Brynäs IF

730016 inlägg · 7961 ämnen

Alla Helvetes Kval

« · 2518297 · » Till forumet

Sv: Alla Helvetes Kval
10272: Haha! Om ”att höfta” hade ett ansikte så vore det du!<3
Men kul att du delar med dig från dina insiders, otroligt generöst;))
Låst ämne

Nisse34: Skillnaden är att han inte gör det för att sammanställa. Han tar andras information och låtsas som han har insyn.
Låst ämne

mk: Jimmy Jansson i Västerås
Låst ämne

dabif:
Nu drabbat du bara för sakens skull
Jag skrev:
”Det var inte fel att värva VV o Limpan utan problemet var hur de matchades (du beskriver ju själv problematiken)”
Låst ämne

xxx BIF xxx: Så trots att Limpan var klappkass match efter match och fick fortsätta stå så anser du att det var konkurrens? Det är du nog väldigt ensam om att tycka. Om vv ville lämna eller inte redan innan säsongen vet jag inte men det kanske du vet. Då hade ju JA haft rätt lång tid på sig att hitta någon vid sidan om Limpan.
Låst ämne

10272: Hur vet du det? Vore intressant att veta annars blir du tvungen att skaffa nytt konto.....igen...
Låst ämne

Davey85:
Nej då ber jag om ursäkt, så tolkade jag inte sig
Men jag anser att HA vana hos spelare inte bör vara prio alls när vi värvar. Ev målvakten då som läser spelet som kommer emot honom. Sen inget från div1 detta år (o de saknar ha-erfarenhet)

Då var det viktigare att tränaren har framgångsrik erfaret från HA.
Att han fått testat spelidéer o vilka drag o motdrag som funkat o inte.
Spelarna bör inte ha något problem med att hitta sin roll.
Låst ämne

Treklövern1912: Ursäkta, men vem är JJ?
Har missat detta😄
Låst ämne

10272: Är det viktigt att vara först?
Liknar samma beteende som en annan skribent som var här tidigare..

Konstigt....
Låst ämne

xxx BIF xxx: Du får det att låta som att jag sa att det är prio 1 att ha massa spelare som kan HA. Så är det inte. Däremot tror jag att vi definitivt kan ha nytta av nåra spelare med färsk HA-rutin.

Sen att vi skulle få in ett helt lag med spelare som är för bra för HA, som du säger, det är ju naturligtvis helt orealistiskt i vår situation.
Låst ämne

Davey85:
Vet inte om det är spelare som kan HA som vi behöver. Vad skulle det vara för ett problem om vi fick in ett lag med spelare som är för bra för HA?
Dock omvänt - vi ska undvika div1 spelare.

Det viktiga är ju att ledarteamet kan spelet i HA och kan utforma spelstrategier utifrån det. Därför är jag inte jättepå på Gällstedt.
Jag tror spelare som Rödda o Berra så väl som Birger å Kvist kan anpassa sitt spel till en game plan för att vinna HA.
Låst ämne

dabif:
Du svarar ju på din egen fråga
Det var inte fel att värva VV o Limpan utan problemet var hur de matchades (du beskriver ju själv problematiken)
Dessutom var det väl inte säkert att VV ville stanna heller så JA letade väl alternativ parallellt medan han förhandlade med VV o när limpan dök upp säkrade JA honom. Kan ju tom vara så att skulle JA välja målis så hade han valt Limpan före VV där på vårkanten.
Tycker det var ett smart val att värva båda, då både Limpan o VV hade kunnat skada sig.
Å konkurrens om förstaspaden var det väl inte Brynäs som uppfann.
Det var inte heller fel att värva backup när VV drog - för nej vi kan inte ha en spelare kvar som mår dåligt/ifrågasätter stabens beslut.
Det var inte heller fel att i sista minuten värva en meriterad målis när ingen annan spelare fanns på marknaden - ffa då Lindbäck gick sönder dessutom.
Låst ämne

Lemp: Inget av infon var något nytt och har som du säger florerat i olika medier senaste dagarna. Men är väl bra att han gör en sammanställning för de som inte läser sociala medier och/eller premium artiklar på AB/Expressen.

Däremot att försöka ta åt sig äran av att vara "först" med att veta om värvningarna är bara patetiskt.
Låst ämne

10272: Man får känslan att den där informationen består av kvalificerade gissningar i kombination med befintlig information från trovärdiga medier.

Det har redan rapporteras om att Larsson och Scott är nära att stanna. Informationen om Kvist, Lindstein och Lindbäck stod i Aftonbladet tidigare idag. Och Persson samt Johansson har det också ryktas om tidigare och informationen om deras bas i Gävle är väldokumenterat.

Förövrigt att du skrev detta från ditt nya alias:
”Det var den här dom outa det först. Tror det är pettisbifs 7231 användare. Men man kan inte beskylla grabben från att ha koll.”

Du försöker alltså ge dig själv kredd genom ett annat alias där du låtsas vara någon annan.
Låst ämne

10272: hoppas du har rätt den här gången
Låst ämne

hlM:
Både Larsson och Scott är klara för nästa säsong.
Väntas bli officiellt inom kort.
Även Ölund, Kvist, Lindstein och Lindbäck blir med stor sannolikhet kvar och väntas skriva på snart.
Brynäs kommer avvakta lite med Jacke Blomqvist och Ljungkrantz nu ett tag till iaf.
Kalle Johansson ryktas vara klar som första utomstående spelare. Även Johan Persson sägs vara rätt nära att vända till Brynäs. Både Kalles och Johans sambos är från Gävle. Vilket kan betyda en del.
Kom ihåg vart ni läste det här.
Låst ämne

Peja: Säger inte emot direkt men är det inte snarare coach/ledare/analytiker än spelare som kan HA som är viktigast. Vi kliver ju inte upp i en bättre liga utan ned i en sämre. Det är ju upp till coachen att sätta spelet.
Låst ämne

Peja: Det är förstås en risk, men som du säger så behöver vi få in spelare som kan HA. En som Jansson skulle väl kunna vara en topp4 back i Brynäs i HA, kanske. Sen tror jag som Tigerhjärta är inne på, vi skulle nog må bra av några yngre spelare också. Många komponenter att ta i beaktning.
Låst ämne

Davey85: Ja, fast frågan är hur mycket man kan få ut av en sån spelares ledaregenskaper när laget förmodligen kommer att bestå av många mycket mer rutinerade (och meriterade) spelare. Jansson kommer ju knappast att "leda" spelare som Rödin, Bertil, Blomqvist med flera. Finns en stor risk att en spelare som Jansson, som är van att leda laget i VIK, spelar andrafiolen i den omgivningen.

Mycket talar för att Brynäs kommer att få ett extremt rutinerat lag. Däremot finns det ett "know how" i HA hos spelare som Jansson, Johan Persson, Kalle Johansson, Vesel. Fröland med flera som inte finns hos många av "Brynäsarna".
Låst ämne

Brynäs borde gå ut med en fansens värvningskampanj riktat mot Larsson och Scott. Kolla Av läget först att dom verkligen vill spela i allsvenskan. Säger dom ja så får vi fixa det som fattas
Låst ämne

Peja: Är det inte så att JJ har lite sämre defensiv men klarar sig hyfsat HA. Offensiven tycker jag är bättre.
Låst ämne

Peja: Har också Jansson-Lorek på min "heta lista" över tänkbara nyförvärv. Rutinerad men inte ålderstigen, kan HA utan och innan, tvåvägsspel, ledaregenskaper. Obs, den analysen är helt baserad på EP, men har väl sett en del matcher med honom där han gjort det bra ändå.
Låst ämne

Treklövern1912: Jansson blommade ut sent, slog väl egentligen igenom i HA först som 24-åring. Tror att inflödet av KHL-spelare gjorde att många HA-spelare inte fick chansen i SHL den här säsongen, han skulle kunna vara en sådan. Och så har inte Västerås som lag fått till det.

Brynäs skulle nog behöva några spelare som har levererat i HA under några säsonger. Typ Vesel, Jansson, Kalle Johansson och Johan Persson. Man kan inte bara ha SHL-killar som aldrig eller knappt har spelat i HA.

Fröland är också en intressant spelare, Kinnvall kommer antagligen vara skadad en hel del nästa säsong också och spelskickliga right-backar växer inte på träd.
Låst ämne

Peja: Jimmy Jansson har spelat i HA många år. Var tror du att inget Shl lag har plockat in honom ?
Låst ämne

10272: Nä, han gjorde två säsonger i HV. Dock var han utlånad till HV från Calgary(?) en av dom.
Låst ämne

SuneMangs: Kinnvall var bara i HV i 1 säsong..?
Och i Timrå spelade han inte till vänster. Då var han point. Och gjorde endå mycket poäng där också.
Gäller att spela rätt spelare med varandra i PP spel. Vilket Manner var förskräckligt kass på att kunna se.
Låst ämne

Peja:Menar du Sebastian Wännström?

Han har sin hjärnskaknings historik som tynger han.
Det känns som det satt sig mentalt.han är som en rädd harpalt i Skogen.om jag vore BIf fan skulle jag inte ha allt för stora förhoppningar på Wännström.
Låst ämne

Rodrigo: reflektion och spekulation från mig:

Reflektion: kollade en stund av första perioden mellannamn Löven - DIF, fruktansvärt dålig hockey, dvs det är väl det som väntar 😬😬

Spekulation: bytte match till Lakers - FHC. Kom att tänka på Johan Sundström. Vart tog han vägen? En bärande spelare av hög klass men den sista tiden med en märklig säsong, spelade lite/utanför truppen.

En Sundström för något år sen, kan det vara något för Brynäs om han inte lagt av?

Kanske inte en realistisk värvning?

Finns säkert någon här som har bättre koll än jag. Jag visar min okunskap😂
Låst ämne

Peja: Underligt att inget NHL lag plockar upp honom.
Låst ämne

Malken: Wännströms lag var inget vidare, ser du på andra spelare i laget ligger majoriteten på -10 eller värre. Den gamle Brynäsprofilen Terry Broadhurst slutade på -32 tex.
Låst ämne

SaggeBoy: Sägs att Sklenicka återvänder till Liiga, tror det var Pelicans som pekas ut som ny klubbadress.
Låst ämne

Vad händer med sklinicka? Eller hur det stavas
Låst ämne

Malken: Här är tre andra spelare som borde vara intressanta för Brynäs.

Kangas har bra intensitet. En bra forecheckade. Fortfarande utvecklingsbar.

Hadobas är en väldigt lovande och spelskicklig back. Tog stora kliv den här säsongen och kommer bara bli bättre.

Jansson har varit en av ligans bästa backar i några år nu. Blir säkert kvar i VIK dock.
Låst ämne

Peja: "Wännström gjorde alltså 33 mål i Liiga för 2 år sedan, flyttade runt en del förra säsongen, och gjorde 18 mål i DEL den här säsongen."

...Men -18 i +/- senaste säsongen förskräcker - och mycket minus i den kolumnen genomgående i karriären.
Låst ämne

xxx BIF xxx: Min lösning var nog att ha haft honom kvar och löst en andre keeper, inte ännu en tilltänkt förstemålvakt som Lindbäck. Ser men till VV's prestation i slutet på förra säsongen så fanns ingen anledning att leta efter en ny 1:e målvakt. När sen Linbäck visade sig läcka som ett såll så borde VV fått chansen. Men istället lessnade han och drog, Lindbäck blev ju inte bättre för det. Sen fortsatte leken med målvakter ända fram tills fönstret stängde. Då gjorde man samma sak igen när Lindbäck faktiskt haft en bra period och hittat formen.

Men du tycker förstås att det varit rätt, även nu när du har facit.
Låst ämne

Farsang:
Nä så är det kanske.
Ska väl ärligt säga att jag sett för lite AS för att dra den slutsatsen.
Känslan är väl kanske mer så att det är fulla spjäll som gäller mer än tänksamhet... Lite som junior hockey när kunnandet inte riktigt finns där.

Tycker kulltorps resonemang inte är helt uppåt väggarna ändå..
Låst ämne

Edit: Såg att jag inte var först på pucken här. Sorry!

Eftersom Rödins kaptenskap har diskuterats intensivt så citerar jag hans egen syn på det hela. Från gd:

- Alltså jag vet ju att det där debatteras och diskuteras. Men ska jag vara helt ärlig så är det upp till tränarna och ledningen att bestämma det. Jag har faktiskt noll prestige när det gäller det där, om jag har ett C eller A, eller ingenting på bröstet – jobbar för att göra mitt bästa varje dag.

– Det enda målet jag har är att vinna matcher och ta oss tillbaka till SHL.
Låst ämne

Attila: Inte undra på att han inte lyckats med truppen, noll känsla för vad som är bra/dåligt... och han ska vara kvar. Noll insikt
Låst ämne

Horace76c: att säga att HA är långsammare än SHL är ju helt fel.

Spelare lyckas ju oftast inte i SHL när det går för snabbt.

Ex. I vissa matcher där matchbilden gick för fort i Oskarshamns matcher så var Karlkvist helt osynlig.
Låst ämne

Jugge:
Samtidigt hör jag vad kulltorp säger.
Elitserien känns lite mer förutsägbar o långsammare (för man är mer strategisk).
AS känns mer coboysan, o bara köra för fulla spjäll med huvudet under armen....
Tycker ändå Bertil är en kanonvärvning...
Låst ämne

Då är det löst! Blomqvist tar över Bindeln inför nästa säsong då.
Låst ämne

Skrubben: Mailade Svedman, med exakt samma synpunkt. Jag fruktar för Brynäs framtid så länge den mannen håller i dom sportsliga tyglarna.
Låst ämne

kulltorp: Rahimi har väl gjort det bra i HA? Berra är bättre på alla punkter.
Låst ämne

Rodrigo: Jag tror t.o.m. att Bertilsson får det svårt i allsvenskan. Det är mindre struktur men fortfarande hög fart. Äldre långsammare spelare kan få det tuffare.
Låst ämne

370:
För elitseriens skull skulle jag säga att det är bäst om DIF går upp.
Hade vi varit kvar hade JAG önskat upp MODO, för det är mest känsla i dom matcherna (99/00 spelar nog in här)
Löven unnar man kanske mest avancemang ändå...

Det (bästa)/roligaste för oss är väl om DIF och Modo missar avancemang (ursäkta modoiter)...men det är väl kanske att hoppas på för mycket..
Låst ämne

Peja: Jag skulle säga att Alcéns uttalanden om Bertilsson är så allvarliga att om han på riktigt tror på det han säger så kan Alcén inte ha kvar jobbet. Och det säger jag enbart baserat på det uttalandet.

Jag menar verkligen allvar här. Det är verkligen helt åt helvete otroligt att han kan säga detta uttalande. Detta är fullt jämförbart med att en person som jobbar på Nasa skulle påstå att jorden är platt. Då kan man inte ha kvar jobbet. Punkt slut.
Låst ämne

Peja: Som någon skrev nedan, vi behöver lite tuffare spelare också. Det smäller bra i HA. Det går inte att glida runt med finlirare över hela isen och tro det ska gå vägen. Vi måste få in grisar i laget också. Men Wännström känns som en bra värvning till höger i andrakedjan och i andra PP.

Angående Kinnvall så hoppas jag, för guds skull, att vi slutar använda honom som en spelfördelande back på offensiv blå och ställer honom i vänster tekningscirkel på direktskott istället. Det var så han gjorde så inåt helvete mycket poäng i HV dom säsongerna han var bra där och det är där han hör hemma. Han har faktiskt ett riktigt bra skott.
Låst ämne

nittontolv: Läste det. Stod också att Brynäs fortfarande hoppas på Wännström.

Wännström gjorde alltså 33 mål i Liiga för 2 år sedan, flyttade runt en del förra säsongen, och gjorde 18 mål i DEL den här säsongen.

Han borde kunna göra 20+ mål i Hockeyallsvenskan. Skulle vara en grym värvning.
Låst ämne

Peja: Du sköter detta forum väldigt bra. Du får stänga av mig om jag är korkad. Jag är gjord av teflon...
Låst ämne

Jag har inte sett något men det kanske redan har nämnts här, från Expressen:
”Emil Molin har ett färdigt, och väldigt förmånligt avtal med finska KooKoo. Det mesta pekar på att han kommer att hoppa på det kontraktet och hans återkomst i Gävle kommer därmed att dröja.”
Låst ämne

« · 2518297 · »