Brynäs IF

727652 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Frölunda Indians 8/3-16

« · 1733393 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Frölunda Indians 8/3-16
Zappaholic: Porse har faktiskt varit rätt ok de senaste matcherna. Fortfarande för långsam i sitt beslutsfattande (vilket skapar risker bakåt) och väldigt avvaktande i sitt fysiska spel (nästan obefintligt faktiskt).

Apropå hoppas på skador, vore det inte bra om Brynäs kunde värva Tollefsen, Hedman och Karalahti? Spelare som ogillas i allra högsta grad men i Brynäs så kommer de garanterat åka på rejäla långtidsskador givet den Leksandsförbannelse som vilar över truppen sedan ett antal år?
Payback liksom, har vi dessutom bra försäkringar så lider vi inte finansiellt.
Kommentera

Skrubben: Tyvärr inte för oss heller om man läser statistiken rätt. Oflyt kan man ha i några enstaka matcher, men är det en lång period av "oflyt" finns det bakomliggande faktorer.
Kommentera

pekka85: Jag har hela tiden sagt att jag tycker det är bra och fint att man vädrar missnöje men om det går ut på att håna spelare, ge dem öknamn och hoppas de blir allvarligt skadade så är det helt åt helvete.

Att du kallar Porse för skitback är ingen stor grej. Att jubla och hoppas att Porse var allvarligt skadad när han fick kliva av under en match, som någon gjorde, är för jävla illa.
Kommentera

Kanske skulle skrivit att jag ger bort den gratis
Kommentera

SnowKing: Hehe, missade pekkas uppläxning av dig gällande "ända" och "enda"
Pinsamt för honom, trots skryt om egna grundskolestudier i svenska, att han tror det heter "dagen i enda"
Magister Huge rekommenderar vår elev att läsa på och återkomma för att slippa bli underkänd i ämnet....👊😉
Kommentera

Hur många biljetter är sålda än så länge??
Kommentera

pekka85: Ska man hårddra det så är en mening typ som ditt exempel "Porseland är den sämsta jävla skitback som någonsin spelat i Brynäs" så ser jag det som att det är på gränsen till ett påhopp och kanske skulle det även passera. Lite beroende på sammanhanget. Samtidigt så kan man nyansera det lite med att kanske ge honom lite cred om han gör en bra match. OK, det kanske inte har hänt än men OM ;-)

Däremot att använda HS som en slags slasktratt för din egen frustration och besvikelse är inte ok. I så fall så råder jag dig till att skriva av dig i en blogg eller nåt i den stilen. HS är ett DISKUSSIONSFORUM och inte din privata spyhink där du kan häva ur dig en massa dynga som inte tillför ett jota i diskussionen. Allt det gör är att det skapar en dålig stämning här inne för du vet lika väl som jag att det sitter några "försvarsadvokater" som har ett behov att "Stå upp" för den spelare/ledare som fått en skopa skit för sin insats. Och sedan är karusellen igång igen.
Kommentera

Jag har en biljett på M3 över nån som är intresserad?
Kommentera

pekka85:
Om Pettisbiff kostar på sig att raljera med andra skribenter, (Zappaholic, Huge o den där nya optimisten) så får han finna sig i att han får liknande svar... svårare än så är det inte i det här fallet! - För min del får han skriva så många laguppställningar han vill, men....

"Vad bidrar du med mer än att blanda ihop ända och enda!"
Jag är så gammal så att jag kan skilja på ända o enda... Vad beträffar mitt uttryck "dan i ända" så rekommenderar jag dig att antingen googla det, eller be magister Huge förklara betydelsen! ;-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jo så var det, tänkte lustigt nog på det idag, vi vände ju då och vann med 5-4 och fick hemmafördel mot just Frölunda,
Kommentera

Huss: Eller så är det så enkelt att vi är inne i oflyt just nu. Det händer alla lag. Jag hade varit betydligt mer orolig om jag hejade på Örebro. Bedrövlig corsi men skyhög skottprocent. I längden kommer det aldrig hålla för dom.
Kommentera

Skrubben: Basalt, även juniorer lär sig vilka avslut man skall ta och inte. Undrar hur Brynäs tränar egentligen....
Kommentera

pekka85: Tummen upp !!
Kommentera

Skrubben: Härligt!...eller så är det ett bevis på att vi har kassa avslutare...
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hoppas oxå på HV, men viktigast är hemmafördel. Kan nämligen inte åka upp på lördagen som annars skulle bli enda hemmamatchen......
Kommentera

Huge: Klart att det är fantasiuppställningar men vart skall man skriva om det om inte på ett forum för ishockey? Tar hans inlägg före dina helgarderade romaner alla dagar i veckan:)

Anledningen att jag kommenterade stavningen berodde på skribentens inlägg som jag ser som ett rent påhopp. Att hen då blandar ihop ett ord som, åtminstone jag, lärde mig i grundskolan tyckte jag påvisade ganska tydligt att personen i fråga inte är så vass och således torde hålla igen med spydiga kommentarer. Som att blanda ihop värk och verk?!

För övrigt tycker jag det är lite synd att man inte får lufta sitt missnöje här inne utan att bli påhoppad av dig och dina parhästar samt moderatorn. När mitt älskade Brynäs förlorar så måste man ju få vädra sin ilska, aldrig mot klubben men mot spelare. Jag tror ingen här inne menar vad de skrev när vi tappade in sena målen mot HV och Rögle men likt förbannat måste man få "skriva av sig"? Varför ska man vara medlem på den här sidan annars?

Rena påhopp är aldrig okej men om jag skriver att "Porseland är den sämsta jävla skitback som någonsin spelat i Brynäs" så skriver jag ju det för att jag verkligen känner det. Det jag försöker belysa är att det blir ett jävla liv om någon går lite för hårt åt en spelare i Brynäs som tjänar 200.000:- - 350.000:- i månaden men det är okej att gå på skribenter som är besvikna. Vet inte om jag gillar utvecklingen men å andra sidan kan jag ju bara logga ut och skita i detta forum:(
Kommentera

Skrubben:
Najs. Då är det ju bara ta sig in i skottsektorn så löser det sig. :-) Är väl Nick som stått för 100% av den statistiken.
Kommentera

Om vi spelar på som vi gjort kommer det lossna. Vi har tredje bäst corsi (i skottsektorn) i ligan, och sämst skottprocent.
Kommentera

Huge:
Min gissning är att DIF och HV kommer vara kvar på dom placeringarna dom är....
Sen är det bara frågan om vi får hemmafördel mot örebro eller inte.
Risk för att dom smiter förbi oss i kväll är jag rädd.
Kommentera

Huge: Det viktiga är att vi får hemmafördel i åttondelen, jag hoppas att vi får HV.
Kommentera

Horace76c: Sträcker mig inte längre i spekulationerna än till playin, det är nog knepigt och svårt att sia som det är utan att blanda in ev kvartsfinalmotståndare.

Best case scenario: vi vinner och HV förlorar. Då spelare det ingen roll vad Örebro gör, vi får dom i playin. Bingo!!

Worst case scenario: Växjö förlorar mot Luleå. Vi förlorar. Örebro tar poäng mot Modo och HV tar 3p mot SAIK.

Då får vi Växjö i playin. Nitlott big time!!
Kommentera

Pettisbif: Har inte du undrat det förut? Nej återigen. Jag har endast ett nick och det räcker fint. Är inte så jävla barnslig så jag skapar flera olika nick i ett forum.

Har du fler än ett?
Kommentera

dacke72: Ja så kan det vara ibland, se bara på Lucas Carlsson som verkligen fått chansen i år på grund av skador, den gången var det väl främst Svedberg som tog chansen och det gick ju bra. Den enes död...
Kommentera

Carl Lejonkräk: När Dackell och Honken skadades talades det om kris. Vi tappade vår kapten och förstekeeper. Lauritzen blev landslagsman det året...
Kommentera

Enligt GD så kommer Simon Bertilsson att träna utan röd tröja denna vecka. I kvarten kan vi nog ha honom på isen.
Kommentera

mk: Klart att jag är en språkpolis ibland.
Men det har väl inget med sakfrågan att göra: en skribent som beskyller en annan för att använda härskarteknik, gör likadant själv mot andra.
Det känns ju sådär lagom seriöst, om man säger så.
Jag erkänner ju iaf att jag sitter i glashus.... :-)

Tja, flip, flop, flipp eller flopp, det är frågan.
Utan att ha kollat upp så noga så är jag rätt säker på att det funkar med båda varianterna. Numera är det helt Ok språkligt sett att använda engelska uttryck eller ord i svenska meningar, många har ju pga anglifieringen i det vardagliga livet mer och mer blivit vedertagna och accepterade. På gott och ont, skulle jag vilja säga. Mkt är ju en smaksak, men personligen tycker jag att det blir lite löjligt när ex varenda jävla affär eller butik måste använda engelska språket på ex skyltar eller i marknadsföringen i övrigt.

"SALE" kan det stå i stora textade bokstäver.
Vad fan är det för fel på det gamla hederliga svenska ordet "REALISATION" eller "REA" ?
Jag får rysningar varje gång jag går förbi en kaffestuga som kallar sig "Wayne´s coffee" För det första: varför engelska? Tror innehavarna att hela landet består av 99% engelsktalande invånare och att man därför måste använda engelska språket, av rädsla för att ingen ska fatta att det är ett ställer där man kan dricka eller köpa kaffe?
För det andra så undrar man över apostrofen mellan E och S i Wayne´s.
På engelska heter det väl för fan "Waynes coffee", markerande genitiv.

Ja du ser, som språkpolis har man det inte lätt i dagens samhälle.
Så mitt svar på din fråga blir: nä, du har inte fel och heller inte rätt.
Man kan använda både och när det gäller flip/flipp eller flop/flopp.

Med vänlig hälsning
(språk)magister Huge ;-))
Kommentera

Horace76c: Lite intressant ändp. Frölunda har ju faktiskt en möjlughet att bädda flr att få oss i kvarten. I allafall öka möjligheterna. Vinst för oss ikväll skulle ju innebära det.
Om min trötta hjärna inte lurat iväg mig på villovägar...
Kommentera

Horace76c: DIF har dessutom bara vunnt en av de fem senaste matcherna och det var mot Modo så det räknas knappt. Jag tror vi får Frölunda.(om vi grejar åttondelen förstås).
Kommentera

Huge: Skjut inte med kulspruta i glashus Huge.
Är det någon som är språkpolis, så är det ju du😃😃
Flip eller flop. Vad är det?
Heter det inte flipp eller flopp?
Annars så är det väl engelska ord du använder?
Då får du skriva flip or flop.

Eller har jag fel?
Undrar en elev😃
Kommentera

Huge:
Hmm...suttit och glott lite på SHL.SE och inser att det är fan inte helt omöjligt att vi får frölunda i kvarten (OM vi tar oss till kvart).
Sköter sig Färjestad i kväll (hoppas det och spyr samtidig lite i munnen), så är det långt ifrån omöjligt att DIF åker på stryk mot Öre eller HV.
DIF har inte gått någe vidare mot nån av dessa motståndare...
Sen är ju allt skitsamma i och för sig efterssom vi inte rår på FHC heller, men det blir nog en roligare matchserie än mot SAIK.
Kommentera

pekka85: Inget fel i det, men det blir lätt tjatigt och ointressant att ideligen ta del av en handfull laguppställningar om dan, som mestadels innehåller orealistiska spelarval. En laguppställning i rätt tid, när den känns relevant, har nog ingen nåt emot. Och Pettisbif levererar ju i ärlighetens namn även såna emellanåt, det måste man ge honom cred för.

Att du sen kritiserar andra för att syssla med härskartekniker samtidigt som du själv agerar språkpolis, känns ju sådär....
Kommentera

munkas: Kan inte annat än att instämma, bra inlägg! Vrana är en riktigt stor besvikelse. Står han fortfarande på 1+8? Tycker det är ganska enkelt att se att hans kvaliteter inte räcker till. Lika lätt som att se att Johnson är en skarpskytt eller att Salmela är en klassback. Ikväll blir det en tuff match. Jag tror på 3-2 i sudden:)
Kommentera

SnowKing: Vad är det för fel med att skriva laguppställningar på ett HOCKEYforum? Vad bidrar du med mer än att blanda ihop ända och enda!
Kommentera

munkas: "Det är det som är det fina med ett forum, man behöver inte vara kunnig och insatt för att komma med påståenden."

Nä, men man kanske borde ha lite mer kunskap och insikter i det man så tvärsäkert kritiserar, för att kunna avgöra om ex Bulan eller BZ är inkompetenta eller duktiga och tar felaktiga eller korrekta beslut?
Även här måste man skilja på påstående och påstående, liksom man måste göra när det gäller olika diskussioner.

"Sen håller jag med dig om att det kan vara svårt att ta en tydlig ställning i frågor där man är tveksam men i ditt fall verkar det gälla alla frågor."

Klart att det kan verka så, när jag har grundinställningen att i nästan alla frågor där man diskuterar tagna beslut så är det i princip omöjligt att avgöra om besluten so fattas har varit helt felaktiga eller korrekta, utifrån förutsättningarna man haft. Det är ju ytterst sällan man upplever att ansvariga tagit så pass konstiga, dumma och märkliga beslut att det är ofattbart att dom öht får sitta kvar på sina poster.
För om dom hade tagit så oerhört många dumma och felaktiga beslut som det påstås härinne, då hade vi aldrig legat i högsta serien år ut och år in, då hade vi harvat i div6 för länge sen....
Kommentera

Andreas Galle: Visst låg vi under mot Timrå med 0-4 och vände i sista matchen i grundserien 2012?
Kommentera

dacke72: Visst, men då blev vi 4a i serien och spelare som höjde sej ett snäpp i slutspelet + en målis som ingen hade trott skulle stå på huvudet.
Kommentera

Pettisbif:Det kan ja dementera direkt, och för mej är optimist inget skällsord"
Kommentera

Huge: "Sen får du skilja på diskussion och diskussion. När jag hänvisar till kunnigt och erfaret folk så handlar det uteslutande om fall där i sammanhanget okunnigt och oinsatt folk härinne kommer med tvärsäkra påståenden om att ansvariga minsann gjort fel och är inkompetenta?
Hur vet man det om man inte känner till förutsättningarna och själv inte är väldigt kunnig och insatt gällande det som ansvariga sysslar med och ska ta beslut om?"

Det är det som är det fina med ett forum, man behöver inte vara kunnig och insatt för att komma med påståenden. Det finns väl ingen här som är lika insatt som de ansvariga i Brynäs? Sen håller jag med dig om att det kan vara svårt att ta en tydlig ställning i frågor där man är tveksam men i ditt fall verkar det gälla alla frågor.
Kommentera

Forsberg 1978: Ja, Pettisbif får se upp och försöka dölja sin identitet lite bättre.
Han låter ju misstänkt lik minst 10 andra skribenter härinne.
Jag nöjer mig med 3 alternativa nick. Man vill ju inte att moderatorerna ska slita ut sig alltför mkt, dom har väl andra saker att hålla koll på också.... 😳
Kommentera

dacke72:" Tänk på att Sebastian Lauritzen, Andreas Dackell och Honken"

Hade vi tagit guldet med Lauritzen, Honlen och Dackell i laget tro?
Kommentera

Pettisbif: Tro mig det har moderatorerna koll på!

Ikväll vinner vi sådan här känsla var länge sedan jag hade! Tips 4-1 POW, PAW, Johnson och Salmela nätar!
Kommentera

munkas: Vi diskuterar Vrana. Du vill ha ett klart ställningstagande av mig: flip eller flop.
Har du missat min ståndpunkt trots att du måste ha läst vad jag skriver?
Om jag tycker att han är ett svårbedömt fall och jag har motiverat det med flera saker, så ligger det väl i sakens natur att jag avstår ifrån att ha en självklar ståndpunkt. Tycker för övrigt i just det här fallet om Vrana att det är mer intressant att diskutera och försöka utröna hur BZ och Bulan resonerar än att nödvändigtvis behöva veta exakt vad en annan skribent tycker, eftersom jag tycker att det inte är solklart att Vrana får gå.

Sen får du skilja på diskussion och diskussion. När jag hänvisar till kunnigt och erfaret folk så handlar det uteslutande om fall där i sammanhanget okunnigt och oinsatt folk härinne kommer med tvärsäkra påståenden om att ansvariga minsann gjort fel och är inkompetenta?
Hur vet man det om man inte känner till förutsättningarna och själv inte är väldigt kunnig och insatt gällande det som ansvariga sysslar med och ska ta beslut om?
Kommentera

Andreas Galle: Tänk på att Sebastian Lauritzen, Andreas Dackell och Honken skadades under guldåret. Alla tre firade guldet i kavaj.
Kommentera

Pettisbif:
"Undrar om Zappaholic, Huge och den här nya optimisten är samma användare?"

Intressant teori... forumet består egentligen av två personer? En optimist! och en pessimist?
Förresten, tre personer... en som skriver laguppställningar dan i ända!
Kommentera

Pettisbif: Du tror inte att sånt kollas?
Kommentera

munkas: Undrar om Zappaholic, Huge och den här nya optimisten är samma användare? Den tanken har slagit mig ett flertal gånger....
Kommentera

Huge: Jo, jag har faktiskt läst lite här under dagen men det var så bra stämning så jag valde att inte skriva något :) Det jag snappade upp som mest intressant var nog diskussionen om Vrana. Där valde du att med hjälp av byxor, livrem, hängslen och gruvhjälm skriva att du inte tyckte Vrana hade kommit upp i önskad nivå men samtidigt hade förståelse för en ev förlängning då han behöver en längre anpassningsperiod och hitta spelet efter sin skada. Det är nästan lite fascinerande hur du lyckas helgardera dina inlägg i olika frågor. När jag läser dina inlägg så är jag inte så intresserad av vad eventuellt BZ tänker och hur han kanske resonerar i olika frågor. Det är mer intressant att höra dina egna åsikter, utan snirkliga garderingar. Personligen tycker jag att Vrana har varit en rejäl besvikelse och hoppas verkligen BZ lägger degen på något annat nästa säsong. Om du tycker att han har varit bra och bör få nytt kontrakt så får du självklart tycka det. Du kanske t.o.m har så bra argument för detta att jag börjar vackla i mina åsikter. Det blir hur som helst en mer intressant diskussion om man har en tydlig ställning i frågan. Om du tar ställning i en fråga utan att hänvisa till kunniga och erfarna inom Brynäs så tror jag svaren du får kommer vara mindre spydiga.
Kommentera

Nu när troligtvis Starkbaum försvinner vore ju kul att ha Rynnäs i Brynäs ;)

märks att jag behöver sova rena rama göteborgshumorn
Kommentera

Zappaholic: :) Ja en aning mer positiv är ja nog;) Tror alltid på möjligheten till nån eller något har bevisat motsatsen....
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja så är det, inte bara skade elände utan all tänkbar skit emot oss" Jag har faktiskt bara garvat ibland, vad har vi gjort för att förtjäna denna otur,,,Men tur och otur jämnar ut sej förr eller senare......
Kommentera

« · 1733393 · »