Brynäs IF

727959 inlägg · 7962 ämnen

Djurgårdens IF - Brynäs IF 100302

« · 1242130 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 100302
JanT: "Vissa härinne tycks tro att BIF med en av seriens lägsta spelarbudgets skall vara med och slåss om guldet - patetiskt!"

Men - vad ska Brynäs "vara med och slåss om då", anser du?? Ska denna aristokrat till klubb inom svensk elithockey likgiltigt och hjälplöst nöja sig med att vara förbisprungen för all framtid?

Dej kan man tolka som om detta kvittar och är acceptabelt. Du om någon verkar uppgiven och negativ kring Brynäs möjligheter. Det du så syrligt beskyller andra för att uttrycka...
Kommentera

Huge: Om jag får tycka vad fan jag vill, varför måste du direkt börja snacka om "Vi får se om Elving står i båset om några år" bla bla bla!

Jag tycker det var skitdåligt igår, han spelade iskalla spelare vid avgörande lägen och bänkade juniorer som var pigga i matchen.

Jag tycker det! Men betygsätter jag inte samtidigt på något vis Czarneckis insats då? Fattar inte ditt resonemang?

Jag har TYCKT hela tiden under den här debatten, vart fan ser du betygskalan någonstans ditt fån?
Kommentera

JanT: Tror inte nån här inne tror att vi ska vara med och slåss om guldet. Men man kan göra det bästa av sitationen. Som igår när han envisas med att spela för dagen sämsta spelarna gång efter gång efter gång..
Kommentera

Gurra88: Är det inte dags att lägga ner hatkampanjen mot vår tränare?
Kommentera

Jajjen: "Har sagt det förut. Brynäs har ingen framtid i högsta serien. Går inte att krama ur mer stålar ur regionen.

Men du - hur går det till när man bestämmer sej för att spela ett attraktivare spel? Är det bara att ta ett gäng spelare och börja lira snyggare? Varför har inte Rögle tänkt på det? Eller Oskarshamn?"

Instämmer till 100%. Vissa härinne tycks tro att BIF med en av seriens lägsta spelarbudgets skall vara med och slåss om guldet - patetiskt!

Dessa personer verkar dessutom ha ett defekt långtidsminne, eftersom alla prestationer förutom de som gjorts de senaste 20 minuterna tycks vara som bortblåsta.

Jag håller inte alltid med Nyström på Hockeyexpressen, men han har helt rätt när han anser CZ vara årets coach i ES. Sett till förutsättningarna har han gjort ett j-a bra jobb.

Vän av ordning noterar även att vi nu helt plötsligt har ett j-a bra lag som är otroligt underbetalt......

Så lät det definitvit inte från samma personer när serien startade.....
Kommentera

Huge: Perfekt coachning? Nämn nått som var perfekt i coachningen?
Kommentera

Jajjen: "Är det bara matchen igår som ska bedömas? Eller t.ex. dom 17 matcherna mella jul- och OS-uppehåll?"

Självklart ska man bedöma Brynäs spel överlag på gårdagens match och inget annat.
Dom matcher där vi spelat betydligt roligare än de flesta lag räknas inte.
Att ett lag av olika anledningar kan tvingas spela lite mer defensivt än normalt i vissa matcher är en fullständig gåta för vissa soffcoacher.

Kommentera

MarcusElving: "Du menar att så länge jag själv inte är elittränare så får jag inte tycka någonting överhuvudtaget om Czarneckis coaching?"

Så länge du själv inte är elittränare så ska du inte betygsätta en fackmans arbete, eftersom du inte har just de fackkunskaper som krävs för att göra en rättvis bedömning av CZ:s coachning.
Sen får du tycka vad fan du vill, det är inte det saken gäller.
Vilket en femåring begriper, men inte du.

Kommentera

Jajjen: Istället för att stå på egen blå/mittzon och vänta kan man ligga på och forechecka, vara aggressiva. När man har pucken och ska anfalla vore det mycket roligare om vi inte anföll en och en, utan fyller på med hela laget. Trycker ner motsåndaren och får långa anfall. Det ska väl inte vara så svårt att ändra på, tror att många av spelarna skulle tycka det var roligare också. Försvarspel - kontringar är Czarneckis order. Vi behöver andra order från Czarnecki eller helt nya order, tycker jag!

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: Har sagt det förut. Brynäs har ingen framtid i högsta serien. Går inte att krama ur mer stålar ur regionen.

Men du - hur går det till när man bestämmer sej för att spela ett attraktivare spel? Är det bara att ta ett gäng spelare och börja lira snyggare? Varför har inte Rögle tänkt på det? Eller Oskarshamn?
Kommentera

Jajjen: Hur ska Brynäs tjäna mer pengar och skaffa sig resurser då? Om inte försöka spela ett lite attraktivare spel..

Ska vi förbli ett tråkgäng som åker ut i kvarten?
Kommentera

sylf: Vill du se bottennapp - kolla matchserierna för någon av våra 6 konkurrenter som är sämre än oss. Äh, kolla FBK:s också.
Kommentera

MarcusElving: "Jag skulle inte vilja byta ut en ev slutspelsplats mot roligare spel, absolut inte. Jag skulle vilja se både och.. En offensiv rolig hockey som inbringar mycket poäng och tar oss till slutspel."

Du glömde: och fred på jorden.

Djurgården har spelat den här hockeyn sen september ifjol. Har svårt att associera DIF med kul hockey. Rolig hockey spelar LHC och HV. När dom spelar som bäst. Brynäs har spelat skitkul också. När dom spelat som bäst.

Med resurser är det fan så mycket enklare att spela det spel man vill.
Kommentera

Jajjen: Lyfte just blicken och kollade de 17 superba matcher du pratar om. I mina ögon finns det en knippe bottennapp även där, plus ett par matcher där man tappade 2 målsledningar i slutet......
Kommentera

Jajjen: Ja, men är det roligt att titta på? Lockar det folk till arenan, lockar det sponsorer.. Det var ju lite det debatten handlade om.

Jag skulle inte vilja byta ut en ev slutspelsplats mot roligare spel, absolut inte. Jag skulle vilja se både och.. En offensiv rolig hockey som inbringar mycket poäng och tar oss till slutspel. DET skulle Brynäs tjäna mest på.

Djurgården lyckas, med vad jag anser ett likvärdigt spelarmaterial som Brynäs, spela en offensiv och rolig hockey som fyller arenan och får folk att se positivt på DIF och samtidigt ta mycket poäng.

Om Brynäs ska leda svensk hockeys utevckling inom några år måste de ju tjäna mycket, mycket mer pengar än vad de gör nu. Spelar man tråkhockey kommer det aldrig bli mer publik eller pengar..

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: "Det handlade ju om HUR man spelar sin hockey"

Är det bara matchen igår som ska bedömas? Eller t.ex. dom 17 matcherna mella jul- och OS-uppehåll?

Lyft blicken!
Kommentera

Jajjen: Det handlade ju om HUR man spelar sin hockey,,,,,remember? Om 6 miljoner nu är betydligt mindre i det här avseendet låter jag vara osagt, räcker väl typ till EN Marcus Nilson. Brynäs har mindre stålar och köper istället 12 st Lauritzen.
Kommentera

sylf: "I mina ögon har Brynäs en fullt likvärdig trupp med DIF, man för man, kedja för kedja, hur man än jämför."

Skulle det där vara nåt negativt? Brynäs har, enligt dej, en lika bra spelartrupp som Djurgården, trots att Brynäs lägger ner betydligt mindre pengar på den. Just nu är vi 11 poäng efter. Förra året var vi 8 poäng före. All skugga faller på Djurgården i den jämförelsen. Eller är det bara bottennappet igår som avgör? (Att Brynäs tar en poäng trots en sällsynt usel insats säger en del om DIF:s mirakelbygge.)
Kommentera

sylf: Men det är ju just i det perspektivet som Cz storhet framstår. Med ett uselt spelarmaterial tar han Brynäs till slutspel två år i rad.

Och det avslöjar också hur bl.a. VF och Modo har misslyckats kapitalt med att förädla sitt överlägsna utgångsläge.
Kommentera

Jajjen: "Hardy tog över en guldklimp. Czarnecki fick en järnklump."

Tror du på det där själv?

I mina ögon har Brynäs en fullt likvärdig trupp med DIF, man för man, kedja för kedja, hur man än jämför. Hur dom sen betalar sina spelare är ju helt oväsentligt.
Kommentera

MarcusElving: Bara på målvaktssidan är vi bättre.

Skiter i spelarbudgeten? Den avslöjar ju vilket material tränaren har att jobba med. Hardy tog över en guldklimp. Czarnecki fick en järnklump.
Kommentera

MarcusElving: Ja, allt blir så enkelt när man gör det, det är liksom den ultimata bortförklaringen. Om det vore sanningen skulle ju VF leda serien, tätt följt av FBK, HV,Modo etc, är det så? Det gäller väl mer att spendera de pengar man har på ett bra sätt.
Kommentera

Jajjen: "Djurgården har betydligt större spelarbudget än Brynäs. Precis som förra året. På pappret är Djurgårdens lag överlägset."

Snacka om att snöa in på spelarbudget. Jag skiter i vad Djurgården pröjsar sina spelare. Allt handlar inte bara om siffror.

Titta på namnen i lagen och jämför själv, vart är Djurgården överlägsna Brynäs på pappret?
Kommentera

Jajjen: Att vi spelar som skit skulle jag tro........
Kommentera

sylf: Vilket är fullständigt logiskt. Vad är alla så jävla upprörda över?
Kommentera

Jajjen: På isen och i tabellen också!
Kommentera

MarcusElving: Ja, men då har det jämnat ut sej. Förra säsongen hade vi lika likvärdiga lag (!) som i år. Då gick Brynäs till slutspel. Inte Djurgården. Men det är ju också skitlänge sen.

Djurgården har betydligt större spelarbudget än Brynäs. Precis som förra året. På pappret är Djurgårdens lag överlägset.
Kommentera

Huge: Stavar Elving enkelt, utan f! respektera i fortsättningen tack!

Sedan har väl jag all rätt att ha en åsikt. Jag tycker inte att han coachar bra, speciellt inte igår.

Du menar att så länge jag själv inte är elittränare så får jag inte tycka någonting överhuvudtaget om Czarneckis coaching? Utan får endast hålla med honom och tycka att allt han gör är bra, som du?

Aldrig i livet!
Kommentera

Jajjen: Ja det menar jag!
Kommentera

sylf: Träningsmatcher? Dom kanske lirade internmatcher också under uppehållet.

2008/09! Förde Brynäs spelet i en enda match den säsongen? Brynäs sämsta lag sen 1912.
Kommentera

Jajjen: Modo 1, VF 2, DIF 3!

2008/2009??
Kommentera

sylf: 3? Frölunda nr 1, Djurgården nr 2.

Bottennapp kallar jag säsongerna 2002/03-2008/09. Det här är inget bottennapp.
Kommentera

Jajjen: 3, riktiga bottennapp.
Kommentera

sylf: Efter? Vi har lirat två matcher.
Kommentera

Jajjen: Tror inte det finns en enda här inne som INTE sagt att vi spelade bra då. Det är ju spelet innan och efter den perioden som är problemet.
Kommentera

Otroligt att Brynäs fick med sej en pinne igår. Bara Kahnberg o co som spela hockey igår. Nån måste berätta för Dixon och Somervouri att uppehållet är slut. Man undrar hur laget tillbringat uppehållet.

Ser att många härinne tycker att Brynäs spelar tråkigt. Kort minne? Mot Frölunda spelade vi "roligare" än motståndarna. Att nån skulle minnas dom 17 matcherna mellan jul- och OS-uppehåll finns givetvis inte. Då Brynäs spelade hur kul som helst, var näst bäst i serien och gjorde näst mest mål. Vi gjorde bl.a. 13 mål mer än sprudlande gladhockeygänget Timrå. Men det här är ju gamla meriter. 3 veckor sen. Nu är vi skittråkiga. För alltid.

MarcusElving: "Det är ganska roligt (tråkigt) att jämföra DIF och BIF eftersom lagen är typ lika bra på pappret."

Jaså? Du menar att klantskallarna i Djurgårn betalar 6 miljoner mer för en trupp som innehåller likvärdiga namn som Brynäs? Vilka sopor.
Kommentera

På allmän begäran kör jag en "favorit i repris" från mitt inlägg efter matchen igår, hela inlägget går att läsa i sin helhet längre ner på sidan.

"Slutspel: Nej tack! (Så vi slipper skämmas när Brynäs åker ut i fyra raka med målskillnaden 4-8.)"
Kommentera

MarcusElving: Personligen tyckte jag att gårdagsmatchen var så tråkig att jag somnade. Bokstavligen. Hoppas "Jajjen" och de andra 7489 Brynäsfansen från Sthlm njöt av tillställningen när de såg matchen live.
Kommentera

70 Rodrigues: Perfekt coachning.
Kommentera

Huge: Vad tycker du själv om NC:S coachning igår?
Kommentera

Förhoppningsvis får vi snart se sylf, gurraponken, elfving och nån annan soffcoach nere i båset inom en snar framtid.
Jag menar: en sån expertis vore det ju synd att låta gå till spillo.
Inte alla förunnat att utifrån sin soffaposition nere i mörkaste Småland kunna coacha ett lag på ett bättre sätt av vad CZ gör nerifrån båset.
Är det inte konsigt att alla ES-lag har tränare och coacher istf att låta den gratisexpertis som finns i sofforna få styra laget?
Obegripligt slöseri med resurser...

Kommentera

Lunkan: Rädslan att förlora är större än viljan att vinna, tyvärr!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Vid 4-3 läge i sudden verkade inte en enda Brynässpelare vilja gå ut på isen... vafan dom borde slåss om att få gå in och avgöra. Ängsligt är bara förnamnet.

För övrigt så alla utom möjligtvis nr 29 ut att ha svåra magsmärtor hela matchen igår.
Kommentera

sylf: Vilken coachning???
Kommentera

arnio: Vad som däremot är självklart ÄR att Brynäs spelar en förbannat trist och defensiv hockey. Trodde faktiskt att dom bara för ett par månader sen bestämt sig för att spela mer offensivt, roligare, nåt som även gav en hel del poäng, borta som hemma. Brynäs har materialet att spela mer likt t.e.x DIF, men väljer att använda dessa gubbar i egen zon, otroligt.
Cz´s coachning igår orkar jag inte kommentera, sjukt dåligt!
Kommentera

Bissett19: Sorry, antog att alla förstod vad jag menade, skuille skrivit en liten egen förklaring till dig..

Menar att spelet Brynäs spelar med defensivt styrspel och fem man i egen kasse är som att vi spelar boxplay i 60 minuter.
Kommentera

MarcusElving: Visst, jämför med Djusgårn och man kan se att Djurgårn gjort det bättre. Men kolla på lag som Modo, Timrå, Luleå, Frölunda, SSk, där har Brynäs varit minst lika effektiva så ingenting är självklart.

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: Jag tycker att Niklas borde tänka på oss som följer vårt älskade lag match in och match ut, spenderar pengar och avsätter en hel del tid åt att se Brynäs.

Brynäs måste bli mer underhållande. Plus att om vi spelar det här spelet som vi gör nu kommer det aldrig räcka längre än till kvartsfinal. Kan Djurgården klara sig så bra med offensiv rolig hockey så borde vi också kunna göra det. De har inget bättre lag på pappret överhuvudtaget.

Niklas coaching är ju förbannat dålig också, men det har vi ju redan diskuterat.

Det är ganska roligt (tråkigt) att jämföra DIF och BIF eftersom lagen är typ lika bra på pappret.

Hardy går på knock i matchen mot Czarnecki.

Defensiv tråkhockey, spelar iskalla spelare i avgörande lägen, bänkar juniorer som spritter i benen av energi - Den slagserien är dock inte svår att ducka för och kontra med en rak höger rakt i plytet!

Redigerad kommentar

Kommentera

tjugo8: Ja det är ju bara att jämföra Brynäs och Djurgårn, Dif har knappast en "bättre" trupp men har fler poäng och spelar mycket mer underhållande hockey, återstår att se vilka som lyckas bäst i slutspelet.
Kommentera

arnio:
Att spela underhållande och att vinna går faktiskt att kombinera
(även om inte CZ tycks tro det)
Det är tom den bästa formen av ishockey

Att spela "tråkigt" blir mer acceptabelt först när det leder till att laget spelar semi/final
Kommentera

« · 1242130 · »