Brynäs IF

723716 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs - MIF

« · 524807 · » Till forumet


Sv: Brynäs - MIF
GävleLasse: Jag pratade med en av kameragubbarna från TV-4 efter matchen, han hade i sin tur snackat med Lärking efter matchen. Och enligt honom så hade Lärking sagt till spelarna innan match att nu är det kvalserie (slutspels) bedömning som gäller och spelarna skulle vara med på noterna. Men så började det att gnällas från båda håll och då hade Lärking sagt "ok, då kör vi enligt regelboken rakt av".
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Hong Kong: Dåligt av Lärking isåfall att inte bara säga att han ska köra sluspelbedömning, och sedan köra den oavsett vad någon säger... Så för att spelarna klagar så vill han göra sig impopulär bland alla, smart, verkligen...
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Publik: 3884!! Biljettpaket, jo tjena.Ännu en gång har Brynäs IF visat upp sin inkompetens!!
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
70 Rodrigues: du klagar bara på Brynäs på den punkten?!?! Borde du inte klaga på folket som inte var där, åtminstone tycker jag att folk minst 5 mil ifrån gävle borde komma nu när det är kvalspel. Men jag tycker ändå att det var en skapligt bra stämning i hallen, för att vara så få personer det vill säga.
Tack allihopa som jobbade för att stötta Brynäs IF!
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
AD: Varför ska jag klaga på folket som inte var där?? Det är inte dom som som har skapat biljettpaketen.Alla människor har inte råd att slänga ut dom pengarna som ett biljettpaket kostar, hade varit mycket bättre att ha lösa biljetter till alla matcher, som det är nu så förlorar både Brynäs IF o dess supportrar!!
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
70 Rodrigues: om du inte visste så går det att köpa lösa biljetter.... De säljer dem inne på nian, kansliet och pressbyrån. Samt 1 1/2 timme före matchstart.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
AD: Vet att det finns lösa biljetter, men inte i den omfattningen som det brukar vara!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Den enda matchen som kommer att vara slutsåld är den mot Leksand i sista omgången, resterande matcher ska vi vara glada om publiksiffran överstiger 4000 pers!!
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
AD: Inte via ATG? Uselt isåfall... Måste säga att infon har nått ut j--ligt dåligt... säkert upp emot 2000 biljetter som inte såldes i och med detta sjabbel med biljettinfo och krångel med att inte sälja enligt vanliga ombud...
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
p j davydjoos: Man är ju inte direkt förvånad, det är ju Brynäs IF som håller i trådarna!!
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
70 Rodrigues: Håller med det är åt h***te, obegriplig information vad det egentligen var som gällde ang. biljetter. Klart och tydligt ska det vara om man nu envisas med att förändra något som med biljettpaketen. En tanke slog mig när jag var på matchen igår; Varför inte sälja biljetter inne på Gavlerinken i nåt hörn..?
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
70 Rodrigues: Du är en riktig positiv människa.............
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
RavenLord: Såg Leksnads matchen var du inte i gavlerinken och såg brynäs matchen?
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Bissett19: Men har han inte rätt? Infon kring detta har varit riktigt usel. Så sent som förra veckan sades det att biljettpaket var det enda som var tillgängligt med undantag för sista matchen mot Leksand.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
p j davydjoos: finns biljetter på ticnet utom till leksandsmatchen som står som fullbokad.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Ahlberg: Vi lever i ett informationssamhälle där man snabbt och enkelt kan nå ut till massor av människor med hjälp av några enkla knapptryckningar. Tyvärr så har INGEN i Brynäs varit pigg på att göra detta. Detr är många glapp i marknadsavdelningen hos Brynäs där en så enkel och självklar sak som biljetter till matcher verkar vara en svår uppgift. Jag läste i Arbetarbladet idag där Pucken ger välbehövlig kritik till Brynäs för detta.

Bara tanken på att folk skall betala fullpris för matcher som Oscarshamn och Nyköping är nästan perverst. Näe, sänk priserna till 100:- för sittplats och 50:- för ståplats Det är ju i alla fall kvalserien vi spelar i.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
GävleLasse:

Varför sänka priset för matcherna mot Oskarshamn och Nyköping?
Det är väl ändå hemmalaget, Brynäs, man går för att se.
Dessa två matcher är ju lika viktiga som de andra tre.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Jag var nyss på Bifs hemsida. Snygg som F-n. Jag ville bara utrycka min åsikt.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
GävleLasse: Bra inlägg! Marknadsavd har misslyckats kapitalt med detta.Dom fick ett kanonförslag av oss på medlemsrådsmötet hur dom skulle skapa en positiv vibb kring matcherna och klubben i stort.INGET av det nappades på.Nu står dom återigen där och har skitit i fel vedbod.Hela föreningen suger nåt enormt,allt dom företar sig/inte företar sig blir bara skit.Till å me om MIF skrivs det positiva saker,ny hall,Percy ska in och satsa.Om Brynäs noll och intet.Hallen kommer aldrig att bli av,satsning vet dom inte vad det är.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Bissett19: Och??
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Enaranger: Uppenbarligen så tycker folk i allmänhet att fullpris på kvalseriematcher är för dyrt. 3800 personer i en SÅ viktig match är ett solklart tecken på att de varit för giriga.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
70 Rodrigues m fl:

Eller är det kanske bara ett helt vanligt fall av supernegativa brynäsfans som inte kan läsa. Se länk till nyhet på Brynäs hemsida den 7 mars.

För mycket text på en gång kanske. Hur är svenskaundervisningen i Gävle egentligen?
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Tigern: "Tycker inte att dina analyser från matchen via webbradion är så värst "skarpsinniga"
Jag lovar dig Huge jag kommer aldrig att beskylla dig för något dylikt.

Känns dock som att det är mer relevant att lyssna på GävleLasses analys från Gavlerinken än din över webbradions dito."

Min "analys" från matchen var väl knappt värd att kallas analys en gång.
Vilket jag försökt påtala.
Nu råkade dessutom mina synpunkter sammanfalla rätt bra med det som Gävlelasse rapporterade efter hemkomsten från Gavlerinken.
Tänk så det kan bli.... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Teppo: En vanlig Svensson läser inte på BIFs hemsida, de kollar i tidningen efter information.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
sylf: Hur såg erat förslag ut?

Kan alltid vara intressant att se, de var väl våran väldigt "lyckade" marknadschef som stoppade förslaget eller?

Berätta tack!
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Från Brynäs hemsida (11 dagar gammal nyhet)

”Biljetter till kvalserien
2005-03-07
----
Enstaka biljetter (ordinarie pris) till de övriga matcherna (utom Leksands matchen) kommer att släppas med start under måndagen den 14/3 -05 på samtliga våra försäljningsställen. Ev. kvarvarande biljetter till Leksandsmatchen kommer att släppas senare, vi återkommer med närmare information om det.”

Vad är det alla Gävlebor inte fattar?

Är man det minsta intresserad tar man reda på vad som gäller. Man stannar inte hemma för att ”Marknadsavdelningen” inte har ringt upp och informerat. Sanningen är att Gävleborna skiter i Brynäs IF. ”Marknadsavdelningens fel”? MY ASS!

GävleLasse: ”Näe, sänk priserna till 100:- för sittplats och 50:- för ståplats”

Brynäs behöver MER pengar – inte mindre. Men det är tydligen så där snacket går uppe i Gävle: Ge så lite som möjligt – kräv så mycket som möjligt. Det är ingen slump att det tog Brynäs 40 år att komma upp i det sponsorstöd Mora fixade på en säsong.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Kan inte släppa det där. Brynäsare som man är körde jag upp till Gävle (40 mil t.o.r) och räknar med att få se ett fullsatt G-rinken. Hamnar bredvid den obligatoriska munkastypen (ni vet han som inte säger ett jävla någe så länge Brynäs för spelet men samtidigt som mif gör 1-0 visar han vad han går för: "j-vla sopor, odugliga" osv.) Själv undrade jag om Gävle hade utplånats av en A-bomb eftersom hallen var halvfull. Inget annat kunde ju hindra en trogen, fanatisk hemmapublik från att gå på en av dom viktigaste matcherna i klubbens historia. Kommer hem och får läsa att Gävleborna tycker att dom inte har blivit informerade. FY FAN! Vad ska ni med ett Elitserielag till? Ni skiter ju i det i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Lilljanne: Jag håller med dig. Det var nog det värsta jag hört, inte blivit informerade!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF

rullis: Felet ligger, enligt min mening, inte i att det var/är svårt att få information om biljetter. Vill man gå på hockey så ser man till att skaffa sig information om hur man köper biljetter.

Felet är att man inte ser till så Gävlefolket och andra utifrån blir intreserade av att gå på Brynäs matcher.

Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Lilljanne:
Det var den trogna skaran som var på matchen. Alla Gävlebor bryr sig inte om Brynäs när det går dåligt för dem. Då vet jag att en del byter lag, även s.k medgångssupporters. Denna stad är det många som är det. Tyvärr...

Jag hör till den trogna skaran denna säsong. Jag var där. Jag skiter inte i Brynäs. De andra, du t ex skiter inte i Brynäs. Ni var där. Det är väl de som räknas?
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Lilljanne: Ekvationen är väldigt enkel. Om man tar fullpris och två platser blir tomma på grund av detta missar brynäs 300:- sänker man till 100:-/plats "förlorar" de 100:- men samdtidigt så får de in två till.

Det är fler som har varit inne på att man måste annonsera bättre i tryckt media. Keb på GD blev fullkomligt översvämad av inlägg med frågor.

Informationen har inte gått fram mao.

Att Gavlerinken är fylld till bredden med dysterkvistar är ingen nyhet. Det är ofta man får höra från överåriga gubbar som "banne mig var med på 60 och 70-talet" hur jäkla dåliga de är numera. Det glimmar i deras ögon när de tänker tillbaka på när Tord Lundström och grabbarna åkte i åttor runt sina motståndare. Vart är alla människor i den yngre medelåldern? Konkurrens från andra evenemang utesluter jag för det finns inte så mycket mer att kolla på just nu. Sitter alla och hoppas på framgångar i sommar, kanske... Jag vet att jag kommer att stötta Brynäs hela vägen i alla fall.

Sen lilljanne så tycker jag att ni stockholmare skall syna er själva om uppslutning på matcherna. Mig veteligt så har inte ishockeyn slagit några större rekord på länge, å då bor ni i en miljonstad. Man läser ofta ifrån Stockholmare som är Brynäsare som klagar på hur illa det är att inte Gävleborna ställer upp och går på matcherna. Igår blev två stockholmsbrynäsare utslängda på grund av fylla...De e ju ett BRA sätt att stötta Brynäs...Eller?

Det verkar vara lätt att sitta på avstånd och peka finger...
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
GävleLasse: Gävle ska få se på finger om/när Brynäs åker ur.

Två packade stockholmsbrynäsare som slantat i några hundralappar betyder bra mycket mer för klubben än 90.000 gävlebor som inte hittar till hallen. Jesus, only in Gävlä!
Du, jag har läst ljushuvena som skriver till Keb. "Vafan får man inte köpa bara en biljett? Jävla Janne Larsson!"

Det är möjligt att Gävle dragit rätt slutsats: Om Brynäs mot förmodan orkar hanka sej kvar i år igen, vad är det då som säger att dom inte åker ut nästa år. Eller året därefter. Efter alla år av taskigt sponsorstöd finns det inget som säger att värvningarna kommer till nästa säsong. Heller. Valet står mellan att göra pinan kort eller bli förnedrade ett år till.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Lilljanne: Skönt att du är tillbaka,har saknat dina klockrena inlägg!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Lilljanne: Det kanske det som är problemet, att flertalet Gävlebor har gjort sitt val och bryr sig inte om att gå på Brynäsmatcher. Att klubben varit misskött på de flesta sätt under en lång period är ingen hemlighet. Att valet inte gjorts av Brynäsanhängare runt om i landet tror jag är det som hjälpt Brynäs att hålla näsan över vattenytan, tyvärr så är det ett faktum idag att många fans utifrån kommer till Gavlerinken å blir bestörta över hur illa det verkligen är.

Det kanske till och med blir en "Eye opener" för många tillresta om hur läget är. Det är bättring och bot som gäller, det är ett som är säkert. Den bättringen har redan påbörjats, men det tar tid att hitta rätt folk till rätt plats och tyvärr så får man leva med att det blir fel ibland. Sen tror jag att fokus har lagts för mycket på den adminsitrativa delen av föreningen när det gått åt skogen på det sportsliga. Hade Brynäs varit ett lag som legat på en lite säkrare plats i tabellen så hade det varit ett annat ljud i skällan...

Det är vad jag tror. Själv är jag nyinflyttad hit och har gått så ofta jag kunnat på matcherna, köpt de sovenirer jag haft råd OCH de jag tyckt om. Jag gillar inte det där "tigers" som de envisas med att använda.

Men jag försöker att dra mitt strå till stacken i alla fall. På mitt sätt
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
GävleLasse: Jag vet inte om jag har rätt i att tycka att men har missat i marknadsförningen av biljetterna, men jag tycker i alla fall att det har varit jävligt otydligt. Speciellt för dom som inte surfar in på hemsidan varje dag. Och bara det faktum att det faktiskt är en diskussion här tyder ju definitivt på att nåt har gått snett. Speciellt eftersom publiksiffrorna i vinter faktiskt har varit lysande med tanke på det sportsliga misslyckandet, trots att LIF inte har varit med som dragplåster.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
ERIKSSON47: är det så du visar ditt stöd? du bor i gävle och ska bara gå på 2 matcher? låter lite som medgångare att bara gå på en av resterande 9 matcher...
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Danne66: Absolut, de har verkligen misslyckats med att marknadsföra detta. Inte tu tal om det.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Danne66:
Överlag anser jag att Brynäs IF till större del bör satsa på att skicka mail till respektive medlem när viktiga saker kommer upp, exempelvis biljetter till kvalserien, resor etc...
Hemsidan är givetvis bra, men som även du skriver, så besöker ej samtliga Brynäsare denna sida, vilket jag har påpekat många gånger.

Nu finns ju denna sida, o alla vet om det. Dock tycker jag dock att Brynäs IF bör komma närmre sina medlemmar o då kan ett mail direkt till din e-post vara ett trevligt inslag någon gång ibland.
Har haft uppe detta med medlemsrådet, men Brynäs IF har inget fungerande system för detta.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
stefan Bskv: Det är många förslag o ideer som har lagts fram för Brynäs IF, men dom lyssnar ju aldrig, dom tror att allting löser sig av sig självt.Klubben sköts som en korpförening och det är därför vi är i den prekära situation som vi är. Jag skäms!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
70 Rodrigues: Är det så illa som du säger måste vi, föreningens medlemmar, göra nå´t. Ingen annan kommer att fixa det. Alltså vad gör vi?
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Lilljanne: En början kunde ju vara att ha årmötena på lördagar eller söndagar så att vi supportrar från övriga Sverige kan delta, fast det kanske finns en tanke bakom att hålla mötena på en onsdag kl 18, för då kan ju bara dom närmaste sörjande delta. Har mailat K-Å och gett förslag om att hålla årsmötena på en helg, samtidigt som man anordnar Brynäsdagen för supportrar o sponsorer och på kvällen avslutar man med en stor fest i Gavlerinken ala 90-årsdagen.Om man hade det som tradition så skulle det rendera i mycket positiv för klubben!!
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
70 Rodrigues: Bra förslag, men vad gör vi i sak? Vad gör vi med det illa skötta kansliet, marknadsavdelningen?
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
DMartinssonBSKV: Nej har inte råd att gå på någon match då mina pengar gått till att se på SAIK i år för mig och min sambo och inte Brynäs..tyvärr slut på slantarna den här månaden så det blir inget studenternas heller :(
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Jompe: Som sagt, vi i övriga Sverige måste ju kunna delta på årsmötena för annars så är det svårt att göra något, vi kan maila oss galna med olika förslag, men det hjälper ju som sagt inget!! Tror att årsmötena blir oerhört viktiga i framtiden, det gäller dock att Brynäs IF får tummen ur o lägger årsmötena på en helg!!
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
70 Rodrigues: Jo, jag är med på det, tycker att det är ett bra förslag, men hur tar vi föreningen från en korpförening till en elitserieförening?
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
70 Rodrigues: Låter som en bra början men räcker det? Hur bra ideér vi än har hjälper det inte om det sitter klantskallar som ska förvalta. Viktigast är att hitta den/dom som har drivkraften, förmågan och ideérna att lyfta föreningen. Dom har tydligen inte funnits se´n Thure Wickbergs dagar. Finns dom överhuvudtaget i Gävle? Jag menar: "är det match, hade jag ingen aaaaning om".
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
Jompe: Huvuden måste rulla o det kan vi bara åstadkomma på ett årsmöte där folk kan delta!!
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
70 Rodrigues: Årsmötet är viktigt men det stora jobbet görs före mötet. Det går inte att komma upp och improvisera fram en massa förslag. Vi medlemmar måsta samla oss, identifiera problemen och hitta förslag till lösningar och det jobbet måste börja NU. Viktigast är ändå att leta upp vettiga styrelsemedlemmar som kan företräda dom ideér vi tycker är viktiga. Där måste brynäsare uppe i Gävle bidra med förslag.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
70 Rodrigues: Undrar om huvudrullining räcker. Allt beror på vilka nya huvuden som sätts dit istället. Vad det handlar om, mer än något annat, är att professionalisera verksamheten. Det finns två saker i dagens Brynäs som gör mig nervös.

1. Begreppet ideellt arbete. Ideellt arbete innebär att någon godhjärtad själ kommer ner till kansliet några timmar på kvällen efter dagens arbete och "jobbar med Brynäs". En nobel inställning, och faktiskt det som stora delar av idrotts-Sverige fortfarande lever på, men inte elitserieföreningar. Proffsigt folk på alla positioner måste det vara.

2. Brynäs som slutförvaringsstation av utbrända spelare. Gamla storspelare förtjänar all den respekt mankan ge dem, men ett snärtigt backhandskott bör inte kvalificera för tunga administrativa jobb i en modern förening. Janne Larsson är inte bra i marknadsarbetet, för att ta ett exempel. Gamla spelare kan (obs. KAN) bli bra tränare eller ledare, till exempel i ungdomsverksamheten, men det finn singet som säger att det blir bra klubbarbetare.

Bakom båda dessa tendenser finns ett mönster att man i Brynäs bara litar på det egna folket. Brynäsledningen måste inse att det finns folk i medlemsgrupperna som kan en herrans massa sakrer som klubbenn är betjänt av. Och man måste lära sig att proffs jobbar bättre än ideellt arbetande personer. Jag inser att det finns en skillnad i kostnader, men det gör dett vad gäller intäkterna också. Försiktigt uttryckt.
Kommentera

Sv: Brynäs - MIF
brynäskillen: HAHAHAHA:D
Kommentera

« · 524807 · »