Huge: Jag förundras över uttrycket "borde" när det handlar om förväntningar på fria människor.
"...som alla andra under en lockout: vilat och avvaktat utvecklingen." Det finns alltså en kollektiv norm för hur man "borde" göra under lockout också? Mycket man har missat tydligen.
Jajjen:
Jag är själv inte så bra på att begära nånting i livet..... så att begära att NHL- spelarna skall betala försäkringen ligger inte riktigt för mig, däremot skulle jag ju bli väldigt glad om Bäckis tyckte att det var ett bra sätt att betala tillbaka till BIF.
"kollektiva principbeslut"...... tills nån betalar försäkringspremien så är det väl så att BIF vill låta några fler bryta mot överenskommelsen kanske.
Med Bäckis i laget, vad kan man förvänta sig publikt? 1000-1500 fler på varje hemmamatch?
Peja:Känns rätt mycke i underkant?!
Z själv kostar miljonen för timrå att försäkra, men det hela är ju uppbyggt på kontraktslängden som återstår på varje enskilld spelare =)
Minnet är kort, eller hur Helber?
Märk väl att han uttalar sig om Modo och Frölunda som syndare.
70 Rodrigues:
SHL har mig veterligen hävdat att sanktioner vid ev brott mot överenskommelsen var en av KKV största anmärkningar.
MEN, att sanktioner aldrig har legat i SHL:s planering...
Tror vi på det när vi ser 12:17 in i inslaget...?
"Inget sm-guld för Färjestad!"
Bäckis mot tallefjantarna inför 15000 känns inte för avlägset...
- Om vi ska ta hem en kille med NHL-kontrakt så är det Nicklas Bäckström och ekonomiskt vet vi redan nu att det inte är ett problem, säger Brynäs klubbdirektör Hans-Göran Karlsson.
Johan Norrström:Färjestad och HV71 skriker högst, eftersom de förlorar mest på en lockout. Framförallt HV som har ett lag för guld. Lägg därtill att de inte har något att ta hem i princip. Hv71 har Hjalmarsson och det är ju knappast backar de behöver.
Linköping har det nog helt enkelt riktigt risigt med ekonomin.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Hur var det med sanktionerna... kommer väl snart ett "Majoritetsbeslut" att endast klubbar som inte plockat in NHL-proffs får ta del av TV-avtalet...:)
Peja: Ähh, jag ger inte så mkt för det där onyanserade och svartvita snacket om att dom stora lagen minsann bara ser till sina egna intressen och skiter fullständigt i alla andra. Känns som att det ligger både avundsjuka och lite missunsamhet bakom kritiken, ärligt talat.
Det är väl självklart att det förekommer ett visst mått av egenintresse hos de stora klubbarna, dom har ju jobbat sig upp till en bra position och vill förstås stanna där så länge som möjligt.
Men därifrån till att Loob och några till skulle tokdominera HL och styra som dom vill är steget ändå rätt långt.
Ville ha det sagt för att nyansera debatten en aning.
Huge:"Ville ha det sagt för att nyansera debatten en aning."
Lyssna nu Hockeysnackare. Nu har Huge satt nivån på vad man skall skriva i sina inlägg. ;-)
Åsiktsmoderator? Programledare i ett debattprogram?
Redigerad kommentar
Patrik Källstr: " Hoppas inte att ni påstår att det är dåligt av Modo nu bara. Hade Bäckström velat spela för Brynäs så hade inte en jävel sagt ett negativt ord här."
Goddag yxskaft.
Sedinarna säger ju bara att dom är redo att spela i Modo ifall NHL-säsongen blir inställd.
Bäckis har sagt samma sak: han är redo för Brynäs IFall NHL-säsongen blir inställd.
Och ifall säsongen nu blir inställd och ni får hem Sedinarna, kul för er.
Inte konstigare än att det isf blir lika roligt för oss att få hem Bäckis.
Vad ville du ha sagt?
Redigerad kommentar
Och så här roligt har har man i serierna som "tänker kortsiktigt". Märkligt att det bara är här i Sverige som man kan göra rätt.