Brynäs IF

728313 inlägg · 7961 ämnen

Cody Franson

« · 1523193 · » Till forumet

Sv: Cody Franson
sylf:+1 på det
Kommentera

Slajsarn:

I praktiken gör det ingen skillnad nej, men rent tekniskt är det en smart konstruktion som gör att Sundlöv kan hävda att han har rent mjöl i påsen och personligen tycker jag det är snyggt gjort. Ingen tackar en om man står där med mössan i hand och bara tar emot allt skit som läggs på en. Framgång nås bara om man vågar tänka lite själv.

Kommentera

Om jag fattat saken rätt så är väl Slajsarn för Cody i laget. Verkar vara få som fattat det. Det handlar bara om att folk inte är konsekventa i sina åsikter. 
Kommentera

Gurra88: Nåt är fel med killen, antingen har han megaproblem utanför isen eller så har han helt tappat motivationen. Han ska definitivt inte ta en tröja i Brynäs.
Kommentera

tompap71:Visst fan är det snyggt gjort. Han kringgick ju HL's ställningstagade. Men det är med risk för att det blir ett korttidskontrakt om han drar.

I så fall blir ju effekten precis densamma. Bynäs har ju själva understrukit att de inte vill ha korttidskontrakt på grund av redan nämnda följder.

En annan effekt är att det finns de inom HL som anser att Brynäs har hycklat på grund av denna affär.

JAG tycker inte om att läsa negativa saker om Brynäs i media. Speciellt när det kommer från personer som många lyssnar på. I långa loppet kan det få negativa konsekvenser.

Hade man planer på att göra detta så hade man ju i så fall reserverat sig från HL's beslut alternativt lagt ner sin röst. I stället gick HGK ut i media och talade sig varm över uppgörelsen. Sen värva man via ett kyphål.

Inom ekonomi kallas såna företeelser för skattesmitning.

Inom affärsvärlden kallas det oetiskt

Inom konsumentvärlden hade det hamnat på konsumentprogrammet PLUS...

Kommentera

Jag är glad att det inte blev sjätte raka så jag bockar och bugar för bjudningen. Dock är säsongen lång så vi syns garanterat i slutspelet med eller utan NHL förstärkningar.

Ha en trots allt bra kväll.

Från ett regnigt Blöteborg

PS. Vet ni vilken den vanligaste fågeln i Göteborg är?

Kommentera

Svanru: Kan det vara nederböööörden (bird) ? Grattis till segern hur som haver !
Kommentera

Macahan: Rätt svar :)
Kommentera

Svanru:

Näst vanligaste fågeln e la Kållebrin ;-)

Kommentera

Slajsarn:

Och när du vaknar på morgonen så är din första tanke att, jaha, så var den här dagen förstörd. Eller ;)

Skämt åsido, varför utgå från att allt som kan gå åt helvete också gör det? Det verkar som du ser på frågan lite åt det hållet. Varför bry sig om rubriker, snart kommer något nytt att skriva om och då är det mesta glömt, om det nu var någon som egentligen brydde sig från början. Många av dem som betyder något bryr sig mindre om svarta rubriker än vad vi tenderar att tro, sponsorernas stöd vid värvningen av Rahm är ett bra bevis på det.

Dessutom utgår vi ju bara från antaganden, sannolika sådana det erkännes, men vi vet trots allt ingenting säkert så varför inte se positivt på saken.

Inom ekonomi kallas det skatteplanering.

Inom affärsvärlden kallas det att göra ett klipp.

PLUS har överlevt sig själv, vem fan bryr sig. ;)

Kommentera

tompap71: Nej du, tvärt om. Varje dag är en gåva.

Jag är väl FÖR ärlig. Jag tycker inte om att lova en sak och sedan göra mitt bästa för att komma runt mina löften.

Kommentera

Slajsarn: Du kanske inte lovar för mycket men du gissar hej vilt och kallar det för sanning.
Kommentera

arnio:

Ska vi spekulera ännu mera så säger nu ryktet däröver enligt Per Bjurman att om ingen lösning nåtts senast 21 nov så ställs hela NHL-säsongen in.

Kommentera

tompap71: Gary Bettman måste vara nöjd med sig själv. I såna fall har han ställt in 2,5 säsong om jag inte minns fel.
Kommentera

Faslig tid för Cody att ansluta, paddlar han hit?
Kommentera

Som sagt; det är ju en himla tur att vi inte fick Fernholm, han gör ju inga poäng överhuvudtaget. Tacka vet jag "förstebacken" Lars Jonsson.

-------

Kommer ni förresten ihåg det, när Sundlöv skulle ut och värva "försteback" och "förstecenter". Det blev Lars Jonsson och Stephen Dixon. "Förstebacken" har fortfarande inte gjort rätt för sin titel...

Kommentera

arnio: det är ord mot ord. Varför blir det bästa scenariot det mest troliga per automatik?
Med tanke på hur egenmäktigt NHL har agerat förr så blir man inte överraskad om de gör samma sak igen.
De hittar på några nya regler med hänvisning till "särskilda omdtändigheter" och IIHF rättar sig efter det.
Kommentera

Slajsarn:
"arnio: det är ord mot ord. Varför blir det bästa scenariot det mest troliga per automatik?
Med tanke på hur egenmäktigt NHL har agerat förr så blir man inte överraskad om de gör samma sak igen.
De hittar på några nya regler med hänvisning till "särskilda omdtändigheter" och IIHF rättar sig efter det."

Om det är ord mot ord varför då välja en sida och säga att så är det och så blir det?
Är det inte mer sansat i det läget säga att jag vet inte hur det blir och inte "döma" någon (Brynäs) innan vi vet hur det blir? Vilket scenario som är mest trovärdigt är oväsentligt eftersom att vi inte vet hur det ligger till eller hur det kommer att bli.

Kommentera

Stisse är alltid läsvärd och har kloka åsikter" Jag håller inte med i kritiken från Karlstadhållet. Jag håller inte ens med i sak. Rent faktamässigt är det väl så här: Antingen har man väl ett NHL-kontrakt eller också har man det inte. Med Bäckis är det en annan sak. Skullle det bli fritt fram, som när Frölunda släpper in Henke Lundqvist på isen (?), så är det Brynäs problem att räkna på Bäckis försäkring, sociala avgifter, övriga utgifter – och sedan dra upp publiksiffrorna med en av de största hockeyspelarna staden fostrat. Det är väl lika lätt att förstå som att alla sju-åtta åringar ska vara med.

Den hockeyspelare vi just nu kallar Klausulen Franson fyller i min bok exakt den lucka som Brynäs haft på backplats de senaste säsongerna. Den som i fjol fylldes och spacklades igen med guldfärg av Mattias Ekholm. Man får fortfarande tacklas i elitserien. Även vid sidan om isen. Det finns det väl ingen klausul om?"
Kommentera

arnio: Tack pöjka!
Kommentera

"As for actually getting that next NHL deal done, that may not be as easy. Franson had 21 points in 57 games in a frustrating first season in Toronto, and the two sides have had difficulty finding common ground on a new deal."

Saxat från länken nedan.
Inte alls så säkert mao, att Toronto kommer att signa Cody, han kan ju isf lika gärna hamna i KHL eller Schweiz.
Och då faller ju argumentet att han bör jämställas med en lockoutare som med säkerhet kommer att återvända till sitt NHL-lag.
Slutsats: osäkerheten om var Cody hamnar när LO upphör är ännu ett argument för att Sundlöv inte är nån hycklare, som det påstås.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge:Väljer man ut ETT stycke ur en hel artikel så kan det ju tolkas som du gjort. Men om man ser på helheten är det ju en annan sak. För om man läser vidare står det.

"Despite that, he is believed to remain interested in playing in Toronto and hasn’t requested a trade. There’s the potential to get a deal done, but they can’t start negotiating until the lockout ends.

So until then, he’ll be on a “full season” deal in Brynas."

Notera citationstecknen vid Full season...

Så jag vet inte om värdet på ditt "bevis" säger så mycket. Däremot så talar det om att förhandlingarna har avbrutits på grund av lockouten inte på grund av att någon av partnera inte är intreserad.

Kommentera

Slajsarn: Vi vet ingenting.
Kommentera

arnio:Tycker du Huge gör sken av det? Jag tolkar det som att han är rätt säker. Så varför skrev du inte detta efter hns inlägg? Jo för att den spekulationen passar dig bättre.

Men fortsätt att vara naiv och sticka huvudet i sanden.

Kommentera

Slajsarn: Min vän Huge skriver ju precis som jag att vi inte vet och därför tycker han att vi inte ska döma Sundlöv. Huges "bevis" är ju bara ett bevis på att det inte alls är självklart att Cody ska till NHL och Huge visar på osäkerheten som till exempel inte du kan se.
Kommentera

arnio:Jag har väl aldrig påstått att det är självklart. Men jag håller det för väldigt snnolikt att han gör det OM nu NHL kommer igång. Precis som det står i artikeln så har inte Cody begärt att bli uppsatt på waivers så att han kan få bud från andra NHL lag, vilket jag tycker visar på att de kanske inte är så långt ifrån varann förhandlingsmässigt. Så tolkar jag det i alla fall.

Det där med att döma Sundlöv överdriver du. Jag har skrivit att det KAN skada Brynäs trovärdighet inom HL om man agerat i gråzonen. Precis som artikeln beskriver det med ett "loophole". Vi har redan fått en del reaktioner från olika håll i ES och jag ser ju helst att de andra lagen tycker bra om Brynäs. Kan det dessutom  växa så kan just såna här saker vara den extra tändvätska för andra lag som gör att vi får svårare så är ju även det negativt. Nu säger jag inte att det ÄR så utan att det KAN BLI så.

Men i dagsläget stannar Cody säsongen ut. Fortsättning följer.

Nu tycker jag att vi lägger ner den här diskussionen och fokuserar på indianjakt istället ;-)

Jag tror på en tät match där vi vinner med 3-2 efter förlängning. Harju trycker in vinstmålet i PP på övertid.

Kommentera

Slajsarn: nedlagd diskussion är jag med på. Att tjafsa om vilka konsekvenser det kan få om Brynäs eventuellt bryter mot någonting som inte finns är idiotiskt. Full fokus på dagens match nu.
Kommentera

Är det nån som har koll på om Cody kommit till Gävle än?
Kommentera

rafalski:

"I dag anländer Franson till Gävle"

Kommentera

Och Skellefteå fyller på med Sevc. Och snart kommer Vesce. Spelare som inte påverkar ekonomi och juniorers speltid. Och som har en naturlig anknytning till svensk hocky och kan vara unga svenska hockeylirares förebild. Till skillnad från Nicklas Bäckström och Henkarna Zetterberg och Lundqkvist. "Inga NHL-spelare i Elitserien" - ja, jävlar.

Kommentera

Slajsarn: Precis. Som arnio helt riktigt förtydligade mitt tidigare inlägg: det finns en osäkerhetsfaktor när det gäller Cody och var han kommer att hamna.
Så min poäng är fortfarande: kan man klassa Sundlöv som hycklare, baserat på en sannolikhet?
Isf måste man väl vara helt säker att Cody får kontrakt med nåt NHL-lag och därmed jämställas med en lockoutare som återvänder om och när LO upphör.
Streck i debatten.
Kommentera

Huge: Bla bla bla, Enough already, Jesus!!!
Kommentera

Tjatar lite mer om Franson dårå...

Har nyss träffat  nyförvärv med det svenskklingande efternamnet, Cody Franson. Han berättade att hans farfar var svensk.

Kommentera

Bissett_19: Lite dålig skärpa på bilden där, känns som att de inte hade riktiga kameran med sig och filmade med en iPhone eller nåt.

Hur som helst, skönt att han är på plats.

Kommentera

MarcusElving:

Kul att du fortfarande tror att en spelare gör ett lag. Okunnighet är bara förnamnet eller är det rent av avundsjuka? Skärpning.

Kommentera

yngwie: Det är ju Steen som har varit injektionen i Modo. Det är väl knappast en tillfällighet att ni började vinna direkt när ni slängde in honom i laget.

Han snittar 2 poäng per match och gör att resten av laget känner sig trygga, de har en klippa som de vet att de kan luta sig emot. Han har varit HELA skillnaden. Han har sett till att Modo har börjat vinna hockeymatcher.

Fler spelare har höjt sig men det är ju TACK VARE Steen!

Avundsjuka? Vad har jag för anledning att vara avundsjuk?

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: Inget att haka upp sig på det är ju en modoit du pratar med mer behövs inte sägas!
Kommentera

foppa78:Tycker inte du ska säga nått av dina inlägg att döma så gör du ju inte direkt det mest ödmjuka intrycket.

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving:

Klart han varit en injektion i laget. Det behöver man inte ens vara en hockeyprofessor för att se. Men om du missat det så hade Modo borta 2 av sina 3 första centrar i början av säsongen. Sen kom Steen in, matchen efter kom Ritola tillbaka. Att Modo skulle ligga sist utan Steen, eller kommer göra det när han lämnar. Det är bara ren och skär okunnighet.

Kommentera

yngwie:

Jag tror inte heller MoDo kommer stå och falla med Steen, ni har ett enormt sparkapital i Samuel Pålsson, för LAGET MoDo tror jag han kommer ha större betydelse än Steen men det är omöjligt att förneka att Steen har varit ett lyft för MoDo och en katalysator för tron på sig själv och laget genomgående. Att påstå något annat, DET är ren okunnighet.

Kommentera

yngwie: Hur du än vrider och vänder på det så är det Steens förtjänst att Modo har klättrat så pass mycket som man har gjort.

Det behöver man inte ens vara 10 år för att räkna ut.

Kommentera

tompap71:

Då är vi på samma spår. Bra.

Kommentera

MarcusElving:

Men utan han hade Modo legat sist?

Kommentera

yngwie: Sist hade ni säkert inte legat, det finns sämre lag i Elitserien än Modo utan Steen. 

Det jag skrev förut här på forumet, eller mitt svar på någon annans inlägg om att ni skulle åka ur ES utan Steen var väl mer ett sätt att få fram poängen - Att Steen är anledningen till att Modo har gått från krislag till topplag.

Men jag är fortfarande övertygad att Modo hade legat på undre halvan utan Steen.

Det där med sist/åka ur var väl inte helt bokstavligt menat kanske.

Kommentera

MarcusElving:

Det där med att Modo var ett krislag innan Steen köper jag inte. Tar man bort Påhlsson och Ritola ur uppställningen får vilket lag som helst problem i ES när dom inte ersätts med likvärdiga spelare.

Kommentera

MarcusElving:

En fråga, varför blir det Modo istället för MoDo när jag skriver MoDo?

Eftersom det lär ändras nu också så förklarar jag mig. Jag skriver alltså originalstavningen, Mo Domsjö, Mo Do. Men av någon anledning ändras det hela tiden till Modo.

Ska jag diskrimineras bara för att jag är gammeldags? VaVaVa? ;)

Kommentera

Modoante: Vi är bättre än er!
Kommentera

yngwie:

I jämförelse, plocka Järnkrok och Nordqvist ur Brynäs startuppställning, Järnkroks frånvaro skulle kanske märkas lite, personligen är jag övertygad att kusin Lindholm skulle fylla hans plats på ett tillräckligt sätt, inte fullt ut men tillräckligt som sagt. För övrigt är det ju krig om forwardsplatserna i laget i Brynäs just nu och säkert hälften kan spela center så här ser jag inga problem.

Kommentera

yngwie: Det tompap71 sa!

Sedan Ritola, är han bra han?

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1523193 · »