Brynäs IF

724715 inlägg · 7958 ämnen

Greiss

« · 1303119 · » Till forumet


Sv: Greiss
Huge: "Ja, tyvärr så blev det lite för mkt stirrande på puck ett par gånger, med förödande resultat."

Aha, är det så det blir när man "rycks med", det märks att du har sysslat med lagsport!
Kommentera

Sv: Greiss
GävleLasse: ... exakt! Det går liksom inte att leva på gamla meriter.
Kommentera

Sv: Greiss
Anders Berg: Jodå, kolla inom Brynäs!!
Kommentera

Sv: Greiss
sylf: Sant! Gäller ganska många i dagens trupp. Dock inte tränaren, för han har inte ens gamla meriter.
Kommentera

Sv: Greiss
GävleLasse: Jag talar inte om nån felaktig utvisning överlag, har full förståelse för att såna förekommer hela tiden och att det i slutändan brukar jämna ut sig (förhoppningsvis)
Jag talar om en direkt avgörande och felaktig utvisning som avgör matchen.
Punkt slut.
Sen kan man sitta och filosofera om att det möjligtvis avgjordes tidigare och du har absolut en poäng i det.
Men till syvende och sist så avgör dom ju lik förbannat på en felaktigt dömd utvisning.
Och det är DET som är extra tungt att behöva tugga i sig.

Minns inte nu, men såg du vad som hände när Kallio fick frikläget?
Såg ut som att han låg där och fiskade i en evighet utan att nån av våra killar såg honom.
Helt sanslöst....
Kommentera

Sv: Greiss
sylf: "Aha, är det så det blir när man "rycks med", det märks att du har sysslat med lagsport!"

Nä, det är så det KAN bli ibland när man är ivrig.
Det vet alla som sysslat med lagidrott.
Sen vet jag inte hur pass ivrig du själv blir i din lada under fickpingisen....
Kommentera

Sv: Greiss
Huge: Ja både Jonsson och Sunken var åskådare och kollade vad som hände i offensiv zon. Kallio smög in bakom och gled där i säkert 5 sekunder. Det var inte den enda gången i matchen heller. Offensivt spel eller inte sånt FÅR inte hända på den här nivån.

Att de inte blev bänkade och utskällda är fan konstigt. Med sådant agerande från våra ledande spelare så spelar det ingen roll om man spelar offensivet eller defensivt.
Kommentera

Sv: Greiss
GävleLasse: Så blir det om man har "ryckts med"!!
Kommentera

Sv: Greiss
Huge: "Rycks med"?!?

Tycker du att det är godtagbart att spelare som tjänar 200k i månaden skall komma undan med att "de rycktes med" en publik som hejade fram laget?

Så det är OK att glömma bort fundamentala detaljer i hockeyn då?

Man släpper inte spelare bakom sig helt enkelt.
Kommentera

Sv: Greiss
Huge: Vilken lagidrott då, schack stafett eller?? Du har inte en jävla susning om hur det känns att ta eller dela ut stryk, det är ju så jävla uppenbart när man läser dina sk inlägg. Finns du på riktigt?
Kommentera

Sv: Greiss
GävleLasse: Bortsett från puckstirrandet så var ju LJ lysande i övrigt tycker jag.
Så en bänkning hade varit oerhört korkat agerat från CZ i det läget.
Det handlar ju mer om överambition från spelarnas sida och sånt måste man isf lösa med andra medel än en bänkning.
I normala fall ex genom att tillfälligt beordra lite mer defensivt spel som prio 1. Problemet är att vi i det läget var tvungna att kliva fram då vi låg under målmässigt så balansgången är inte alltid så lätt att hantera.
Kommentera

Sv: Greiss

GävleLasse: "Man släpper inte spelare bakom sig helt enkelt."

Precis.
Det borde vara lag på att ingen spelare får göra misstag.
Det kanske skulle hjälpa, vad tror du?

Kommentera

Sv: Greiss
Huge: Lysande var han inte. Ha duttade för mycket i egen zon och sköt på tok för dåligt. Flippa ner puckar från blå är ett perfekt sätt att få en målvakt att komma in i matchen.

1-0 målet tillskriver jag helt till Rödin. Att Jonsson får in den pucken är ju mer ett misstag av Honken än en lysande instats av Jonsson.

Men skitsamma.. matchen är över och vi kan bara konstatera att Brynäs återigen har gett bort poäng till ett bottenlag...
Kommentera

Sv: Greiss
70 Rodrigues:
Han är lobotomerad och spelar banjo på ändhållplatserna!!
Kommentera

Sv: Greiss
Huge: Vissa misstag FÅR man inte göra på den här nivån. Det är elementärt att man som siste man inte åker och såsar på rödlinjen när hela laget ligger på...

Det är på gränsen till böter för en sån dumhet
Kommentera

Sv: Greiss
GävleLasse: Det kan ha varit fel på isen, eller utrustningen, har du tänkt på det :-)
Kommentera

Sv: Greiss
70 Rodrigues: Han blev nog bländad av en strälkastare
Kommentera

Sv: Greiss
70 Rodrigues: *ASG* ;-)
Kommentera

Sv: Greiss
GävleLasse: Att kalla någon för en kvinnas underliv, Det känns nästan så att det är en skymf mot det kvinnliga könsorganet att göra den liknelsen.. ;)

Vad tror du??
Kommentera

Sv: Greiss
70 Rodrigues: Det är mörkt, trångt sen luktar det fisk... FRÖLUNDA?
Kommentera

Sv: Greiss
Huge: Martyren Huge är igång igen...
Kommentera

Sv: Greiss
GävleLasse: Tack för tipset.
Det kommer jag absolut att göra om det blir aktuellt igen.
Kommentera

Sv: Greiss
Stämningen härinne är lika mysig som vanligt efter en förlust...
Kommentera

Sv: Greiss
Huge: Det tror jag säkert.. Att gråta och gnälla när det gäller dig själv är ju ju enastående på...

Då gäller inga bortförklaringar eller svepskäl.
Kommentera

Sv: Greiss
rafalski: Kanske lite sämre än efter en vinst, men bara nästan...    :-)
Kommentera

Sv: Greiss
Huge: Men är et inte rätt skoj ändå. Om en spelare i Brynäs som tjänar 200k i månaden gör något felaktigt så är det OK och något man får leva med men om en moderator som jobbar ideellt gör något som är "fel" i dina ögon så skall det grinas och gnällas med all rätt?

Så när DU drabbas så rasar hela himlen ner...
Kommentera

Sv: Greiss
rafalski:
Om stämningen är mysig eller inte får vara osagt:)
BIF kan vare sig hålla en jämn eller någorlunda hög standard i spelet o efter några år tröttnar man. Jag är glad när de vinner, men samtidigt vet jag att de har svårt att vinna matcher när de spelar dåligt..
Man kan kort o gott säga att Boorks själsfrände NC håller på att göra Brynäs IF till ett allsvenskt lag.

Flera av oss förstod nog vad som komma skulle när Boorks lärjunge fick ta över rodret...!
Ingen är överraskad av oss!

Fär nöja mig med detta nedlåtande inlägg o hoppas jag kan tagga till laget o NC:)
Kommentera

Sv: Greiss
elitserien 2010: Likheterna är ändå rätt slående för att vara en slump.

Boork kom in och körde defensiven i första rummet i två säsongen sedan skulle det bli offensivspel. Två slipsar värvades för målvaktsjobbet och det var svängdörrar i försvaret.

Exakt samma scenario som vi har nu...

Jag hoppas att den ytterst ansvarige chefen sover gott om nätterna
Kommentera

Sv: Greiss
70 Rodrigues: Hade grymma förhoppningar på Griess men nu står hoppet till Svedberg...vi kommer iallafall ha norra europas dyraste båsöppnare...
Kommentera

Sv: Greiss
rafalski: Förhoppningsvis så var hyresavtalet inte allt för blodigt. San Jose betalar väl fortfarande hans lön.
Kommentera

Sv: Greiss
GävleLasse: Om en moderator i mina ögon gör fel eller bryter mot reglerna så är jag i min fulla rätt att påpeka det i lämpligt forum, alt via mail eller bubbla till vederbörande instans. Gäller även om jag tycker att en ickemoderator har felat på samma sätt.
Sen är det upp till ansvariga att bedöma om mitt klagomål har nån substans eller berättigande och om det sen finns fog för åtgärder.
Denna rätt har ALLA skribenter härinne och är en förutsättning för att alla ska ha samma möjligheter att få sin röst hörd.

Om du är intresserad av en fortsatt diskussion i ämnet så rekommenderar jag mail eller bubbla.

Kommentera

Sv: Greiss
Huge: Hänvisar till videon på min 7 mån son, även kallad 10 Rodrigues :-)
Kommentera

Sv: Greiss
Huge: Jag är inte ett dugg intresserad. Vi kan säga att du ska vara glad att jag hoppat av som moderator för ditt rejäla övertramp med skinnsofforna.. Jag hade bannat dig bums..

Jag trodde inte att du kunde häva ur dig sån dynga...

Nog om det...

Vilka förändringar vill du att Brynäs jobbar på under uppehålet?
Kommentera

Sv: Greiss
GävleLasse: Han/hon drog :-)
Kommentera

Sv: Greiss

GävleLasse: Vill ni ha en back? Vi har en här hos oss. Bördig från MoDos plantskola och går under namnet Viklund. Ni kan få honom hyfsat billigt. Eventuellt kan vi tänka oss en trade rakt över mellan honom och Lars Jonsson.

Kommentera

Sv: Greiss
Dragan 2k: Det är frestande.. haha...Kan ni ta över kontraktet på Nordan och reliken Dackell med så slår jag till på en gång.

Vi har även en Greissligt dålig målvakt med...
Kommentera

Sv: Greiss
GävleLasse: Hmm. Tempting. Är ni inte nöjda med Nordan?
Det tar ett tag för spelare att bli kvitt sin Frölundaifiering.
Kommentera

Sv: Greiss
Dragan 2k: Ja det är ju dessvärre så... Och som det verkar så Har Sundlöv valt ut Frölunda till någon slags farmarklubb. Men han missuppfattade hela grejen och köper loss skadat gods.

Snart tar Brynäs över kontraktet på Niklas Andersson med ska du se.. Får han bara mogna nån säsong till så...
Kommentera

Sv: Greiss
GävleLasse: Så du tycker att Nordan har varit dålig, inte gjort så många mål/poäng? dålig +-?
övertyga mig varför du inte är nöjd med Nordan?
Kommentera

Sv: Greiss
hahii: Han är ofta vilse i egen zon och tappar markering. Han har väldigt svårt att stå på rören och kladdar mycket med pucken. Han har producerat på tok för lite med tanke på speltid i PP
Kommentera

Sv: Greiss
En kul grej angående Dackell:
19:05 spelar han i genomsnitt, alltså 5:e mest istid i Brynäs trupp, han har -8 och mest utvisningsminuter i Brynäs 16min. Han spelar i första linan, han spelar PP, BP och "gör" väldigt mycket nytta iaf i PP... När NC toppar är han given.

FELFRITT VA?
För mig så känns allt fel förutom BP kanske, där han skulle kunna få spela.

Hur kan han spela PP? Hur kan han ha så mycket speltid? Hur kan han vara med i en toppning?
Hur tänker NC?
Kommentera

Sv: Greiss
GävleLasse: Jag har inte upplevt att han har svårt att stå på rören, lite seg i början men nu har han börjat komma igång, kladdat "mycket" med puck tycker jag inte. Fast det beror på om man jämför med Rödin eller Somervuori. Nu har han ju börjat producera (delad 2:a i interna) men i PP så måste man ju skylla på alla/NC. Ingen kan göra mål. Inte ens i 5mot3 eller i 6mot3 när motståndarens målvakt är borta.
Kommentera

Sv: Greiss
hahii: "Hur kan han spela PP? Hur kan han ha så mycket speltid? Hur kan han vara med i en toppning?
Hur tänker NC?"

Dackell är den som tar ut laget?
Kommentera

Sv: Greiss
GävleLasse: Nu förutsätter jag att Greiss smekmånad är över och att han nu konkurrerar rakt av med Greiss om förstaspaden. Dvs. Svedberg står nästa match som tack för fin insats mot Frölunda och sedan står han tills han gör en dålig match (lär inte vara så länge). Sedan kommer Greiss in och stå så länge han gör det bra.

Pekka och målisarna måste nu verkligen utnyttja uppehållet till att stäna stenhårt och nöta detaljer. 3,5 mål bakåt per match är i alla fall ett och ett halvt för mycket.

Känslan jag har om Brynäs målvaktsvärvningar är att de alla kommer till Brynäs utan självförtroende. Kapasiteten finns men de är stukade av misslyckade säsonger och sådant är svårt att vända.
Kommentera

Sv: Greiss
Ingen skugga ska dock falla över Greiss för gårdagens insats i förstaperioden. Han blev helt övergiven och inget mål var en groda, maxat oflyt helt enkelt. Sedan ska sägas att han helt klart spelar bättre och bättre för nästa match.
Svedberg var fett på G när Greiss värvades så vi får hoppas att han fortsätter att utvecklas. Såg lovande ut igår i alla fall
Kommentera

Sv: Greiss
arnio: Målvaktsfrågan är en svår kapitel men som du säger så har Greiss spelat bättre och bättre. Skrev också själv tidigare att han har blivit bättre men blev lämnat ensam igår och skymdes.
Jag tror att lösningen för problemen är, som jag har nämnt tidigare också, att tränarna tillsammnas med spelarna hittar ett bättre sätt att balansera anfall och försvar. Rollerna måste vara kristallklara och accepteras av varje enskild spelare.
Eftersom det inte finns pengar till förstärkningar så är det ingen större ide att diskutera eventuella förstärkningar. Men om pengarna fanns så skulle en stadig back vara första prioritet.
Kommentera

Sv: Greiss
Treklövern1912: Håller med om det du skriver till stora delar men saknar den "tur" en skicklig målvakt har...någon gång blir det en "idiot räddning" men varken Greiss eller Svedberg visar något sådant...Ja vi får hoppas att det vänder. Det är minst 15 poäng vi tappat på grund av målvakterna och till viss del ett dåligt försvarsspel. Inte underligt att man dricker :-))
Kommentera

Sv: Greiss
Var det inte brynäs som var bättre tränade än någonsin elle?
Vad fan har ni tränat då? isdans elle!!!
Fyfan jag har vaknat flera gånger inatt och bara legat och tänkt på den här jävla matchen, fyfan igår kändes det som en brutal pungspark från laget.
Jag tror att felet i defensiven är att man litar inte på dom målvakter vi har+ att dom är inte tillräckligt bra helt enkelt!!!
Kommentera

Sv: Greiss
Treklövern1912: En klockren analys.
Var det nån som ex kunde undgå att se hur stor påverkan Skrbek hade på Frölundas försvarsspel igår, jämfört med hur det sett ut tidigare?
Trots ovan omgivning så syntes det att han kommer att bli en rejäl defensiv förstärkning för deras del.
Greiss är självfallet ett jättetillskott på målvaktssidan, som jag ser det.
Ett par enstaka blundrar där utespelarna till största del får ta på sig skulden ändrar inte på min åsikt.
Med ytterligare matchvana och tid att lära känna sina lagkamrater och hur dom agerar på isen så kan han bli en rejäl joker i slutspelet.
I värsta fall hjält i KS...     ;-)
Kommentera

Sv: Greiss
benghan: Tajmingen av Greiss inträde var mycket olycklig. Svedberg hade börjat att visa en viss stabilitet och hade spelat några matcher i rad. När Greiss kommer så ställs han i målet direkt matchotränad samtidigt som laget spelar undermålig defensiv vid hans första match. Om det dåliga defensiven berodde på att man trodde att Greiss skulle göra succe eller att man inte riktigt litade på honom låter jag vara osagd. Greiss fick en dålig start och han började tvivla. Sedan dess har han sakta förbättrat sig.
I och med att han blev utbytt igår har läget blivit oroväckande. Nu gäller det att Cz förklarar beslutet för Greiss på ett övertygande sätt så att hans självförtoende blir inte ytterligare stukat. Om uppehållet kom vid rätt eller fel tillfälle med tanke på målvaktssituatoinen är svårt att svara på.
Trots petningen tidigare gjorde Svedberg klart godkänt insats igår, vilket visar stark mental styrka.
Kommentera

« · 1303119 · »