Brynäs IF

727838 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF-Färjestads BK den 22/11-12

« · 1536681 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF-Färjestads BK den 22/11-12
BRYNÄS4EVER NR1: Är det 6:e raka nu? Vad gör Cody Fransson? Varför sköt han inte, med sekunder kvar?  Hur kunde Thuresson bomma i sista anfallet?
Kommentera

Davey_22: Ja, det är samtidigt lite oflyt att Honken går runt med svininfluensa, ebola, spanska sjukan och lepra latent varje säsong. Han måste ha sämre immunförsvar än en lakritspipa. 
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1:

Ska man skämmas att över att resa sig mot 0-2 samt 1-3 mot Färjestad? Visst, förlusten tynger men puckarna studsar verkligen inte med oss nu. Bittert, surt och jobbigt är det nu.

Vi tar nästa...

Kommentera

Följande spelare är de som enligt mig drar ett alldeles för litet och dåligt lass i Brynäs :

Rahm - Håller helt enkelt inte

Lauritzen - Spelar alldeles för svårt och omständigt,ofarliga avslut

Granström - Svagt spel i egen zon,skrämmande dålig +/-,ofarliga avslut och inget direkt fysiskt spel.

Kommentera

sylf:dom köptes när dom släpptes + pluss 2 nätter på hotell det lockar inte kan man lugnt säga ,
Kommentera

Jaha och förlust igen då men hade ju inte räknat med annat heller nu får det fan vara bra jävla skitlag!!!

AVGÅ!!!!!

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Håller med, hur länge är det öppet köp?
Kommentera

zigge: det är 6 raka torsk innan dommöter Timrå ute ,, så man får räkna in 2 tre poängare på 18 matcher innan festen , ,, Sundlöv å co vill ju vara med på festen så det är väl det dom väntar på , för gör jobbet ,,, det har dom missat,,
Kommentera

Huss: Visst kan man tycka att ett underläge med ett mål inte ska vara omöjligt.

Men redan där innebär det att du helt plötsligt ska göra 2 mål för att vinna matchen, vilket är en utmaning med dagens effektivitet.

Då kan man inte komma ut och ge bort första perioden två matcher i rad.

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Jag har sålt mina biljetter så jag slipper se skiten!
Kommentera

foppa78:Tänk om man kunde det men vem fan vill köpa dessa billjetter ,, ??? ingen ,
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Nej, du är torsk!
Kommentera

foppa78: Äh vafaen, det kommer vara en grym fest. Den FÅR MAN INTE MISSA !!!
Dessutom, i de flesta Winter Classic har underdogen vunnit....vilket vi borde vara mot Timrå då....

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: misstänkte det fan också , tackar för mig och dra något gammalt över mig och väntar på det stora undret på lördag ,
Kommentera

munkas: "Ja, det är samtidigt lite oflyt att Honken går runt med svininfluensa, ebola, spanska sjukan och lepra latent varje säsong. Han måste ha sämre immunförsvar än en lakritspipa. "

Glöm inte när han skar sig i handen vid ett försök att skala en avokado för nåra säsonger sen. Fan otroligt...

Redigerad kommentar

Kommentera

Davey_22: Glöm inte att han dessutom nästan på egen hand såg till att vi torskade i lördags.
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: undret på lördag Luleå borta efter den matchen står vi fortfarande på 39 poäng men med - 15 i målskillnad!
Kommentera

sylf: Ja,det var en insats som vart direkt pinsam. Lik förbannat är han ju iaf ett bättre kort att satsa på än Rahm.

Honken har ju i alla fall en kapacitet att vara bra.

Det viktigaste nu som jag ser det är att bänka Lauritz och Granström,få in Honken i kassen igen.

Kommentera

Hade vi inte alla förväntat oss en förlust i kväll? Vi fick en pinne mer än förväntat. Låt oss fröjdas.
Kommentera

POSITIVT: Otroligt nog drar vi ifrån niondeplatsen med ytterligare en poäng. En marginal på 11 pinnar ner nu trots sviten... Det är sant som det sägs: Viktigt att ta poäng i början av serien. Känns som hur mkt vi än förlorar så minskar iaf inte marginalen ner. 3 pinnar till plats fyra nu...

Redigerad kommentar

Kommentera

Davey_22: räcker tyvärr inte med att ställa Honken i mål igen inte på långa vägar!
Kommentera

foppa78:
Med Honken i mål i kväll hade det med all sannolikhet blivit 3 pinnar.
Kommentera

Folk här inne är alltså nöjda med en poäng hemma mot Färjestad. Där ser man vilka ambitioner folk har.

Rahm är fruktansvärt dålig. Kan han hålla en puck utan att släppa retur? Nej jag tror fan inte det. Harjus mål riktigt läckert. Även att deras femma gick bra idag så ser jag honom gärna med Lindholm och Kroken.. Jag ser för övrigt gärna att någon gör nånting. Eller ska man köra allt i botten när man äntligen tagit tagit sig till toppen.

Kommentera

In med Bäckis !! Nånting måste göras, sluta kryp inför Loob och de andra pamparna
Kommentera

arnio: " Kanske du skulle ta och titta på andra sätt att se matcherna. Kabeltv eller parabol kanske? Priset kan ju inte bli högre om du ska se många matchar eller?"

Ja, bor man i en lägenhet som redan har kabeltv som inte cmore ingår i och det inte går att sätta upp en parabol på byggnaden så är detta skit tyvärr enda alternativet...

Kommentera

atilla: Mitt i all jävlighet, och alla förluster, så har vi ändå tagit poäng i sju av de tolv senaste. Vi kanske ändå ska komma ihåg det, att vi är ganska så svårslagna efter 60 minuter.

ja jag vet, en klen tröst...men jag letar med inte bara ljus och lykta efter ljuspunkter. Jag letar med en hel jävla strålkastararsenal!!

Kommentera

Zappaholic: Ska vi ha en Honken gjord av glas hela säsongen så får vi stora problem. Rahm är inte där. Folk kanske kommer till insikt att 2,5 års paus är i längsta laget på denna nivån.
Kommentera

atilla: surt med tv problemen.
Kommentera

Det ser ut att bli en jobbig säsong. Bortväljandet av lockoutspelare har inneburit att Brynäs troligtvis kommer att kriga kring slutspelsstrecket istället för att blanda sig i toppstriden. Brynäs har ett ojämnt lag med några fantastiska toppar men dålig bredd.

Med även Berglind skadad är backuppsättningen helt horribelt dålig. Jag antar att Loob kommer att klaga om Brynäs tar in en NHL-back, men vem fan bryr sig? Det går inte att få backar söndertacklade utan att de ersätts.

Brynäs fick en dålig start mot FBK. Man spelade för passivt och fick ingen ordning på spelet. Det underlättade inte att Rahm släppte lika många returer som ett bollplank. Målet som man släppte in i BP var verkligen onödigt. Starkt att ändå komma tillbaka och ta en poäng. Harjus individuella prestation var viktig.

Domarteamet som vanligt värdelöst. Tycker nästan att de får ta på sig Berglinds skada. De släppte så otroligt många fula tacklingar att det bara var en tidsfråga innan någon skulle bli skadad.

- Berglund och Wallin kan aldrig mer klaga på att någon annan spelare filmar.

- Vad hade sopan i Färjestad #55 för hållhake på domarna?

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: En del men inte alla...
Kommentera

Peja: Ek har en poäng i sin artikel. Har inte sett något av framfötterna av ledare som Sunken, Granström och Nordan. Järnkrok åker lite vilse i alla sina tappra försök att hitta en lekkamrat som kan leverera. Lindholm kan förvisso vara med och leka men ingen av dem är avslutare av rang så de känns mest som de bollar gris.
Kommentera

Zappaholic: Apropå klen tröst.

Vi måste börja vinna, ta fler poäng än vi förlorar... Vi måste få ett stabilare backspel.

Harju måste få fler lägen, inte behöva skapa så mycket själv med puck. Järnkrok måste få bättre målprocent på sina avslut.

Varför inte testa Harju med Järnkrok och Lindholm?

Redigerad kommentar

Uppladdat:

450x300-storkuk.jpgstorkuk.jpg

Kommentera

DavyDjoos: Håller med. Harju är oerhört beroende av sina medspelare. Var som bäst när han lirade med Omark. Tror det kan bli riktigt bra. Nu funkade ju iofs deras kedja bra idag .. Men behövs en tredjelänk till lindolm, järnkrok
Kommentera

Gurra88: Ja, alltså, målet var grymt snyggt, men jag reagerade flera gånger på att Harju fick vara kreativ och puckförare, och andra blev ofta avslutare, Harju ska ha energi för att gå på avslut oftare, och Järnkrok behöver spela med någon som är giftig och blir extrauppvaktad av motståndarna, som Silfverberg förra året, då får Järnkrok möjlighet att att både göra fler assists och bli bättre i sin målprocent, då han får någon centimeter extra...
Kommentera

Gurra88: Ge Rahm några ryssfemmor så blir det ordning på honom.
Kommentera

zigge:Måste nog till lite starkare grejer...
Kommentera

Rossa: En vinnarskalle.. Härligt att se till skillnad från Brynäs som är nöjda med en poäng.
Kommentera

Mina reflektioner:

Lika stark som harju var vid 3-3 målet, lika värdelös var han i förlängningen när FBK avgjorde. Enormt loj under det anfallet, och "lät" Påhlsson raka in returen ganska ostört. FUSKA INTE HARJU!

FBK's 3-1 mål föregås ju av en enorm tripping från Påhlsson på Sunken. Det innan pucken går ut i sarghörn och sedan upp till Lajunen.

Järnkrok och Lindholm bleka i 5-5 spelet. Tror de ska ha nån lite vassare spelare än Thuresson med sig.

Rahm får inte göra såna tavlor som på 0-1 målet. Det håller inte i ES. Och som nån sa, det är mycket returer.

Det syns väldigt väl att BIF inte har så stort självförtroende för tillfället. I förlängningen såg det oerhört nervöst ut. Inga initiativ förutom det fina och enda anfallet med Thure som avslutare.

FBK är just nu ett lag som har självförtroende, tror på sitt spel och agerar med pondus. Deras juniorkedja var riktigt bra och bidrar med fart och energi. Gör vår fjärdekedja det..?

Många måste upp två snäpp i BIF och vi behöver vinna två raka för att få fart på maskinen. Dags för det nu!

Det är bara att inse och acceptera faktum att det är ett ganska stort tomrum efter Ekholm, Larsson, Siflverberg, Andersén. Kan tycka att Enterfeldt är den bästa av de så kallade ersättarna.

Nya tag på lördag!!

Kommentera

Stratan: Är man inte intresserad av att hålla sig kvar i toppen så värvar man därefter.
Kommentera

Gurra88:
Hade Tollefsen intentioner att ge sig på/smälla en brynäsare, bara för att upptäcka att det var Franzon han var på väg emot....och backade?
Skoj i så fall:)
Kommentera

munkas:Rahm=chansningen som tyvärr inte höll.

Granis hur kan man bli så dålig över en sommar ofattbart,kanske skulle behöva ställas över??

Basse-är han verkligen hel?Ställ över!

Nordan-Kanske är i behov av vila?

Cody-NHL överskattat??

Sunken-Ryck upp dig.

mm mm Men Brynäs har faktiskt spelat bra denna säsong oxå.Vi hoppas på vändning med Dennis P in i laget och Honken.

Tyvärr har Brynäs haft övertro på vissa inför säsongen.Lars Jonsson ersätter Ekholm....det förstod väl alla att så inte skulle bli fallet.

Löf,Djoos,Berglind är 7-8 backar och skall inte vara med i den omfattning som nu är fallet

Vi får satsa på 8 slutspelsplatsen och sen tro att Rahm gör en Svedberg i Slutspelet

Kommentera

Det har ju visat sig kraftigt att vi är inte ett bättre lag än dom visar på isen men inte ett jävla skit görs det är detta som jag blir så inni helvetes förbannad på VARFÖR är dom så jävla rädda att öppna plånboken för!
Kommentera

foppa78:För att det förmodligen inte finns så mycket att värva nu och att man vill se att NHL inte drar igång igen.Trist att värva nån medelmåtta nu för att veckan efter få veta att NHL ställer in säsongen och då inte ha en krona att plocka in spelare för.
Kommentera

Huss: Tror också att det ligger mycket i vad Ek skriver. Vi har idag många ledare som visar vägen med inställning som Granström(?), Sundqvist, Widing mfl. Men vi tappade inför denna säsong många spelare som kan visa vägen via produktion som Silfverberg, Larsson, Dackell och Ekholm. Spelare som laget kan luta sig mot när det går tungt och målskyttet hackar. Idag har vi Järnkrok som vi kan ställa krav på offensivt, Lindholm kommer att gå upp och ner men är ju egentligen en stor bonus denna säsong. (Tack och lov måste jag tilllägga för vad hade vi gjort utan honom). Övriga forwards producerar stötvis men ingen som levererar match efter match. Tanken var att Harju och Thuresson skulle bli sådanna spelare och att Widing skulle hitta tillbaka men så har det ju inte blivit. Dessutom är Lauritzen långt ifrån den form han hade för ett år sedan.

Det här är och kommer bli ett jätteproblem om vi inte får in någon produktiv forward. Det Brynäs skulle behöva är en lekkamrat av högklass till Järnkrok. Det skulle göra att man kan låta Lindholm centra en egen kedja och få två produktiva enheter.

Kommentera

Zzz: Jo, men det är ändå Harju (9), Widing (7) och Thuresson (6) som är lagets främsta målskyttar. När spelare som Lavander, Granström, Nordan, Lauritzen gjort 2 mål sammanlagt så är det dit kritiken bör riktas.
Nyförvärven har väl gjort vad som förväntas av dem men det är spelarna från förra årets guld som inte levererar. Undantaget tycker jag är Gunderson.
Kommentera

Huss:

Många lag har haft svårt året efter ett guld, det är ju inget nytt och den motivationen som krävs jobbar säkert TJ med varje dag. Om det hade funnits nåt enkelt hokuspokus att ta till året efter guldet bärgats hade det redan använts..... av alla regerande mästare.

Kommentera

Tväst: Visst är det så, det kommer alltid en mental svacka efter ett guld.
Det är därför jag tycker att TJ skulle experimentera mer med laget och låta ungtuppar som Emil Larsson, Alexander Lindgren, Nörstebö, Brodecki och kanske Axman få ta platser på bekostnad av "mätta" spelare som Lauritz, Granis, Nordan, Ollas, Sunken m.fl.
En väckarklocka helt enkelt.

Kommentera

Huss:

En svår balansgång med förtroende / väckarklocka. Trots allt har ju spelet i stora drag funkat hyffsat i de flesta matcherna..... förvisso inte i 60 minuter men det har skapats en hel del kreativt framåt, det är ju målskyttet som inte lyckats pga egen oförmåga, målvaktsväggar o en del otur. Dessutom har nog osäkerheten i defensiven blivit än mer tydlig när man inte sätter de målchanser som skapas.

Märkliga domarnivåer igår..... som vanligt. Vid deras 1-3 åker SB ut för en dutt i ryggen på Wallin, värre crosscheckings delas ut i varje blockeringssituation framför mål utan utvisning, därtill en klar tripping på Sunken strax innan 1-3 målet utan avblåsning.... som sagt mycket svårt med konsekventa regeltolkningar, dock korkat av SB, han vet ju hur lätt fröken W blir ledsen.

Ett exempel på små marginaler, Färjestad är lite för bra för att få sådana enkla mål med sig med hjälp av domarna, Brynäs var i det läget på gång men fick än mer uppförsbacke. Men all heder åt kämpainsatsen tycker jag.

Sen vet jag att det även missas Brynäsutvisningar, det behöver ingen påpeka.

Som den obotlige optimist jag är så hoppas jag mycket på att DP skall komma tillbaka..... kanske en viktig pusselbit.

Kommentera

Tväst: Klockren analys, kunde inte sagt det bättre själv.
Som vanligt är man aldrig så usel som det påstås i motgång och heller aldrig så bra som alla hyllningar försöker antyda i medgång.
Det skapas trots allt mkt chanser, det är ojämnheten som måste bort och då kommer även självförtroendet och målen.
Att börja plottra med en massa nya juniorer, som Huss föreslår, är väl en bra idé om spelet fallerar totalt och det inte finns några som helst linjer i nånting.
Våra ramspelare är ändå stabila pjäser som sliter hårt och gör sitt jobb bra därute, det är bara utdelningen som fattas.
Att ersätta dessa med orutinerade juniorer tror jag faktiskt kan göra saken än värre i dagsläget.
Vi har väl tillräckligt med yngre förmågor i laget som det är, och även om dom gör det riktigt bra så märks det hur tufft det är i ES rent fysiskt när vi möter lag som ex Färjestad, där man inte får nånting gratis.
Det här oflytet med målskyttet (som förstås inte bara handlar om otur, vill bara säga det då jag vet att vissa direkt kommer att tjata om att man alltid skyller på otur eller dåliga domare) måste ju släppa nån gång och det gör det om man fortsätter att jobba hårt.
Som Harju säger: spelarnas tro på sig själva och vad man kan är intakt, det är självförtroendet i de avgörande momenten som fattas.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1536681 · »