Landslagsuppehållet kommer lägligt nu för Brynäs!
Nej, jäklar - det har ju just varit...
Peja: Ja, Lauritz borde inte spela PP över huvud taget, hans inåkningar är alldeles för omständiga och han tar avslut i dåliga lägen. Även om han drog in en puck mot Lhc.
Och leder man 2-0,4-2 och 5-4 ska det va vinst. Tycker ändå Honken dödar vårat momentum två gånger om och ger bort matchen.
Huge:Har väl f..fan inget med garanti att göra , bara stolthet för laget , i dag såg vi åter att det finns otroligt stora problem på backsidan , och ledningen gör inget åt det , så det blir väl 8 torsk innan matchen , , vilka förutsättningar det blir för fest ute då hmm nope , Vi åker till gävle flera ggr per år och det innebär bokning av hotell för hela helgen då , det man förväntar är ju att det visas lite aggerande från ledningen ,
Om dom torskar för att motståndarna är bättre är en sak , men när det är Sundlöv å co som sätter ribban på hur bra laget ska vara och den ribban är åt helvete för låg utan att det sker något ,
Så någon garanti vill jag inte ha ,, det är en del av spelet , men att Sundlöv å co inte ger laget en ärlig shans , DET är en anna sak ,
Vänta nu. Backarna sköter ju sig exemplariskt!!
Vi tog ju som bekant in Gunnar Persson för att ta ytterligare ett steg framåt. Det blev två steg bak. Gunnar Persson är lika nödvändig för oss som Challe Berglund är för Djurgården.
BRYNÄS4EVER NR1:
"i dag såg vi åter att det finns otroligt stora problem på backsidan, och ledningen gör inget åt det" Hur vet du att inget görs? Har du frågat någon i ledningen? Det är faktiskt inte så svårt att göra och kommer man med vettiga frågor kan man också få vettiga svar, det har hänt mig flera gånger.
arnio: Mellan andra och tredjeperioden så måste han druckit en 4-5 öl. Glömde bort att det var hockey i tredje och körde dodgeball istället. Hans otroligt snygga hopp i split försök var nog det underligaste målvaktsingripande jag sett. Eller ingripande förresten... 3 solklara tavlor. Men trots det borde vi ha vunnit om vi inte haft så bedrövligt backspel och herregud, tre mot noll skall vara mål.
Gurra88:
Jag tror de flesta tycker att backuppsättningen Brynäs började säsongen med var lite tunn, Löv, Berglind o Djoos är ju inte nåt och skrämma motståndarforwards med direkt. Långtidsskador på SB, DP, L J har så här långt ersatts av Cody Franson.
Vad tycker du, Gurra, att Gunnar Persson har fått för material att utveckla och jobba med? Ursvagt att raljera om Gunnars insats som så här långt måste liknas vid nån form av "mission imposible".
Peja:
Visst är det väl som du säger, kanske är det lite överoptimistiskt men jag tror att om ivf SB o DP kommer tillbaka innan backresterna går under av överansträngning så kan det nog bli bra...... ivf bättre. Honken är ju normalt mycket säkrare än han visade igår. Det måste ju va så att hela laget känner den osäkerhet som backarna allt för ofta utstrålar.
11/12 Okej backspel som leder till SM-guld. 12/13 Carlsson, Ekholm och Andersén ut. Backcoach Gunnar Persson in plus NHL-backen Cody Franson och AHL-räven Dennis Persson. Facit: Hönsgård match efter match.
Fel slutsatser? Jag vet inte säkert men en del andra här inne vet garanterat säkert.
Gurra88: "Bättre att dra in på onödiga utgifter"
Hade det inte varit bätte ifall Sundlöv ställt ett ännu sämre lag på isen iår, jämfört med det värdelösa gäng som tog guld i våras?
Det hade blivit klart billigare och dessutom mer eller mindre garanterat ännu ett guld...
Huss: " Hans otroligt snygga hopp i split försök var nog det underligaste målvaktsingripande jag sett."
Vill nog försvara Honkens försök till ingripande i det fallet.
Ser mer ut som att han reagerar instinktivt på styrningen och försöker göra sig stor genom att göra ett lite hopp och samtidigt sära på benskydden.
Oturligt nog så styrs pucken dock ner just mellan de benskydd som annars skulle ha stoppat puckfan.
Dom två långskotten var dock solklara tavlor, inget att snacka om.
Känns som att Honken tappat lite, kanske dags att matcha Rahm lite hårdare än hittills.
Det är jobbigt att konstatera att man gått från Svenska mästare till att bli ett skitlag. Jag trodde och hoppades på att vi skulle fightas om en topp 4:a plats med har fattat att slutspel som vanligt är en bonus. Det är tillbaks till vardagen och den sedvanliga ökenvandringen när det gäller Brynäs.
Huge: Finns ingen advokat i världen som kan ta sig an Honken där. Enda anledning för en målvakt att hoppa är när man vunnit en extremt viktig match alternativt men är extremt långt ute och anfallaren försöker lobba över honom.
Här är tre alternativa förslag varför han gjorde som han gjorde:
1. Han övade lindyhopp/bugg
2. Han är livrädd för ormar och trodde den rullande pucken var en orm
3. Han hade vunnit på 50/50 lotten och ville fira lite.
Det han skall ha cred för var den grymma sidledsförflyttningen och skridskoparaden i andra när Modo kom 2 mot 1. Men vad hände i pausen mot 3e...
Till alla som gnäller sönder tangentbordet har jag två frågor:
Vad hände med Brynäs efter det att vi tog serieledningen och vann den där ET-matchen i okt? Efter det har vi rasat samman.
Hade vi seriens sämta backar då också eller vad beror kräftgången på?
Zappaholic: Skador, tunn trupp och en ledning som vaktar plånboken med navy seals team six!
Före ET-matchen så hade vi en sprudlande offensiv och jag tycker inte försvaret var outstanding före det heller!
foppa78: Jag tror som du att skador har stört vår trupp som är ganska tunn. Andra lag förstärker med seniorspelare, vi fyller på med junisar istället. Vad detta gör i längden vet vi inte än. Jämför vi med förra säsongen så skiljer inte nämnvärt vad gäller insläppta mål. Däremot gjorde vi fler mål och vi vann matcher trots att vi släppte in flera mål. Det gör vi inte i år.
Där ligger skillnaden tror jag. Målfabrikationen. Kollar vi inlägg för exakt ett år sen gnälldes det rejält på försvarsspelet då också. Kan vi inom kort få tillbaka Bertilsson, ganska snart Persson och så in med en back till. In med Lindbäck i målet och Bäckis samt en etablerad NHL-forward på anfallssidan.
Där är mitt recept till patienten Brynäs...
Redigerad kommentar
foppa78: Tror dock inte Honken kommer svikta...han gör ju plattmatcher några gånger per säsong. Detta var en. Han är stabil annars.
Kvalspel finns inte på kartan. Vilka lag av Rögle, AIK, Timrå eller Växjö kommer gå förbi oss?
Zappaholic: Tittar vi på de senaste 10 matcherna, nästan halva serien så här långt, är det bara Rögle av lagen du räknar upp, som är sämre. Vi är 8 poäng sämre än Timrå, 6 poäng sämre än Växjö. Lirar Brynäs likadant de 20 nästa matcherna...
Så här dags förra året trodde jag inte att Brynäs skulle vinna SM. Jag trodde inte heller att Djurgården skulle spela i Allsvenskan i år. Det här är idrott, tror man att det räcker med att hoppas, då går det åt h-vete.
Den dåliga trenden startade i omgång 14, för 10 omgångar sedan.
Omgång 14 blev "vi av med" Lars Jonsson.
Omgång 16 blev "vi av med" Simon Bertilsson.
Sedan dess så har vi varit tvungen att kontinuerligt spela med de
backar som i starten på säsongen räknades som sjunde och åttonde back.
Med Fransons intåg så räknas väl de som åttonde och nionde back.
Av de som man, med all friska, skulle räkna som de 6 ordinare backarna
så har vi för tillfället tillgång till 3 av dem.
Det kan ju vara en förklaring.
Man kan då välja att värva ersättare till de skadade spelarna.
Men vad gör man då när/om alla spelare blir friska.
Då har man för stor trupp.
Om NHL blir inställt helt, så har man handlat in en samling halvfigurer
och kan inte plocka alla godbitar från "godisbutiken".
Det är nog trots allt inte helt lätt att vara sportchef.
Om man nu inte kan se in i framtiden och få facit redan nu.
- Modo var totalt sett bättre än Brynäs, men Brynäs borde ändå ha vunnit matchen. Lauritzen får inte bränna det läget i sudden.
- Lauritzen har raderat ut Lindholm i Brynäs powerplay. Där måste Tommy Jonsson agera.
- Domarna var som vanligt kassa åt båda hållen.
- Försvarsspelet över hela banan var alldeles för dåligt. Backuppsättningen består av flera backar som inte är ES-mässiga och då måste forwards jobba hårdare för att det ska hålla.
- Honken gjorde en av sina sämre insatser. Synd, han är superviktig med tanke på hur svag backupen är.