Brynäs IF

727609 inlägg · 7962 ämnen

Djurgårdens IF - Brynäs IF 100302

1242340 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 100302
ojda första poängen:) å 2-9 skott hehe
Kommentera

Huge: ja fan vad gött OSSI !
Kommentera

Backa hem NU å säkra!!!
Kommentera

henke1: Det finns en Brynäs-Rögletråd!
Kommentera

Huge: Jasåföratt?? DU säger och tycker det.
Kommentera

Såja, nu kanske nerverna släpper en aning.
Ossi nätar...

Kommentera

ta timeout då CZ ! coacha !!!
Kommentera

arnio: "vi vet ju faktiskt inte om NC utför jobbet på ett bättre sätt än vad soffcoacherna skulle ha gjort."

Jo, det vet vi....

Kommentera

Huge: Fråga din Guru som du ser så mkt upp till..
Vilket kanon spel Bif visar upp, Markan mot Rbk 0-1
Kommentera

henke1: Fråga Huge han vet ju vad/hur NC tänker.
Kommentera

Lindström: "Rolig du..
Allt Bif gör är rätt, borde man då inte ligga först och vinna allt då enligt din tro?"

Rolig du..
Allt Bif gör är fel, borde man inte ligga sist då, enligt din tro?

Kommentera

Anders Berg: 1-8
Kommentera

henke1: FEL TRÅD.
Kommentera

Lindström: 1-7 i skott vad håller vi på med !
Kommentera

arnio: Blir bra de här, spelar ett otroligt bra PP, vinner allt. Haft 1 skott på mål efter 11 min dessutom haft ett PP.
Kanon nästa match e det 1452 st på läktaren
Kommentera

arnio: FEL TRÅD.
Kommentera

0-1, 1-5 i skott och nu boxplay....mot toksistplacerade Rögle....man mår illa

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström: kom igen då. kämpa lite för en gångs skull
Kommentera

Lindström: taskig start, kanske dax för timouten
Kommentera

Huge: Rolig du..
Allt Bif gör är rätt, borde man då inte ligga först och vinna allt då enligt din tro?

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio va fan sysslar dom med jävla grisar. kassa. Rögle
Kommentera

arnio: Juste PP
Kommentera

Huge: vi vet ju faktiskt inte om NC utför jobbet på ett bättre sätt än vad soffcoacherna skulle ha gjort. Han saknar ju faktiskt framgångar i sin tränarkarriär. Det bästa han gjort på elitnivå är väl att lotsa sitt lag till att komma sjua av tolv lag för att sedan förlora fyra raka play-offmatcher.

Att NC fått jobb som coach i elitserien innebär inte per automatik att han är duktig jämfört med andra tränare på samma nivå och det är kanske där jämförelsen ska ligga, inte mellan soffcoacher och NC.
Kommentera

arnio: Soffcoacherna jämför sig med CZ och tror sig veta bättre hur ex laget ska coachas. Sen må han vara relativt oerfaren som ES-tränare, men jämfört med soffcoacherna är han oerhört meriterad.
Vad en ev ifrågasatt sportchef har med saken att göra begriper jag inte.
Men när du ändå drar upp Sundlöv så är han minst lika mkt uppskattad som ifrågasatt, skulle jag tro.

"Ingenting säger att NC utför sitt jobb på bästa sätt."

Har jag heller aldrig sagt.
Jag säger att han utför sitt jobb på ett mkt bättre sätt än vad soffcoacherna härinne skulle ha gjort.

Kommentera

Lindström: "Jag och många andra kan inte fatta att tränaren gång efter annan ger istid i viktiga lägen till spelare som är under isen både mentalt och fysiskt"

En fråga: har du nån gång frågat eller på annat sätt försökt ta reda på VARFÖR tränaren isf gett istid i viktiga lägen till spelare som DU uppfattat som mentalt och fysiskt under isen?
Vad är det som talar för att DU har bättre förmåga att bedöma en spelares fysiska och mentala status från din soffposition, än en erfaren tränare nere i båset?

Kommentera

Huge: NC är en oerfaren elitseriecoach värvad av en ytterst ifrågasatt sportchef. Ingenting säger att NC utför sitt jobb på bästa sätt. Det finns ju tex. många taxichaufförer som är urusla på att köra bil för att nämna en realistisk jämförelse.
Kommentera

Lindström: "Eller vad gör att din övertro till vad dom gör och säger är riktigt och det rätta?"

Så du tycker att det är att ha en övertro, när man tror att en erfaren ES-tränare som dagligen sysslar med hockey, har mer rätt än en outbildad okunnig soffcoach som du?
Det är DU och dina gelikar hemma i sofforna som tvärsäkert avgör hur CZ ex borde coacha, utan att du/ni har den blekaste aning om omständigheter eller förutsättningar.
Inte jag.

Kommentera

Huge: Så kort å gott allt som Bif gör är rätt och riktigt.

"liksom du och andra soffcoacher inte har förutsättningarna klara för er vad gäller coachande."

Som dig då alltså. Eller vad gör att din övertro till vad dom gör och säger är riktigt och det rätta?
Kommentera

JanT: Så du menar med ditt svar att man oavkortat ska hylla laget? Oavsätt inställning och resultat?

Sen ang "Tro fan man skall få mothugg på onyanserade påhopp!"
Anser du att Hansen varit lika bra eller bättre mot i fjol?

"Varför håller du på Brynäs? För att pissa och kasta skit på lag & tränare?"
Knappast men gör man inte sitt jobb i en högavlönad sport eller ens försöker så ska man kunna säga detta.

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: "Så en fackman kan bara kritiseras av en annan fackman? Märkligt uttalande. Om en busschaufför kör fel med bussen så kan inte nån av passagerarna kritisera det såvida kunden själv inte är busschaufför, dessutom med exakt likadana kunskaper?"

Ja, en fackman är i princip bäst lämpad att på det mest objektiva sättet kritisera en kollega i samma fack.
En passagerare har inte alla förutsättningar klara för sig vad gäller busskörande, liksom du och andra soffcoacher inte har förutsättningarna klara för er vad gäller coachande.
Svårare är det inte.

Kommentera

JanT: Får vi bara hål på dom tidigt så lägger dom förmodligen ner verksamheten omgående. Tror inte att dom jobbar ihjäl sig om dom hamnar i underläge...
Kommentera

Huge: Kan bli en mycket klurig uppgift, då RBK befinner sig i det läge som ofta uppstår när ett lag är klart för KS;

Anspänningen släpper och spelet förbättras avsevärt!

Det gäller att hålla ihop defensiven och vara tålmodiga!
Kommentera

rafalski: "Ikväll blir det tufft men 3 poäng ska bärgas. Känns som det i senaste omgångarna krypit in en viss anspänning i laget nu när slutspelsplatsen är nära men ändå inte riktigt klar.

Tror att det kan vara förklaringen till det ibland krampaktiga spelet framförallt i PP. Vinst ikväll så släpper nog en del nervknutar och vi får se ett mer avslappnat lag de sista omgångarna."

Ja, visst handlar det till stor del om anspänning i det här läget. Plus att vi mött lag som också har mkt att spela för, så ett kryss borta mot ett erkänt jobbigt lag som Djurgården är inget att hänga läpp för.
Riktigt komiskt att läsa alla soffcoacher som i 55:e omgången helt plötsligt börjar diskutera Brynäs tråkiga spel, ifrågasätta tränaren och förorda en helt ny inriktning vad gäller spelsätt överlag.
Man tycker uppenbarligen att det är rätt tidpunkt att i nuläget sparka CZ, lägga om spelet 180 grader och värva nya spelara som ska passa in i det "nya" Brynäs.
Rögle får inte underskattas och det tror jag heller inte att spelarna gör.
Handlar isf mer om det du är inne på: anspänning och nerver som kan ställa till det, om dom ex får ledningen. Viljemässigt och spelmässigt är och ska vi bara vara det bättre laget.

Kommentera

Lindström: "Sen så går det bra att hylla här inne men inte komma med något annat för då j*vlar blir det liv och alla ska krama Nc Bif och skydda spelarna fast dom förtjänar att höra att dom vart dåliga"

Så klart man skall hylla laget! Varför håller du på Brynäs? För att pissa och kasta skit på lag & tränare?

Tro fan man skall få mothugg på onyanserade påhopp!
Kommentera

Clarence: "Dej kan man tolka som om detta kvittar och är acceptabelt. Du om någon verkar uppgiven och negativ kring Brynäs möjligheter. Det du så syrligt beskyller andra för att uttrycka... "

Uppgiven och negativ???

Inte det minsta, jag följer Brynäs IF med stort intresse. MEN, det som skiljer oss åt är de utgångspunkter som vi dömer laget utifrån. Jag hävdar bestämt att du befinner dig i en fantasivärld a´la 1978 när Brynäs IF dominerade Svensk hockey och spelade både vinnande och vackert. Det är din måttstock, vilket du själv understryker med orden "denna aristokrat till klubb"

Sanningen är något bistrare, vilket du inte alls kan relatera till, utan istället pissar du på laget som du säger dig stödja....

Brynäs IF har inte hängt med i utvecklingen de sista 10 åren, nu börjar vi få någorlunda styrfart på organisationen, men ligger givetvis flera år efter de allra framgångsrikaste lagen - skall det vara så j-a svårt att få in i skallen??

Jag tror du skulle bli en mycket gladare och positivare hockeysupporter om du insåg de realiteter som dagens Brynäslag hela tiden måste slåss emot.

I år skriver vi 2010, inte 1977.
Kommentera

Lindström: Hmm...har inte Lauritzen varit skadad typ de 10-15 sista matcherna?
När det gäller Hansen så har han varit en skugga av fjolårets jag bortsett från en period i höstas.
Kommentera

Jajjen: Nej det är en FRÅGA, som du kanske kan svara på.

Slutsatsen jag drar är att du menar att andra lags tränare oxå har sina gulli grisar. Vilket jag skiter en hel hink i då jag är intresserad av MITT lag dvs Bif.

Jag och många andra kan inte fatta att tränaren gång efter annan ger istid i viktiga lägen till spelare som är under isen både mentalt och fysiskt. Hansen ser ut att spela på 45% av sin förmåga och det duger inte om man har så pass med istid som han har.

Samtliga visade en helt annan inställning efter dom kickade Hermansson, vore bra om dom tog fram det igen istället för att glida runt och vänta på att nån annan ska göra jobbet.
Kommentera

Lindström: "SÅ du menar att Hansen å Lauritzen har vart bra dom 10-15 sista matcherna?"

Är det din slutsats av vad jag skrev?
Kommentera

Jajjen: Du jag sitter i en loge som vanligt du då?
SÅ du menar att Hansen å Lauritzen har vart bra dom 10-15 sista matcherna?
Dom skulle inte ens platsa i 4é linan i Rbk tamefan, så pass under isen har dom vart.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström: "Är man favorit hos tränaren kommer man undan med vad som helst i dag i Bif."

Jepp. Bara i Brynäs. Och bara just nu.

Gå på matchen!
Kommentera

Lindström: ....mörkare, mörkast!
Kommentera

sylf: Att inte en del kan erkänna att NC inte har nån känsla för att toppa laget för dagen är ingen nyhet. Är man favorit hos tränaren kommer man undan med vad som helst i dag i Bif.
Bara att titta på gulle grisaran 16,24..
Kork hade ju en ifs annan vilsen norrbagge som gulle gris..

Sen att Andersén troligen lirat klart för i år är ju så man kan börja grina. Han har spelat skadad större delen av sessen men likt förbannat så förstärker man inte.
Så vem/vilka ska vi kunna rubba i ett slutspel när vi inte ens har en full backbesättning.

Sen så går det bra att hylla här inne men inte komma med något annat för då j*vlar blir det liv och alla ska krama Nc Bif och skydda spelarna fast dom förtjänar att höra att dom vart dåliga.

Torsk idag å det ser mörk ut...
Kommentera

Huge: Så en fackman kan bara kritiseras av en annan fackman? Märkligt uttalande. Om en busschaufför kör fel med bussen så kan inte nån av passagerarna kritisera det såvida kunden själv inte är busschaufför, dessutom med exakt likadana kunskaper?
Kommentera

Huge: Ikväll blir det tufft men 3 poäng ska bärgas. Känns som det i senaste omgångarna krypit in en viss anspänning i laget nu när slutspelsplatsen är nära men ändå inte riktigt klar.

Tror att det kan vara förklaringen till det ibland krampaktiga spelet framförallt i PP. Vinst ikväll så släpper nog en del nervknutar och vi får se ett mer avslappnat lag de sista omgångarna.
Kommentera

Huge: Okej, så tycker du ja.

Du vet vad jag tycker, tänker inte rabbla upp det en gång till.
Kommentera

GävleLasse: Ingen aning. Du får väl fråga coachen det gäller.
Kan ju tänkas att han ansett läget vara så pass akut just då att det var för riskabelt att vänta 1 minut med att försöka åtgärda saken.
Eller att han i hastigheten helt enkelt förbisett ett ev förestående powerbreak.
Kommentera

Huge:Hur kan det komma sig att en "erfaren" coach tar en time out en minut före ett powerbreak?

klantigt?

Kommentera

MarcusElving: "Jag tycker det var skitdåligt igår, han spelade iskalla spelare vid avgörande lägen och bänkade juniorer som var pigga i matchen."

Och vilka spelare som för dagen är iskalla är DU mer kapabel att avgöra än en erfaren ES-tränare nere i båset?
Synd att du inte såg matchen, för då hade du sett att dina "pigga juniorer" blev fullständigt bortkollrade i första perioden och att CZ gjorde helt rätt som kraftigt drog ner på deras istid.
Flera av dom normalt tunga namnen som ex Dixon såg för dagen lite loja ut och fick därför helt följdriktigt stå tillbaka för ex Lauritzen, framförallt i förlängningen. Vi är ett ribbskott från 3 pinnar mot ett erkänt mkt svårslaget hemmalag, som dessutom har fördelen av att kunna byta spelare sist och därför kan coacha på ett helt annat sätt än CZ.
Utgångspunkten för att du ska kunna göra en rättvis bedömning om coachningen är att du VET vilket upplägg CZ och spelarna haft inför matchen. Utifrån detta kan du EFTER matchen göra en bedömning ifall den taktik man bestämt sig för har varit lyckad eller inte.
I all ödmjukhet hemifrån min egen soffa vill jag nog påstå att coachningen var fullt godkänd, med tanke på hur motståndet och deras förmodade taktik för dagen såg ut, de skador vi själva har på framförallt backarna och inte minst resultatet.
Du hade säkert kunnat coacha bättre själv med den enorma erfarenhet och rutin du har av att leda ett ES-lag nerifrån båset.
Tyvärr såg jag inte ditt eller nån annan soffcoach på den lista av namn på tilltänkta nya tränare inför nästa säsong, som dagens Sportexpressen presenterade.
Dom måste ha missat nåt....

Kommentera

Partyjack: Nej framtidsupplägg är ju lite Brynäs specialitet.. 5-års planer, 10-årsplaner..ja jag bara älskar det. Särskilt när man tar kliv framåt med snigelfart.. Underbart
Kommentera

Clarence: "Ska denna aristokrat till klubb inom svensk elithockey likgiltigt och hjälplöst nöja sig med att vara förbisprungen för all framtid?"

Varför skulle det vara för all framtid?

Rom byggdes inte över en natt.

Redigerad kommentar

Kommentera

1242340 · »