Brynäs IF

728199 inlägg · 7961 ämnen

Lockout 2012

« · 1515482 · » Till forumet

Sv: Lockout 2012
Peja: Dom gör helt rätt!
Kommentera

bradberry: Instämmer
Kommentera

Peja: Håller med dig.
Kommentera

bradberry: Finn en lögn...

I elitserien är det fortfarande stopp och Hockeyligans vd Jörgen Lindgren säger att beslutet inte kommer att ändras.

– Vi jobbar efter beslutet som våra ägare har fattat, säger han.

Kommentera

Peja: Hetl absurt att inte samma regel gäller all svensk hockey!!

Jag är för NHL-spelare, även att jag gärna sett en limit på 3 per lag..

Allsvenskan blir helt klart intressant, för en gångs skull.

Tror dock att ägarna måste ändra sitt beslut.

Kommentera

Gurra88: Helt absurt att ett av huvudargumenten är att det är ägarna som har beslutat om detta... Vilka äger egentligen ES-klubbarna? Det är inte Brynäs styrelse som ÄGER Brynäs... Fansen (förutom HS-kufar som ändå aldrig går på matcherna) vill ju se t.ex Bäckis i Brynäströjan om det är möjligt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Det hade gått att göra detta på ett bra sätt. Som sagt, precis som Brynäs föreslog, sätta en gräns på antalet spelare. En gräns som man satt i alla ligorna.

Klart som fan man velat se både Bäckis och Silfverberg i Brynäströjan. Vore oerhört stort.Försäkringar på tre spelare hade varje elitserieklubb klarat utan att äventyra ekonomin allt för mycket.

Kommentera

Har en fråga om det blir så att elitserien säger nej och allsvenskan säger ja får nhl spelarna spela i kvalserien? Det är något som jag undrar för det är ju något som kan hända om detta står sig....
Kommentera

Brynäs_89: Blir det frågan om en så lång lockout så kommer du nog se att elitserieklubbarna också har nhl-spelare.
Kommentera

atilla: Fast många av de bästa som vill spela i Europa kan ju redan vara signade då av klubbar från andra serier/ligor...

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: "Helt absurt att ett av huvudargumenten är att det är ägarna som har beslutat om detta..."

Jag tycker faktiskt inte att det är absurt när en ansvarig och kompetent styrelse tar ett beslut som dom anser vara det bästa.

Isf är det väl MER absurt att en del HS-kufar som skryter över att dom går på alla matcher, tycker att dom ska få bestämma politiken i föreningen bara för att man vill se Bäckis under en ev lockout...

Kommentera

Huge: Så Brynäs styrelse och HGK som tagit beslutet att Brynäs är positiva till lockout, är helt fel ute?
Kommentera

Huge: Det är fortfarande inte styrelsen som äger Brynäs...

Gurra88: Ja, så är det ju dessutom mitt i allt...

Redigerad kommentar

Kommentera

Kul för Djurgården om de norpar Erik Karlsson, och för Mora om Anze Kopitar gästspelar i Dalarna. De kommer garanterat att underhålla och höja publiksiffrorna.
Kommentera

Peja: styrelsen var ju trots allt beslut för ägarnas räkning.
Kommentera

arnio: Ja, men enligt alla undersökningar som gjort vill en klar majoritet av fansen se lockoutspelare i sina lag. Därför är det en lögn att "ägarna" inte vill ha lockoutspelare i ES.

Det påminner lite om när politikerna ville införa Euro men svenska folket inte ville det...

Dessutom ville inte alla klubbarna se det här beslutet... Men du kanske tycker att det känns bra att HV71 och "majoriteten" kör över Brynäs gör att Bäckis inte gästspelar i BIF?

Men vi får väl se vad som händer där borta.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: För att undvika forsatt pajkastning om det här med "ägarna". Det som sagts från hockyeligan är att det är ägarna som har tagit beslutet att inte använda NHL-killarna på korttidskontrakt. Det är alltså Hockeyligans ägare, dvs de tolv elitserieklubbarna som har tagit beslutet. Brynäs IF är alltså i detta fall en av ägarna. Det är inte Brynäs "ägare" som åsyftas...
Kommentera

Peja: känns bra att HV och majoriteten kör över Brynäs? Brynäs är ju emot korttidskontrakt med lock-outade NHLspelare så inte är Brynäs överkörda inte.
Kommentera

arnio: Nu är du fel ute brynäs vill att de ska vara 2-3 spelare i varje lag från nhl, så Brynäs blir visst överkörda av de "stora" lagen... vilket inte skulle vara en nyhet om man har följt den här grejen från början.
Kommentera

arnio: Tror du själv på vad du skriver?
Kommentera

Peja: varför skulle jag inte tro på det jag skriver?
Kommentera

Brynäs_89: Brynäs är emot korttidskontrakten och för en begränsning om det blir en inställd säsong. Var får du dina uppgifter ifrån?
Kommentera

arnio: Läs inlägget av "Brynäs_89". Alla som har följt med från början vet att Brynäs vill ha lockoutspelare... Brynäs är dock tillräckligt lojala för att respektera majoritetens beslut, men det var INTE ett beslut som Brynäs ville se.
Kommentera

Peja: Ni har fel Brynäs är emot korttidskontrakten.
Kommentera

Peja: Visa gärna underlaget till ditt påstående om att Brynäs från början velat ha lockoutspelare.
Såvitt jag vet var väl Brynäs emot förslaget redan från start, efter att ha vägt ev fördelar mot nackdelarna.
Kommentera

Monno: Ähh, det där är en tidningsanka...   ;-))

Hade för mig att Brynäs inledningsvis var positiva ifall HELA säsongen blir inställd därborta.
Det var väl den infon jag gick på och inget annat.
Kommentera

Huge: Var väl snarare så att de ville begränsa till ett visst antal NHL-spelare per lag.. Men du verkar ju vara emot. Hur är det möjligt? Glömt att hänga med , så du kunnat rätta dig i ledet så att säga
Kommentera

Gurra88:Huge tycker som brynäs oavsett vad de säger. Det roliga är ju att han inte med säkerhet kan säga vad de tycker. Så i slutändan vet han inte vad han tycker...

Det måste vara jobbigt att sitta på såna här forum och inte veta vad man ska tycka ;-)

P.S Nu avslutade jag med en smiley och då kan man skriva vad som helstenligt Huges regelverk så då gör jag det :-)

Kommentera

Gurra88: "Men du verkar ju vara emot. Hur är det möjligt?"

Enkelt: jag är emot därför att jag tycker det är fel att plocka in välavlönade NHL-proffs som kommer att ställa till en massa besvär när det gäller många saker. ES har tillräckligt bra dragningskraft i sig sas, speciellt nu när vi har ett guld att försvara och intresset känns ännu större.

Tycker att Boorken sammanfattar det hela mkt bra...

Kommentera

Slajsarn: ":Huge tycker som Brynäs oavsett vad de säger."

Hmmm...
Hur tänkte du nu?
Jag tycker fortfarande att det är fel att plocka in lockoutade proffs.
Brynäs tycker tydligen annorlunda.
Alltså tycker jag INTE som Brynäs.
Det där var väl inte så svårt?

"Det roliga är ju att han inte med säkerhet kan säga vad de tycker."

Nä, det var liksom lite svårt att få grepp om Brynäs ståndpunkt eftersom man inledningsvis var mkt tveksamma eller iaf neutrala.
Och då blir det följaktligen lite svårt att bedöma deras egentlige inställning.
Det där var väl heller inte så svårt?

Kommentera

Gurra88: i den här artikeln framgår tydligt att "överkörda" Brynäs säger nej till NHLspelarna, notera att artikeln är skriven innan hockeyligans möte.
Kommentera

arnio: Gurra verkar haft svårt att hänga med....
Kommentera

Huge: Men det finns inlägg efter mötet med hockligan som säger att Brynäs var positiva. Med andra ord har man då ändrat sig? Även att det bär dig emot.
Kommentera

Peja: ja, då var det lockout, vad gör ES nu?
Kommentera

Venom: Det här blir spännande, frågan är om inte Hockeyligan måste backa trots allt. Även om inte hockeyligan backar så borde chanserna vara goda för Sundlöv att ta in en back från Nordamerika då spelare med tvåvägskontrakt skickas till AHL.
Kommentera

Venom: sen så börjar ju inte säsongen förrän den 21/10 så några NHL spelare i Sverige lär inte bli aktuellt innan dess.
Kommentera

arnio:Lockouten lär bli långvarig. Partnerna är väldigt långt ifrån varann och spelarfacket tänker inte "vika ner sig" som de ansågs göra förra gången. Jag tror inte att ägarna tänker vika ner sig heller. 

Jag tycker att hockeyligan bör omvärdera sitt beslut. Max tre spelare per lag borde vara en lagom nivå. Vill man begränsa sig ännu mer så kan man ju alltid behålla regeln om max antal icke EU medborgare per lag. Den rgeln tog ju bort senast.

Det ska bli intressant och se vad som händer. Det gäller ju att agera ganska snabbt så att inte de attraktiva NHL spelarna skriver på för andra ligor. Det skulle verkligen smärta att se Bäckis i tex KHL och hockeyligan gör en omvärdering. 

Kommentera

Peja:Det är ju uppenbart att alla lag har sina skäl för sin åsikt. Att de skulle ha de som är bäst för svensk hockey i tankarna är bara naivt att tro.

Många lag som inte har de ekonomiska förutsättningarna alternativt de lag som köpt ihop ett lag de tror har en bra vinstchans vill ju inte se andra lag förstärkas med världspelare typ Zetterberg och Bäckström.

Frågan är hur många lag det behövs för att beslutet skall ändras?

Kommentera

Slajsarn: Alla som riskerar kvalserien kommer att ändra sig när NHL-spelarna börjar checka in i de allsvenska lagen...
Kommentera

Peja:Givetvis :-)

Och det är ju rätt många lag som riskerar att bli ett av de två lag som hamnar där.

Kommentera

Slajsarn: Exakt. Som jag har uppfattat saken så är det framförallt HV71 och Färjestad som pushar för förbud av NHL-spelare.
Kommentera

Peja:Ja det kan man förstå. I alla fall HV som satt i system att köpa in de bästa svenska spelarna. Eller i alla fall dem de kunnat lura dit.

De lockar med högre lön osv. De har ju lurat över både Angell och Hiettanen från oss plus ett gäng andra från andra lag.

Kommentera

Slajsarn: Hehe...

Samtidigt börjar NHL-stjärnorna uppvakta de svenska klubbarna. En rad elitserielag bekräftar att man varit i kontakt med agenter gällande förstärkningar från NHL. Bland annat Brynäs, Växjö, Modo, AIK och Rögle.
Kommentera

Peja:Det blir helt klart intressant att se vad som händer. Fast jag vill inte att man ändrar på antalet tillåtna icke EU spelare. Nån måtta får det vara.
Kommentera

Slajsarn: Håller med, fast de som redan har fullt antal kommer ju också att vilja värva transatlanter från NHL...
Kommentera

Peja: "Alla som riskerar kvalserien kommer att ändra sig när NHL-spelarna börjar checka in i de allsvenska lagen..."

När KS väl står för dörren och man vet ungefär vilka lag som riskerar att hamna där, ja då är nog konflikten redan över och lockoutarna redan hemma igen.
Eller så är hela säsongen därborta inställd sen lång tid tillbaka och då har ju ev lag som riskerar KS-spel ändå haft goda möjligheter att värva eftersom det är tillåtet med lockoutare i även i ES.
Kommentera

Huge:Frågan är om NHL spelarna har lust att vänta så länge och vilken form de har. Det blir ett jäkla långt uppehåll.

De som verkligen VILL spela lär nog söka sig nån annanstans om ES klubbarna vill vänta. I värsta fall hamnar de i allsvenska klubbar som då får ett stort försprång i och med att de har gott om tid att spela ihop laget.

Nej ska det in spelare så skall det ske NU, inte efter jul.

Kommentera

« · 1515482 · »