: Tror inte det är Kenta som är felet.
Utan honom så tror jag tyvärr vi legat längre ner,det är ju för f.. synd om honom när han varje säsong ,utom då den förra ,skall behöva göra guld av sand.
Med risk för att bli påhoppad så nämner jag inget om målvakts spelet ,utan var och en kanske har insett fakta nu eller?
Tycker synd om spelarna som hela tiden försöker men tyvärr inte räcker till.
Än är det inte försent att göra något så vi hoppas på nästa transfer fönster.
Kom igen nu Timrå visa lite handlings kraft ,så små är vi inte i hockey Sverige.
Kommentera

kidcox:

Tre sista säsongerna har väl varit godkända??? 3-4-3
Kommentera

Taurus: Självklart är dom det, Kenta har ju gjort guld av sand synd bara att han inte får bättre matrial att jobba med.
Kommentera

kidcox: Med det här laget kan man vara nöjd om dom kniper 8:e platsen.
Klarar man slutspel är det en bonus.Titta på laget så är man inte slutspelsmässiga.
Kommentera

Spelare in:
Kimmo Kapanen
Pasi Saarela
Mikael Wahlberg
Tomas Surovy
Andrée Persson
Svensson Jens

Spelare ut:
Mika Oksa
Blake Sloan
Valeri Krykov
Christian Söderström
Peter Ström
Mattias Wennerberg
Kommentera

Laken: Crippe och Ström får vara kvar, på min lista, i övrigt håller jag med. Ström är en spelare som nog kan en hel del mer i rätt omgivning. Tyvärr är läget inte riktigt så i årets uppställning. De tillskott som vi väl lite till mans/kvinns hoppas på kanske har precis de egenkaper som fattas just nu.
Kommentera

Laken: Håller med rakt av utom möjligen #Crippe han är speciell ,riktigt kreativ ibland för att nästa match inte få till någonting.
Jag kan säkert ha fel på vad som fattas honom men jag tycker det är
fysisk styrka..jag tycker att han ständigt "fastnar" mellan spelare o sarg!

Har svårt att slita sig loss! tillräckligt teknisk men jag skulle vilja se honom
60% koncentrerad på styrketräning under en försäsong då skulle han komma ännu mer till sin rätt i matcherna.

Men som sagt det är en supporterteori jag vet inte om han redan tränar max på detta område.
Kommentera

Dream Team & htikare: Vad ni ser i Crippe förstår jag inte! Han kommer aldrig någon vart och går snarast bakåt i utvecklingen. Oftast kommer han med fart in i anfallszonen och försöker att med en arm slå pucken runt backen men den dragningen har han inte lyckats med de senaste tre åren...
Ström är väl kanske den som kan få stanna i så fall?
Kommentera

« · 616823 · »