sniper: Man kan ha engangemang, men det säger absolut ingenting om vilken genomslagskraft det har. Hans ord kan vara luft.
Århundradets onödigaste värvning.
Huge:Du kan inte läsa innantill och saknar argument, (kanske beroende på ålder) därför borde du nog lägga ner din foumverksamhet.
" jag tror inte att en läktarcoach som bedömde fjolårets lag som det sämsta Sundlöv nånsin ställt på isen, är rätt person att avgöra vilken genomslagskraft GP:s närvaro i båset har på våra backar."
Han får springa hur många gånger han vill fram och tillbaka i båset, det verkar imponera på dig, så länge backspelet ser ut som fan så är ju resultatet ganska tydligt. Pengar har spillts på något som hade kunnat bli en bra backvärvning istället. Säger inte att han här värdelös, bara totalt onödig
Gurra88: "Säger inte att han här värdelös, bara totalt onödig"
Intressant slutsats.
TJ, som du ansåg var hjärnan bakom guldet ville ha GP som backcoach.
Varför litar du helt plötsligt inte på TJ:s omdöme i det fallet, när du uppenbarligen ansåg att han var tillräckligt briljant och skicklig för att göra ett guldlag av det sämsta som Sundlöv nånsin ställt på isen?
Jag får inte ihop din logik, som vanligt.
Och ditt argument om att GP aldrig visat nåt i Brynäs säger väl det mesta om hur korkade dina resonamang är överlag.
GP var huvudtränare i en forntid då vi hade jätteproblem med det mesta.
Att basera sitt omdöme om hans nuvarande backcoachkunskaper på detta, är minst sag obegåvat.
Isf bör man väl som arnio är inne på, titta på vad han uträttat som backcoach innan han fick jobbet i Brynäs.
Att ta ett nederlagstippat AIK till slutspel 2 år i rad, tycker jag faktiskt säger mer om GP:s kapacitet och hur pass nödvändig han är för sitt lags backar, än vad han gjorde som huvudtränare i Brynäs för 10 år sen.
Redigerad kommentar
Huge: Vem anser du vara hjärnan bakom guldet då? Czarnecki? Spelarna skulle vinna guld med vem som helst i båset? Haha.
"TJ, som du ansåg var hjärnan bakom guldet ville ha GP som backcoach."
Intressant, så TJ är sportchef också, det va något nytt.
Jag litar på TJ:s omdöme om att GP är en bra kille, men där tar det stopp. Bara för att man är bra på att leda ett lag till guld själv betyder det ju inte automatiskt att man är bäst lämpad för att önska nya ledare till sitt lag? Här har det blivit fel och det mesta är hönsgård. Ser hellre att GP kliver åt sidan och Tommy tar mer ansvar i matchningen likt förra året då han tog laget till guld. Eller är det din teori , är man bra på en sak är man bra på allt?
"Att ta ett nederlagstippat AIK till slutspel 2 år i rad, tycker jag faktiskt säger mer om GP:s kapacitet och hur pass nödvändig han är för sitt lags backar, än vad han gjorde som huvudtränare i Brynäs för 10 år sen."
Mm eller hur, för det var ju verkligen det fenomenala backspelet som tog AIK till 2 raka guld. Det är ju inte alls så att de hade elitseriens bästa målvakt som stog på huvudet i stort sätt varje match.. Nejnej.. Brynäs är ju inte sista föreningen han fick lämna p g a dåligt resultat.
Gurra88: "Intressant, så TJ är sportchef också, det va något nytt."
Det intressanta är väl att du inte kan läsa innantill.
Jag skrev att TJ uttryckligen ville ha en backcoach som avlastning, ett beslut som man förstås tog i samförstånd och efter att ha analyserat vilka spelare och ev assistenter i tränarstaben, som man ansett sig vara i behov av.
Eller tror du på fullt allvar att Sundlöv kör nån sorts enmansshow och värvar ihop spelare och ledare utan att rådfråga sin tränare?
"Jag litar på TJ:s omdöme om att GP är en bra kille, men där tar det stopp. Bara för att man är bra på att leda ett lag till guld själv betyder det ju inte automatiskt att man är bäst lämpad för att önska nya ledare till sitt lag?"
Har jag aldrig påstått heller, även TJ kan ta felbeslut.
Men nu gällde det DITT påstående om att GP är en onödig resurs och inget annat.
Och om nu Sundlöv, JL och TJ gemensamt kommit fram till att man behöver en backcoach som avlastning till huvudtränaren, så väljer jag att lite på deras omdöme än att lite på ditt sofflockssvammel nerifrån Småland nånstans.
Om TJ nu inte hade ansett sig vara i behov av nån backcoach så hade han väl för fasiken inte rekommenderat GP öht utan fortsatt med samma koncept som tidigare.
Ibland är du tamefan mer korkad än lovligt.
Det var då ett ständigt tjat och ältande om vem som sagt vad, vem som är överflödig och gud vet allt. Det är makalöst ointressant för alla oss andra när ni försöker överträffa varandra.
Kan ni inte ta och maila varann så slipper vi andra detta kakofoniska gnäll av episka mått??
Huge, kan aldrig du en endaste gång bara lägga ner diskussionen utan att få sista ordet? Jag börjar undra om det inte är min ex-fru som döljer sig bakom ditt nick...
Redigerad kommentar
Gurra88:
Så du vidhåller fortfarande att det inte spelar nån roll för resultatet VILKA backar man har att coacha??
En bra tränare gör stabila ESbackar av juniorer på nolltid menar du?
Ge GP ivf 10 omgångar med DP o SB i laget så får vi se.
Tråkigt nog så är jag tveksam till om vi får se L J i Brynäsdräkten igen..... men hoppas kan man ju alltid.
Gurra88:
Helheten skapar ju mijön där den enskilde skall uppträda, hälften av våra nuvarande backar är ju fortfarande att betrakta som 6-7de back i en ordinarie uppställning. Samtidigt är det ju säkert utvecklande att få så stort ansvar o speltid..... kan truppen ha gott av längre fram.
Cody har jag sett för lite för att ge mig på att bedöma...... men på tal om nonchalans...... Ekholm varvade ofta sitt stora spel med en nonchalant inställning.
Ekonomi är inte min starka sida....... hur mycket kan en tredjecoach (GP) i Brynäs tjäna?....... kan väl inte bli så mycket till back för dom pengarna?
Gurra88: "Men jag räknar också med att de som finns tar större kliv när det finns en tränare som har fokus på just backarna."
Och dessa kliv framåt kommer du att få se när GP fått chansen att jobba ett tag med ordinarie lag, istället för att så här långt ha tvingats plottra och kasta in juniorer.
Pinsamt att se din argumentation som verkar gå ut på att GP ska sparkas därför att han inte lyckats göra vårt försvar till ett gäng väl sammansvetsade Lidströmkopior på ett par månader.
Ditt ekonomiska argument håller heller inte måttet eftersom det knappast hängt på pengarna och att man därför tvingats välja mellan en ny back eller en backcoach.
Din argumentering toppas dock i dumhet när du hävdar att TJ inte skulle veta sitt eget bästa och borde sköta backcoachningen själv, trots att han själv uttryckligen haft önskemål om att få en backcoach, som dels avlastar hans ordinarie jobb så att han kan fokusera på en mer övergripande coachning under matcherna och där GP även är tänkt att utveckla och stötta främst våra yngre backar i deras arbete.
Det här är självklarheter för vilken normalbegåvad supporter som helst, men tydligen jävligt konstiga saker för dig.
Peja:
Kanske hade jag en förväntan att Löf skulle tagit nåt litet steg framåt efter ett ganska bra slutspel, men det kanske kommer. Med ordinarie lag och en mer måttlig förväntan på sig tror jag han kan bli en stabil 5-6 back.
Möjligt att även Sunken hamnat lite snett med vad man kan förvänta sig av honom..... när det räcker med en stabil defensiv inställning tror jag han närmar sig förra årets nivå.
Men svar på din fråga får egentligen bli att de flesta har presterat ungefär i nivå med sin kapacitet.
När vi kan ställa ordinarie uppställning + Cody på isen så tror jag det blir en helt annan stadga bakåt, ev. kan en ytterligare förstärkning i form av defensiv back behövas....... men det styrs ju även av hur länge den här Lockoutcirkusen skall pågå.
Redigerad kommentar
Rätt intressant att man helt plötsligt ger GP en massa cred för hans arbete i AIK när INGEN reflekterade över detta när det pågick. Det är så jävla typiskt att rövslickarna med Huge i spetsen öser beröm öven allt och alla så fort de anställs av Brynäs.
Att man sedan i samma veva helt glömmer VEM om är den verkliga orsaken till AIK's framfart under 2 säsonger Nämligen ROGER MELIN.
Han är en mästare i att få ett på pappret sämre lag höja sig flera snäpp.
Vi såg det i Brynäs 1999...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Slajsarn: "Rätt intressant att man helt plötsligt ger GP en massa cred för hans arbete i AIK när INGEN reflekterade över detta när det pågick"
Vill minnas att jag själv och även andra gav GP rätt mkt cred för AIK:s försvarsspel under hans tid i laget.
Så ditt svammel om att ingen reflekterade över det stämmer inte.
"Att man sedan i samma veva helt glömmer VEM om är den verkliga orsaken till AIK's framfart under 2 säsonger Nämligen ROGER MELIN."
Vi diskuterar GP och specifikt hans påverkan på AIK:s backspel, det innebär väl inte att man per automatik bortser från den stora påverkan som Melin hade överlag?
Det blir ju liksom lite konstigt om man ska ge Melin cred för det jobb som GP ska ha äran av....
Huge: AIK's backar hade grym hjälp av Victor Fasth. Detta bevisas av den i det närmsta ofattbara boost som Fasth fick nä han skrev på för AIK. Dominerade i ES, blev förstekeeper i Tre Kronor. Det säger en hel del om hans bidrag till "Backarnas framgångar".
Angånde Gunnar Persson så är det rätt skönt att från min plats bakom båset se honom sätta sig ner bredvid backarna flera gånger under match. Han ger dem feedback och ritar och berättar. Stort engaemang har han. Hoppas och tror att backarna utvecklas av det.