Johan Norrström:
Ja, tyvärr är det kanske så som du skriver "chansning som inte gick hem"
Men jag kastar inte yxan i sjön än.... med mer hjälp från uteförsvaret kanske han får en lite lugnare resa i vinter..... han verkar t.ex. ha vart bra mot Bern... vad det nu kan va värt.
Johan Norrström:
Det är ju i de här sammanhangen längesen han presterade nåt överhuvudtaget under en längre period, svårt att bedöma hans potential.
Men om Brynäs vill ge han chansen så länge han är kontrakterad så tycker jag att det är rimligt att han får en fair chans att förberedd o någorlunda hel får spela bakom en bättre defensiv än det som fanns under förra säsongen.
Gurra88: "jo det vet vi. Han håller inte på denna nivå."
Precis.
På den här nivån är det svårt att visa vad man egentligen kan om man är skadad, otränad och samtidigt får noll uppbackning av ett virrigt försvar.
Och jo: det är till viss del "social" verksamhet som bedrivs, när man ex låter skadade spelare få läka ihop, träna ikapp och få en ärlig chans, utan att riskera att bli bänkade eller sålda och klassade som odugliga pga nämnda faktorer.
För en normal supporter är det självklara saker.
Gurra88: "tydligen hade jag bättre kunskap än Micke eftersom det gick åt pipan med Rahm"
Ahaaaa....
Så det har gått åt pipan innan han ens fått en ärlig chans?
Ledsen att göra dig besviken, men en fluga gör ingen sommar.
Lika lite som att en gissning från din sida som råkade slå in, inte gör dig till en skickligare och kunnigare sportchef än Sundlöv.
Gurra88:
Förutsättningarna ändrades ju..... tror du Sundlöv räknade med darrigt försvar, och att Rahm skadade sig tidigt?
Hur ofta tror du att ALLA samtidigt är hela? ALLA formtoppas samtidigt?Att det går grus i masineriet är små detaljer hämtade ur verkligheten som dyker upp ibland..... men det tror jag som sagt att de flesta supportrar till vilken idrott som helst faktiskt fattar.
Redigerad kommentar
Gurra88:
Om Rahm skulle va i Brynäs överhuvudtaget är en helt annan diskussion anser jag.
I nuläget har vi Honken, Rahm och JJ som målisar.... det blir enklare att jämföra om vi håller oss till det.
"Så du menar att Brynäs minst sagt darriga försvarsspel inte drabbade Honken?"
Det är så självklart så jag förväntar mig att en idrottsintresserad supporter fattar det utan att jag klargör det..... men man kan ju aldrig va säker.
Gurra88: Klart att det drabbade Honken, vem har påstått nåt annat?
Dock inte i lika hög grad som det drabbade en relativt matchotränad och småskadad Rahm, det borde väl vara uppenbart för alla med någotsånär basala hockeykunskaper.
" Han borde givetvis aldrig fått chansen i Brynäs, det är väl så uppenbart att det inte behöver poängteras"
Nä, den bedömningen är förstås du och andra läktarcoacher mer lämpade att göra, än en erfaren och skicklig målvaktstränare på elitnivå.
Vill minnas att det var lika uppenbart att hela guldlaget aldrig borde fått chansen, enligt dig.
70 Rodrigues:
"efterhandskonstruktion av Huge"
Det är väl så uppenbart att det ej behöver poängteras, men menar du att Rahms prestation inte påverkas av träningsuppehåll, utebliven matchkänsla, Brynäs minst sagt darriga försvarsspel och framförallt att han fick tidiga skador av den upptrappade träningen?
Han borde trots ovannämnda omständigheter tagit förstaspaden från Honken?
Huge: " Ja, baserat på att han fick vara frisk och hel, så tyckte jag att det fanns en bra chans att ta över förstaspaden, iom att Honken sett darrig ut och dessutom hade problem med skador.
Det var heller ingen djuplodande eller seriös analys, utan mer av en förhoppning och dessutom ett sätt att reta dig och alla andra tvärsäkra neggon som sågar allt och alla innan dom fått chansen att visa nåt."
*asg* Vilken jävla efterhandskonstruktion, men det är precis som alla andra ggr du har haft fel. Istället för att erkänna dina fel så haglar det efterhandskonstruktioner och bortförklaringar.
DavyDjoos: "men en tom ra(h)m utan ett mästerverk däri säljer ej.."
Men det gör en guldra(h)m kring en duk föreställande vårt blivande guldlag.
Snacka om mästerverk, många sådana har som bekant ratats som värdlöst skräp när dom kom till... :-)
Huge: " Kunde inte sagt det bättre själv, även om det förstås är självklarheter för den som besitter ett uns av hockeykunskap eller sunt förnuft."
Ändå var det du som skrev att Rahm skulle ta över 1:a spaden från Honken, så vad säger det om dina hockeykunskaper och sunda förnuft?
Rodrigo: Som sagt: på papperet avgörs inga serier eller matcher.
Eftersom serien (som vanligt) är mkt jämn och det i praktiken inte skiljer så oerhört mkt mellan topptippade och bottentippade lag så kan allt mellan sjua och tia visa sig vara fullt godkänt när allt är klart.
Som jag själv och nån redan (Huss tror jag det var) påpekat: vi känns lite som en kopia av Luleå den här säsongen, vilket borde vara ett bra tecken: hårt arbetande spelare som drar åt samma håll.
Röding gjorde iofs en bra säsong innan hann stack över men var ändå lite ojämn.
Känns som att han utvecklats ytterligere och har mer att ge, därför som jag inte betraktade hans senaste Brynässäsong som nåt egentligt genombrott.
Redigerad kommentar
River:
Håller med Carl L. om Svedbergssnacket på forumet..... " vad ska vi med en målvakt som inte ens platsar i Modo?" Så lät det bl.a.
Men sånt är så lätt att glömma för den som vill få till en ny sågning.
Förra säsongen hade Brynäs mestadels inget försvar, kan en otränad och halvskadad målvakt fått lida för det kanske?
Inte säkert att Rahm nånsin blir nån större målvakt.... men han kan väl få visa upp sig under någorlunda rättvisa förhållanden.... anser jag.
Carl Lejonkräk:
Du brukar ju vänta väldigt länge och ändå göra bort dig.
Slår det väl ut, är det - vad var det jag sa.
Visar det sig att du hade fel är det SM i bortförklaringar.
- Han hade ju en öm tumme.
- Han böhöver en säsong för att anpassa sig till vinden från Gävlebukten.
- Klart att man inte kan göra poäng från läktaren.
- Han fick ju aldrig någon riktig försäsong efter operationen.
Lika säkert som en utebliven spetsvärvning.
Huge: Får hålla med dig om att försvarsspelet har fungerat eftersom antalet insläppta mål har varit lågt. Har inte sett matcherna så kan inte säga om motståndarna har varit bra eller dåliga offensivt. Men onekligen vill man tro att försvaret är starkare. Återstår att hitta balansen mellan försvar och anfall.
Tänk om Rahm tar ett steg till i utvecklingen som Svedberg gjorde då han fick chansen. Då kan vintern bli riktigt roligt.
Golfmässigt har jag hållit mina 5.4, var nere på 5,0 ett tag. Spelade på Carnoustie, Royal Troon och Turnberry i juli, vilka banor !!
Zappaholic: Var i cirkeln kommer Sundlöv att sjukskriva sig?
Läste nyss i en vetenskaplig tidning om en ny modell för ångest och depression. Tydligen har forskarna fokuserat på några brynässupporters inlägg här på hockeysnack. Det blir tydligen värre hela tiden och den onda cirkeln är nästan omöjlig att bryta sig ur. Själv har jag sett tydliga tendenser hos en handfull skribenter härinne, men väljer av hänsyn till de inblandade att inte nämna några namn. Så här ska tydligen modellen se ut:
Carl Lejonkräk:
Jo klart du hade. Du verkar vara rena Saida Andersson...
Antar att du uppfattade ironin. Klart att Brynäs anno 2011-2012 innehöll stjärnor. Det fanns det även innan den fantastiska säsongen började.
Felet ifjol var att vi släppte in för många mål! Även fast fi gjorde tre gjorde ju motståndarna 4-5, i år har vi en riktigt bra defensiv anser jag! (Andersén får dock gärna komma hem igen!). Laget är också byggt på så sätt att flera spelare ska producera vilket jag tycket är bra i år, ifjol skulle ju Larutien och Widing vara två av våra bästa spelare (tillsammans med CJ), men när två spelare som ska göra massa mål floppar så är det tunt bakom, framförallt när vi släpper in massa mål!
I år kommer aboslut vissa spelare göra färre mål än förväntat, men eftersom vi inte har någon som ska göra supermkt mål blir tappet inte lika stort, sen är det väl också ganska självkart att någon kommer göra fler mål?
Väldigt många spelare i dagens Brynäs är också karaktärsspelare som gör sig väldigt bra i slutspel (eller kvalserie) så bara vi kommer topp 10 (vilket vi SKA göra med denna trupp) så har vi stor chans väl i ett slutspel :)
Vi får somsagt se! Men hoppet finns :)$
Vissa saker jag vill se inför säsongen är iaf att:
* Rödin måste dock bli jämnare
* Måste hitta en bra kedja till Harju
* Ett bra PP/BP
* Bra uppspelsvarianter där man inte bara kontrar och chansar!
Gurra88:
Det är nog tveksamt.... men jag kan inte bedöma det från min soffa. Hoppas han får va hel och visar belackarna att han hade mer att ge!