1150x200-brynasbanner.jpg

Lagbygget 2013/2014

« · 1584341 · » Till forumet

Sv: Lagbygget 2013/2014
Huge: Nu vrider du och vänder på det lite som du vill. Det jag menar, och varför jag tar sådana extremer som exempel, är att man kan gnälla/hylla en spelare innan den faktiskt har spelat för laget, när man säger "låt honom visa upp sig först" säger man också att man aldrig kan bedöma en värvning/spelare innan denne faktiskt har spelat i laget. Vem hade hyllat en värvning som Ovetjkin, innan han hade fått visa upp sig? Precis, alla. Men säger man att alla spelare måste visa upp sig först, ja då borde man inte hylla en Ovetjkin-värvning heller.

Den enda logik som är märklig är den att man inte kan säga om en värvning är bra eller dålig på förhand. Det är ju bara åsikter, trots allt.

Och ja, jag tror Larsson var en av de mest vettiga alternativen just nu.

Men om det är som du säger kan vi aldrig bedöma en värvning om vi inte har 100% insyn på allt, då kan vi aldrig bedöma något överhuvudtaget egentligen. Vi borde inte säga om en spelare gjort en dålig match heller, för han kanske har dras med en skada, men det vet ju kanske inte vi, så vi borde inte uttala oss. Speciellt när vi inte är "experter".
Kommentera

Gurra88: Du gnäller över värvningar som Styrman och Larsson, trots att du inte har en susning om läget vid dessa värvningar.
Vad säger att dom inte varit de bästa alternativen som Sundlöv haft, eller iaf inte så mkt bättre eller sämre än det som fanns i övrigt på marknaden just då?
Du och andra sitter gladeligen i era resp soffor och talar om för erfaret och kunnigt yrkesfolk med insikt, hur dom borde göra istället.
Ska man skratta eller gråta åt dig och dina gelikar, det är väl den enda fråga man ställer sig.

"Men tror man inte mer på en spelare så är det ju ett ypperligt tillfälle att spela in Lindgren."

Varför måste det ena utsluta det andra?
Är väl isf bättre att låta Lindgren få mer istid (vilket jag är rätt säker på att han kommer att få om man ser till hans utveckling så här långt. Är väl den spelare som tagit störst kliv framåt som jag ser det...) och ersätta Granis med en center som har fått tuffhet och erfarenhet från spel i SHL och Timrå.
Det handlar mao inte om Sundlöv tror mer eller mindre på Larsson, isf mer om tillgång på lämpliga ersättare som är villiga att acceptera ett try-outkontrakt.
Kommentera

Huge: Jag utgår från vad han presterat tidigare. Vilket förmodligen även Sundlöv gjort eftersom han gav honom ett try-out över ET till att börja med. Men tror man inte mer på en spelare så är det ju ett ypperligt tillfälle att spela in Lindgren.

Du fortsätter att ta saker ur sitt sammanhang, precis som vanligt.

Kommentera

Gurra88: "nej, men han är fortfarande för dålig för att få bära en brynäströja."

Sa du inte nåt liknande om hela guldlaget?

"Jag är mer trött på er som gnäller över gnällandet än de som vill ha ett bättre Brynäs."

Ok.
Så du är trött på de som vill ha ett bättre Brynäs?
Då utgår jag ifrån att du är jävligt trött på dig själv.
Äntligen lite självinsikt där...
Kommentera

Huge: "Mao: innan man gnäller på en värvning måste man ha jävligt torrt på fötterna och vara insatt i det jobb som Sundlöv har."

Och vem bestämmer det? Du?

Kommentera

Rodrigo: "Vet inte hur många gånger jag måste förklara det här men... Varför måste man låta spelarna vissa upp sig innan man kan gnälla? Som sagt: Då borde inte heller någon gnälla om vi värvar ett gäng div.3-spelare, man kan inte anta innan att dom inte platsar i SHL ju, man måste låta dom "visa upp sig" först. Då borde ingen hylla en värvning heller, inte ens om vi skulle värva världens bästa spelare, för han måste ju visa upp sig i laget innan vi kan säga något."

Så du tycker det är lika befogat att gnälla ifall Sundlöv hade värvat en div3-spelare eller Ovetjkin?
Märklig logik, för att inte säga obegriplig.
Vi talar om gnällspikar som inte har en susning om de förutsättningar som Sundlöv jobbar under, vad gäller tillgång på spelare, ekonomiska och andra krav som potentiella värvningar har, osv osv.
Mao: innan man gnäller på en värvning måste man ha jävligt torrt på fötterna och vara insatt i det jobb som Sundlöv har.
Larsson kan ex ha varit det vettigaste alternativet i dagsläget, det vet bara Sundlöv och TJ.
Annars hade alla klubbar sparkat sina sportchefer för länge sen, varför belasta klubben med en onödig kostnad när det finns så många "experter" härinne som kan och vet allt om hockey...
Kommentera

Snacka inte skit om Larsson nu grabbar för han är därifrån jag bor! :-)
Kommentera

River: Jag tror nog att 95 % (inräknat mig) hade varit lugnare om vi haft en mer poängmässigt meriterad värvning.

Diskussionen vart nog mer (för mig iaf) om det eviga diskuterandet mellan de två falangerna, hissarna och dissarna =)

Ibland är det trist, men mest är det skitkul att vi har en väldigt aktiv GB och många som kommer med åsikter.

Kommentera

Rumpelstiltskin: nej, men han är fortfarande för dålig för att få bära en brynäströja. Jag är mer trött på er som gnäller över gnällandet än de som vill ha ett bättre Brynäs.
Kommentera

Gurra88: För det första så är A.Larsson ingen "värvning", han sitter på ett try-out kontrakt. För det andra, på vilket sätt är jag en JA-sägare?! Jag säger bara att det är ett överdrivet gnäll bland brynäs fans. Bara för att man inte gnäller så betyder det att jag är en JA-sägare? Tagga ner och lägg ner.
Kommentera

Rodrigo: Angående Larsson är vi helt överens, en Try out medan Granis rehabar är helt ok.

Sen tycker jag ditt resonemang angående Svedberg är lite konstigt. 

" Men det var inte mycket som sa att han skulle ha den utvecklingskurvan han hade när han väl värvades, därför var det en dålig värvning. "

Med det resonemanget skulle man ju som gnällande supporter ALDRIG kunna ha fel ? :) 

Kommentera

Davey_22:

Värst är väl att man haft rätt lite för ofta. Risken är väl dessutom att spelare som i princip aldrig varit några mål och assistmakare, fortsätter på den inslagna vägen. De är säkert kompetenta spelare och har andra fina egenskaper, men är det rätt för ett lag som har problem att sätta sina chanser?
Kommentera

Rodrigo:

Vad många glömmer när det gäller Granström är att vi även får klara oss utan lagets bäste tekare, ett nog så viktigt moment i dagens hockey.

Kommentera

Davey_22: Ja, jag tycker det är lite konstigt att gnälla på värvningen av Larsson jag med, det är en spelare på try-out, som bara ska ersätta Granström medan han är skadad, som dessutom inte på något sätt varit bedrövlig i SHL-sammanhang tidigare, förstår inte var i problemet ligger där. Speciellt nu såhär sent när faktiskt marknaden antagligen är väldigt tunn. Finns inte så mycket att gnälla på där, det är som det är liksom.

När väl Svedberg värvades var han ju inte en bra värvning, sen utvecklades han otroligt mycket under de säsongerna han var med laget. Men det var inte mycket som sa att han skulle ha den utvecklingskurvan han hade när han väl värvades, därför var det en dålig värvning. Tror inte precis Sundlöv såg den potentialen i Svedberg. Visst att han skulle kunna utvecklas en del, men inte så mycket.

Kommentera

tjugo8: ok, du menar att Granis lön är 175' > x > 200', generaliserar bort början i syftet att lönen är närmare 200'?

Spelar ingen roll, trodde dock du menade att Granis hade mer än 200' i lön...
Kommentera

Rumpelstiltskin: Absolut inte, se dig runt i världen efter framgångsrika klubbar så får du se vilka krav som ställs. Ja-sägare som du gör klubben bara en otjänst. Vi ska ständigt framåt och det gör vi inte med värvningar av Styrman och A.Larsson klass.

Kommentera

Rodrigo: Tro fan man kan gnälla på värvningar innan de visat upp sig, problemet är väl snarare att vissa gnäller på typ ALLA värvningar ALLTID.

Jag tyckte t ex att Rahm var en skitvärvning direkt och det tycker jag än. Jag tyckte även att Svedberg var en rätt tråkig/dålig värvning..ibland har man rätt,ibland fel.

Kommentera

Vet inte hur många gånger jag måste förklara det här men... Varför måste man låta spelarna vissa upp sig innan man kan gnälla? Som sagt: Då borde inte heller någon gnälla om vi värvar ett gäng div.3-spelare, man kan inte anta innan att dom inte platsar i SHL ju, man måste låta dom "visa upp sig" först. Då borde ingen hylla en värvning heller, inte ens om vi skulle värva världens bästa spelare, för han måste ju visa upp sig i laget innan vi kan säga något. Man borde också sluta tippa tabeller och liknande isånnafall med, för då bedömer man spelarmaterialet i dom olika lagen.

Förstår inte hur det kan vara helt solklart att man borde kunna gnälla på en värvning innan han spelat i laget, ännu mer när detta faktiskt handlar om en spelare som spelar i SHL och som vi alla har sett spela. Men visst kan vi inte gnälla på förhand, för en spelare som inte har varit bra i något annat lag kommer säkert gå in och dominera i Brynäs.

Nu pratar jag inte om just värvningen av Larsson, då jag som sagt tycker det var en okej lösning och inte nödvändigtvis en så dålig värvning så som förutsättningarna låg till.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: men det börjar bli patetiskt! Samma jävla gnäll varje säsong, t.o.m försäsongen till guldsäsongen.. Sorgligt är bara förnamnet.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Varför? Vi kan ju bara döma honom efter det han presterat tidigare? Eller varför skulle alla spelare helt plötsligt börja prestera i Brynäs? Sundlöv har på tok för många sådana värvningar på sitt samvete.

Gnällkärringar eller inte, med framgång kommer också krav. Vi är en klubb som ska vara i framkant, då ska man aldrig vara nöjd!

Kommentera

River: men jag pratar om laget innan ens säsongen har startat! Känns bara patetiskt att hålla på att gnälla, när inte laget har gjort en enda match i SHL. Låt killarna visa upp sig först!
Kommentera

Rodrigo: Hur många av Gundes höstlöv skulle gå in om inte Granis vart där och gjort jobbet?
Tyvär så har ju skadorna påverkat Granis grisande på tok för mycket.
Kommentera

Är det någon boendes i Gävle som har varit och kikat när laget tränar?
Skulle vara kul att höra lite åsikter från er i så fall.

Kommentera

tjugo8: Trots att Granström spelar en del pp så är ändå hans jobb inte att hitta fina smörpassningar eller sätta fina mackor i krysset, han är en grovjobbare som oftast är framme på mål och stör, visst kan man tycka att han borde vispa in lite fler returer här och där, det håller jag med om och hans nedåtgående trend i poängproducerandet är väl inte så jättebra. Men det finns inte så många "rövhål" i SHL som är lika offensivt och defensivt skickliga som Granström och hans uppdrag är väl kanske inte först och främst att producera poäng, men visst skulle man vilja se det också.
Kommentera

Rumpelstiltskin:

Senaste säsongerna har väl gnällt handlat mycket om Robin Rahm, Fredrik Styrman och en del andra tveksamma värvningar. Ganska befogat kan jag faktiskt tycka.
Kommentera

Rumpelstiltskin: Det beror ju knappast på åsikt här på hockeysnack :-)
Kommentera

Alltså låt Alexander Larsson spela först innan ni dömer ut honom helt? Jag ser hellre Larsson än ingen alls.

Inte så jävla konstigt att folk runt Sverige kallar oss brynäsare för gnällkärringar.

Kommentera

DavyDjoos:

Jo, ngt okänt som är mindre än 200', indikationen på Granis lön...

Rätt eller fel skriver jag så när jag menar max/upp till ett visst belopp...

Ev helt korrekta att slänga in ett X....X<200'

Kommentera

Gurra88:

Rena Onanikriterierna för Sundlöv. Snack om att vara en våt dröm den där Larsson.
Kommentera

Rodrigo: Hylla en värvning, nu var du riktigt rolig!
Kommentera

tjugo8: tror du menar ">" (mer än), inte "<" (mindre än)...

Annars är du en av få som inte vill betala så lite som möjligt... Aldrig mindre än 200.000:-/månad... ;)
Kommentera

EskilstunaLasse:

Jo, men för sånt är inte jag villig att lägga ut <200'/mån...

Granis är såklart en liten favorit till mig också...

...men när hans mål-/poängproduktion nästan halveras, trots kopiöst m förtroende i pp, samtidigt som han får ett nytt fett kontrakt...då blir iaf jag bekymrad...

Rövhål ska inte behöva vara dyra

Kommentera

Varför inte Tony Lagerström om man ville ha en center flr 3/4 kedjan?? ;o
Kommentera

70 Rodrigues: "Larsson. Tryout eller värvning, ett namn som inte ens ska tas till klubben."

Jo han ska till klubben, det är klart sedan.
Kommentera

Rodrigo: Helt riktigt. Den missade jag:)
Kommentera

Gurra88: Undra om han har offensiva egenskaper dom hoppas kan utveckla i laget också?
Kommentera

Lunkan: mestadels 2or för Roughing som ändå brukar rendera i 5 mot 5-spel så hans utvisningsminuter är inte så farliga :) Tycker även folk kan slägga hur mycket dom vill innan en spelare visar upp sig i Brynäs-tröjan, att inte få kritisera en värvning innan denne har spelat för laget är lika ologiskt som att inte få hylla en värvning.
Kommentera

Andreas Larsson är utfyllnad. Dessutom fyller han 2 av 3 kriterier som Sundlöv har innan värvning.

Han är i rätt ålder - check

Nyligen återkommande efter skada - check

Spelare från Leksands gyllene årgång 82. -

Redigerad kommentar

Kommentera

EskilstunaLasse: Granström har ju själv rätt många minuter på botbänken. Låt Larsson visa upp sig innan släggan åker fram.
Kommentera

Tycker Larsson har sett rätt farlig ut emellanåt när vi mött TIK. Att ta in honom på Try out känns helt ok.

Lindgren kommer nog få sina chanser med eller utan Granis skada. Har dock svårt att se en plats för Larsson när Granis är kurant igen.

Vore dock jävligt kul med en ny spelare som inte nyss återhämtat sig från skada.

Kommentera

Lindström:

Återvinning menar du?
Kommentera

tjugo8:Allt är inte poäng.

Hur många utvisningar har inte Granis fått med sig som vi gjort mål på? Ett antal. Alla lag behöver ett riktigt rövhål som åker runt och retar gallfeber på motståndarna.

Kommentera

tjugo8: Så du menar att det inte säger något att inget SHL-lag vill ha spelaren? Klart det säger något, speciellt när det var en spelare som spelade i SHL redan förra säsongen och som garanterat har setts av alla sportchefer i ligan. Klart inte Larsson är dålig för det, och detta var en helt okej lösning så som läget ser ut nu.
Kommentera

Rodrigo:

Coolt att du kan värdera spelarkvaliteter med hjälp av Silly-rykten...!
Kommentera

River: Blir så när man shoppar från rea hyllan..
Kommentera

Klart Larsson är ett nedköp, hade han värvats under normala omständigheter hade det inte varit en speciellt bra värvning och att han ryktats till Karlskrona säger väl en del. Men jag ser ingen anledning till varför ett tryout-kontrakt skulle vara så dåligt, sen om Sundlöv skulle skriva ett kontrakt över hela säsongen, och inte bara den tid Granström blir borta, ja då borde man onekligen ifrågasätta. För när väl Granström kommer tillbaka skulle Larsson vara en rätt onödig spelare i truppen och dessutom antagligen ge tex Lindgren mindre speltid.

Redigerad kommentar

Kommentera

TobiasR:

Vad jag inte förstår? Det är varför nästan varenda spelare han värvar precis eller ska till att rehabilitera någon slags skada.
Kommentera

River:

p-snitt senaste två säsongerna

Granis; .31 .35

Larsson; .44 .36

Granis har varit en överbetald medelmåtta sedan han fick sitt nya, fina kontrakt...det e dags för lite uppsträckning där...!

Förstår att ni har allmän Sundlöv-besvikelse men i denna affär har du inget att hämta...

Dessutom är det ju TRY-OUT..."öppet köp"...kanske blir nått annat i shl eller så gör AL riktigt bra ifrån sig...

Kommentera

River: Vad är det ni inte förstår? Larsson var ingen som sundlöv hade tänkt värva men nu när granis blev skadad så är det väl jävligt bra att sundlöv ersätter honom, var glad att han gjorde det. Jag sitter inte här och berömmer sundlöv för jag har tidigare sagt att han inte är rätt man för jobbet, men detta var ett bra agerande av sundlöv och han förtjänar cred.
Kommentera

River:trots detta har han dugliga siffror de senaste två säsongerna i ett av de sämsta lagen i shl. 
Kommentera

« · 1584341 · »