Brynäs IF

728143 inlägg · 7962 ämnen

Game Day Rögle-Brynäs

« · 2435197 · » Till forumet

Sv: Game Day Rögle-Brynäs
Zzz: De kommer såklart inte stoppa honom. Att en kille gör en tavla i sin första match från start i SHL drar jag inga stora växlar av. Att både Karhu och Lindbäck gör tavlor match efter match i en ålder de ska vara som bäst alternativt på väg ned är mer oroväckande.
Låst ämne

Huge: Vi borde testa köra hela tränarstaben på halvtid. Vem vet om det är bäst eller inte
Låst ämne

Charliejfz: Brynäs har släppt in 107 mål (3,6 i snitt) på 30 matcher. Det snackar man inte bort! Sen finns det vissa strutsar som tycker det är märkligt att deltidsupplägget med Honken ifrågasätts…

Alcén, du får plocka in farsan nu!
Låst ämne

Danne66:
Förvisso. Men ibland kan man bara diskutera, utan att tänka mothugg.
Låst ämne

Auchinleck: Tror vi måste sluta att mata Huge med mothugg. Det är det som ger bränsle till hans okunniga verklighetsfrånvända orbajseri i tid och otid.
Låst ämne

Huge:
Du lägger Brynäs framtid i Lindbäcks händer efter den här skakiga hösten?

Modigt.

Då kör vi på det.
Låst ämne

Johansson i TIK har 92 i räddningsprocent medan Lindbäck och Rifalk har drygt 89. Tycker så erfarna målvakter bör ligga över 90 procent.
Låst ämne

Huge: Spelarna ska inte välja själva hur de tränas och coachas. Sett till vad som sker ute på isen finns det ju ingenting som talar för att Brynäs målvakter skulle vara mer självgående än konkurrenternas målvakter. Tvärtom verkar alla Brynäs målvakter ha sin sämsta säsong i karriären. Det kanske inte beror på Honken, men man måste vända på alla stenar nu och den stenen är den mest uppenbara att vända på först av alla.
Låst ämne

munkas: Det beror väl helt på vilka behov och krav som målvakterna anser vara tillräckliga för att dom ska få den hjälp dom behöver av Honken.
Om det nu räcker för dom att bli assisterade på halvtid och att heltid är onödigt och kanske t.o.m ett sämre upplägg, ska man då tvinga fram en heltidstjänst bara för att det kanske är kutym och ett vanligare upplägg rent generellt i ligan?
Så nej: jag ser inget oproffsigt i att Honken jobbar halvtid om den tiden nu räcker mer än väl för att målvakterna ska vara nöjda.
Låst ämne

Peja: Gällande Karhunen så antar jag att Brynäs fick panik när han uttryckte missnöje med sin situation som ung, ambitiös målvakt. Karhunen fanns i Alcéns begränsade kontaktnät och gick att lösa fort, så fick det bli.

Det är vad jag tror, jag kan ju som soffcoach inte alls veta vilka förutsättningar som fanns vid beslut uppe på åsen…
Låst ämne

Bulten: Men Håkansson är ju inte vår målvakt. Det måste väl vara en rejäl skillnad? Vi vet ju inte ens om Almtuna vill släppa honom även om han gjort supersuccé igår.
Låst ämne

Huge: Honkens räddningsprocent kan du räkna ut på samma sätt som Manners resultat. Manner spelar inte heller men likväl är han ansvarig för resultaten och helheten. Honken har ett stort ansvar för hur målvakterna presterar. Samtidigt är rekryteringen och upplägget så pass oseriöst att vi antagligen borde klandra de som gjorde rekryteringen och inte Honken.
Låst ämne

Huge: ” Att våra målvakter presterat sämre än förväntat och sen skylla exakt allting på att Honken bara jobbar halvtid, känns ju så där lagom nyanserad och proffsigt.”

Men att ha en målvaktstränare som arbetar 50% år 2022 känns proffsigt tycker du?
Låst ämne

bradberry: Exakt så, väldigt omoget beslut taget i affekt. Jag förstår att man kan dras med med tanke på Olivers insats i sitt inhopp. Samt att man hoppades att laget skulle spela för Oliver.

Väger man riskerna mot uppsidan så borde man ställt Karhunen även om han varit darrig. Nu har man visat Karhunen att man inte är nöjd och tror på honom. Samt att man troligen sett det sista av Oliver i Brynäs vilket visar honom att man missbedömde hans kvalite.
Låst ämne

Nån som har hittat Honkens räddningsprocent i statistikdjungeln?
Så att vi kan bedöma hur han lyckats i de matcher där han tydligen har vaktat kassen och inte varit så lyckad, menar jag.
Att våra målvakter presterat sämre än förväntat och sen skylla exakt allting på att Honken bara jobbar halvtid, känns ju så där lagom nyanserad och proffsigt.
Kan det vara så enkelt att alla har överskattat både Limpan och Karhunen och att våra egna förhoppningar/förväntningar har varit och är lite skeva?
Bara en tanke...
Låst ämne

Huge: Håkansson gör en rejäl tavla. Den andra är helt orimligt försvarsagerande av Sklenicka som ställer Håkansson. Karhu har flera svaga ageranden på sina mål igår trots sin rutin.
Håkansson gör sina första shl-match från start och du dömer hans agerande likvärdigt? Samtidigt som du ska ge Lindbäck en hel säsong på sig att lära sig spelet på stor is. Herregud vilka orimliga måttstockar
Låst ämne

Tigerhjärta: Håller med om målvaktsspelet. Där tycker jag inte man kan komma ifrån att Brynäs har ett annorlunda upplägg än konkurrenterna i och med att Honken inte ger lika mycket tid och samma arbetsinsats som deras målvaktstränare. Ingen av Brynäs målvakter är ett självspelande piano, har de samma förutsättningar som konkurrenternas målvakter att lyckas?

Håller också med om backspelet men tycker att problemen i försvarsspelet är mer kollektivt än bara backarna. Några backar är givetvis för dåliga men exempelvis i första perioden mot Rögle gjorde forwards dåliga försvarsspel högre upp i banan att Rögle kunde anfalla i fart. Det blir mycket svårare för backarna när forwards inte bromsar spelet ett dugg, det blev också numerära underlägen i försvarsspelet. Du ser nästan aldrig Brynäs anfalla i fart på samma sätt.
Låst ämne

Jugge: Om jag har uppfattat rätt var Karhunen tredjemålvakt i Helsingfors innan han återvände till Brynäs. Man kan ju undra varför Brynäs värvade en tredjemålvakt från en sämre liga än SHL?
Låst ämne

Carlo: Bra inlägg!

Som jag ser det så finns det främst två nycklar till framgång denna säsong.
1. Elefanten i rummet, målvaktsspelet.
Lindbäck måste komma upp i ”normalnivå” för att denna säsong skall bli något att hänga i granen. Utan en stabil målvakt är laget oerhört skört.
2. Backspelet.
Det krävs ett bättre backSPEL i Brynäs. Nivån pendlar oerhört mycket i nuläget.
Det absolut viktigaste här är att få tillbaka Kinnvall och Niemelä snarast! Dessa herrar är avsevärt mycket bättre än Lindstein / Bergman.
Jag vill verkligen inte att någon skugga skall falla över Lindstein, men tyvärr håller han nog inte på 6backar i årets SHL, ligan är för bra.
Bergman behöver jag inte ens kommentera.

Får vi ordning på dessa två nycklar så blir det en rolig vår. Om inte, ja då kan vad som helst hända..
Låst ämne

Bulten: "Som sagt, jag hade ställt Håkansson i mål även nästa match."

Nu blev han ju utbytt vid 3-0 efter en mini- och en jättetavla och sen gör väl Karhunen en fullt godkänd insats när vi hämtar in och är ett ribbskott från 3-4 och bra chans på 3 poäng.
Om du nu propagerar för att det inte är nån mänsklig rättighet att få stå i Brynäs och Håkansson byttes ut mot en Karhunen som visade att han tog bänkningen mot Luleå på rätt sätt, så borde du väl med din egen logik tycka att Karhunen borde få fortsätta även i nästa match och inte Håkansson.
Nu är det här historia men jag tror inte att Manner väljer Håkansson i nästa match, nu när den krassa och i jämförelse med AS krassa och tuffa SHL-verkligheten verkar ha hunnit ifatt honom en aning. Tror på följande upplägg, i travtermer:

Spik: En frisk Lindbäck
Gardering: Karhunen
Fidus: Håkansson
Låst ämne

Jugge: Ja, nån säsong har vi ju kört med smal slips i målet och det var ok från hockeyförbundets sida.
Låst ämne

munkas: Båda från Finland?
Låst ämne

Brynäs har ju satt sig i en rejält knepig sits med halvtidstjänsten man har med Honken när alla målvakter i klubben den här säsongen underpresterat grovt. Skulle allt bara rulla på så skulle så klart ingen ifrågasätta det. Men som läget är nu så är det självklart.

Karhunen har alltså 69.23 i räddningsprocent igår alltså… När jag själv spelade hockey och någon målvakt saknades av någon anledning så brukade vi sätta upp ett nät med hål i varje hörn vid träning. Vad tror ni, ska vi fråga om vi kan få göra det resten av säsongen?
Låst ämne

Bulten: Ny målvaktstränare och ny utespelare blir klara efter nyår. 👍
Låst ämne

Jugge: några positiva tendenser.
- BP och PP
- Berra börjar man känna igen. Det känns som fotskada har hämmat honom när han kom tillbaka.
- Roy blir bättre och bättre för varje match.
- med Roy intåg har 2a kedjan med Palve och Dima kommit igång och lyft sig.
- Blomma har gett bred och stabilitet till 4e och även producerat.

Sedan har vi sorgebarnet försvaret och insläppta mål.
Man går bort sig i anfallszon och motståndarna spelvänder
- långa anfall utan hitta riktigt avslut som blir mål eller målvakten tar pucken och när spelet vänder är man helt slut. Snabbare avslut eller spela hem och börja om när man har snurrat för länge och har mjölksyra.
- alla tre fw djupt ner i zon och backar ibland bara en back på blå och puck tapp.
- i 5v5 är det för låg aggressivitet i egen zon. Oftast bara en som jobbar
- målvakterna är inte stabila.
- Honken inte 100% tränare.
- man kommer ofta ut för dåligt i början av matcherna. Man kommer samman efter ett eller flera insläppta mål.

Viktigt att få tillbaka Kinnvall och finnen på back. Lindstein har det jobbigt nu. Som många unga spelare svänger i prestationen.
Linbäck måste bara stäpps upp annars måste Alcen leta målis.
Tror även att Sklenicka skulle må bra av att få ner istiden en aningen. Han spelar nästan halva matcher. I längden är det inte hållbar då trötthet kommer att visa sig i form av misstag.

Hur mycket som behöver justeras för att försvaret skall funka är mitt hockeykunnande för lågt för.
Man har svårt att hitta balansen mellan anfall och defensiv. När Brynäs varit bättre defensivt har man varit ineffektiv och vice versa.
Så hur skall man få spelarna att följa spelplanen till 100%?
Låst ämne

bradberry: Håller inte med. Karhunen kan knappast tycka det är orimligt att Håkansson fick chansen. Så pass trygg måste han vara att han inte tar det personligt. Det är ingen mänsklig rättighet att få stå i Brynäs.
Som sagt, jag hade ställt Håkansson i mål även nästa match. Nu har säkerligen nervositeten släppte och han vill ha revansch. Otroligt mycket mer potential än i Karhunen. Och Lindbäcker verkar ju vara helt knäckt för stunden.

Ingen ny målvaktstränare än vad det verkar. Märkligt
Låst ämne

Anders Berg: Och det påstår du förstås efter att själv ha jobbat intimt i laget tillsammans med Manner, Honken och målvakterna, där du nästan dagligen har varit med under träningar, diskussioner kring målvaktsfrågan och hur man framförallt och på bästa sätt ska gå tillväga för att få Lindbäck tillbaka så att han får visa den kapacitet som vi vet att han besitter?
Annars är du ju bara en sofftyckare i mängden som jag och alla andra, och då kan jag lika gärna hävda att det är Veini som skött det hela så illa, så illa.
Att prioritera jaget före laget och pga oväntat mkt bänktid därefter deppa ihop trots att han vid kontraktsskrivningen måste ha fattat och accepterat att prio ett var att få igång Limpan, känns ju sådär lagom proffsigt gjort...
Låst ämne

Auchinleck: "Vem fan skall kunna kliva fram som den stabila lösningen att bygga resten av säsongen på?"

Finns väl bara ett svar på den frågan: Lindbäck förstås.
Nån annan realistisk lösning finns väl knappast, kan inte se varför han med sin rutin och erfarenhet inte skulle kunna bli den stabila och säkra målvakt som alla hade hoppats på och förväntat sig att se när han nu kommit hem.
Han har ändå inte varit så otroligt genomusel som det påstås och tittar man på helheten så måste man även räkna in den klena hjälpen han fått av uteförsvaret plus den dåliga effektiviteten som också bidragit till en del tappade pinnar.
Lätt att såga valet igår och kalla det för "kalkon" när man har facit i hand, skulle snarare vilja nyansera betyget till ett "knepigt val", utan att ha en aning om hur Manner, Honken och målvakterna själva har resonerat utifrån diskussionerna man måste ha haft sinsemellan.
Som oinsatt och okunnig sofftyckare känner jag ändå att Karhunen borde ha varit ett mer logiskt val, sett till Manners (som jag uppfattat det) filosofi som går ut på att inte bestraffa en spelare automatisk med bänkning i nästa match utan istället låta denne få chansen till en omgående och snabb revansch.
Låst ämne

bradberry: Oavsett om denna säsong slutar i Allsvenskan eller i SHL:s ingenmansland så är det den otroligt oproffsigt skötta målvaktssituationen alla kommer att minnas. Så illa, så illa.
Låst ämne

Jugge: Ni får skärpa er nu Brynäs . Det är ju Oskars och Malmö som ska kvala i år , inte ni IGEN ?????
Låst ämne

Stefan R 63: Målvaktsspelet och ojämnheten är det som gör att det blir ytterligare en säsong i bottenträsket.

Jag kan ta att vi förlorar matcher när vi spelar bra men dålig effektivitet straffar oss och det har ju hänt under flera matcher hittills under säsongen.

Men när det gång efter annan ser ut som i början av matchen mot Luleå och igår så är det något fundamentalt fel med laget! Som att man aldrig lär sig eller att laget är för dåligt för att kunna spela konsekvent.

Att vi inte har mer än 3 raka segrar sedan säsongen 18/19 säger det mesta… Vad är skaik uppe i nu, 15?
Låst ämne

Axle San: ung orutinerad mv
Hade inget att förlora när han kom in mot Luleå
Haft 3 dagar nu hos Brynäs.. mycket tankar i huvudet o kanske kan jag få stå igen..det blir nerver..
+ ett Brynäs lag som bara orkar hjälpa sin mv. I 2 perioder sen är de tillbaka i nonchalans stilen..JL Rödda mfl..Gå i bräschen i varje match för fan..
Låst ämne

bradberry:
Ja, inte bara kalkon. Vem fan skall kunna kliva fram som den stabila lösningen att bygga resten av säsongen på?
Låst ämne

Axle San: Blir väl snarare tvärtom efter nån vecka med feber..
Låst ämne

Axle San: En andramålvakt från allsvenskan som står på huvudet en match. Han borde fått smälta det lite till.

Å vilken diss av Karhunen genom att peta honom igår. Man spelade ett högt spel med sina målvaktsbeslut igår och precis allt blev så fel som det kunde bli…

Kalkon!
Låst ämne

bradberry: Logiskt beslut, en vinnande målis som få fortsätta, inget konstigt med det.
Låst ämne

Bulten: Det borde man väl göra. Vad är alternativet?

Ett galet felbeslut att starta honom igår. Galet, idiotiskt…
Låst ämne

Cam är gud:
Det är en gulsvartröd röra av kolossalformat. Inte enkelt att vara sista utpost. Men allt hänger naturligtvis ihop. Situationen behöver omhändertas kvickt.
Låst ämne

Axle San: Skulle ställt Håkansson i ytterligare en match och Limpan på läktaren. Nu när han ryckt plåstret med sin första SHL-start från start. Han gjorde en riktig tavla men det har vi ju honken och Manner accepterat under hela säsongen tidigare. Men gissar att man är så bajsnödiga att man skickar hem honom.
Låst ämne

Bulten: Fan vad jag hoppas att Lindbäck kommer tillbaka med ny energi och med formen på topp. Vi behöver helt klart vinna målvaktsmatchen i matcherna för att ha chans på poäng.
Det vore kul att få se anfall, försvar och målvaktsspel fungera under samma match någon gång.
Låst ämne

Wasp77: Brynäs förtjänar målvaktskaos helt ärligt. Kanske man lär sig något av detta, men förmodligen inte.
Låst ämne

Jugge: Bra analys som vanligt och det är en del plus och minus med vårt kära lag! Det som oroar mig och som vi pratade i forumet innan match är ju varför vi inte är på..vid matchstart och återigen samma visa! Att Manner säger att backar och FW inte spelar samma spel det oroar mig mycket!
Sen som du skriver med coacningen.med all denna minus så är 1 p till vi ger bort till lagen bakom oss!
Låst ämne

jok3rn: Ja spelet är ju hyfsat men det är målvaktsspelet och defensiven som måste upp. Kan vi få in en ny bra back tro och om Lindbäck kan komma upp så ser det ju hyfsat ut.
Jag tror inte det går att byta målis i detta läge utan det är Limpan som måste upp.
Än lever hoppet men matchen mot LHC bli en otroligt viktig match nu och vi måste bara ta den.
Låst ämne

Något mer positivt om Brynäs.
Dom ligger högt upp i PP tabellen och relativt högt upp i BP tabellen.
Dom börjar bli mer o mer effektiva när målchans dyker upp.
Johannesson & Sklenička ligger på 3e och 4e plats i backarnas poängliga. Dom ligger även högt upp i den totala.
Dima har gjort väldigt mycket poäng i PP spelet. Ligger i toppen där.
Vi ligger topp 4 i publiktabellen.
Rödin har gjort 15 poäng på 20 spelade matcher vilket är bra!

Men men men sen kommer den bedrövliga målvaltsligan. Där vi är i absoluta botten.

Det är där Brynäs och Alcén MÅSTE agera om det visar sig att inte Limpan stoppar upp. Då krävs en målvaktsvärvning alá Furch.

För som det ser ut nu är det ett enda orosmoln och mörker.
När till och med Manner inte tvekar på att ställa Amtunas 2e keeper i mål. Ja då är det nått fel. Att inte ha större förtroende för Karhu är nått fel.

Måtte Lindbäck vilat sig i form. Han är i grunden en topp målvakt. Men det gäller att han ihop med ett bättre uppstyrt försvarsspel för att vi ska ändra till nått bra.

Där hoppas jag på att Manner tar ett ordentligt möte med spelarna och går igenom grundrecept för försvarsspel och hur man ska agera. Som det varit största delarna i år så har vi lämnat våra målisar i sticket allt för ofta. Och det lär bli ändring även på spelsättet man tar sig ut ur zonen. Hur vi ligger i banan och när vi ska backa hemåt och inte idiot pincha.

Det här hoppas jag på. Först då kommer vi börja vinna fler matcher. För vi är på G vad gäller offensiven. Nu gäller det för Lindbäck, Honken och övriga tränare att rätta till det som kan rättas till. Bli skitiga och göra det hårda jobbet först och främst. Sen kommer det andra av sig själv.
Speciellt när vi börjar bli bättre i specialteams.
Låst ämne

Sett matchen i repris.
Nått som kan sägas:
1-0 målet slarvar Sklenička å det grövsta med pucken och kladdar helt i onödan vilket leder till virrighet bland alla övriga inkl Håkan.
För övrigt har inte Sklenička gått att känna igen dom senaste matcherna när han fått kampera ihop med olika backar. Spelat slarviga passningar, kladdat med pucken och blivit av med den i jobbiga lägen, pinchat allt för offensivt vilket leder till 2mot1 och 3mot1 för motståndare. David kan mycket bättre. Och vi behöver att han studsar tillbaka till den back vi är vana att se.

2-0 får varken Scott eller värdelösa Bergman ut en enkel puck. Vilket leder till 2-0 och otagbart för Håkan. Men återigen ett jävla kladd och inget resolut försvarsspel vilket leder till mål i baken.

3-0 En ren målvaktstavla av en icke beredd Håkan.

Innan Rögle åter tar ledningen skjuter Roy eller om det är Palve i ribban i vårt PP. Med ledning där så tror jag fan vi hade kunnat vinna.

4-3 Är ett 5mot3 mål och bra spel längs central linjen. Och såna lägen missar typ aldrig Tambelinni. Otagbart för Karhu.

Innan 5-3 målet så gör Rögle spelarna sig skyldiga till 2 utvisningar varav den ena är solklar. Hög arm på Hannes vilket båda h*rdomarna missar solklart. Sen när Motic skjuter så bör Karhu vara mycket tätare. Men det är rätt svårt att försvara för Bergman när Zaar drar sin klubba rätt på gaddarna precis i skottögonblicket.

Hade lika gärna kunnat bli 5-5.
Orkar inte kommentera övriga mål då hela luften går ur Brynäs när dom dömmer bort 5-5 målet.

Men innan 6-4 målet kladdar återigen Scott och där dör alm energi.

Med lite tur hade vi kunnat vinna eller fått med oss ett X.

Summa summarum av matchen och shl i stort.
Situationsrummet och dessa förbannade jävla ringningar på exakt alla mål är så otroligt tröttsamt att se.
Måste ju göra nått åt det här i Svensk hockey.
All glädje all energi all kämpaglöd som både spelarna och publiken försöker visa upp dör ut totalt när det gång på gång på gång på gång ska ringas.
Hockeyn håller verkligen på dö ut.
Och det blir ju fan inte bättre med dessa förbannade f*ttdomare som fått sin licens i ett kinderägg.

Skrivit om det för många gånger men tåls att upprepas. Det finns typ 2 domare som håller någorlunda nivå i SHL.
Shl är typ världens näst bästa liga. Och med alla stjärnor som finns i vår liga. Också måste dom stå ut med domare som man inte får visa känslor för, har noll social kompetens, tar varje tillfälle att ringa Situationsrumnet och klarar inte av att dömma ett shl match trots 4 man på isen.

Domarna ihop med disciplinnämnd och Situationsrummet håller på ta död på allting.

Det är en förkastligt pinsam och dålig nivå!!!!

Spelar kritik då:
Vi har ingen målvakt som är som Veini var efter jul ifjol. Ingen av våra målvakter kan göra fantomen matcher och rädda laget när ute spelarna har en sämre dag. Det skapar naturligtvis stor stor oro bland utespelarna. Att inte ha en målis man kan lita på.

För övrigt tycker jag Dima och Palve verkligen spottat upp sig sen Roy kom in med dom. Jävlar vad bra dom är nu. Palve gör återigen poäng och även i 5mot5. Han har en mycket bättre roll till höger i PP spelet. Visar upp nått nu som han inte gjort tidigare i år.
Ni som klagar på Dima efter Rögle matchen fattar nog inte vilken jävla fin form han är i just nu.
Hade lika gärna kunnat gjort 4 poäng mot Rögle om inte Frimans mål hade dömts bort.
Passar utmärkt till vänster i ena PP femman.
Att han sen skriker och visat sitt missnöje med domaren måste den där pajas domaren och färskingen kunna ta på ett betydligt bättre sätt. Se och lär när Holm dömmer din fula fan!

Sen låste jag krypa duktigt till korset och pudla rejält gällande Theo Lindstein. Grabben är fortfarande junior. Och det märks mer o mer. Tyckte när han väl fick chansen efter alla skador på backarna att han visade upp ett fint spel. Bra blick, fin skridskoåkning och bra smarta pass.
Men killen är för grön. Han har otroligt svårt när tempot skruvas upp och gör många felbeslut i position spelet.
Vidare är han på tok för mjuk och klen.
Näe då är det nästan bättre att spela Hedberg fram tills Kinnvall och Niemelä är tillbaka. Vilket jag hoppas är nästa match. Framför allt Kinnvall behövs nått otroligt. Inte bara offensivt utan han är bra mycket bättre defensivt än vad jag trodde innan säsongen. Och Niemelä hör det han ska defensivt.

Hoppas Alcén förlänger med Roy också. Redan imorgon som nyårspresent. Visar upp en härlig attityd och kämpaglöd. Detta ihop med fin puckskills, bra skott och en väldigt bra blick för spelet. Bra värvning Alcén (om du förlänger vill säga).
Sen tycker jag Olesen var pigg mot Rögle. Johannesson fortsatt briljant. Friman blandar och ger. Berra återigen ruggigt vass. Nu börjar man känna igen honom! Kul.
Låst ämne

Nyss sett klart matchen i efterhand då min kära hustru tyckte att det skulle göras andra saker än titta på hockey..

Vi kan väl börja med att konstatera att zebrorna inte hade någon bra kväll, åt något håll.. Alla dessa videogranskningar sabbar ju hockeyn totalt.

Sen vet jag inte i vilken gång i ordningen som spelarna kommer ut efter en bra match och spelar som en påse skit! Så jävla less på det. Antingen är spelarna dumma i huvudet som inte fattar vad som krävs vid det här laget eller så lyssnar man inte på Manner alls. Förmodligen det senare alternativet.. Alla dessa ”vi var inte med från start”, ”det är för dåligt”, ”vi hjälper inte målvakten”. Jag blir tokig, hur svårt ska det vara?!

Jag tänker inte hänga Håkansson, Manner tog en chansning som inte höll helt enkelt. Det visar ju bara hur osäker han är på målvakterna.

Nu var det nära att det blev en magisk vändning igen, men man kan ju inte ge motståndarna 3-0 övertag i varje match och tro det ska gå.

Jag tyckte Roy tog ytterligare ett kliv och såg pigg ut. Han har väl 3 matcher kvar men som det ser ut nu så säger jag förlängning. Säkert hyfsat billig också.

Kinnvall och Niemelä måste ju komma tillbaka ASAP! Det är tydligt att Lindstein inte håller på den här nivån än och Bergman är ju en katastrof. Finns det en sämre skridskoåkare i SHL? Han är ju som ett kassaskåp på isen och det tar 2 min för honom att vända sig om.

Som sagt, domarna har ingen bra dag. Men att ta 2 utvisningar för snack är bara hål i huvudet. Sen kan man inte skylla på domarna när man släpper in 8 mål.

Vad var det för hjärnsläpp i slutet av matchen av Manner? Det är 14 sek kvar och vi ligger under med 2 mål. Då tar alltså karln ut målvakten och sabbar målskillnaden ännu mer… Vette tusan om jag vill ha Manner i ett eventuellt kval alltså..

Men det som oroar mest är att vi inte har någon målvakt som fungerar. Det mesta trillar ju in vad det känns och mycket av det kan nog tillskrivas defensiven. Om jag har läst rätt tidigare så är det Pajens ansvar..

Godnatt från en trött, arg och tom Brynäs supporter!
Låst ämne

Auchinleck: jo så är det! Lite lustigt att Brynäs o Rögle var två lag som inför säsongen ansågs ha bäst målvakter. Rifalk har dock tagit sig och bör kunna nå sin stabila nivå. Inte bäst men en stabil målvakt, Lindbäck minns jag som en grym målvakt fattar inte vad som hänt där? Den finnen ni hade var ju också bra?
Låst ämne

Huge: nja roligt vet jag inte men lite ironiskt att du kritiserar mig och många andra för språkliga brister, läser slarvigt mm.

Du verkar mer noggrann med språket en hockey-kunskaper är väl min slutsats.

Du kanske välja ett språkform istället, du verkar brinna för det, inget fel med det…
Låst ämne

Wasp77:
Målvaktsproblemet kan mycket väl finnas kvar hela säsongen. Problemet behöver åtgärdas senast vid deadline.
Låst ämne

Cam är gud:
Det ingår i problemet kring målvakterna. Små marginaler ger pressade lägen och beslut.
Låst ämne

« · 2435197 · »