Brynäs IF

723594 inlägg · 7956 ämnen

Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07

« · 943431 · » Till forumet


Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Till Lördagens jumbofinal tycker jag Olof kan använda en Tombola när han ska ta ut laget(om det nu är han,jag tvvlar)

Så varför inte?

Mål:
Widing
1:a Molin/Alcen
D.J-Spets-Dackell

2:a Björne-Lind
Tjödda-Karlsson-Angell

3:e Hutten-Sperrle
Korhonen-Hansen-Sunken

4:e Nolander-Månsson-"P"

Tror det kan funka.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Ja sämre än vad det är nu lär det inte bli iaf. Fan nu är det tungt.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Nja, laget som du föreslår är inte helt perfek. Dackell ska inte spela i 1:a femman.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lunkan: Blytungt men inte helt nattsvart.
Vi har ju iaf ett härligt gäng supportrar härinne som stöttar killarna i vått och torrt, precis som en riktigt supporter ska göra.
Ingen gnäller och kastar skit på vare sig spelare eller ledare när det går tungt.....

Oj, nu vaknade jag helt plötsligt.
Måste ha drömt... :-)
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Ne så här ska de se ut:

Sperrle (Korhonen)

Första femman:

Brendl, Lind, Danielsson, Sjödin, Angell

Andra femman:

Molin, Hauhtonen,Widing, Hietanen, Andersén

Tredje femman:

Dackell, Hansen, Månsson, Johansson, Norlander

Fjärde femman:

Spets, Sundström, Alcén, (rullar runt på 3 backpar)
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Tennissiffror idag. Trodde på en hedersam förlust efter 2 perioder. Men, ack vad jag bedrog mig. Laget rasar ihop som ett korthus.

Brynässkutan står nu på grund, återstår att se om skeppsgossarna kan komma överens om vem som skall dra skutan flott på lördag.

Kapten Koork har som bekant fått gå på plankan för ett bra tag sedan.

Skeppsmaskarna tuggar vidare....
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Det är orealistiskt med Alcén. Brynäs har infört en åldersgräns på 25 år för svenska spelare.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Bissett19: Här är laget.

30. ERIKSSON, Joacim 
 Goalkeepers25. MARKSTRÖM, Jacob 

 1st Line14. LÖF, Simon24. BERTILSSON, Simon 
 22. SANDIN, Emil17. PERSSON, Anton29. ALCÉN, Johan 

 2nd Line4. SILFVERBERG, Joakim28. ANDERSSON, Patrik 
 12. THEGEL, Henrik19. LEIDERMARK, Klas16. LÖF, Mathias 

 3rd Line2. NÄSMAN, Andreas8. HASSEL, Morgan 
 15. RÖDIN, Anton18. SILFVERBERG, Jakob23. ANDERSSON, Simon 

 4th Line7. ÖSTRÖM-STRASSBURG, Christoffer5. BÄCKLIN, Oscar 
 20. YNG, Johan21. SUNDELL, Jonas27. LINDQUIST, Linus
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Saxat ur en intervju med Sjödda på Svenska Fans:

"Du har ju varit med under motiga säsonger förr, men är det svårare att fokusera på hockeyn när det som nu snackas så pass mycket negativt runt föreningen?
- För mig personligen är det något som man har lärt sig ganska bra nu. Det man däremot kan känna är väl att det är för mycket folk som tycker och tänker. Det spekuleras hela tiden av självutnämnda experter som verkar veta allt om oss, men de enda som verkligen är insatta är ju vi inom föreningen.
- Det handlar inte bara om media, utan man möter ju hela tiden folk på stan som också vet exakt vad vi borde göra och hur vi ska spela…"
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge:

Inte såååå insatta vaa ?
För då hade vi inte varit jumbo.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Lördagens kedjor hoppas jag på såhär..

Angell-Nolander
Brendl-Lind-Alcén

Carlsson-Andersén
Dackell-Sundström-Månsson

Hietanen-Sjödin
Widing-Hansen-Molin

Morin
Spets-Karlsson-Sandin
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: ja, och det är grunden till plats nummer tolv i serien....
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Just nu känns det som Sjödin ska ta emot alla tips med öppna armar om han och hans "tränarkollegor" ska få skutan på rätt köl igen ;-)
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge:
Tommy-tinas ord och det kon skiter lägger jag på samma hög...men det vet du ju redan...;)
Är det nu så hiiiiimla jobbigt att folk har åsikter?...folk krattar löv för 10.000 i månaden men nog f-n klagar folk på att det ser ostädat ut...

Folk på stan och Tommy-Tina vet att de ska göra någonting annat än vad de just nu håller på med...
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: "Vi har ju iaf ett härligt gäng supportrar härinne som stöttar killarna i vått och torrt, precis som en riktigt supporter ska göra.
Ingen gnäller och kastar skit på vare sig spelare eller ledare när det går tungt....."


Skit ska skit ha!! Sitta som ett lallande mongo och tycka att Brynäs är bäst ändå får andra göra.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
drömma kan man ju få göra..

nästa säsong:

Tellqvist(lindbäck)

Angell-Väänenän
Brendl-Andreas Karlsson-Alcén

Lars Jonsson-Daniel Tjärnqvist
Widing-Joel Lundqvist-Mathias Tjärnqvist

Carlsson-Hietanen
Jesper Mattsson-Almtorp-Anders Söderberg

Andersén-Morin
Dackell-Hansen-Danielsson
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
tjugo8: Ja, Tina måste ha åldrats 50 år över sommaren. Har någon slarvat lite med försäsongen måntro..., eller är det så att Tina ligger kvar på myren och 7:an har intagits av en bedragare...? Tycker skridskoåkningen påminner lite om Igor Boldins...
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
sylf: Om du fick dra till med en vild gissning:
Vad tror du att spelarna själva uppskattar mest när det går tungt och självförtroendet är naggat i kanten?

Skit- och dyngkastande supportrar som lägger ännu mer sten på börda,
eller uppmuntrande supportrar som försöker stötta spelarna genom att tänka positivt?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Det är ju även så att det finns spelare som helt enkelt inte är tillräckligt bra. Det spelar ingen roll hur mycket positiv kritik man ger DJ- Han kommer fortfarande att vara långsammast och fortsätta spela innebandy, det spelar ingen roll hur hur positiv kritik man ger till Molin - han är ändå en föredetting, det spelar ingen roll hur mycket man berömmer Spets - han är ändå så uddlös som bara han kan vara, och så vidare.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Med tanke på hur mycket pengar man slänger ut på laget så vill man ha lite tillbaka . Tror du en företagsledare hade behållt ett gäng som presterar nada?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Försök inte insinuera att negativa supportrar skulle bidra till läget, det är för långsökt.

Även OM det skulle vara så finns ju du. Dina evigt försvarande och positiva inlägg borde ju kunna få en gris att flyga till månen så varför inte få Brynäs att lyfta till ingenmansland?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Har stöttat laget i ur & skur under ett antal tunga säsonger...

Men, som jag påpekade direkt efter att Boork sparkats och det läckte ut att "GGIK-maffian" låg bakom: Nu är råttet mågat!!!

Ett monumentalt misstag av föreningen att sparka Boorken! Detta kan i värsta fall leda rakt ned i Allsvenskan (vilket i och för sig skulle vara nödvändigt - det verkar behöva grovstädas med handgranat uppe på Sätraåsen). I bästa fall åker vi i 4 raka i kvarten.

Har man satt sig själv i den situationen som de rutinerade spelarna i BIF har gjort genom att vända sin tränare ryggen, får man stå för sitt handlande och leverera resultat! Detta gick de själva ut med efter att Leif fått gå!

Tycker du att strategin har lyckats?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Hitman: Ja, eller varför inte Kent-Åke till månen....Moahahahaha
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Peja: Det blir en kraftig bock i kanten för ditt svar och kommentaren:

Läst, men ej förstått!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Vi andra förstår. Lasta inte honom för din oförmåga att förstå
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Måste även tillägga angående matchen att jag tycker Markus Korhonen gjorde ännu en skitmatch. Visst gjorde han flera bra räddningar, men han släppte ju in åtminstone 3 (T-R-E) billiga mål. Han är alldeles för ojämn, det går inte att ha en sådan kille i målet. Riksman är ledig, det är bara att signa. Skeppa iväg Korhonen eller Sperrle.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Kika lite på statistik och såg att Nicke Danielsson har gjort lika många mål som Brendl.. =)
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Peteer_: Jag tror att Alcén och Gynge hade gjort skapligt många mål också om de hade fått en ärlig chans.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
JanT: Snacka om nattsvart! Inte ens Walter Mitty-karaktären Huge hittar någon floskel att vräka ur sig!
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
munkas: Lägg ner dina pubertala personpåhopp och återgå till att racka ner på laget istället.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
JanT: Jag tycker också att det var fel att sparka Boork, men frågan är vad som hänt ifall han sas tvingat sig kvar mot den påstådda maffians vilja?
Dessutom så fullföljer ju OÖ bara det som Boork påbörjat, vad gäller spelidé osv.
Det där med spelarmaffia tror jag dessutom är en aning överdrivet. I Boorks fall tror jag mer att det handlade om rent personliga saker, där spelarna till sist kanske lessnade på hans stil, som för många till sist blev alltför fyrkantig. Sen är det mkt möjligt att man dessutom ville gå tillbaka till ett mer defensivt spel i ett tidigare skede, men att Boork i det läget ville fortsätta på sin linje med att försöka spela mer offensivt.
Hur som helst: det blev som Sjödda själv sa, en ond spiral redan från början, lite likt den Frölunda hade ifjol.
Sen blir det jobbigt att ta sig ur det hela, och det är där vi nu är.

Om, jag säger OM det nu skulle vara så okomplicerat som att en spelarmaffia fått bestämma, så får dom ju självklart stå till svars och ta sitt ansvar om det går åt skogen.
Men vi är ju inte där ännu och att ES är tuff och jämn var ju inte nån överraskning direkt.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Magico: Jaså, missade du uppmaningen till HS-skribenterna att stötta våra kära hockeykrigare i denna svåra tid?

"Skit- och dyngkastande supportrar som lägger ännu mer sten på börda,
eller uppmuntrande supportrar som försöker stötta spelarna genom att tänka positivt?"

Blev tvungen att springa in på muggen och lägga en kaskadspya...
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Jag "tror" att Boork krävde att "vissa" spelare skulle sparkas.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Peja: Tänk om man kunde sparka "vissa" supportrar också...
*önskedrömmer*
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Ja, ska vi köra en snabb omröstning kanske?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
munkas: Måste gjort det.

Stötta spelarna? De ska ha en utskällning hela j-a gänget. Kort sagt presterar de inte vad de får betalt för, men ingen verkar ha någon koll på det eller nåt annat i den här föreningen. Det är väl som Huge menar, det är fel att ställa krav på ett gäng förlorare. Vi ska applådera laget ner i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
munkas: och på den hundrafemtionde lappen läser jag...Huge.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Ove Myling: Tror du räknat lite högt där.
Skulle tippa på att dom mest enögda gamnackade läktarcoacherna härinne ligger på ett antal runt, ja ska vi säga 20?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
prosten: Ok, jag tycker Dackell, Hansen och Månsson är så jävla dåliga just nu, så jag tror knappt de skulle utmärka sig i överhärde. Att sedan Sundlöv är ansvarig för spelarvärvningar är nästan en ännu större katastrof. Så, nu har jag gnällt lite på laget istället, känns mycket bättre.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge är på väg med ett nytt inlägg. Lika bra att logga av. God natt.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Tycker du inte att man har rätt att ställa lite krav på laget? Exempelvis att inte bli utspelade.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
JanT: "Detta kan i värsta fall leda rakt ned i Allsvenskan (vilket i och för sig skulle vara nödvändigt - det verkar behöva grovstädas med handgranat uppe på Sätraåsen)."

Precis den åsikten hade jag innan Boorken kom. När Wahlberg, Viitakoski och Miettinen var överbetalda drönare, och läget var allmänt risigt.

Sen kom Boork, och det såg rätt bra ut ett tag. Nu är vi tyvärr lika dåliga som innan, bara det att stöttespelarna är fem år äldre och sämre.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Nu dyker ett att de sällsynta tillfällen upp när jag faktiskt delvis håller med dig.

Boorken var bra för föreningen MEN eftersom det bevisligen har skurit sig med spelarna, skulle det bli bättre att ha honom kvar? Jag tror inte det. Om nu spelarna hade ledsnat på honom skulle det iaf inte bli bra. Om det ens finns en antydan till för mycket informell makt i truppen hade de agerat efter egen vilja och inte dragit åt samma håll som Boork. Boork är bra på mycket men jag tror inte han kan hantera en trupp med för mycket egen vilja.

Alltså, kanske egentligen inget större fel med Boorken utan snarare en trupp som inte godtog honom som ledare.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Leta dig till en läktare till att börja med Du istället för att sitta hemma och låtsas vara insatt. Det är rätt så lärorikt.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Ja, men så länge antalet fabulerande överpositivister uppgår till 1 st här inne så är det väl ganska klart vem som ryker. Eller hur?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Peja: Krav?
Men hur kan du ställa några större krav på ett gäng du anser består av sopor, föredettingar som saknar vilja och rent allmänt håller div3-klass?
Jag begriper inte logiken att kasta skit på ett sånt lag bara för att man inte lyckas besegra LHC borta, som dessutom hittills iår har tappat 3 pinnar på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Nu snackar vi inte om enstaka matcher. Brynäs ligger SIST i tabellen och spelar helt jävla värdelöst för tillfället. Uselt både bakåt och framåt, kan det bli sämre?
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Huge: Nej, jag har kontrollräknat, det var 150 men rösterna fortsätter att strömma in.
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Magico: "Leta dig till en läktare till att börja med"

Har det hjälpt i ditt fall?
Inte mkt....
Kommentera

Sv: Jumbofinal Brynäs-Luleå 24/11-07
Hitman: Jo i en perfekt värld så behöll man Boorken och sparkade 15-20 spelare.

Ett sätt att bli av med lite spelare vore att köra Big Brother Brynäs. Där man låser in spelartruppen i ett hus utan mat, tillsammans med Kent-Åke Eriksson...

Den som är sist kvar får dessutom stryka alla sina skulder hos kronofogden.
Kommentera

« · 943431 · »