Brynäs nya spelsystem är alltså en variant av 1-3-1 enligt Jonsson till GD. Allt anpassat efter spelarmaterialet.
2011/12 Brynäs spelar modern offensiv hockey enligt media..
2013/14 Brynäs spelar 80-talets hockey..
Det blir alltså en köttmur i mittzon och snabba omställningar i år. Skulle inte Widing ha passat skapligt i en sådant system?
Zzz:
Widing - NEJ TACK! Speciellt inte för ca 250'/mån...Ytterst begränsad spelare på senare tid...Brodin fullgod ersättare...
Är väl bra o rätta spelet efter materialet...
Vad många här tycks glömma är att vi genom åren har haft många unga spelare som kostat som en medel-SHL-spelare men levererat som top-spelare...Så är tyvärr inte läget längre...
Hellre vinna m skitspel än förlora m "attraktivt" spel...
tjugo8: Jag säger inte heller ja till Widing. Men sanningen att är att dom säsonger Widing har varit riktigt bra har Brynäs spelat ett lägre försvarsspel med mycket is framför försvarande linje. Det kontringsspel som uppstår då har ju passat honom som handsken.
Håller absolut med om att jag hellre ser Brynäs vinna genom att gneta än att förlora med ett offensivt spel. Men jag tycker samtidigt att det skulle vara trist om den offensiva perionden bara skulle bli en parantes.
Gurra88:
Vad många här tycks glömma är att vi genom åren har haft många unga spelare som kostat som en medel-SHL-spelare men levererat som top-spelare
Rossa: "Jag har sett 2st, LIF och på plats igår.
Greg Scott kommer inte göra någon lycklig om han så får spela in sig i 10 säsonger. En totalt misslyckad " spets värvning"."
Ska man ta det du skriver på allvar eller är du bara ytterligare ett okunnigt "antifans"?
Imorgon lämnar man Östergötland för två härliga matcher live i LA...
Nyfikenhet/Fokus:
1. Nocke
2. Scott
3. Brodin
4. JJ/Rahm
5. Underpresterarna 2012/13
Hoppas kunna återge lite synpunkter här om intresse skulle finnas...
Noterade att Sweatt håller i klubba på träning numera...skynda, skynda!
Johan Norrström:
Brodin spelar
GD-Sandström som inte hade koll...rättade honom på twitter...
Landslaget samlas nog på måndag...spelar nästa helg...
Johan Norrström: Killen har vilat i 2 år från hockeyn och är skadebenägen, trots vila. Om Rahm har tagit över förstaspaden i November så beror det inte på att han är en bättre målvakt än Honken utan för att Honken gått sönder...Igen
Idiotvärvning av Sundlöv.
Redigerad kommentar
Noeklainen har varit okej. Åker mycket och försöker driva på. Alexander Larsson klev av i andra perioden, vet inte anledningen.
Låter lovande med AL :/
foppa78: Det fanns inte speciellt många.. trots det dåliga motståndet.
Kan redan nu säga att BIF 2013/14 kommer inte bli något roligt för oss supporters.
Finns ingen spets bland forwards och Sundlöfs värvning av Scott och Rödin framstår som ytterligare kalkonvärvningar av sveriges bästa sportchef.