Brynäs IF

727607 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs IF - Luleå HF Torsdag 14/2-08

« · 983985 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Luleå HF Torsdag 14/2-08
65selander: Fatta att Sjödda idioten redan är i Klyktatttarland för faaaann!!!! Bänka sjödda resten av säsongen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Kommentera

Huge: Ja, och det omvända gällde väl dig? Inte mycket skrivet av dig under 1:a och 2:a perioden (spektaklet som vi andra kallar det).

Inget snack om saken, upphämtningen var stark av Brynäs, med eller utan hjälp av usel Lule-målis. Men saken är väl ändå att vi hämtade upp till 1p efter en av säsongens sämsta försvarsinsatser där vi redan släppt in 5 mål hemma mot ett annat bottenlag? Återigen tveksamma insatser av både försvar och målvakter och även du borde kunna se mönstret nu.

Dåligt försvar match efter match och fortfarande i botten av tabellen (ja, jag vet att det fortfarande finns chans uppåt och att det är tight men faktum kvarstår). Klubben är verkligen illa ute och samtliga härinne vill nog inget hellre än att det går bättre. Vissa reagerar genom att inte inse problemen (tror du passar in här), andra förnekar dem (tror att du passar in här också) och andra blir förbannade och besvikna (dvs alla vi som du kallar okunniga, medgångsupportrar, läktarcoacher och gamnackar).
Kommentera

sylf: "Det här laget är den sämsta Brynäsuppställningen som skådats"
Ehh, inte riktigt va? Namnmässigt så är laget lika starkt som förra året men prestationsmässigt är det ett enda stort frågetecken.
Håller med om att det är läge för Markström på bänken mot LHC och därefter låta honom debutera hemma i nästa match.
Det måste utan tvekan in en stabil första målvakt till nästa säsong.
Om man inte längre vågar bänka Sjödda så kan det vara läge att köra med Andersén eller Carlsson som backpartner. De spelar åtminstone ett enkelt spel (och håller säkert högre klass defensivt..)
Kommentera

sylf:
Har bara kommentar till Puckens krönika, han tror alltså att Gävlefolket längtar till allsvensk fotboll på plastgräs...?
Gefle har ett snitt på ca 4500 pers per match. Mycket lägre snitt än Brynäs...
Kommentera

Lunkan: Sämsta värvningen någonsin är nån i högen av:
Brad Berry
Branislav Janos
Skoogh (glömt vad han heter i förnamn!
Daniel Johansson....
Pekkala
Sulku (otur)
Hulkkonen (otur)
Ketola

Bästa värvningen i moden tid: (tar inte med självklarheter som Tord, Tigern, bröderna Salming osv:)

Bissett (båda gångerna)
Djoos, andra vändan
Huss tillbaks från Timrå
Janne Larsson tillbaks från Modo
Tull-ole
Davydov
Kommentera

Domarn: Nu glömde du ett par riktiga skitförvärv som gjorts. Två målvakter. Jamie Ram och Antti Jokela
Kommentera

Jag kan inte fatta varför Sjödda och Angell fick NÅN istid efter sina sedvanliga duttspelande med klubban i midjan höjd... Hygglig bjuding av nr.8 det första målet..

Sitter ju förfan killar på bänken som VILL offra sina tänder och högra arm för att hålla tätt.

Men inte då vi rullar på bara..

Man kan ju hoppas att Kanken kör över Sjödda på träning, så han känner av nån gammal skada och står över nån match...

Dom som gjord rätt för lönen i går var som vanligt; Brendel, Sandin (det lilla han fick spela), Hietanen och Sundqvist.

Undrar om dom har glömt bort allt det dom gnugga på under uppehållet??
Kommentera

GävleLasse: Räknade inte in Jokela, såg honom mer som träningsutfyllnad. I såfall måste Leonid Fatikov in också.

Och Ram's kvalserie räddade honom från listan. Han spikade faktiskt igen när det gällde i kvalserien mot alla odds.
Kommentera

Huss: Bakåt vette fan om dom här killarna har nån motsvarighet. Som jag skrev, framåt är dom helt ok, elitseriemässiga. Bakåt håller dom inte AS-klass. Så här dåligt målvaktspar har ALDRIG funnits i Brynäs historia! Backarna är inte mycket bättre dom men lider stort av Humle&Dumle där bak!
Kommentera

sylf: Backarna verkar ju inte veta vilket spelsystem som gäller... Sen att de aldrig kan lita på sin målvakt lär ju inte underlätta heller.
Kommentera

sylf: Hade vi inte P och Asplund ett tag?
Kommentera

Peja: Spelsystem? Har dom ett sånt?
Kommentera

Huss: Dom var usla, men klassen bättre än dom här mupparna.
Kommentera

sylf: Synd att vi inte värvade Myllyniemi ;-)
Kommentera

Hitman: "Ja, och det omvända gällde väl dig? Inte mycket skrivet av dig under 1:a och 2:a perioden (spektaklet som vi andra kallar det)."

Nä, jag orkade bara inte kommentera det sedvanliga skitkastandet från alla gamnackar när spelet inte stämmer och det går trögt.
Nivån på dessa dagisinlägg talar väl för sig själva, eller hur?
Min poäng är att dessa skitkastande gamnackar aldrig är lika entusiastiska åt andra hållet sas, dvs när vi lyckas vända ett hopplöst underläge och tom nästan vinna matchen.

"Vissa reagerar genom att inte inse problemen (tror du passar in här),"

Fel.
Vissa inser problemen men reagerar INTE som en trotsig 8-åring och kastar skit, förlöjligar och hånar spelarna i det lag man påstår sig stötta.

"andra förnekar dem (tror att du passar in här också)"

Fel igen.
Måste man förneka problemen bara för att man inte kastar skit hela tiden?
Kommentera

Huss: he he ja dom som skrek efter honom kan skatta sig lyckliga idag, att vi slapp eländet
Kommentera

Huge: "och tom nästan vinna matchen."

Just där ligger poängen, nästan!!!!!!

Det är många matcher Brynäs "nästan" vinner. Men du hävdar hela tiden att matcherna kunnat sluta hur som helst. Dom gör inte det. Du ältar hela tiden också om att inte ge upp. Det spelar ingen roll om dom ger upp eller inte, vinner matcher gör dom inte ändå, dom har inte kunnande till det. Många här inne kan se en tendens i spelet redan efter 15-20 omgångar medans du tar match för match och med en dåres envishet vägrar inse faktum. Att man inte sitter och kastar serpentiner och blåser i trumpet för en vunnen poäng igår är helt normalt. Vi TAPPADE 2 skitviktiga pinnar helt i onödan och på grund av Sundlövs lama hjärna som inte värvade målvakter!
Kommentera

Huge:"Min poäng är att dessa skitkastande gamnackar aldrig är lika entusiastiska åt andra hållet sas, dvs när vi lyckas vända ett hopplöst underläge och tom nästan vinna matchen."

Frågan är hur de skall agera? Oavsett vadsom skrivs så kommer du in med dina epitet i stil med gamnackar och medgångssupportrar. Dessutom så är du fruktansvärt snabb att peka finger om någon är förbannad över billiga mål bakåt för att sedan bli glada över att man till viss del lyckas reparera skadan.

Du verkar ensam i din bubbla.

Har du någonsin sett ett problem? Jag tror inte det, istället så har du letat efter ursäkter och skyllt på dessa istället för att göra som alla andra, visa sitt missnöje. Du är helt enkelt löjeväckande.
Kommentera

Huge:

"Min poäng är att dessa skitkastande gamnackar aldrig är lika entusiastiska åt andra hållet sas"

Hur var det med dem nya vindarna i GB:n?var det inte just det där vi skulle undvika...?
Kommentera

Jag har ju alltid försvarat Sperrle samt Korhonen, men igår var det katastrof så dåliga dom var, båda två. Hade varit riktigt läckert om Omarks grej hade gått hem, även om man är Brynäsare i det läget.

Men till nästa säsong då? Tror ni verkligen att dom slänger iväg både Sperrle och Korhonen? Jag tror en av dom stannar, är ganska säker på detta.. men vem blir det? Jag tror på Korkonen
Kommentera

mattiaskarlgren: Vore bättre om dom gjorde sig av med båda. Köpte en rikigt 1a målvakt och sen hade junioren som 2a målvaket..
Kommentera

Gårdagens match, upphämtningen till trots, var inget annat än ett svaghetsbesked, bedrövligt....vem fan kan påstå nåt annat ?
Kommentera

GävleLasse: Läge att ring Fleming nu, det går absolut inte att vänta till kvalserien. Det är om inte annat ansvarslöst att låta OÖ som man ändå långsiktigt tror på leva med denna press just nu.
Kommentera

Davey_22: Huge kan, han sitter hemma i ett hav av ballonger för att vi luggade grymma, starka Luleå på en poäng!
Kommentera

Huss: Glöm honom. Brynäsledningen sitter med armarna i kors på åsen och vänta på mirakel.

Kan man inte skylla på spelarna så kan man ju alltid skylla ifrån sig på Gävleborna. För i grund och botten är det ju deras fel att allt gått åt pipan.
Jag menar, skall man lasta Brynäs IF för att Gävleborna har mage att ställa krav på den produkt som Brynäs försöker sälja biljetter till?

Vad som krävs i framtiden är en TOTAL utrensning i ledningen. Det handlar om att vinna tillbaka Gävlebornas förtroende. Man har lallat runt för länge helt enkelt.
Kommentera

GävleLasse: "Har du någonsin sett ett problem? Jag tror inte det, istället så har du letat efter ursäkter och skyllt på dessa istället för att göra som alla andra, visa sitt missnöje. Du är helt enkelt löjeväckande."

Man kan se problem utan att hela tiden kasta skit, vältra sig i negativa tankar och skriverier, spy galla över allt och alla och rent allmänt bidra till att sänka hela debattklimatet härinne. Om du forfarande inte fattat att det är detta jag avser, så når du inte ens upp till löjeväckande nivå.
Kommentera

Huge: Så genom att sitta och kalla folk för både det ena och det andra höjer alltså debattklimatet här inne?

Jag tror du behöver se över din argumentationsteknik en smula.
Kommentera

GävleLasse: Ang Fleming, se dagens Pravda där Sundlöv öppnar dörren för tränarförstärkning.
Total utrensning har aldrig fungerat och kommer aldrig att fungera.
Det mest skrämmande är att det kanske inte finns ekonomiskt eller publikt underlag för att hålla ett elitserielag i Gävle.
Kommentera

Huss: Ja men kommer tränarförstärkningen den här säsongen? I så fall så brinner det i knutarna. För varje match som spelas så får Flemming mindre tid att få fason på laget, oavsett om det blir slutspel eller kvalserie.

Visst finns det underlag för ett Elitserielag i Gävle. Men folk är SÅ trötta på hur Brynäs IF har misskötts under åren. Jag har många bekanta som helt enkelt inte orkar engagera sig i klubben längre. För många dåliga nyheter och för många skandaler har satt sin prägel.

Jag är rädd att det måste rensas en hel del för att få bort nepotismen och de grundläggande problemen i föreningen. Det handlar om att återskapa förtroendet helt enkelt.

Den här säsongen är kört men för framtiden så måste nya visioner ges utrymme.

Man spelar inga träningsmatcher på hemmaplan - ändra på det
Man profilerar sig ingenting i hemmaregionen - börja med det
Man pissar på medlemmarna genom att inte ha en riktig medlemspub - fixa en sån.
Kommentera

Huss: Det tror jag nog att det gör, ge folket en bra produkt så kommer dom på matcherna. Det behöver inte vara ett lag som spelar som i fornstora tider, utan ett lag som visat att dom VILL vinna,kämpar,sliter och spelar med hjärta. Inte som nu, det här är ju löjligt. Folk vill knappast betala för att se sitt lag bli utspelade i varenda hemmamatch.
Kommentera

sylf:

Ja, det kan va läge att mobilisera fansen och kräva stora förändringar inom föreningen. Det känns som att de sportsliga framsteg vi tagit sett till de två senaste säsongerna är borta och nu verkar ekonomin rämna endast 1 säsong efter arenabygget, om man ska tro vissa rykten.

Jag vet att det finns många med bra mycket bättre insyn i det organisatoriska än jag här, vilka tycker ni är de primära åtgärderna Brynäs IF bör ta för att styra upp den här röran på rätt köl igen ? Om vi nu spelar elit nästa säsong.
Kommentera

sylf: Framför allt så måste man inse att de priser man har för matcherna är för högt. Man säger sig hålla elitserienivå på biljettpriserna men när laget inte håller en nivå som man kan kräva av ett lag i elitserien så måste man anpassa biljettpriserna.

Jag undrar vad som stöttar laget mest. En tom stol, eller en person som gått på ishockey för en rimlig summa.

Ett förslag skulle kunna vara att man går in för halva priset om man har en matchtröja på sig. Nu gäller det att återbygga förtroendet. Visst man förlorar en del pengar på inträde men samtidigt så blir det fler som spemderar pengar på korv, kaffe bira å annat.
Kommentera

GävleLasse:
"Ett förslag skulle kunna vara att man går in för halva priset om man har en matchtröja på sig. Nu gäller det att återbygga förtroendet. Visst man förlorar en del pengar på inträde men samtidigt så blir det fler som spemderar pengar på korv, kaffe bira å annat."

Nu är ju detta tyvärr nytänktande, får vänta in tills FBK, HV eller nån annan förening gör det först så vi kan apa efter. Gud förbjude Brynäs att vara pionjärer...
Kommentera

Horace76c: Ja, det är precis vad jag menar med min kritik på ledningen. En total avsaknad av kreativitet, man tittar på vad andra gör/gjort och apar efter, oftast med en något nedbantad version av orginalet.

Det ska vara kul att gå på hockey, det är inte kul att se sitt favoritlag vika ner sig i match efter match.

Till detta så verkar det pågå någon slags bojkott på hemmastå. Jag antar att det har med avstängningarna att göra. Det ska bli intressant att se vad som händer i den frågan. Kommer Brynäs att göra något för att få tillbaka de supportrar som "alltid" stöttar Brynäs...?
Kommentera

Otroligt nog spelar Brynäs allt sämre för varje match. Vid ställningen 2-5 kändes det som jag redan var i Björkängshallen, Huddinge. (Jävlas det ordentligt så åker två stockholmslag ur AS till nästa säsong, kvar blir bara AIK.) Hade Brynäs mött ett bra lag igår, typ Mora, hade torsken varit given. Det enda positiva från igår var att Luleå såg lika skakiga ut. Tyvärr så lyckas ju dom vinna hemma ibland.

"Brynäs hade ju inte en chans i spel fem mot fem", sa Emil Lundberg efter matchen. Han hamnar rätt nära sanningen där. Och det när Brynäs spelar hemma mot tabelltian alltså. När var Brynäs det bättre laget i en match senast?

Brynäs försvarspel + målvaktsspel + formkurva + hemmaspel + Linds skada. Summera det och vi får en fingervisning hur det här slutar.

Huge: Speakern tackade för ditt stöd igår framför datorn. Han menade att ditt nätstöd gav den inspiration som gjorde att laget fixade en poäng till slut och rekommenderade oss andra att stanna hemma nästa gång för att gemensamt bidra med det mycket viktigare nätstödet istället för att sitta och häcka på läktaren.
Kommentera

En av Gävles hockeykrönikörer i dagens lokalblaska: "Man skiter i att se hockey och tar några öl i stället. Då blir man i alla fall glad. Man skiter i Brynäs och blir full och stökig och somnar utanför travet och längtar efter Gefle IF och plastgräs."

Sammanfattar rätt bra varför Gävle snart har ett mediokert fotbollslag som främsta idrottslag.

Att laget spelar som skit och torskar mer än vinner är en sak. Men att sluta gå å se matcherna bara för det? I helvete heller! Det är nu vi ska gå!

Går en brynäsare på hockey bara för att se bra hockey? Knappast! En brynäsare går på hockey för att se Brynäs. För att lida med laget, glädjas med laget och framförallt för att stötta laget. I Gävle finns helt enkelt för få brynäsare för att det ska räcka som underlag till en seriös elitsatsning. Pucken är bara en av alla hockeyintresserade gävlebor som skiter i Brynäs.

Det är inte bara föreningen som behöver en Extreme Home Makeover. Hela stan behöver väckas. Det är så jävla tyst på läktaren att man kan höra när en mobil ringer på motsatta sidan. Läktarstödet är ett skämt.

Attityder måste förändras, mönster måste brytas, nya normer måste etableras. Det här kommer helt uppenbart inte att hända om inget drastiskt sker. Hur troligt är det i en stad där folk röstat likadant sen 40-talet? Krävs det en degradering av Brynäs för att gävleborna ska vakna ur sin koma? Eller innebär det bara att man definitivt begraver föreningen?
Kommentera

GävleLasse: Jag håller med dig, men det finns flera hinder på vägen.
Det är oerhört svårt (och kommer kanske aldrig att gå) att inte skapa snack/rubriker kring en idrottslig verksamhet på toppnivå då det finns så otroligt mycket vilja och känsla med i beslutsprocesser och andra aktiviteter.
Alltid är det någon person/gruppering som blir missnöjda över att just deras linje inte segrade.
Punkt nr 1 är alltså förtroende, att lägga det känslomässiga åt sidan i beslutsprocesser är ett måste om föreningen skall kunna drivas affärsmässigt.
Att samtliga som är involverade inom föreningen agerar för dess bästa inte sitt eget, även om man har en avvikande åsikt. Vi har sett tillräckligt med ”press” där bittra människor, som utan tvekan också är engagerade, skapar badwill genom att anklaga person eller beslut när de inte fått tillräckligt med gehör. Beslut är taget, acceptera, gå vidare.
Men samtidigt är det givetvis viktigt att kunna appellera till det känslomässiga i säljprocesserna.
Punkt 2 är kompetensen som du också är inne på via ”nepotismen som härjar”. Det är en oerhört smal bransch så det kan inte vara lätt att hitta kompetent folk, men utan tvekan behövs det mycket kreativa relationsmänniskor inom sälj/marknad samt även i kontaktytorna mot spelare och presumtiva förvärv. Som motpol till detta behövs någon/några med hårda nypor som håller i plånböckerna och gör sina kalkyler efter olika scenarier (för på isen vet man aldrig hur det kan gå). Här finns då problemet med gamla trotjänare som får en reträttplats inom organisationen efter att skridskorna lagts på hyllan. I vissa fall kan de mycket väl passa in men något jäkla pensionärshem får det inte bli. Här borde man snegla på storlagen inom fotboll (inte Gefle IF) som kommit mycket längre inom detta område.
Det gäller också att hitta rätt mix i styrelsen och någonstans inom organisationen så bör det finnas en "mediaprofil".
Har svårt att se att Mecenaten eller Den Välvillige Diktatorn dyker upp inom Brynäs organisation inom rimlig framtid så då blir det oerhört viktigt att styrelsen kan agera dörröppnare likväl som kravställare mot organisationen.
Punkt 3 är handlingskraft/initiativförmåga. De exempel du nämner är några, det är inte så svårt att tänka ut några till, som t.ex. gratis inträde på ståplats varannan match (payback/goodwill till trogen klack samt att det förhoppningsvis skapar bättre stämning i kyrkan på Sätraåsen), annonser om matchen i Gävlepressen eller på hemsidan med en bilagd tävling i Brynäshistorik där vinnaren får matchbiljetter samt middag hos Wille, osv. Våga använda juniorerna oftare (även målvakter), våga rensa ut icke-presterare i januari, våga sälja utanför Gävle-området, skapa mer events i Arenan (skaka om trök-Gävle)

Detta år är verkligen ”do or die” och nu är vi inne i en moment 22 liknande situation. Laget har floppat och publiken sviker, det ekonomiska resultatet blir därefter så truppen kan alltså inte förstärkas under uppehållet vilket gör att publiken fortsätter att hålla sig borta och då kan vi definitivt inte förstärka till nästa säsong osv osv.
Bäckström och nyhetens behag kring LA gjorde att förväntningarna på intäkterna höjdes inför denna säsong och Boork fick sina breda men kostsamma trupp. Brendl är en hit men långt ifrån den publikmagnet som Bäckström är, säkert mycket på grund av sin skenbart loja stil (men jämfört med Davydov så jobbar han som en galärslav..)
Premiärens publiksiffra på runt 6500 gav väl en hint om vad som komma skulle.
Kommentera

Jajjen: "Går en brynäsare på hockey bara för att se bra hockey? Knappast! En brynäsare går på hockey för att se Brynäs. För att lida med laget, glädjas med laget och framförallt för att stötta laget. I Gävle finns helt enkelt för få brynäsare för att det ska räcka som underlag till en seriös elitsatsning. Pucken är bara en av alla hockeyintresserade gävlebor som skiter i Brynäs."

Bra skrivet.
Ngt av essensen i det jag hela tiden försöker säga.
Man går för att det är ens EGET lag som spelar och accepterar upp- och nedgångar i vetskapen om att ledningen och spelarna hela tiden gör sitt yttersta för att det ska gå bra på alla plan.
Kommentera

Jajjen: Det är solklart att det krävs en degradering för att folk i klubben ska vakna.
Då menar jag främst dom som är närmast isen, Spelare och ledning.
Igår var spelet så jävla dåligt att jag mådde illa.
Vad fan har dom sysslat med under uppehållet.
Junisarna får lite speltid?
Avsaknaden av timeout?
Alla gamla så kallade stjärnor ska bort.
Är så jävla trött på dessa skitmatcher som dom presterar efter gnället att publiken sviker.
Timråmatchen när dom viker ner sig i andra, Fy fan . Nästan fullt på läktarn.
När Pucken för en gångs skull har full koll på läget så klagar du på honom.
Salig röra på alla jävla åsikter, Ungfär som i brynäs försvar.

Foreman
Kommentera

Foreman: Pucken har koll på läget. Men han drar helt fel slutsats. GÅ PÅ MATCHERNA! GE STÖD! Alla som stannar hemma i nån sorts protest mot dåligt spel - tror ni att det blir bättre i Allsvenskan? Eller är det nedflyttning vi alla ska jobba för? Föreställ er känslan när det är klart med AS. Föreställ er Silly Season. FY FAAN!
Kommentera

Jajjen: Ge stöd? Vad skulle detta stöd innebära? Ännu en säsong med felsatsningar och lindansande. Nej nu får det fan vara nog. Brynäs behöver en makeover.
Kommentera

GävleLasse: Okej. Har ni gävlebor bestämt er för det, lär det bli så. Utan stöd fixar inte den här årgången nytt kontrakt. Allsvenskan nästa! Kan bli spännande!
Kommentera

Jajjen: Spelar ingen roll för spelet om det är fullt på läktarn
Det ät enbart plånboken som mår bättre.
Då kan dom höja årsavgiften på medlemskorten istället så slipper vi se eländet.
Jag vet att jag verkar jävligt negativ men något brast igår en bit in i andra perioden.
Råttet var mågat eller va fan Ledin sa.

Foreman
Kommentera

GävleLasse: "Ge stöd? Vad skulle detta stöd innebära? Ännu en säsong med felsatsningar och lindansande. Nej nu får det fan vara nog. Brynäs behöver en makeover."

Är helt enig med Jajjen i det här fallet.
Ett stöd i detta läge kan betyda skillnaden mellan degradering och slutspel.
Debatten om vad som gått fel får man ta när det är bokslutsdags efter säsongen.
Svaret är iaf betydligt mer komplicerat än att alla är inkompetenta och bör avgå eller sparkas.
Ett första steg till ett lite mer nyanserat och sansat resonerande är att inse att laget inte är eller har varit nåt topplag iår.
Alla förhoppningar och ambitioner till trots.
Kommentera

Jajjen: Spännande? Det verkar finnas någon underlig tro att det skall komma en hyperkompetent styrelse farande, sponsorerna flockas, publiken vallfärda och talangerna knacka på dörren när vi laget byggt på Andersén, Carlsson, Alcén och Sandin nästa år sopar banan med Löven, Sundsvall, VIK och alla andra b-gäng. 14 år senare går VAB11 (Valbo/Almtuna/Brynäs 2011) äntligen upp i Elitserien sedan den utökats till 16 lag och de fyra bästa spelar i Europaligan.
Kommentera

Tänka positivt, var det!

Det är inte så illa att lira i Allsvenskan.
- många matcher blir det
- vi får möta många nya lag
- vi kommer förmodligen bli ett topplag
- vi kommer dominera i flera matcher och vinna stort ibland
- vi kommer äga på läktarna (på bortaplan givetvis)
- vi får besöka nya städer å hallar
- vi kommer för en gångs längta till mars å april
- vi kan skaffa en hobby på torsdagar
- vi kan se Canal+-matcherna utan att det krockar med Brynäs matcher

Vad klagar alla på?
Kommentera

Jajjen: "Vad klagar alla på?"

Nä, jag förstår heller inte logiken.
Det klagas på styrelse och ledning.
Spelarna är värdelösa och håller inte AS-klass.
Men ändå grinar man och klagar när laget sen förlorar mot ES-motstånd.
Det mest logiska i det läget är väl att acceptera ett fullt normalt scenario mht till omständigheterna?
Kommentera

Huge: Vad får dig att tro att lösningen på knuten är publikstöd? Det har varit mycket folk på några matcher men man gör lik förbannat plattmatcher. Sett ur marknadsföriingsvinkel så är det nästan bättre att så få som möjligt ser på när de klantar bort sig.

Kommentera

GävleLasse: Idag när jag passerade läkerolen fick jag se en märklig syn. Mitt på parkeringen stod två brynäsmålvakter, i full mundering, och tvättade en bil.
-Wax on, sa den ena
-Wax off, sa den andra
På sidan om stod Mr Miyagi och log finurligt.
Kommentera

GävleLasse: Har aldrig sagt att det är lösningen men är övertygad om att spelarna i dagsläget hellre ser supportrar som uppmuntrar och stöttar än tomma läktare och supportrar som vänder laget ryggen i nödens stund.
En riktig supporter stöttar i ALLA lägen, oavsett hur det ser ut eller vem/vad/vilka/vilket som är orsaken till allas frustration och besvikelse.
Kommentera

« · 983985 · »