Tre Kronor

Nationellt · 17813 inlägg · 807 ämnen

Hockey VM, Ryssland

« · 878079 · » Till forumet

Sv: Hockey VM, Ryssland
70 Rodrigues: Tre centrar i samma kedja,njaaa......
Kommentera

70 Rodrigues: Sverige ställer upp med detta lag ikväll:

Johan Backlund
--------------------------------------------
Tobias Enström-Per Hållberg
Anton Strålman-Kenny Jönsson
Dick Tärnström-Johan Åkerman
Nicklas Bäckström-Jörgen Jönsson-Alexander Steen
Fredrik Bremberg-Johan Davidsson-Patric Hörnqvist
Tony Mårtensson-Rickard Wallin-Fredrik Emwall
10.e forward: Jonathan Hedström
Kommentera

Vet inte om ni såg Webers armbåge på Seidenberg igår. 3 matcher avstängning fick han iaf och enl mig så kunde de ha skickat hem honom för gott.
Kommentera

65selander: 3 matcher är väl i minsta laget. 5 - 5 matcher hade varit rimligt, för att statuera ett exempel...
Kommentera

Warg o Johansson anmälda till VM-laget.

Kommentera

Jag vet att nu kommer många att hoppa på mig men jag måste ändå få framföra en undran.....Bäckström..vad tillför han egentligen? Han är ju uppskriven som Sveriges nästa superstjärna men så här långt tycker jag inte att han gjort mycket väsen av sig. Varken i ES, J-VM eller i Tre Kronor.
Jah förväntar mig i alla fall att han visar mycket mera än han gjort. Tycker inte han stuckit ut mera än vem som helst.

Detta är min högst personliga uppfattning och jag anar mothugg men kanske dax att lyfta fram detta.

Trevlig Valborg på er.
Kommentera

Bafucin: Ja, det är nog en PR-kupp.
Kommentera

Bafucin: Börjar ju bra för Bäckis iaf, 1:a målet inskjutet
Kommentera

Enström spelar inte bra nu.. Han borde nästan bänkas tkr jag så mkt som han har "gjort bort sej"
Kommentera

ÄlskarTIK: nej i en sån här match ska man kunna göra ett misstag å få nya chanser.... han spelar nog upp sig ska du se
Kommentera

Db_04: Nu stannar det väl inte vid ett misstag för Enström den här kvällen. Men jag håller med dig i övrigt. Marginalen är så pass stor mellan lagen att vi "har råd" med misstag av den typen i en sån här match. Man hoppas väl att han lär sig av misstagen.

Oj, nu rasar det iväg rejält det här. 8-2.
Kommentera

Bafucin: Angående Bäckström så har han fått oförtjänt mycket haussning. Skall vi tala om unga talanger som imponerar så snackar jag hellre om Hörnqvist.

HAN imponerar.
Kommentera

GävleLasse: Där kan jag bara hålla med. Jag tror att Bäckström lider lite av att vara så uppskriven. Han bara MÅSTE prestera och när han inte gör det så låser det sig.
Skönt för honom att få göra ett mål igår.
Kommentera

Tittade nyss på en intervju med Bäckis efter matchen igår..där han som vanligt " klart det var kul att göra mål men det har inte någon betydelse för vem som gör målen när vi vinner"....

Jag tycker att han verkligen ska glädjas nu efter sitt första VM-mål...och man får hoppas att det släpper nu...
Kommentera

Bafucin: Bäckis h a r ett grymt spelsinne.. Problemet att det tar för lång tid med allt. Han åker runt på isen som en sågbock och hamnar tvåa i alla defensiva ageranden, hinner inte med i spelvändningarna och drar ner tempot för hela kedjan. Väl inne i offensiv zon så är han farlig. Speciellt när motståndarna gör misstaget att sätta press på honom. Det brukar sluta med att Bäckis gör den killen och leverear ett pass.
Kommentera

Bafucin: Jag tror du får svårt att hitta ngn spelare öht som skulle GILLA att bli uppskriven.
Bäckis är nog intet undantag i det fallet. Han är en jordnära och klok spelare och mkt mogen för sin ålder, som på kort tid etablerat sig som en av dom bärande spelarna i landslaget.
Den som undrar vad han tillför laget grundar ju isf sina tvivel på just alla onyanserade upphaussningar, och inte på vad man egentligen kan förvänta sig i hos en ung spelare som är på väg uppåt och som i de lägena oftast får dippar i spelet.
Tror man att han ska gå direkt in och totaldominera så är man ju rätt så snett ute, enligt min mening.
Kommentera

Huge: En av de bärande spelarna i landslaget? Njae, inte än.

Ryssarna är föresten roliga =) De ser riktigt bra ut och då är det de inhemska spelarna som anfört dem (Morozov och co.). Offensivt har deras lag en helt sjuk potential verkligen.
Kommentera

Huge: Bärande i tre kronor?

Det där var väl ändå kurs 1a i avdelningen upphaussningar...
Kommentera

Deas: Sen satte den berömda ryska ödmjukheten in i tredje och det blev onödigt jämnt...

Norrenas bjudning vid 1-0 är ett bevis på att man skall skjuta mycket...
Kommentera

GävleLasse:

Norge har vänt 0 - 2 till 3 - 2 mot Tyskland

Spets senaste målskytt =)
Kommentera

GävleLasse: Liiite måste man ju haussa... :-)

Ok, bärande var kanske att ta i, men han är iaf en mkt kugge i laget och har mer än väl jobbat ihop till en ordinarie plats.
Kommentera

Huge:

Sverige ser ut att punktera matchen redan i början av 2:a.

3 snabba mål av Tre Kronor.

Hörnqvist kommer bli större än Foppa =)
Kommentera

Mycket bra av Tre Kronor ikväll och kul att Backlund fick hålla nollan...
Kommentera

Fernholm lämnar Vm-truppen.

Kommentera

Bissett19: Äntligen så kan man alltså koppla av och få sova i lugn och ro.
SOM jag har legat och grubblat mig till sömns över VEM som kommer att få lämna.... :-)
Kommentera

Huge: Nu vet du det,så nu kan du ju sova ut om nätterna o du kan ju även berätta för dina bussapassagerare om läget o som kanske känt likadant.
Men du måste lära dej att slappna av o fösöka sova om nätterna,det finns allvarligare saker än Tre Kronor att grubbla sej till sömns över.........:)
Kommentera

Bissett19:

Kalldusch 1 - 0 till Danskarna =)
Kommentera

mattias - 74: Ännu kallare nu.......:)
Kommentera

mattias - 74:

Häpp! 2-0 till De danske. Peter Regin.. heja Timrå! =)
Kommentera

mattias - 74:
Isvaksdopp 2-0 till Danemännen... Regin överlistade på tok för enkelt Hento i kassen.
Kommentera

Salle: Har inte ni kollat så mycket så att ni vet att det tar minst 20 min tills att Svenskarna vaknar ;-)

ps/Matchen har lika mycket intresse som mitt inlägg.
Kommentera

Reducerat 1-2, Kenny.
Kommentera

65selander: VM är lika hett som min frys. -18, typ.
Kommentera

Hoho ja Hento bli ju itne förstemålis i resten av VM iaf. In med Backlund !
Kommentera

jonmannen:

ja Hento skall väl iaf ta sista tycker jag. In med Pekka Lindmark ?
Kommentera

jonmannen&mattias - 74: Minns jag rätt utan att kolla statistiken har väl Daniel Hentosevic kastat in fyra puckar på 80 VM-minuter och Johan Backlund släppt in en puck på 120 MIP. Förstemålvakt resen av VM... Backlund eller Peter Lindmark? Mitt svar är Johan Holmqvist. Är inte Holmqvistfamiljens problem uppstyrda ännu?
Kommentera

20 Lindgren:

BÅG vill ju inte ha Honken och Lundqvist. Blir det några förstärkningar från NHL så blir det spelare från Vancouver i så fall om inte Detroit åker ur som Zäta m.fl kommer.
Kommentera

20 Lindgren: Ja Honken vore att föredra, men så länge han inte är anmäld så är det ingen idé att tro något annat än att vi får lita på Backlund/Hento
Kommentera

Och Tomas Ros har ju alla rätt som vanligt :

Tre Kronor-Danmark 5-1
Kommentera

Alisandali:

Haha kommentar från bloggen ang båset

haha Davidsson, vad ska han med baby pudret till? pudra näsan med?
Kommentera

Honken har sagt Nej nu.. så nu anmäls Ersberg
Kommentera

mattias - 74: Lite svårt att ta hem Lundqvist kanske då hans lag inte åkt ut än... Sedan har jag för mig någonting om att Henke inte skulle kommit ändå...
Kommentera

slashpuppie:

enligt nyhetsmorgon så har Öhlund Näslund och Henrik Sedin tackat nej medans Daniel är osäker.
Kommentera

Är jag dålig på att räkna? På IIHF:s VM-sida och massor av andra ställen så står det att Davidsson gjort 12 poäng(6+6) och jag missar en av poängen...

2+2 poäng första matchen mot Italien, 2 assists mot Lettland, 2+1 mot Schweiz och 2 mål igår mot Danmark.
4+2+3+2 blir väl 11?
Kommentera

Slitwargen: Han hade 10 poäng inför Danmarkmatchen.

Dock trodde jag att han bara gjorde ett mål där men jag halvsov genom matchen =) Skönt att ha fått förklaringen till de 12 poängen.
Kommentera

Deas: Räkna fram de 10 poängen åt mig tack! Redan då upptäckte jag att det verkade fel...
Kommentera

Näe.. inga NHL-proffs till VM, det behövs inte. Jag hävdar bestämt (fortfarande) att BÅG borde peta in Månsson mellan Bäckis o Steen. Det funkade ju i L.A..

Till er som tycker VM är iskallt.. Varför? *nyfiken*
Kommentera

vhcfan: Ja anmäl Månsson nu....:)
Kommentera

vhcfan:
VM är iskallt för dom bästa inte finns tillgängliga för dom spelar Stanley Cup istället
Kommentera

WarhawK:
Aha, okej..
Tur att alla är olika, själv tittar jag gärna på VM, oavsett antalet "superstjärnor" från NHL.. *ler*
Kommentera

« · 878079 · »