Redigerad kommentar
mattiaskarlgren: Jag håller med dig, forwardssidan ser oförskämt bra ut! Jag tycker att Brynäs har värvat PERFEKTA spelartyper. När jag läser Brynäs laguppställning så vill jag se två producerande och riktigt vassa kedjor, en lite defensivare kedja (även om det såklart ska finnas offensiva egenskaper också) samt en riktig brunkarkedja, en finne i röven-kedja.
Kolla in det här..
Silfverberg-Järnkrok-Lavander (Oj, kan mycket väl bli elitseriens vassaste kedja. Jag tror att vi Brynäsare har lite svårt att greppa hur jävla bra det här ser ut. Motståndarlagen och deras fans kommer drömma mardrömmar om dessa herrar i vinter.)
Widing-Nordquist-Lauritzen (En riktigt bra andrakedja som ska kunna producera en hel del poäng. Det pratas ganska lite om Nordan, han gjorde trots allt 31 poäng förra säsongen vilket är bra.)
Larsson-Granström-Dackell (Ja, här har vi massor med defensivt kunnande samtidigt som det är duktiga offensiva spelare. En kejda som känns väl balanserad och trygg. En kedja att skicka in i viktiga situationer. En klippa att luta sig emot helt enkelt. Ansvar är det första jag tänker på när jag ser kedjan.)
Sandin-Johansson-Ollas (Här är det bara tuta och köra som gäller, förstår ni när dom här trampar igång. Hjärta, fart och fysik! Motståndarna kommer vara helt slutkörda efter ett byte mot dessa. Sandin har bra fart, forecheckar bra och sätter in en tackling när han får chansen. Johansson är en skirdskoåkare utöver det vanliga, kommer gå undan. Ollas är en krigare som aldrig viker sig. Perfekt fjärdeline!)
Vilka fick inte plats då, jo.. Hansen, Wännström och Rohdin. (Hansen är överflödig helt enkelt. Wännström och Rohdin får försöka slå sig in i laget när de har chansen, vid skador, sjukdomar eller andra tillfällen.)
Målvaktssidan tycker jag känns stabilare än förra säsongen, jag tror på Honken faktiskt! Han tar revansch kommande säsong.
Backsidan är ju tyvärr lite darrig, det skulle absolut behövas en stor och stabil back för att jag ska känna mig hyfsat nöjd. Vi får hoppas det kommer så småningom.
Som helhet känns det här laget vassare än förra säsongen, helt klart!
Gurra88: " Våran bästa back, och en av våra bästa forwards.. Lägg därtill kvartsfinalsseriens bästa spelare Kahnberg... Som du säger vi får hoppats på att de unga killarna, för man har inte fyllt luckorna."
Haha, sicket skämt till analys.
Kahnberg blixtrade till i ett par matcher i slutspelet men var i övrigt tämligen anonym.
Hans mediokra kostym har fyllts med råge, skulle jag vilja påstå.
Hans tillfälliga uppvaknande i slutspelet ändrar inte på totalbetyget, framförallt vad gäller den långa och krävande grundserien.
Där hade vi spelare som pallade för trycket men som tyvärr blev skadade när det skulle avgöras.
Får vi nu bara en hyggligt stabil defensiv back så ser det oförskämt bra ut.
Sveriges bästa sportchef börjar få betalt för sitt uppoffrande slit och engagemang....
Lindström: " Låt se..
X byter arbetgivare till Y
X blir uthyr till sin gamla arbetsgivare Y.
Huge logik; Lönen blir lägre för arbetsgivare X.
För Y vill såklart inte tjäna något på detta att man lånar ut sin personal och kompetens."
Jaha.
Så X (Wännström) byter arbetsgivare till Y (NHL-lag)
X (Wännström) blir uthyrd till sin gamla arbetsgivare Y (NHL-lag)
Lindströmlogik; Wännström är uthyrd till sin gamla arbetsgivare, som helt plötsligt spelar i NHL.
Och jag som trodde att han var uthyrd till Brynäs...
Finns inga belägg för att Brynäs lönekostnad ökar pga tillbakalåningen, även om hans nya arbetsgivare självfallet vill ha ersättning.
Det handlar om en ung och oerfaren junior som ges chansen att utvecklas vidare i Brynäs och det är Brynäs som isf gör det jobbet, inte hans nya arbetsgivare.
Därför är det högst sannolikt att hans nya arbetsgivare står för en del av den lön han nu uppbär från Brynäs.
Och vad hade det kostat att värva nåt nytt utifrån, om Wännström nu INTE hade lånats tillbaka? Sannolikt betydligt mer än vad lönen till Wännström nu uppgår till.
Se där: nu har du fått en lektion i både logik och matematik från magistern.
Säg till nästa gång du vill ha stödlektion.
"Ang skador så har alla lag det, men vad jag minns så hade inte Järnkrok, Hansen, Laurtizen eller Dacke det när NC tvångs körde dom i alla spelformer?
UTAN nått resultat."
Nä, det gav verkligen inte nåt resultat hörrudu.
Dackell, Gretzky och Järnkrok slutade bara 1:a, 2:a och 7:a i den interna poängligan....
Gurra88: "Är helt underbar läsning hur du sågar spelare som lämnat föreningen.. Varför värvades han? har för mig att det var sundlöv det med? Ännu en flopp av sundlöv? För inte fan har vi råd att ha en i ditt tycke så medioker spelare.. Med andra ord, sveriges sämsta sportchef gjorde som så många gånger förr och floppvärvade?"
Är helt underbar läsning hur du lyckas få det mesta om bakfoten och misstolka det mesta.
När har jag sågat Kahnberg. Han har enligt min mening varit alldeles för ojämn, ngt jag varnade för redan när han värvades. Kunde bli fågel eller fisk, ifjol blev det mest nåt mittemellan och det håller inte i längden.
Det räcker inte att blixtra till i några slutspelsmatcher, hur mkt ståfräs Lindström än får av den insatsen.
Sveriges bäste sportchef gjorde som så många gånger förr: han sa nej tack till fortsatt samarbete, och det gjorde han inte minst pga att Kahnberg själv mer eller mindre mellan raderna sas hade deklarerat att Frölunda trots allt ändå var klubben där han hörde hemma.
Som du själv säger: svårt att motivera sig då för Brynäs.
Sen är det alltid lika underbart att läsa dina (och förall del många andra läktarcoachers) tvärsäkra uttalanden om vem eller vilka som omotiverat har blivit petade eller vilka som varit bäst på isen.
Precis som om DU och dina gelikar i det fallet skulle ha bättre koll på såna saker än vad erfarna och kunniga tränare har, som dagligen står i båset och ser både matcher och träningar.
Som sagt: underbart är bara förnamnet....
Redigerad kommentar
Lindström: "Men hur kan du bedömma att dom gör rätt?"
Hur kan DU bedöma att dom gör fel?
Det är ju DU som hela tiden kritiserar tränare och ledare och talar om vilka fel dom dom gör och hur dom istället borde göra.
Trots att du är lekman och har noll erfarenhet av att träna eller leda ett ES-lag.
Själv är jag en simpel lekman som tror att erfaret och kunnigt fackfolk har bättre förmåga att bedöma vilka åtgärder och beslut man bör ta, för att resultatet ska bli så bra som möjligt.
Om det nu är så att såna som du vet bättre, varför tror du att lagen sitter med dyra tränare när dom mkt enkelt kunde gå in här på HS och helt gratis få allt det som en tränare normalt sett gör i sitt jobb?
"Man måste ju enligt dig vara lekman för att kunna förstå och ta dessa beslut.
Då har ju uppenbarligen varken tränar utbildning eller jornalist utbildning så vad gör att du ens ska diskutera dessa saker då?"
Byt ut ordet "lekman" mot "fackman" så stämmer det bättre med vad jag i 10 år försökt få fram härinne.
Och nej: jag har varken tränar- eller journalistutbildning.
Måste man ha det för att kunna diskutera tränar- och journalistrelaterade saker?
Goddag yxskaft....
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Lindström: "Larsson fick väl MERA istid när glaslirarna hade tackat för sig?"
Grattis, vilken slutledningsförmåga du besitter.
Att Larsson helt naturligt fick mera istid när andra viktiga spelare blev skadade verkar förvåna dig?
Larssons istid ökade dessutom i första hand pga att han verkligen förtjänade istiden och inget annat. Svårare är det inte.
Om man nu inte heter Lindström och har snöat in på att vissa spelare har gräddfil i laget och aldrig behöver prester nåt för att få istid.
"Lauritzen var väl SKADAD och spelade inte ett gäng med matcher."
Grattis, du har noterat det också.
Och trots sina skador och minskad istid så lyckades han bli 2:a i poängligan.
Utan skadorna hade han förmodligen vunnit den grenen.
Lindströmlogisk slutsats: Lauritzen har brun näsa och gräddfil.
Som sagt: ska man skratta eller gråta åt dina inlägg?
Det blir extra komiskt när du sitter och redigerar dina inlägg 3 gånger och slutresultaten ändå alltid blir ett mischmasch av faktafel, logiska kullerbyttor, svammel, stavfel och allmän skitkastning.