Huge: Visst beror det på vilka förväntningar man haft, eller snarare förhoppningar. Hade Sundlöv inte haft förhoppningar om att det skulle lossna för Kahnberg så hade han aldrig gett honom 200k i månaden.
Men som jag har sagt så följer det ett ansvar med en så hög lön. Man måste producera. Just nu har ju flertalet spelare med 80-85% lägre lön producerat mer och med Brynäs ekonomi så MÅSTE man omsätta de stora posterna på spelare som levererar tillbaka. Så enkelt är det.
GävleLasse: "Men som jag har sagt så följer det ett ansvar med en så hög lön. Man måste producera. Just nu har ju flertalet spelare med 80-85% lägre lön producerat mer och med Brynäs ekonomi så MÅSTE man omsätta de stora posterna på spelare som levererar tillbaka. Så enkelt är det."
Visst ska man ställa högre krav på spelare med högre lön men kraven medför också en högre press på spelaren ifråga vilket inte alltid är så bra för självförtroendet om det av olika anledningar börjar gå troll i producerandet. Tycker dessutom att ett bra spel i övrigt (förutom målskyttet) som bidrar till offensiven ska räknas in i begreppet "producera".
Allt är tyvärr inte så enkelt som att en spelare med högre lön automatiskt också producerar mer.
Som tur är, kanske man ska tillägga....
arnio: Som sagt: var kommer siffran 200.000/mån ifrån?
Nån eller några härinne verkar ha suttit med när kontraktet skrevs på...
Tycker i övrigt att ordet "flopp" är ett relativt begrepp i det här fallet.
Kahnbergs senaste säsong (och egentligen den enda) där han producerade var väl i Frölunda i den s.k dragkedjan. Däremellan har han en misslyckad proffssejour och även ett mindre lyckat år i Frölunda efter hemkomsten på sitt konto.
I det läget tycker jag att många har haft alldeles för stora och en aning felaktiga förväntningar på honom.
Speciellt när man jämför med en spelare som Somervuori, som producerade förra säsongen i FBK och som iår i stort sett inte producerat mer än vad Kahnberg gjort.
Ändå är det Kahnberg som får floppstämpel på sig men inte Eero.
Vill absolut inte ta ifrån Eero det han gjort hittills i Brynäs, utan det är bara en jämförelse mellan två likvärdiga prestationer som dock bedöms helt olika.
Med tanke på Eeros färskare meriter sas, så borde det väl vara HAN som isf är en större flopp än Kahnberg, om man nu ska se det objektivt och någosånär logiskt?
Enaranger:
Vadmuskeln känns rätt viktig för skridskoåkningen.
Dags att reflektera över medicin-stabens organisation alt kompletterande nätverk?
GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!
Redigerad kommentar
Per HApps:
Den där nivån får jag skäll för på Västkusten, lustigkurrarnas Mecka.
Kan du förstå? = )
Bara för att då...
Du får skicka frågan Fw: Obama...
Blir det en säsong som förra är det bedrägeri...
250'/mån kan Jonsson glömma var han än hamnar när hans kontrakt äntligen löper ut nästa år
arnio:
Typisk Leksandsvärvning? Nu får du förklara, det var längesedan Leksand värvade en spelare som är så usel som Lasse Jonsson och för så hög lön, under Salos tid har det inte förekommit sådant sysslade kåtmasken med, läs på eller håll käften.
arnio:
Lasse Jonsson kommer inte spela i Leksand, skulle SALO ens vilja ha honom. SVAR NEJ !
mattias - 74: "Lasse Jonsson kommer inte spela i Leksand..."
Möjligt att du får rätt, men du kan inte veta säkert eller är du möjlligen sportchef i Leksand?
Sen kanske det inte passar sig att du ber en brynäsare att hålla käften i vårt eget forum ;-)
Bissett_19:
Om jag är rätt underättad så var det väl Ejendal som betalade hans lön och jag tror " inte " Leksands IF betalade nånting för honom, kan ju iof ha fel det har hänt förut ;)
Redigerad kommentar
Zappaholic:
* asg *
Blir bara så trött på alla som skriver typisk leksandsvärvning, Sedan Salo tog över rodret har klubben hittat en grund att stå på och tar in spelare som han tror kan tillföra nånting istället för vad som står på ryggen och bara öser pengar över honom, man kan säga vad man vill om SALO men det bär frukt i år
Värvningen av Timander är den bästa som gjorts på Backsidan sedan Boullion var här tycker jag !
arnio:
Leksand betalar " inte " för Belfour och har aldrig gjort.
Redigerad kommentar
arnio:
Behöver inte då jag vet, dessutom snackade jag precis med en vän som har mer koll på leksands ekonomi än nån annan jag känner.