Brynäs IF

726333 inlägg · 7959 ämnen

Boork!

« · 540754 · » Till forumet


Sv: Boork!
rackham: Du skriver arbete, vad har Brynässtyrelsen gjort för arbete som är värt att nämna, förutom att köra ner hela klubben på Neanderthalnivå??
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues:
Att arbeta är en sak.
Att arbeta mycket är en annan sak.
Att arbeta med rätt saker är det viktigaste.
Där finns en hel del för Brynäs styrelse att jobba med...
Kommentera

Sv: Boork!
rackham:
Bara att arbeta vidare helt enkelt...
Kommentera

Sv: Boork!
rackham: Nuvarande eller en ny styrelse??
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: Dom har fixat vår elitlicens. Utan den hade vi definitivt spelat i allsvenskan nu. Men enligt dig kan ju "en idiot spara pengar".....
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues:
Både och skulle jag vilja påstå...
Kommentera

Sv: Boork!
JanT: Har Brynässtyrelsen fixat elitlicensen, hur jävla naiv kan man bli egentligen??? Ambitionen måste väl för fan ligga högre än!!!!
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues m fl: Om det är något som är på neanderthalnivå så är det alla rop just nu på en stark ledare som ska komma in och rensa upp i Brynäs. Käringarna som ska göras till män etc. Känns som en väl enkel matematik med obehagliga associationer...
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: Självklart skall ambitionen ligga högre, men utan stålar kommer man ingen vart. Glöm inte bort att ett stort antal miljoner försvann mellan 2001 och 2003. 2001 var det egna kapitalet ca. 5 miljoner och rörelseresultate +5 miljoner. 2003 var det egna kapitalet -3 miljoner och rörelsereultatet -6 miljoner. Starkt jobbat att vända på det minst sagt tuffa utgångsläget.
Kommentera

Sv: Boork!
Teppo/JanT For me to know and you to find out!!!
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: "For me to know and you to find out!!!"

Vad menar du?
Kommentera

Sv: Boork!
Joshua_Tree: Jag svarade på Teppo/JanT:s inlägg!! Tolka det som du vill!!
Kommentera

Sv: Boork!
Joshua_Tree: Rodrigues talar i gåtor....hursomhelst är han inte nöjd med vår nuvarande styrelse.
Kommentera

Sv: Boork!
JanT: Är du det??
Kommentera

Sv: Boork!
Boork har en knapp ledning i "valkampanjen 05-06"...
Kommentera

Sv: Boork!
JanT: Som vanligt så loggar du ut så fort du får mothugg, tyvärr så är det ett sådant beteende som genomsyrar hela Brynäs IF, från supportrar till styrelsetoppen!! Brynäs IF ligger åtskilliga år efter resten av hockeySverige som skrattar åt oss, sluta blunda and smell "the Coffe""!!
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: Tur att du finns då för att ändra på alla oss andra ;-)
Vilka i styrelsen vill du sparka ut? Är det någon som finner nåd hos dig?
Kommentera

Sv: Boork!
Teppo: Som sagt, hur naiv får man bli, tror du verkligen att jag skulle gå ut med namn här på hockeysnack, det är liksom(som mina elever säger) kört då, om man vill få till stånd en förändring(om jag nu vill det)????
Kommentera

Sv: Boork!
rackham: Leif Boork, äntligen fosterhemsplacerad!
Så slipper vi gnällBoorken i teve i höst...
Kommentera

Sv: Boork!
orion:
Ja, visst är det underbart!
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: Jag förstår nog inte riktigt vad du menar men det blir säkert bra det där. Gonatt på dig, nu är det sovdags här.
Kommentera

Sv: Boork!
rackham: Jo, fast är det sant?
Tänker ni älska surLeffe lika mycket som ni älskat Tommy Sandlin?
Kommentera

Sv: Boork!
orion: och den frågan var ju retorisk...
Kommentera

Sv: Boork!
orion:
Älskat eller älskar, det är frågan, orion. Vi får titta i stjärnorna efter det svaret...
Kommentera

Sv: Boork!
Teppo: Bra beslut :-)
Kommentera

Sv: Boork!
rackham: Love the one you´re with, dårå!
Tommy Sandlin regerar!
Kommentera

Sv: Boork!
orion:
Alltid, även när hon gråter ut i media...
Kommentera

Sv: Boork!
rackham:
Skall ev vara han, har inte bestämt mig...
Kommentera

Sv: Boork!
orion: Hon...
Refererar du till Richard Fagerlund: "Tommy Sandlin är en kärring"?
Kommentera

Sv: Boork!
orion:
Om.
Fråga Hovelius, Inge och Willy med flera... :-)
Kommentera

Sv: Boork!
Ser att debatten är het angående Boork. Min personliga åsikt är att jag tror Boorken skulle vara ett ypperligt namn i Brynäs i det läge som vi befinner oss i, dvs stora omorganisationer, arenabygge och ett nytt lagbygge. Boork har starka ledaregenskaper och är bra på att få unga spelare att utvecklas. Dessutom är han kontroversiell och är inte rädd att säga vad han tycker. Boorken kan media och sitter inte och gråter på en presskonferans efter en förlust. Den tränartypen (Fleming, Boork) är nog precis vad Brynäs behöver i nuläget.

Brynäs har inte råd att chansa med ett oprövat tränarnamn igen, kan bara erinra mig och att det lyckats vid två tillfällen, Sandlin när han började sin karriär och Melin. Vid båda dessa tillfällen hade Brynäs starka lag där tränarens roll var mer av karaktären "mysfarbror". Nu däremot behövs en stark ledare som inte drar sig för att ta obekväma beslut för att gagna lagets bästa.
Kommentera

Sv: Boork!
rafalski: Boork vore den blåslampa Brynäs behöver. En besvärad och tigande Sundlöv ger dock åtminstone mej känslan av att det inte är Leffe klubben kommer att presentera i morrn, eller när det nu blir. Anar starkt att det är nån mindre meriterad tränare Brynäs satsar på.
Kommentera

Sv: Boork!
Clarence: Jag tror snarare Sundlöf lärt sin läxa och inte kommentera innan något är helt klart. Tror (hoppas) på goda chanser att Boorken skriver på.
Kommentera

Sv: Boork!
rafalski: Jag är fortfarande tveksam. När man läser gårdagens artikel i GD får man en känsla att allt är klart men det kan hända att Boork och BIF inte är helt överens. Det är bättre att vänta ett tag till. Man har ju lärt sig sedan tidigare att man inte ska lita på journalister och Sundlöv.
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: " Du skriver arbete, vad har Brynässtyrelsen gjort för arbete som är värt att nämna, förutom att köra ner hela klubben på Neanderthalnivå??"

Det är sådana påståenden som gör att Du inte kan tas på allvar utan bara betraktas som en gaphals på just Neanderthalnivå.
Jag får stjäla ett svar på ett liknande inlägg, som jag tycker passar in rätt bra: Att driva en elitförening är ett så pass komplicerat företag att Du och många andra inte ens kan stava till det....
Kommentera

Sv: Boork!
Huge: Frågan är om Brynäs ledning kan göra det? Att du Huge inte insett de problem som fortfarande finns kvar i Brynäs organisation visar dina något naiva inlägg på. Brynäs organisation bygger mest på "höftskott" och förhoppningar om att tredje part skall "hjälpa till" att få igenom och förverkliga satta planer. Arenaprojektet är ett utmärkt exempel på detta.

Marknadsavdelningen är en annan sida av Brynäs organisation där inkompetensen lyser igenom och har bevisats åter och åter igen genom missnöjda sponsorer och minskat kapital som följd.

Att en "gaphals på neandethalsnivå" möjligen har mer insyn än du visar ju att du möjligtvis befinner dig på en av dina så omtalade cykelturer...
Kommentera

Sv: Boork!
GävleLasse: Jag har aldrig haft ngn nämnvärd insyn i hur saker och ting sköts. Men jag är övertygad om att även många andra är i samma situation. Trots detta så sågar många bergsäkert exakt allt som de ansvariga gör. Det är detta jag vänder mig emot. I synnerhet när jag blir anklagad för att sticka huvudet i sanden och ignorera problemen.
Jag är bara lite mer ödmjuk inför det svåra arbete som ledningen många gånger har att ta itu med. Detta skall inte misstolkas och tas som blåögdhet.
Du själv har väl varit ganska nöjd med vad den nya regimen hittills åstadkommit och hävdat att vi måst ge dom lite tid.
Börjar ditt tålamod tryta redan?
Kommentera

Sv: Boork!
Huge: Det är snarare så att jag fått mer information och hängt med i den lokala debatten runt brynäs. Det ÄR illa när sponsorer öppet kritiserar ledningen i brynäs i debattinlägg och artiklar i den tryckta versionen av Arbetarbladet och Gefle Dagblad. Det var en ganska svidande artikel i GD i onsdags där en sponsor helt sonika uppmanade andra sponsorer att kräva förändringar. Detta kan ha haft en stor bidragande del i att en del sponsorer dragit tillbaka sitt stöd. Visst har jag uttalat mig positivt om Brynäs ledning, allt de gjort har inte varit till ondo, men det har gått lång tid nu och inget har hänt, så visst har mitt tålamod fått sig en liten törn.
Kommentera

Sv: Boork!
GävleLasse: Angående den missnöjde sponsorn: har man fått höra båda parters inställning i frågan?
Ofta är det ju inte ens fel att två träter... :-)
Kommentera

Sv: Boork!
Huge:
Jag kan haka på detta. Att missnöje råder är helt uppenbart. Nu gäller det att lösa problemet. Brynäs konstaterar själva att det är arbetssamt just nu, men all energi vi lägger framöver är viktig. Att få företagarna med sig från Gävle är ett måste. Jag brukar säga att kunden alltid har rätt.
Kommentera

Sv: Boork!
stefan Bskv: Som sagt, det är väl alltid ett givande och tagande där båda parter skall känna sig nöjda. Det är bara dessa svepande uttalanden typ:

" vad har Brynässtyrelsen gjort för arbete som är värt att nämna,?"

som jag har svårt för att acceptera. Till slut blir dom självuppfyllande profetior och ngt som tas för sanning. Kritik skall man ha för det som görs dåligt, men då skall man åtminstone kunna motivera kritiken med sakargument istf generella sågningar.
Man kanske kan säga att kunden alltid har rätt.
Även om kunden ibland kanske har lite fel.
Typ.... :-)
Kommentera

Sv: Boork!
Huge: Tur att du tas på allvar. Du har alltid ett pedantiskt begär att alltid ha rätt och benägenhet att envist och påstridigt hävda och fasthålla vid en viss ståndpunkt och anse denna vara den enda rätta eller att envist även också påstrida eller hävda din rätt även i fråga om obetydligheter. Det är svårt att driva en elitförening, just därför så måste det in nytt kompetent folk på nästa alla positioner i Brynäs IF, eller har jag fel??
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: Du har Rätt med stort R!!
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: "Du har alltid ett pedantiskt begär att alltid ha rätt och benägenhet att envist och påstridigt hävda och fasthålla vid en viss ståndpunkt"

Du menar alltså att jag är noggrann med det som många kallar "småsaker" och att jag håller en konsekvent linje i det jag tror på, till skillnad från att vara en vindflöjel?

Det är i det du kallar "obetydligheter" som det börjar.
Fuskar man med dessa saker och tar till halvsanningar och rena lögner redan på detta stadium, ja då lär man inte fuska mindre när det gäller viktiga och större saker.
Mkt möjligt att jag är pedantisk, men jag kallar det för att vara noggrann och seriös när man debatterar.

"Det är svårt att driva en elitförening, just därför så måste det in nytt kompetent folk på nästa alla positioner i Brynäs IF, eller har jag fel??"

Vem vill INTE ha kompetent folk på alla positioner?
Vilka skall ut?
Varför skall dom ut? (konkret motivation)
Vilka skall in?
Vilka vill in?
Vilka har kompetensen?

Frågan är om vi här på HS kan avgöra dessa saker, på basis av den info vi har?
Eller om de som handhar sakerna (exempelvis valberedning) är bättre lämpade?
Kommentera

Sv: Boork!
Hmm .. Leif Boork i BIF-Båset ..
Det skulle inte vara så tokigt! :D
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: Man måste sova mellan barnskriken (dotter på 8 månader). Jag håller med dig om att allt inte står rätt till i BIF´s ledning. Marknadssidan måste exempelvis renoveras från grunden. Men ditt förringande av de besparingar som gjorts köper jag aldrig. Det krävs kompetens för att spara pengar, slösa bort dom kan vilken idiot som helst göra. (apropå Jimmie Ericsson och LIF)
Kommentera

Sv: Boork!
Huge: Jag beskrev en "rättshaverist" och för mig är inte det positivt i någon bemärkelse!
Kommentera

Sv: Boork!
70 Rodrigues: "Huge: Jag beskrev en "rättshaverist" och för mig är inte det positivt i någon bemärkelse!"

Har du börjat med självbiografi? ;-)

Kännetecken för en rättshaverist är ju att han/hon anser att den stora elaka myndigheten (i detta fall Brynäs) gör ALLT fel och motarbetar en (dig).
Kommentera

Sv: Boork!
Huge: Självklart så måste det vara så eftersom att du skriver det.
Kommentera

Sv: Boork!
Huge & 70 Rodrigues: Kan inte ni ta det där via mail eller något. Börjar bli riktigt tröttsamt.
Kommentera

« · 540754 · »