Brynäs IF

724902 inlägg · 7959 ämnen

Det rör VISST på sig....

« · 238496 Till forumet


Det rör VISST på sig....
Många verkar inte kunna tänka klart för dagen. Kan det bero att Kvalserien strax skall börja och att man är rejält uppjagade?

1. "Masken" är Sportchef i Leksand, och inte i Brynäs. Han gör tydligen ett bra jobb och det är ju roligt för dom. Att han på pin kiv skulle gå in för att försöka sno f.d Brynäsare framför våra ögon är ju bara nonsens, och knappt värt att kommentera. Han försöker få de spelare som är tillgängliga och som passar in i laget. Detta tillvägagångssätt är väl knappast unikt, utan gäller nog för alla Sportchefer, i vilket lag det än gäller.

2. Till alla som gnäller över den Sportchef vi ännu inte tillsatt:
Vore det inte läge att vänta tills vi har sett vem det blir?

3. Visst är det tråkigt som Lill-janne säger, att f.d Brynäsare sällan återvänder till fadershuset. Jag tror dock att om man gjorde en undersökning hos alla övriga ES-lag, så skulle man nog komma fram till ungefär samma resultat. Det är min gissning. Någon som orkar ta reda på saken?
Kommentera

Sv: Det rör VISST på sig....
Huge: Klockrent.

1. Masken ar anstalld av Leksand for att gora exakt det han gor; att bygga ett sa bra lag som mojligt for klubben. Tycker det ar konstigt hur nagra inlagg forst havdar att pengar styr och sedan blir indignerade over att de gor det nar det galler sportchefen i Leksand ocksa. Om vi skulle anstalla Masken som sportchef, sa hade folk har pa GB:en firat hogt och lange over varje bra spelare vi hade "snott" fran Leksand. Jag ar precis lika forbannad och frustrerad som alla andra har over att vi inte har pengar tillrackligt for att matcha andra klubbars bud eller att kunan rekrytera de spelare vi helst vill ha. Men tar man upp fragan om hur vi ska komma ur den situationen far man hora att man kommer med floskler. Det ska tydligen vara som forr... men da far man vara beredd att acceptera att andra klubbar snor de spelare vi vill ha framfor ogonen pa oss. Allting hanger ihop--och allt (eller nastan allt) har med pengar att gora, som Sylf och andra papekar. Se sambanden!
2. Lat oss vanta och se vem som blir sportchef innan vi gor krogarpytt av klubbledningen. Rykten ar faktiskt inget annat an rykten. Sportchefsjobbet ar ett av de absolut viktigaste jobben i foreningen och ingen ar mer engagerad i den har fragan an jag. Men det ar for tidigt att ta stallning till nagot som annu inte intraffat.
3. Haller ocksa med Lilljanne om att det ar otroligt synd att vi far sa fa spelare tillbaka, men jag inbillar mig att detta galler alla ES-klubbar (jag vill minnas att vi hade den har diskussionen for ett tag sedan, Lilljanne) Har man varit utomlands kanns det formodligen som regression att ga tillbaka till den klubben man lamnade i Sverige; man vill prova nagot nytt.

Matchdag idag!
Kommentera

Sv: Det rör VISST på sig....
Asplund ar skadad och det ar osakert om han kan vara med i kvalmatcherna, enligt Arbetarbladets natupplaga.

Ska elandet aldrig ta slut? Forhoppningsvis gar Lundstrom in som andre-malvakt men det ar ju ingen bra ES-debut precis, i en kvalserie.
Kommentera

Sv: Det rör VISST på sig....
Huge: Huge: Jag häpnar över din förmåga att se positivt på allt.

Att på denna gästbok nästan alltid fördömma dom som tvivlar eller ser något negativt om Brynäs. Jag har följt debatten här under en lång tid och jag säger inte att du alltid har fel. Men det vore väl på sin plats att du stryker någon pessimist medhårs.

Kommenterar någon om en match negativt ifrågasätter du om personen i fråga har sett den,men du tycker dig alltid ha klarsynt för dig hur händelseförloppet varit trots du ej sett densamma.

Tyvärr så kan jag inte döma dig fullt ut eftersom jag inte känner dig men skulle jag ge mig på en gissning om din mentala status är den följande:NAIV(No Offense)

Återvändare till "faderhuset":Dessa tror jag stämmer och kan räkna upp utan närmare kontroll.
Jag skippar TIK,LHC,SSK pga dessa inte varit stabila ES lag senaste åren...

Hv 71:Stillman,Davidsson,Lindbom,Gustavsson,Huusko
Leksand:Svensson,Bergqvist,Forslund,Lodin,Hedberg
Luleå:Skuggan,Rönnkvist,Renberg,Lindberg,Strömvall
Malmö:P Andersson,Liimatainen,Öhman,Mattson,Rydmark
Fbk:Rhodin,Hamr,Jönsson,Nordström,Loob,Leif Carlsson,Lundell
Dif:M Johansson,Osten,Knutsen,Garpenlöv,Håkansson,Challe B,Eklund
MoDo:Karlin,Jansson,kommer säkert fler inom snar framtid foppa,Näslund bla
VF:Niklas A,Mikael A,Carnbäck,Algotsson,Ackeström

Ha det väl Brynäsvänner!
Kommentera

Sv: Det rör VISST på sig....
Beezer66: Tanker inte ga in i diskussionen mellan Dig och Huge. Tycker Din lista over hemkommare ar intressant. Jag kan pa rak arm inte se nagra fel i den och min eleganta teori om att alla klubbar har problem med att rekrytera hemkommare haller nog inte sa mycket vatten. Synd--jag hade borjat bli ganska fortjust i den.:-)

Da blir nasta fraga: varfor ar det sa har? Varfor skulle vi vara samre pa att ta tag i hemkommare an andra klubbar? Jag har svart att tro att vi pa nagot satt skulle vara sa tykna och djavliga mot de spelare vi har att de absolut inte vill komma tillbaka. Tror snarare att det ar Sylfs Lag som galler har; andra klubbar lagger helt enkelt battre bud. "It's the money, stupid", som Al Gore sade i en debatt nagon gang. Det ar dar allt borjar och slutar.
Kommentera

Sv: Det rör VISST på sig....
Jompe: Jag vet inte heller vad detta problem skulle bero på. Men jag fick en liten vink i somras om detta. Jag var på semesterresa och passerade G-rinken. Det visade sig att detta var första samlade träningspasset efter semester. Samtalade då lite med GP och han avslöjade att T Mårtensson hade skrivit på för Anaheim. Detta var sista dagen för NHL deadlinen. Jag fick en känsla av att ledningen och vissa spelare tyckte det var "kymigt" att bara dra sådär medan Djoos pushade T M att dra. Detta kan vara din chans typ.

Summa kardemumma av detta scenario som jag ser det var att de flesta tyckte han drar den svikarn....

Men som sagt detta är det ända ärende med flyktade spelare jag har närmare info om.

Detta är min högst personliga uppfattning om denna affär och ska givetvis inte generaliseras över alla andra flyktade bifare...
Kommentera

Sv: Det rör VISST på sig....
Beezer66: Klockrent!!!!
Kommentera

Sv: Det rör VISST på sig....
Beezer66: Det var ju trevligt att du anser mig ha rätt ibland. Eftersom du följt debatten länge borde du kanske också ha noterat att jag endast försöker balansera upp en debatt som oftast fått en slagsida, enligt min mening.
Du häpnar över min positivitet men tycks inte häpna ett dugg över all negativitet som förekommer här på sidan. Denna är, med några undantag, monumental. Det är denna monumentala negativitet jag vänder mig emot.

Angående att stryka pessimister medhårs så har du en poäng. Jag har nog en tendens att vara "kärringen mot strömmen", på gott och ont. Man kan ju vända på det hela: Antag att alla/flesta inlägg vore översvallande positiva. Då hade du nog fått se en negativ Huge, jag lovar.... :-)

Angående kommentarer om enstaka matcher så är min grundinställning den att man väntar med att såga laget (det är väl det som det för det mesta handlat om i år) tills man sett eller alternativt fått rapport om densamma.
Den senaste debatten om Sportchefsjobbet är väl ett lysande exempel på ovanstående.

Jag avstår att ställa ngn diagnos rörande din egen mentala status.
Kan bara kort konstatera att du verkar vara en saklig och nykter person. Synd att du inte hörs mer här på sidan, det hade behövts.
Din status skulle isf vara: Hyfsat begåvad, men lat... ;-)

Ang hemvändarna så håller jag med Jompe, det var mest en känsla jag hade att det skulle vara ungefär lika med de övriga lagen.
Sjödin och Molin har ju iaf återvänt direkt. Djoos, Larsson och Christer Olsson har ju också återvänt och gjort mkt nytta för laget, även om man gått en liten omväg innan hemkomsten. I Djoos fall var väl dessutom omvägen försumbar, ett fåtal matcher i Frölunda samt likadant i SSK. Med dessa exempel så är skillnaden mot de övriga lagen ändå inte så stor som många vill göra gällande, även om en jämförelse utfaller till vår nackdel.
Av din lista kan man utläsa att de flesta spelare som återvänt, har tidigare skolats och spelat i sina resp lag sedan ungdomen.
Detta tillsammans med pengarna har nog avgjort i de flesta fall...
Kommentera

Sv: Det rör VISST på sig....
Huge: Jag vill bara påpeka att denna lista med hemvändare var nerklottrad enbart med mitt goda? minne som hjälp. Och eftersom jag anser mig ha mer koll på BIF än övriga ES lag så kan nog den som kollar upp saken närmare hitta minst lika många lirare utöver dessa som jag listat.

Detta skulle placera BIF ännu längre ut på minussidan än övriga lag och därmed omkullkasta din teori om ett litet minus för oss.

Såklart finns det pessimister att häpna över också. En del som mest sprider dynga och inget vettigt annat har att säga. Dessa personer finner jag ingen mening med att debattera med. Jag tror helt enkelt att det inte går föra en normal diskussion med dessa.

Men man skall också komma ihåg att när BIF gör sin sämsta säsong i mannaminne så vore det väl tusan om inte pessimismen tar överhand. Allt annat vore otroligt ologiskt. Av alla dessa pessimister borde det ju i rimlighetens namn också finnas folk som har rätt. Eller tycker du jag är fel ute?

Min mentala status är i dag: Nervvrak men ej utröknad ;-)

Mvh
Kommentera

« · 238496