Brynäs IF

727817 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃

« · 1673580 · » Till forumet

Sv: Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Bifbiffen: Säg inte det... Minns du finalen i fjol? Klart de kan förlora 4 raka.
Kommentera

Finns mycket meningsskiljaktigheter på detta forum, men jag tror vi flesta ser framemot nästa säsong och att det känns spännande och fräscht med det nya ledarskapet både på sportchefs och tränarnivå.
Kommentera

HAHAHAHHAHA CMOREs kommentatorer: bra räddning starkbaum. När man ser klart å tydligt att det står 1 på tröjan. Antigen så har de bytt tröja eller målvakt
Kommentera

Första tre matcherna vill de ju faktiskt va med... Tyngre idag dock.
Kommentera

70 Rodrigues:
Har lite svårt att förstå varför som inte ens försöker nu?
Kommentera

Bifbiffen: Har du någonsin, på någon nivå, varit med i en lagsport?
Kommentera

70 Rodrigues: Jag är nöjd med att Bulan har kommit in och förändrat mentaliteten i laget. Trodde du verkligen vi skulle slå ut SAIK? Jag är nöjd med hur vi stått upp i själva spelet och pressat överlägsna seriesegrarna. Jag är inte nöjd med att vi inte klarat av att göra fler mål.

Fattar du eller ska jag skriva långsammare?
Kommentera

SÄMST NÄR DET GÄLLER, Brynäs IF i ett nötskal😠😠
Kommentera

Zappaholic: Att du är nöjd är ju helt jävla otroligt😃. Nä, men exakt gör dig då förbannat glad😂😂😉
Kommentera

Carl Lejonkräk:Helt klart. Snyggt jobbat. Synd att man inte vill vara med och leka i kvarten.
Kommentera

Horace76c: Härlig glöd i gästboken idag. Trots att det är Sveriges största alibiforum.
Kommentera

En sak bara, Låt kära Felix få hålla nollan nu. Kan betyda mycket för honom att få spika igen i ett slutspel
Kommentera

Bifbiffen: Jag väljer att endast komma ihåg Play-In från denna säsong, fint minne.
Kommentera

Bifbiffen: Haha..Nu vet jag att du är ett troll. Skojare.
Kommentera

Davey_22:
Här är bevis på oflyt. Pucken inne men syns inte på bilderna
Kommentera

mk: Bulan är helt rätt för Brynäs. Bengtzén likaså. Ska bli fantastiskt att se vad de tillsammans kan skrapa ihop. Vore spänande med lite tanke bakom lagbygget
Kommentera

Bratwursten: Bra skrivet. Att det ska behöva förklaras är en gåta. Vi var uträknade men reste oss på nio. Slog ut FBK och gjorde tre mycket bra matcher mot SAIK.
För den som har Viasat så kan man alltid kolla en stund på konkurrenten vi med nöd passerade i slutet av serien. De ligger under med 1-0 i matcher plus att Malmö leder med 2-1 i andra... Att vi inte är där är jag oerhört tacksam för och att laget lyckades ta sig samman och tom bjuda på spännande play - in och kvartsfinaler var en ren bonus.
Starkt jobbar Brynäs i ett mycket utsatt läge, nu ser vi fram emot nästa år!
Kommentera

Lindström: Man kan ju dock fråga sig om det verkligen är vi som skulle ha denna kvart. Färjestad hade definitivt inte förlorat i 4 raka.
Kommentera

Bifbiffen: Nu har jag ingen riktig koll på hur du har gissat innan de sista 10 omgångarna i serien. Heller ingen koll på vad du ansåg om play- in?

Men man får vara bra tokig om man inte anser att Brynäs har gjort en otroligt bra resa sista månaden.

Det finns nog ingen Brynäsare som är nöjd med insatsen ikväll. Men med tanke på förutsättningarna så har Brynäs varit riktigt bra.

Så. Hatten av för laget och staben bakom.

Forzza Brynäs!!!!!
Kommentera

Bratwursten: Jag håller med, bortsett från dagens match är det över förväntan.
Kommentera

70 Rodrigues: Bättre att ha alibi än att sakna ett.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Helt riktigt. Vi gav bort en chans att få en enklare kvart. Men att vi skulle haft match 2 och 3 är bara nonsens. Skellefteå gör precis det som krävs. 4-0 är rättvist och väntat. Däremot förväntar jag mig att man bjuder upp till kamp sista hemmamatchen. Svagt
Kommentera

Nu byter jag till Luleå matchen, tack för ett skakigt år. Som Bulan kom in och räddade, och gav oss hoppet.
Gött hursom att sparka ur FBK!!
Kommentera

70 Rodrigues: kul att felix sandström får stå, men morgan å olaconny säger starkbaum hahaha
Kommentera

Den här Gb:n kan nog vara Sveriges största alibiförening😂😂😂
Kommentera

Bifbiffen: skojar du nu eller? Förnedrade hade vi varit om det sett ut så här i fyra matcher.

Du är fan inte sann...
Kommentera

Bifbiffen:
Bulan -Transpiration
BZ - Breddspelare

Surprise me...
Kommentera

Bratwursten: Det svider faktiskt lite nu när man tänker efter att vi lät Djurgården komma före oss i serien. Vi hade haft bättre möjligheter i en kvart mot annat motstånd än SAIK.....Denna kvart avgjordes annars i match två och tre som faktiskt var våra.
Kommentera

Zappaholic:För mig är det förnedring att inte kunna göra mål och att SAIK behöver halvchanser för att göra sina. Att spelmässigt stå upp imponerar ingenting på mig. Effektivitet imponerar. I SAIK finns 4 kedjor med potentiella matchvinnare. Framförallt så finns det backar som kan göra mål i PP. Bara en sådan sak.
Kommentera

Många klassiska lag som har en tuff afton. Brynäs som bekant. Leksand i underläge mot Malmö..och kanske värst, SSK i underläge mot Pantern.

Tingsryd har 2-2 mot AIK också ser jag nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Helg enig Huge , Wallace vill jag ha till nästa lilla djoos ska inte ha 1 pp
han har nu haft 55 matcher på å inte lyckats 1 gång . Signa med Slovak å ge han den
chansen ,
Kommentera

Att fortsätta se förnedringen eller spara en halvtimme av sitt liv det är frågan.
Kommentera

Bifbiffen: Näpp. Jag tippade 4-1 till SAIK. 4-0 är inget oväntat om du nu fått för dig att du varit ensam om att tro det.

Det som stör är att du verkar njuta lite nu med din "vad var det jag sa"-mentalitet. Där många ser hur vi ryckt upp oss, bjudit upp till rejäl kamp väljer du att se förnedring.

Jag tycker det säger ganska mycket om dig...
Kommentera

Nämen????! Är det Morgan som är kommentator ikväll? Vart har han radarpartnern Ola-Conny??
Kommentera

munkas: Har man realistiska förväntningar, blir inte nederlaget heller lika stort.

Inga hyllningar från min sida, tycker bara Brynäs har gjort det bra med tanke på förutsättningarna om man kollar med nyktra ögon på hur denna säsongen har sett ut.

Vi slog ändå ut FBK.

" Bra med tanke på förutsättningarna " behöver nödväntigtvis inte betyda bra i realiteten, utan är mer en jämförelse mot hur det har sett ut tidigare under säsongen.

Jag är stolt över Brynäs på det sättet de har ryckt upp sig och verkligen krigat och lämnat allt ute på isen, idag blev det soppatorsk men sett är över hela kvartsfinalserien och play-in spelet är jag stolt.

Ja vi är en bra jävla bit från guld :) vi slutade 10a i serien och riskerade att få kvala mot allsvenskt lag, från att leva i ovisshet om det ska bli kvalspel eller inte för bara några veckor sedan, till att pressa Skellefteå i flertalet matcher i en kvartsfinalsserie var något jag inte trodde var möjligt, och därför är jag stolt.

Jag är dock absolut inte nöjd med hur säsongen har sett ut som helhet, men finns en viktig skillnad mellan det och det som står skrivet ovanför.

Nu är det dags att titta framåt, men någon gång ibland måste man även titta bakåt för att få perspektiv och för att lära sig för framtiden.

Redigerad kommentar

Kommentera

Horace76c: Skam att de inte bjuder upp för er som är där. Skam
Kommentera

Zappaholic: Tippade du också 5-0 i matcher som Bratwursten?
Kommentera

Ja herregud, det finns alltså "fans" som försvarar det här? Helt jävla otroligt, inte undra på att Hockeysverige garvar sig harmynt😠😠
Kommentera

Längtar redan till nästa säsong då jag flyttat till gävle och kommer gå på varje match. Tråkigt avslut på denna säsong. Men vi kommer att komma tillbaka ruskigt starka nästa säsong.
Kommentera

Finns dom som har det värre...Vi kunde haft 0-2 borta mot Mif just nu istället..
Kommentera

Davey_22: Tänk på att att bifbiffen varit med i hetluften. Han kan sånt här
Kommentera

Lunkan: Såklart. Men nu ingår han i laget sist jag kollade. Och det är helt totalt under isen att det får gå till så.
Kommentera

Bratwursten:
Ja, då blev det proppen ur då där SAIK, som jag skrev tidigare så känns scenariot igen. Vi gör hedervärdiga heroiska insatser, bara för att göra sista matchen på tom tank.
Hoppas (tror dock inte) att dom gör en sista bra period för oss på läktaren.
Kommentera

Davey_22: Hade satt oerhört stora summor på en 4-0 serie om jag hade haft hjärta till det. Totalt förväntat. Hoppades dock att man skulle ha fel och att man skulle "knycka" en av sina hemmamatcher om man kan kalla det för det.
Kommentera

Bifbiffen: Att du har noll förståelse för vad som sker ute på isen idag är ställt utom allt rimligt tvivel.

Fast egentligen tror jag du fattar. Jag tror dock inte att du är Brynäs-supporter.

Annars analyserar man inte så jävla svartvitt som du gör idag.

Kommentera

Bratwursten:Nej. På hemmaplan i en direkt avgörande match där man har allt att vinna. Ingen press då det i princip redan är kört. Att då totalt klappa då. obegripligt
Kommentera

Davey_22: Bra analys. Mkt frustration nu efter 3 bra matcher och ändå ingenting med oss som hade gett mer energi.
Eklunds bjudning känns lite signifikativ för hela matchserien när det gäller ett lag som inte får nåt med sig.
Och när vi ändå fortsätter skapa tillräckligt för både kvittering och ledning så kom det nästan väntade 0-2 istället.
Bredare trupp, inga skador, längre vila, bättre målvakt/PP och större effektivitet avgör i längden.
Hatten av för SAIK, men även för Brynäs som ger allt och vad man kan begära efter förutsättningarna.
Nu gäller det att förlänga med Sweatt, Slovak och Wallace.
Sen känns den här kvartsfinalen inte så jobbig att smälta.
Kommentera

Lindström: Ett rent skämt. Känns stabilt att ha en back som man vet inte gör mål
Kommentera

bifhjärta: Nästa år, DÅ får vi minsann inga skador.

😓
Kommentera

Bratwursten: Tyvärr inser man att det är en bit kvar till toppen när många Gävlebor/hockeysnackare skulle kunna tänka sig att hylla spelarna på stortorget efter 0-4 mot Saik. Nåja, 1-4 eller 0-4 spelar väl inte så stor roll. Nu måste truppen spetsas till nästa säsong om det inte ska bli en repris från i år. Man kanske t.o.m ska sikta högre än spelare som typ Rhodin, Alcen m.fl
Kommentera

« · 1673580 · »