Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Boork in i frysboxen....?

« · 878899 · » Till forumet

Sv: Boork in i frysboxen....?
Starzign: Håller med dig, Brynäs är bättre än på länge och det är ju det viktigaste.
Kommentera

arnio: Skojade? Du har väl insett hur jävla inskränkt du är.

Hur skall du göra den dagen Boork lämnar Brynäs och en annan tränare med en annan filosofi kommer? Du kan ju omöjligt tycka att denna förändring kommer att vara positiv, oavsett resultatet.

Dina kommentarer om den Schweiziska ligan visar ju bara att du sitter och bläddrar. Du har absolut ingen koll alls.

TROLL
Kommentera

arnio:

Troll, gå och bada
Kommentera

GävleLasse: Slappna av, jag bara skojjade lite med Rodriguez
Kommentera

Nu ska vi inte bråka ;-)
Jag anser att Boork vet vad han sysslar med, har inte sett Brynäs
så här bra på myckt länge... :D
Kommentera

GävleLasse: Skit ned dig Lasse jag bara skojja lite mod Rosita.
Kommentera

arnio: släpp banjon nu...

TROLL!
Kommentera

70 Rodrigues: Ja visst är det så. Kanske den är i klass med Tyskland och sämre än finland.
Kommentera

arnio: Jasså!
Kommentera

70 Rodrigues: Jo om man gämför med elitserien så är den skit.
Kommentera

arnio: Skitliga, har du överhuvudtaget koll på vad fan du snackar om?
Kommentera

Paddan: Riktig skitliga det där. De skulle nog få spö av Leksand.
Kommentera

arnio: Förlåt mig, det var tydligen 15 mål och 34 assists på 59 matcher.
Kommentera

Paddan: Allt som Boork har gjort när det gäller att sparka spelare eller sätta dom på bänken är helt rätt förstår du. Boorken tror att han är gud, han har gått på myten om sig själv. Totalt överskattad. Miettinen är en bra spelare, det lag som värvar honom kommer att få mycket.
Kommentera

arnio: Nationalliga A, alltså den Schweiziska "elitserien" där du bland annat hittar Alexandre Daigle.
Kommentera

Paddan: Ja och i vilken liga är det då?
Kommentera

arnio: Jo, 9 mål och 24 assists på 44 matcher för Miettinen är ju hur värdelöst som helst.
Kommentera

Intressant också att kolla statsen för Miettinen och Malmström efter att de lämnat Brynäs. Statsen suger, Boork hade rätt !
Kommentera

GävleLasse:
" Den första säsongen så talade han om för media att han hade det tufft psykiskt på grund av att han saknade familjen samt hade svårt med språket. Han hade inte så mycket sällskap här."

Knappast Boorkens fel eller?

"Givetvis är det en konspiration av Ros och Lavins. Ros är ju precis som alla andra journalister endast ute efter att skriva negativa saker om Boork."

De skriver allt som väntas sälja oavsett om det gäller brynäs eller någonting helt annat. Hemskt lite fakta är någonting som går igen i deras artiklar. Grisar av gnorrar...
Kommentera

Huge: Givetvis är det en konspiration av Ros och Lavins. Ros är ju precis som alla andra journalister endast ute efter att skriva negativa saker om Boork.

Du hörde väl hur Boork satt och berömde Lavins under matchen igår.
Kommentera

arnio: Den första säsongen så talade han om för media att han hade det tufft psykiskt på grund av att han saknade familjen samt hade svårt med språket. Han hade inte så mycket sällskap här.
Kommentera

70 Rodrigues: Klart att ingen som petas är nöjd. Lite gnäll får man räkna med.
Kommentera

Huge: Som sagt, allt positivt som skrivs om Brynäs är sant och allt negativt är falskt!!
Kommentera

Huge: Dessutom så sade han inte direkt vad Boork gjort sig skyldig till förutom "mind games". Inte direkt hård kritik mot Boorken utan mest artikelförfattarens tolkningar. Skräpjournalism.

Som sagt spelarna stod i kö att förlänga med Brynäs och Lavins förlängde en gång och nästa gång kontraktet gick ut så sade Brynäs nej...

En gris av en gnorr är vad det hela är.
Kommentera

arnio: Ja, det är ngt som inte stämmer i Lavinsaffären.
Att ha stått ut under 2 skräcksäsonger (Tomas Ros anm.) låter ju inte speciellt trovärdigt med tanke på att kontraktet förlängdes.
Med tanke på hur murvlarna försöker trissa upp saker och ting för att få sina rubriker och hur dålig Lavins varit på att tala svenska, så är det kanske inte så långsökt att anta att Ros lyckats lägga lite väl negativa ord i lettens mun och förstorat upp det hela till ngt som från början kanske var tänkt som en rent allmän klagan från Lavins sida över Boorks lite tuffa och rättframma ledarstil.
Kommentera

"Vill inte säga för mycket om Leif Boork, men det var två psykiskt jobbiga säsonger för mig, säger han och fortsätter......."
Kommentera

GävleLasse: Det är ju DIN lekmannamässiga uppfattning att vissa backar inte gjorde sitt jobb men ändå fick fortsätta spela, och att Lavins inte fick en ärlig chans.
Eftersom Lavins förlängde trots snacket om "mobbing", så tyder det väl snarare på att hans minskade speltid inte hade så mkt med utfrysning att göra, utan att det istället handlat om att han helt enkelt för tillfället inte ansetts vara tillräckligt bra för att platsa.
Jag förväntar mig inte en glad skit på träningarna men kanske heller inte en grinolle som ev försöker dölja sin besvikelse över att inte platsa, med att skylla på mobbing och mindgames.
Kommentera

Huge: "Man kan ju som sagt undra varför Lavins förlängde när han nu tycker att Boork är en mobbare?"

Lavins förlänge efter förra säsongen och då fick han stort förtroende av Boork. Det var den här säsongen som han bänkades och blev kvar på bänken trots att vissa backar inte gjorde sitt jobb. Då borde han getts en ärlig chans tycker jag. Han fick några matcher och spelade bra i flertalet av dem.

"Har inte så mkt koll på exakt hur mkt lavins varit bänkad i matcherna. Under en match så behöver ju en bänkning dessutom inte nödvändigtvis ha verkställts pga att en spelare varit dålig.
Det kan ju finnas andra skäl (toppning, man går ner på folk för att väcka spelarna etc). I stort tycker jag dock att lavins hittills gjort vad som förväntats.

Huge @ Enskede Gård 2006-12-11 23:19"

Vad hade förväntats? En glad skit på träningarna eller?
Kommentera

Huge: Notera att spelarna från förra säsongens brynäsupplaga har stått i kö för att få förlänga med Brynäs. Med stor sannolikhet så var Lavins en av de som stod i kön men blev kinkig när inte intresset var ömsesidigt.
Kommentera

GävleLasse: Man kan ju som sagt undra varför Lavins förlängde när han nu tycker att Boork är en mobbare?
Att Hallman hittat ett par spelare som kan intyga att Lavins talar sanning, säger kanske inte mer än att det finns fler spelare som har svårt att ta kritik eller på annat sätt har svårt för en viss tränares metoder.
Hockey på toppnivå är ibland en mkt tuff business och inom lagidrott öht så kommer spelare ibland i kläm då dom kanske inte pallar med en tuff och hård jargong. När dessa spelare sen uttalar sig så får det stor genomslagskraft. Det blir dock aldrig lika stor uppståndelse när den majoritet av spelare som uppskattar lite tuffare ledarskap, uttalar sig om hur bra deras utveckling varit under ex Boorks ledarskap.

Hallman är för övrigt en rätt så medioker skribent i en av Stockholms gratistidningar.
Kommentera

GävleLasse: Men du vet väl att allt positivt som skrivs om Brynäs är sant och allt negativt är falskt?
Kommentera

Huge: "Som sagt: varför koppla ihop Brynäs och mobbing i just detta fall, om inte avsikten är att antyda att just mobbing förekommit?
Hade du velat påtala att mobbing är en allvarlig fråga rent generellt så hade du ju lika gärna kunnat dra fram ngn annan arbetsgivare än just Brynäs IF."

Om en spelare hävdar att Boork har kört något slags "Mindgame" på honom så finns ju chansen att så har varit. Är det så har alltså en ledare inom Brynäs IF brutit mot dessa regler.

Varför skall jag diskutera mobbing på företag rent generellt här på HS?

Sen finns det ju fler som halvt om halvt uttalat sig om hur det är att vara anställd under Boork.

"Det är fler än Lavis som konstaterat att spelare som fallit i onåd inte får en chans att ta sig tillbaka. "Man känner direkt när han bestämt sig för att den här killen ska bort. Sedan spelar det ingen roll vad man gör. Man är körd" är en vanlig kommentar som jag fått höra. Något att tänka på kanske för Leffe, som annars verkar ha ett stort hjärta."

Men det kanske är samma sak här. Hon vill sälja lösnummer och allt hon skriver saknar helt grund. Personligen så tycker jag att detta är varningssignaler som borde tas på allvar,
Kommentera

AD: "Så jag tror inte du behöver oroa dig särskilt mycket om att vi förlorat värdefulla spelare pga av att de är "rädda" att vara under Boorks ledning"

Jag menade inte de spelare som redan finns i truppen utan de tilltänkta spelare som Sundlöv varit i kontakt med. Utlänningar och unga svenska spelare är vad som signats.
Kommentera

Att Boork inte skulle vilja matcha det bästa laget är en absurd tanke. I Boorks jobb så räknas enbart resultaten så jag tror att allt han gör, gör han för lagets bästa.

Om Lavins nu vantrivdes så hemskt under Boorkens ledning varför skrev han då på ett nytt artistkontrakt efter den första säsongen? Anbud från Europa lär knappast ha saknats.
Kommentera

65selander: Hallman bloggar om Boork.
Kommentera

Hahl Bundy: Så kallas pressen också för "3:e statsmakten"
Kommentera

Hahl Bundy:
Håller absolut med dig. Tidningarna vill sälja lösnummer och tv vill ha tittare. Punkt. Sen om det är två meningar som är sanning och resten förvridna tolkningar, det är mindre viktigt tydligen.
I dagens läge är det rätt arbetssamt att vara "nyhets-konsument". Det ska sållas, värderas och tolkas. Personligen tycker jag det är ganska kul att försöka lista ut VAD som egentligen sas/menades i en intervju eller artikel, men det är för att jag är så ruskigt nyfiken av mig..
Att andra sväljer "sanningar" med hull å hår är ju bara att beklaga.. *ler*
Kommentera

65selander: Själv tycker jag faktiskt det är riktigt skrämmande vilken makt Media har över folket.
Man kan verkligen tuta i folk i princip vilken "sanning" som helst o dom flesta sväljer allt med hull o hår: "Det stod i tidningen!" "Uppdrag granskning sa det o det o visade det o det" osv o med ens är allt sant.

Mycket av det som visas o som skrivs är ju för att vara sensationellt, väcka uppmärksamhet o få rubriker, då spelar det ingen roll att det kanske "bara" är en mix av halvsanningar o o vinklingar o lögner.
Tyvärr är det så, men alla tror inte att det kan vara så för man är så ruggigt godtrogen.
Kommentera

Hahl Bundy: "Så det som står Om Lavins o Boork tar jag med en stor nypa salt."

Speciellt med tanke på att det bara är den ena parten som uttalat sig.
Nu finns iofs inga garantier för att bilden skulle bli mer nyanserad ifall ex Boorken uttalade sig och lade fram SINA synpunkter, men som du säger: man bör iaf ta alla skriverier med en rejäl skopa salt.

Ang Josefssons program, så visade det sig ex att kommunen vidtagit åtgärder på ett relativt tidigt stadium, men det framgick aldrig av reportaget.
I stort gillar jag honom, men ibland helgar kanske medlen ändamålen i lite väl stor utsträckning...
Kommentera

65selander: Precis, OM det är värt att kommentera överhuvudtaget av Boork.
Kommentera

Hahl Bundy: Vi får väl säkert höra något om detta före matchen ikväll.
Kommentera

En sak som man lärt sig genom åren är att ta allt som står i Tidningar o som visas på TV tex Josefssons program med en stor porton nypa salt.
Allt som skrivs o visas är inte sant.

Det vinklas o manipuleras precis som tidningar o reportrar vill ha det.
Halvsanningar o allt möjligt klipps el. skrivs ihop av nån reporter som tar saker o ting ur dess sammanhang o bildar en "Sanning" som han el. hon vill att vi ska tro på.

Har själv blivit intertvjuad ett antal ggr. när man sen läser reportaget så undrar man: Sa jag verkligen detta? Nej, det gjorde jag inte o man finner att allt är i stort sett förvrängt.

Så det som står Om Lavins o Boork tar jag med en stor nypa salt.
Kommentera

GävleLasse: "Jag skrev att Brynäs är arbetsgivare och att alla former av mobbing är allvarliga saker... Inte att det var ett faktum att han mobbats. Sett utifrån det Lavins sagt så kan det ligga i gränslandet till mobbing."

Som sagt: varför koppla ihop Brynäs och mobbing i just detta fall, om inte avsikten är att antyda att just mobbing förekommit?
Hade du velat påtala att mobbing är en allvarlig fråga rent generellt så hade du ju lika gärna kunnat dra fram ngn annan arbetsgivare än just Brynäs IF.

Du har bara hört den ena partens version och inte den andres.
Låter faktiskt lite som en jämförelse med Ljungbyfallet du drar upp, där kommunen har tystnadsplikt i många fall och där hela bilden oftast aldrig kommer fram.
Du kanske skulle ta över efter Janne Josefsson, som fått mkt kritik för sin bulldozerjournalistik, där han ofta avsiktligt bortser från saker som inte gagnar hans sak.
Jag har ingen lust att agera domare och bödel på tvivelaktiga eller bräckliga grunder, så jag sitter nog kvar bakom bussratten ett tag till....
Kommentera

AD: Sen så förlängde ju faktiskt Lavins kontraktet förra sommaren. Han kan väl inte ha känt sig mobbad av Boork då i alla fall...
Kommentera

GävleLasse: "Vi vet inte vilka spelare som tackat nej till kontraktsförslag från Sundlöv just på grund av att Boork är tränare så du känns en smula spekulativ där."

Då vi har nästan samma trupp som förra året förutom Bicek (Producerade inte så jag tror inte BIF var intresserad), Almtorp (ägs fortfarande av Edmonton), Casselståhl, Wahlberg, Lavins, Kristan(Som ville ha förlängt men fick ej det)

Så jag tror inte du behöver oroa dig särskilt mycket om att vi förlorat värdefulla spelare pga av att de är "rädda" att vara under Boorks ledning
Kommentera

Huge: Det som sticker i ögonen på dig är som vanligt det som skrivits och du väljer att kommentera just det. Jag tycker att du borde känna en viss oro över att det ens kommer på fråga. Vi vet inte vilka spelare som tackat nej till kontraktsförslag från Sundlöv just på grund av att Boork är tränare så du känns en smula spekulativ där.

Ser man saker och ting ur ett annat perspektiv så kan man ju ha en viss förståelse för det som skrivs. En spelare sitter på bänken och ser spelare på isen gå bort sig i försvarszon, slå in puckar i egen kasse och slår indianare och fortfarande får fullt förtroende i match efter match.

Får man då signaler om att man skall jobba hårdare på träningar och ha tålamod så kommer chansen så kan jag mycket väl förstå att spelare helt tappar förtroendet för tränaren.
Kommentera

Knappast unikt att en petad spelare gråter ut i pressen. Vem har inte haft synpunkter på sin tränare? Har man problem med att bli betygsatt ska man nog välja ett annat yrke än den professionella hockeyspelarens.
Kommentera

GävleLasse: "Visst kan det vara som du skriver. Men tycker du att tidningarna skall spekulera utanför ramarna med en viss vinkel som utgångspunkt, "Att Boork har agerat rätt" eller skall man förmedla det spelaren sagt vid intervjun?"

Visst ska man skriva det som spelaren sagt vid intervjun, men det lustiga är ju att i detta och många andra fall, så har man ju egentligen spekulerat utanför ramarna iom att man väljer att bortse från alternativa förklaringar.
Dvs man har redan bestämt sig för att ex Boork i detta fall är en bov som i parti och minut skickar spelare till frysboxen, utan synbarlig anledning.
Intervjuaren hade ju ex nån gång kunnat ställa en motfråga till sitt offer, om ex dennes egna ev skuld i det som uppkommit.
Visserligen så gör man detta ibland, men när det gäller specifikt Boork så tycker jag att skriverierna blir mkt ensidiga och alltid till dennes nackdel sas.
Skulle man gå på allt som skrivs och antyds så borde ju öht ingen spelare i ES vilja komma till Brynäs eller det lag som Boork för tillfället tränar.
Kommentera

Huge: Jag skrev att Brynäs är arbetsgivare och att alla former av mobbing är allvarliga saker... Inte att det var ett faktum att han mobbats. Sett utifrån det Lavins sagt så kan det ligga i gränslandet till mobbing.

Jag lyfter bara fram det faktum att Brynäs ÄR en arbetsplats och råder således under svenska arbetsmiljölagar.

I denna står det en hel del om just mobbing.

Du kanske skulle sluta som busschaffis å söka ett jobb som socialarbetare i Ljungby...
Kommentera

GävleLasse: "Brynäs IF är fortfarande en arbetsgivare och alla former av mobbing på arbetsplatser är allvarliga saker."

Du säger först att du inte vet vad som ligger bakom eller vad som gjorts eller sagts.
Sen konstaterar du helt sonika att det handlar om mobbing från arbetsgivarens sida.

Du tycker inte att det låter lite ologiskt och att det minst sagt är en ngt förhastad slutsats?

Tycker att peja är inne på rätt spår: vissa spelar har svårare än andra att ta uppriktig kritik, och Lavins kanske är en av dessa.
Det kan iaf vara EN bidragande anledning till kritiken mot Boork.

Sen är det kanske så att en erfaren tränare som ser misstag göras på isen, har en lite annorlunda syn på dels hur allvarliga misstagen är och dels på hur pass allvarlig den eventuella "bestraffningen" isf borde vara.
Mao: vi läktarcoacher kanske inte har dom rätta kunskaperna att i dessa fall göra en mer korrekt bedömning än vad en erfaren och rutinerad ES-tränar skulle göra.
Kommentera

« · 878899 · »