I elitserien är det fortfarande stopp och Hockeyligans vd Jörgen Lindgren säger att beslutet inte kommer att ändras.
– Vi jobbar efter beslutet som våra ägare har fattat, säger han.
Peja: Hetl absurt att inte samma regel gäller all svensk hockey!!
Jag är för NHL-spelare, även att jag gärna sett en limit på 3 per lag..
Allsvenskan blir helt klart intressant, för en gångs skull.
Tror dock att ägarna måste ändra sitt beslut.
Redigerad kommentar
Klart som fan man velat se både Bäckis och Silfverberg i Brynäströjan. Vore oerhört stort.Försäkringar på tre spelare hade varje elitserieklubb klarat utan att äventyra ekonomin allt för mycket.
Redigerad kommentar
Peja: "Helt absurt att ett av huvudargumenten är att det är ägarna som har beslutat om detta..."
Jag tycker faktiskt inte att det är absurt när en ansvarig och kompetent styrelse tar ett beslut som dom anser vara det bästa.
Isf är det väl MER absurt att en del HS-kufar som skryter över att dom går på alla matcher, tycker att dom ska få bestämma politiken i föreningen bara för att man vill se Bäckis under en ev lockout...
Redigerad kommentar
arnio: Ja, men enligt alla undersökningar som gjort vill en klar majoritet av fansen se lockoutspelare i sina lag. Därför är det en lögn att "ägarna" inte vill ha lockoutspelare i ES.
Det påminner lite om när politikerna ville införa Euro men svenska folket inte ville det...
Dessutom ville inte alla klubbarna se det här beslutet... Men du kanske tycker att det känns bra att HV71 och "majoriteten" kör över Brynäs gör att Bäckis inte gästspelar i BIF?
Men vi får väl se vad som händer där borta.
Redigerad kommentar
Gurra88:Huge tycker som brynäs oavsett vad de säger. Det roliga är ju att han inte med säkerhet kan säga vad de tycker. Så i slutändan vet han inte vad han tycker...
Det måste vara jobbigt att sitta på såna här forum och inte veta vad man ska tycka ;-)
P.S Nu avslutade jag med en smiley och då kan man skriva vad som helstenligt Huges regelverk så då gör jag det :-)
Gurra88: "Men du verkar ju vara emot. Hur är det möjligt?"
Enkelt: jag är emot därför att jag tycker det är fel att plocka in välavlönade NHL-proffs som kommer att ställa till en massa besvär när det gäller många saker. ES har tillräckligt bra dragningskraft i sig sas, speciellt nu när vi har ett guld att försvara och intresset känns ännu större.
Tycker att Boorken sammanfattar det hela mkt bra...
Slajsarn: ":Huge tycker som Brynäs oavsett vad de säger."
Hmmm...
Hur tänkte du nu?
Jag tycker fortfarande att det är fel att plocka in lockoutade proffs.
Brynäs tycker tydligen annorlunda.
Alltså tycker jag INTE som Brynäs.
Det där var väl inte så svårt?
"Det roliga är ju att han inte med säkerhet kan säga vad de tycker."
Nä, det var liksom lite svårt att få grepp om Brynäs ståndpunkt eftersom man inledningsvis var mkt tveksamma eller iaf neutrala.
Och då blir det följaktligen lite svårt att bedöma deras egentlige inställning.
Det där var väl heller inte så svårt?
arnio:Lockouten lär bli långvarig. Partnerna är väldigt långt ifrån varann och spelarfacket tänker inte "vika ner sig" som de ansågs göra förra gången. Jag tror inte att ägarna tänker vika ner sig heller.
Jag tycker att hockeyligan bör omvärdera sitt beslut. Max tre spelare per lag borde vara en lagom nivå. Vill man begränsa sig ännu mer så kan man ju alltid behålla regeln om max antal icke EU medborgare per lag. Den rgeln tog ju bort senast.
Det ska bli intressant och se vad som händer. Det gäller ju att agera ganska snabbt så att inte de attraktiva NHL spelarna skriver på för andra ligor. Det skulle verkligen smärta att se Bäckis i tex KHL och hockeyligan gör en omvärdering.
Peja:Det är ju uppenbart att alla lag har sina skäl för sin åsikt. Att de skulle ha de som är bäst för svensk hockey i tankarna är bara naivt att tro.
Många lag som inte har de ekonomiska förutsättningarna alternativt de lag som köpt ihop ett lag de tror har en bra vinstchans vill ju inte se andra lag förstärkas med världspelare typ Zetterberg och Bäckström.
Frågan är hur många lag det behövs för att beslutet skall ändras?
Peja:Givetvis :-)
Och det är ju rätt många lag som riskerar att bli ett av de två lag som hamnar där.
Peja:Ja det kan man förstå. I alla fall HV som satt i system att köpa in de bästa svenska spelarna. Eller i alla fall dem de kunnat lura dit.
De lockar med högre lön osv. De har ju lurat över både Angell och Hiettanen från oss plus ett gäng andra från andra lag.
Huge:Frågan är om NHL spelarna har lust att vänta så länge och vilken form de har. Det blir ett jäkla långt uppehåll.
De som verkligen VILL spela lär nog söka sig nån annanstans om ES klubbarna vill vänta. I värsta fall hamnar de i allsvenska klubbar som då får ett stort försprång i och med att de har gott om tid att spela ihop laget.
Nej ska det in spelare så skall det ske NU, inte efter jul.