Brynäs IF

728138 inlägg · 7962 ämnen

Game Day Rögle-Brynäs

« · 2435322 · » Till forumet

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
lapad: Vill skicka ett GOTT NYTT ÅR till Brynäs if! Kan inte alltid vara roligt att läsa allt som skrivs här inne, om nu någon i BIF gör det. Men det är aldrig något personligt, det handlar om prestation.
2023: Limpan spikar igen och laget har samma målproduktionen framåt som de sista två matcherna. 🍾🎉🥅
Låst ämne

Huge: Vilken tur att inte Honken är på matcherna för tänk hur illa det skulle se ut då...Så tack Limpan och Honken för att vi ännu är med i matchen...
Jag som tänkte att det kunde ha varit gott för Limpan i breaks..pausar osv...bolla med ngn som är erfaren men tji fick jag Det hade ju gått sämre då...
Låst ämne

lapad: Gott nytt år alla Brynäs vänner! Både strutsar och soffcoacher. 🍾 🥂 💥🎉
Låst ämne

Huge: Om ”Honken” deltagit under matcherna så hade det ju knappast gått sämre i alla fall. Det är ett som är säkert. Det kan ju liksom inte gå sämre än sämst.
Låst ämne

GOTT NYTT ALLA SOFFCOACHER ❤💛🖤! Jag säger som Manner "Det kan bara bli bättre"!
Låst ämne

Bratwursten : Gott Nytt År alla Brynäsare !!!
Låst ämne

Gott nytt år på er alla, mitt nyår firas som chaufför då ena dottern ska på fest.

Är året 2023 vi åker ur SHL, mycket tyder på det tyvärr......
Låst ämne

Peja: Om två rutinerade och erfarna målvakter nu rimligtvis borde känna sig själva när det gäller i hur stor utsträckning dom behöver hjälp av Honken och anser att halvtid är tillräckligt, så är det väl bara dumt att påtvinga dom heltid bara för sakens skull.
Målvakten är en individ som kräver mer av individuell stöttning och träning jämfört med utespelarna, där tränaren istället ska synka ihop flera individer till ett lag.
Så din jämförelse med utespelarna haltar minst sagt betänkligt.

Mao: i just målvaktsfallet är det nog så att det är målvakternas önskemål och kravbsomni stor utsträckning får och bör styra hur man ska träna, speciellt när det gäller äldre och rutinerade målvakter som redan vet vad dom behöver sas.
Till skillnad mot yngre och uppåtgående målvakter där det fullt naturligt och istället är tränaren som bestämmer mer över vad som krävs och vad man behöver träna på.

Hela debatten känns dessutom rätt så meningslös när det gäller om upplägget är rätt eller fel, eftersom ingen vet i hur stor grad målvakterna själva ev har känt sig ”tvingade” att acceptera halvtid pga det kravet från Honken eller om dom helt enkelt är nöjda med halvtid och inte kräver uppbackning på heltid.

Mer koncentrerad och komprimerad träning på halvtid kan ju tvärtom vara mer effektiv, särskiltvom målvakterna nu föredrar det upplägget.
Lindbäck säger ju själv att ex Honkens närvaro under match är helt onödig för hans del och t.o.m kan vara kontraproduktivt.
Jag har iaf svårt att se varför man annars medvetet väljer ett upplägg som målvakterna inte vill ha, när det gäller lagets viktigaste position.
Låst ämne

Bratwursten : Vi hoppas på ett bra Brynäs 2023. Och att vi alla har en god hälsa, bättre självförtroende, vänner och mår bra. Alla, även hockeylag, gör fel och det gäller att då att visa att man kan gå ur det starkare. Finns många vägar att gå för att nå framgång och gäller bara att hitta sin egen. "We learn by trying and suceed by realizing."
Låst ämne

J-S: Gott nytt år alla!
Låst ämne

Gott nytt år!
Låst ämne

OveForShow: Det är ett måste...Har alltid gillat Limpan men..han måste upp.upp..O de övriga följa gameplan..
Låst ämne

OveForShow:Jag hoppas GOTT NYTT ÅR till alla Brynäsare ,sen att AndersLindbäck börjar året med att spika igen.🥂🥂🥂❤️❤️❤️
Låst ämne

Jugge: Helt rätt! Hoppas något jävulskt på Lindbäck nu!
Gott nytt år alla?
Vi krigar vidare ??
Låst ämne

Danne66: tack detsamma till dig och alla andra.

Vi får hoppas på en bättre andrahalva av säsongen🥂💯🍾
Låst ämne

Gott nytt år alla Brynäsare!
Låst ämne

munkas: Gott nytt år på dig också🥂🥂
Vad du tror tycker tänker ligger på samma nivå som spyhinken🤮du nämnde, det jag har förstått genom dina genomtänkta inlägg är att ingen annan får framföra en åsikt som inte är negativt laddad och innebär att Brynäs går till slutspel eller liknande för då börjar påhoppen, du har din åsikt jag har min och i vår får vi veta vilken åsikt som var rätt eller fel och vilken som hamnar i spyhinken, en stor nyårskram till dig och jag önskar dig ett underbart 2023❤️
Låst ämne

Huge: Men som det ser ut nu så funkar det ju inte!! Du skrev om laget före jaget ..för ett tag sen!
Här ska alltså mv jaget gå före laget..Idioti!!
Likaså att ett gäng fw inte vill anpassa sig till gameplan...
Att de inte är med från start...i match efter match..
Var fan är då laget före jaget??
Såg idag att Rashford i Man U inte fick va med i startelvan av disciplin skäl..laget före jaget...
Låst ämne

Huge: Varför tror du att Brynäs målvakter kan påverka en tränares arbetsvillkor? Bestämmer utespelarna hur Manners arbetsvillkor ser ut också eller?
Låst ämne

Huge: ” Man har ju lite svårt att se varför Honken annars medvetet skulle gå emot målvakternas önskemål när det gäller hjälp, om dom nu inte vill ha honom på heltid utan är fullt nöjda och t.o.m föredrar hjälp på halvtid.”

Jag har ju sagt att du är på min ignore lista, men ovanstående är så jävla korkat så jag kan inte låta bli att kommentera.. Så nu är det målvakterna som inte vill ha Honken på mer än deltid? Det var ju Honkens krav att bara köra deltid för att kunna ratta padelhallen också..

När man trodde att dina inlägg inte kunde vara mer strutsliknande så lyckas du med en ny bottennotering, grattis!
Låst ämne

Gott Nytt år 🥳 brynäsbröder!
Låst ämne

J-S: ” finns mycket att bygga på, två poäng till slutspel elva poäng till topp sex, så en andra halva av säsongen som är prestations mässigt jämnare än den första halvan, då är det garanterat slutspel.”

När du började skriva denna typ av inlägg så var det 2 poäng upp till topp 6 och 7 poäng upp till 1:a platsen.
I februari kommer det nog låta:
Fan, vi har bara 11 poäng upp till ingenmansland och 15 poäng upp till play in. Om vi vinner resten av matcherna och får ihop laget så kan vi gå långt!

Dina insikter och Campeses löften lägger jag i samma spyhink.
Låst ämne

kulltorp: "Man kan ju vända på det, och ifrågasätta, att vad är det som säger att det upplägg som Honken och målvakterna tycker är det bästa, verkligen är det bästa?"

Tja, man får väl förutsätta att så pass rutinerade och gamla målvakter med den rutin och erfarenhet dom skaffat sig genom åren, vid det här laget borde veta vad i målvaktstränarväg som passar dom själva bäst.
Man har ju lite svårt att se varför Honken annars medvetet skulle gå emot målvakternas önskemål när det gäller hjälp, om dom nu inte vill ha honom på heltid utan är fullt nöjda och t.o.m föredrar hjälp på halvtid.
Der viktiga är väl dessutom VAD man gör under den tiden, inte hur mkt tid man lägger ner.
Låst ämne

Dom 2 kommande matcherna mot ät ägg och HV blir nyckelmatcher nu. 2 segrar är ett måste!
Låst ämne

OveForShow: Jag försöker samtidigt vara lite realist. Finns inte en snöbolls chans i helvetet att Brynäs kommer göra sig av med Lindbäck. Visst får Alcén gärna leta en ny 1:a, men hur troligt är det att han hittar det nu under säsongen?
Låst ämne

spolaisen: Låter som ett alldeles utmärkt recept om Brynäs vill spela kval till våren, en andra målis och målvaktstränare i från HA, då är det spikat att vi spelar i gärdsgårdsserien till nästa säsong, en mer sansad analys är en underkänd första halva av säsongen slarvigt försvarsspel alldeles för svajigt målvaktsspel, det positiva är att det i emellanåt ser riktigt bra ut, finns mycket att bygga på, två poäng till slutspel elva poäng till topp sex, så en andra halva av säsongen som är prestations mässigt jämnare än den första halvan, då är det garanterat slutspel.
Låst ämne

Jugge: Permanent 2a? Vi behöver en permanent 1,2,3 och 4a för just nu är Håkansson 5a Lindbäck 6a Karhu 7a.. så jävla illa är det..
Låst ämne

Samsung: ”Att säga att Håkansson misslyckats kapitalt är väl att vara ute och snesegla.
Han har stått 8,5 period?”

Håkansson har väl ändå stått drygt 3 perioder? Finns möjligheten tycker jag man ska köra med Håkansson till Lindbäck är spelklar. Alcén får leta ny permanent 2:a då det är uppenbart att Karhunen inte håller.
Låst ämne

Samsung: Ingen av våra MV har misslyckats kapitalt i varje match. Håkansson var rena väggen mot Luleå som jag skrev efter den matchen. Men alla har misslyckats i någon/några matcher, o det gjorde tyvärr Håkansson igår.
Låst ämne

Honken72: Att säga att Håkansson misslyckats kapitalt är väl att vara ute och snesegla.
Han har stått 8,5 period?
Starkt bidragande till vinsten och gjorde en supermatch när han hoppa in mot Luleå.
Han har inte misslyckats kapitalt.
Låst ämne

spolaisen: Hade Manner satt Karhunen i målet från start och det hade skitit sig så hade vi spytt galla över det. Vi bedömer ju matchen i efterhand, lite lättare…
Personligen så hade inte jag vågat chansa med Håkansson, men det var ändå lite spännande när Manner skickade in honom mellan stolparna. Men när Rögle nätade för tredje gången som vi får kalla en gigantisk tavla, så visste vi alla att det var fel beslut.
Men som Jugge skrev så släpper vi in nästan fyra mål i snitt per match, då är det något som inte står rätt till. Då har Veini, Lindbäck, Karhunen o Håkansson stått.
Det är något som inte står rätt till i spelet. Vad det är kan inte jag svara på. Lindbäck som stått flest matcher har presterat långt under förväntningarna, men även Veini, Karhunen och Håkansson har gjort riktiga plattmatcher.
Hur kan fyra målvakter misslyckas så kapitalt?
Låst ämne

spolaisen: "Ge Håkansson en ny chans, och med hjälp av sin tränare från Almtuna på heltid så kanske .BIFs målvaktsproblem får sin lösning..."

Håller som soffcoach med om att det nog är bättre att satsa på Håkansson än på Karhu som nu är nere i 82,6 i räddningsprocent.
Låst ämne

Anders Berg:
Ge Håkansson en ny chans, och med hjälp av sin tränare från Almtuna på heltid så kanske .BIFs målvaktsproblem får sin lösning...
Låst ämne

Huge: Man kan ju vända på det, och ifrågasätta, att vad är det som säger att det upplägg som Honken och målvakterna tycker är det bästa, verkligen är det bästa?
Det är väl därför vi har fakta att stödja oss på, i guess.
Gissar att alla arbetare, chefer, tränare, spelare mm mm som fått sparken genom åren, ansett att just deras upplägg/arbetssätt varit det bästa, men verkligheten sa ngt annat.

Men vad vet jag? Jag kan ju inte ha vetat förutsättningarna vid alla dessa händelser, så jag är väl bara en livets soffpotatis bara antar jag.

Men gott nytt år på er, era fördömda Bockbrännare!,,,
Låst ämne

Huge: men det vi vet är att SHL är en proffsliga, kanske nu som nr 2 efter NA. Att då ha en tränare på halvtid är inte seriöst. Här måste man lägga 100% på allt.
Säg att padelhallen är på väg i KK eller har svåra ekonomiska problem. Vart tror du då fokus för Honken hamnar?
Låst ämne

Jugge: Jo så är det ju..O när VV inte fick stå matcher så blev han less..
I alla lag jag har tränat så är mv..en väldigt utsatt situation..O de måste ha ett psyke av stål..De kan inte börja tvivla på sig själva..Det håller inte!
Många av de mv jag har haft är ofta envisa..lite egoistiska och är de på pappret jämnbra så kan det bli en väldigt svår situation för laget och tränare..
Låst ämne

Huge: Den här Limpan har ju haft en halv säsong på sig att komma igång. Borde räcka när man är så rutinerad som han är.
Nej, fiasko är vad det är.
Låst ämne

UbbeNils: o varför frågar du Huge??
Alla ser att Limpan inte varit tillräckligt bra beroende på sin egen status och på vårt bedrövliga försvarsspel
VV slaravades bort..
Karhu..2 mv som fått kliva in o bli förste fast han inte är så bra.
Håkansson är säkert ett framtidsnamn..och hoppas han blommar ut..
Låst ämne

Stefan R 63: Gällande Honkens deltidsupplägg så måste man ju utvärdera och justera det när man märker att det inte fungerar.
Så här tror jag det gått till. Det tog ju lång tid innan Honken presenterades och det är klart att upplägget var upphovet till det. Alcén tvingades gå med på det då det var ett krav från Honken och Lindbäck ville ha Honken.

Jag tror knappast Veven tyckte att ett deltidsupplägg var optimalt. Baserat på intervjun Lindbäck gav där han sa att han inte får det att fungera så är det uppenbart att han övervärderat sig själv och underskattat omställningen till SHL igen. I takt med alla inkastade puckar så har det tidigare bra självförtroendet bytts mot osäkerhet och tvivlan på sig själv. Osäkerheten smittar av sig på utespelarna i försvarsarbetet och plötsligt är man inne i en ond cirkel.

Att man ens försvarar nuvarande upplägg i rådande läge är ett rent strutsbeteende i min bok.

Ska det göras någon ändring i tränarkonstellationen så borde Honken ryka i första hand. I andra hand borde Pajen ersättas om det är som jag tror att han ansvarar för försvarsarbetet.
Låst ämne

Huge: Ah, jag förstår. Målvakterna har önskat att slippa honom 50%. Har önskat att slippa ha med honom på bortamatcher osv. Bra Huge att du öppnar ögonen på oss
Låst ämne

Huge: Lite nyfiken på varför 4 st målisar ni använt i Brynäs inte funkar, är det systemet, spelarna, målvaktstränaren, eller en kombination?
Ingen baktanke alls, bara en undran,
Hoppas dom hittar problemet. Var en jobbig tid för oss också i våras.
Låst ämne

Huge: Det är väl bara att se på statistiken..O sett de matcher som mv stått..så är det väl ganska uppenbart att endera är 50 % för lite, mv som har fel självbild eller helt enkelt är för dåliga...
Låst ämne

Ove Myling: Men visst går spelarna på lite halvtid under första perioderna?
Låst ämne

"Sen finns det vissa strutsar som tycker det är märkligt att deltidsupplägget med Honken ifrågasätts…"

Det är ingen som har nåt emot att nån frågasätter deltidsupplägget, det är väl helt Ok att göra det.
Det som ifrågasätts är ju hur man som oinsatt sofftyckare utan en aning om vad Honken och målvakterna anser vara det bästa upplägget, tvärsäkert kan påstå att det är ett dåligt upplägg som gör att målvakterna inte får den hjälp man vill ha.
Hur sannolikt låter det annars att man medvetet skulle välja ett upplägg som ingen av målvakterna velat ha, när det gäller den viktigaste posten i laget?
Låst ämne

munkas: Ett rekord är ett rekord
Låst ämne

JawKee: kanske dags för Alcen Junior att ta ett snack med Alcen Senior om stöd
Låst ämne

Ove Myling: Vi hade ändå riktigt fina möjligheter att göra en bra säsong i år. Väldigt många av våra dåliga kontrakt gick ut samtidigt som det dukades upp ett julbord av bra spelare pga kriget.
Nu står vi återigen här på nyårsafton med varm trocadero på tolvslaget och 3,6 mål i snitt insläppta per match, med bra chans på att slå rekord i antal insläppta mål under en säsong i SHL.
Ett mycket gott utfört arbete av samtliga inblandade 👍 Kompetensen flödar i föreningen!
Låst ämne

potatisbiff: vilken superidé! De behöver ju inte följa med på bortamatcher t ex.
Låst ämne

Hade väldigt gärna sett en akutlösning på målvaktssituationen. Jag tror helt klart att problemet ligger i målvaktstränare.
Låst ämne

potatisbiff: kör spelarna på halvtid oxå, när vi ändå är så nytänkande.
Kan vi skicka enbart lån från Almtuna till bortamatcherna
Låst ämne

« · 2435322 · »